Ga naar inhoud

Wordt Deze Vertaald?


alexjodo

Recommended Posts

Inderdaad een scenario van Jeremy Petiqeux. Dat was ook mijn eerste reactie :-) 

 

IMG_1703.JPG

 

7/11/2015 op zijn Blog : C'est officiel depuis une semaine, mon premier scénario a été accepté chez Dargaud !
Ça s'intitulera "LAYLA, CONTE DES MARAIS ECARLATES".

Si il est trop tôt pour vous parler de ce que ça raconte, sachez que c'est MIKA qui dessinera les 94 planches (sacré challenge!) de ce one-shot.
Suivez-le sur son blog et sa page facebook pour en savoir plus !

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

strip_107684.jpg

Dit 7de deel is bij Blitz nooit vertaald geraakt.

Ik vermoed dat het verhaal zonder dit deel nooit niet is afgerond?
Los daarvan, is deze reeks eigenlijk de moeite?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
Worden de laatste 3 delen van Uchronie(s) nog vertaald?
 
 

Ik heb de vraag 6 maanden geleden en ook 2 weken geleden terug gesteld aan Daedalus in een pm via facebook. Uitblinkers in zwijgen ondanks 'gelezen'. Een kort antwoord zou volstaan.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8200N met Tapatalk

Link naar reactie
7 uren geleden, Jason Fly zei:

strip_107684.jpg

Dit 7de deel is bij Blitz nooit vertaald geraakt.

Ik vermoed dat het verhaal zonder dit deel nooit niet is afgerond?
Los daarvan, is deze reeks eigenlijk de moeite?

Was dit niet Het huis van kwant?

is destijds als 6 delige serie uitgegeven. Zelfs nog in een speciale box. Ik heb de gewone uitgaven en kan mij herinneren dat ik het niet bijzonder vond. Maar ja, smaken verschillen!

Link naar reactie

Ja, inderdaad Het huis Kwant

maar stripinfo geeft een later verschenen en niet vertaalde 7de deel aan. Bdgest maakt ook melding van 7 delen in het Frans.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
16 uren geleden, Jason Fly zei:

Ja, inderdaad Het huis Kwant

maar stripinfo geeft een later verschenen en niet vertaalde 7de deel aan. Bdgest maakt ook melding van 7 delen in het Frans.

 

Zo staat het ook op Bedetheque. Deel 1 t/m 6 uit 1985/1991 en dan deel 7 als nabrander uit 1997. 

Ook een andere tekenaar, niet Patrick Jusseaume maar Bernard Puchulu. Aan de plaatjes te zien heeft deel 7 een heel andere stijl dan deel 6. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Jup, altijd weer hetzelfde antwoord. Een uitgever kan het nog wel een album langer proberen, maar als het niet aanslaat, delf je beter geen putten voor andere strips in de catalogus.

Link naar reactie
1 uur terug, Kontiki zei:

Jup, altijd weer hetzelfde antwoord. Een uitgever kan het nog wel een album langer proberen, maar als het niet aanslaat, delf je beter geen putten voor andere strips in de catalogus.

 

Ik weet dat ik deel 1 direct gekocht heb, daarna kwam er heel lang geen volgend deel uit. 

Toen de uitgever eindelijk met een vervolg kwam, had ik mijn bedenkingen en heb ik dit niet meer verder gekocht. (Eerst zien, dan geloven)

Je zou kunnen zeggen, dat ik mede schuldig ben, doch in dit geval denk ik dat de uitgever ook niet handig gehandeld heeft (uitgeven in een regelmatig schema, dat wekt vertrouwen en dus kopers) en daarmee zich zelf (en ons) in de voet heeft geschoten.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, pedem zei:

Tegenvallende verkoop?

 

1 uur geleden, Kontiki zei:

Jup, altijd weer hetzelfde antwoord. Een uitgever kan het nog wel een album langer proberen, maar als het niet aanslaat, delf je beter geen putten voor andere strips in de catalogus.

 

6 minuten geleden, De Hollander zei:

 

Ik weet dat ik deel 1 direct gekocht heb, daarna kwam er heel lang geen volgend deel uit. 

Toen de uitgever eindelijk met een vervolg kwam, had ik mijn bedenkingen en heb ik dit niet meer verder gekocht. (Eerst zien, dan geloven)

Je zou kunnen zeggen, dat ik mede schuldig ben, doch in dit geval denk ik dat de uitgever ook niet handig gehandeld heeft (uitgeven in een regelmatig schema, dat wekt vertrouwen en dus kopers) en daarmee zich zelf (en ons) in de voet heeft geschoten.

 

 

Ik vind het soms geen verkeerde reflex om sommige kortere series in vertaling ineens als een integrale uit te brengen, zoals Erik De Rode en nog een paar dingen de laatste jaren.

Link naar reactie
18 minuten geleden, sjaakie zei:

Zal dat geen markt zijn voor  een online aanbieder om niet (afgeronde) vertaalde strips.

Wel digitaal aan te bieden dan heb je alleen de vertaal en auteurs kosten ?

 

Een Print on demand functie rechtstreeks vanop de site vd uitgever.

Nooit meer écht uitverkocht, nooit meer écht voorraad. Een beetje zoals Createspace van Amazon.

 

Potentieel nadeel voor de auteurs is dat de uitgeverij een "Watchmenneke" zou kunnen plegen.

Link naar reactie
41 minuten geleden, sjaakie zei:

Zal dat geen markt zijn voor  een online aanbieder om niet (afgeronde) vertaalde strips.

Wel digitaal aan te bieden dan heb je alleen de vertaal en auteurs kosten ?

Dat kan ook nog redelijk oplopen, hoor. Digitale kopies blijven hier een marginaal gegeven en de kosten zou je er niet uithalen.

Link naar reactie

wat bedoel je met Watchmenneke Mario?

Ik liep inderdaad wel al verder te denken aan hoe Mario Boon het omschrijft.

Voordeel zou dan ook kunnen zijn dat je het als magazine, softcover of hardcover wil drukken.

Als ik de oplage aantallen zo lees vraag ik me echt af hoe je dit rendabel kan maken.

Maar het zou toch zonde zijn als er zoveel moois blijft liggen omdat er een taal barierre is.

Op diezelfde manier zouden beginnend auteurs hun album uit kunnen geven.

Merk je dat een oplage boven de 500 of 750 prints heeft zou je een volgende album bij een drukker kunnen aanbieden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...