Ga naar inhoud

Wordt Deze Vertaald?


alexjodo

Recommended Posts

Dei reeks heeft een lagere vertaalprioriteit dan bijvoorbeeld een Thorgal of een Largo Winch. Ik durf aan te nemen dat het in een volgende vertaalslag zit, zo ergens in april-mei. Dantès bijvoorbeeld verscheen ook al eens een halfjaar later in het Nederlands. Voorlopig niet panikeren dus!

Link naar reactie

Morvan heeft me ook al meermaals ontgoocheld. Enkel van Reality Show was er ergens een verhaal dat jammer was dat het niet werd vertaald terwijl het andere album óók weer een tegenvaller was.

Soms worden reeksen echt wel terecht stopgezet.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Morvan heeft me ook al meermaals ontgoocheld. Enkel van Reality Show was er ergens een verhaal dat jammer was dat het niet werd vertaald terwijl het andere album óók weer een tegenvaller was.

Soms worden reeksen echt wel terecht stopgezet.

 

is er al meer bekend over mijn jaar, van morvan en taniguchi? dat eerste deel vond ik erg goed!

Link naar reactie

IK vrees dat het bij dat ene deel blijft. Zowel in het NL als het FR flopte het keihard. Er waren 4 delen voorzien.

Morvan lijkt trouwens serieus op zijn retour. Hij was de koning te rijk toen hij als scenarist van Robbedoes mocht beginnen. Plots werden al zijn projecten, die tevoren geweigerd werden, opgepikt door uitgevers. Vele ervan werden achteraf (voortijdig) stopgezet, veelal eerst in het NL.

Link naar reactie

IK vrees dat het bij dat ene deel blijft. Zowel in het NL als het FR flopte het keihard. Er waren 4 delen voorzien.

Morvan lijkt trouwens serieus op zijn retour. Hij was de koning te rijk toen hij als scenarist van Robbedoes mocht beginnen. Plots werden al zijn projecten, die tevoren geweigerd werden, opgepikt door uitgevers. Vele ervan werden achteraf (voortijdig) stopgezet, veelal eerst in het NL.

 

Oei, toch geen gevolgen voor Konvooi of Taras Bulba ???

Beide reeksen vind ik echt wel goed, en ook Appoline en Heldorado vond ik best OK.

Vanwaar die retour??

Link naar reactie

Neenee, Konvooi is Morvans grote succes. Wat Taras Bulba betreft was er iets met Igor Kordey, maar ik weet niet meer wat precies.

 

En daarnet was ik te voortvarend over Mijn Jaar. In ons Op Stapel-archief vond ik het volgende terug. Deze info dateert van juni 2012:

Mijn Jaar, de samenwerking tussen Jirô Taniguchi en Jean David Morvan, uit 2010 was allerminst een bestseller. Door het lange uitblijven van het vervolg van het vierluik, rijzen vermoedens dat de serie voortijdig is stopgezet. Deze keer ligt het echter aan de auteurs. Morvan schreef zodanig veel versies van deel 2 dat hij de tel is kwijtgeraakt. Onlangs bezocht hij nog een instituut voor gehandicapte kinderen. De laatste versie van het scenario is kort daarop verstuurd naar Taniguchi die het eens moet bekijken. Morvan wil nu snel werk maken van de delen 3 en 4. Door de aardbeving van 11 maart 2011 in Japan kreeg de stripreeks voor Taniguchi een lagere prioriteit.

Link naar reactie

Dat was niet zo moeilijk, Kordey moet eerst de Verborgen Geschiedenis afmaken, dat was hem opgedragen door Delcourt. Maar intussen heeft hij Jour J 12 ook gemaakt Dus Keltos en Taras Bulba zullen wel voor 2014 zijn.

Link naar reactie

Neenee, Konvooi is Morvans grote succes. Wat Taras Bulba betreft was er iets met Igor Kordey, maar ik weet niet meer wat precies.

 

En daarnet was ik te voortvarend over Mijn Jaar. In ons Op Stapel-archief vond ik het volgende terug. Deze info dateert van juni 2012:

Mijn Jaar, de samenwerking tussen Jirô Taniguchi en Jean David Morvan, uit 2010 was allerminst een bestseller. Door het lange uitblijven van het vervolg van het vierluik, rijzen vermoedens dat de serie voortijdig is stopgezet. Deze keer ligt het echter aan de auteurs. Morvan schreef zodanig veel versies van deel 2 dat hij de tel is kwijtgeraakt. Onlangs bezocht hij nog een instituut voor gehandicapte kinderen. De laatste versie van het scenario is kort daarop verstuurd naar Taniguchi die het eens moet bekijken. Morvan wil nu snel werk maken van de delen 3 en 4. Door de aardbeving van 11 maart 2011 in Japan kreeg de stripreeks voor Taniguchi een lagere prioriteit.

 

gelukkig! mijn jaar is echt heel goed. Helldorado vond ik ook goed. Ik volg niet alles van Morvan, met Konvooi ben ik al een tijdje gestopt en de meeste reeksen hierboven ken ik zelfs niet eens.

Link naar reactie

Het moet nu wel lukken dat ik een halve minuut geleden de Nederlandstalige cover zag van deel 26 in de reeks Tanguy en Laverdure, binnen enkele maanden te verschijnen bij... Arboris. Niet bovenstaand album evenwel, maar Gevangene van de Serviërs.

Link naar reactie

Hier ook een domme vraag en minder domme (?) opmerking:

Ik begrijp volkomen jullie frustratie wanneer een reeks na een paar delen niet verder wordt vertaald!

Maar menigeen komt met nieuwe boekjes die allen in Frankrijk uitkomen, zijn er dan al niet genoeg nieuwe uitgaves?

Van wat er uitkomt (hele karrevrachten)is het zelfs onmogelijk (op een enkele rijke freak na) alles te kopen.

En dan bedoel ik alleen de fraaie boekjes en niet de waspoeder rommel.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...