Ga naar inhoud

Willy Linthout


Kool Thing

Recommended Posts

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131031_00818490

 

Urbanus en productiehuis Eyeworks werken aan een animatiefilm gebaseerd op de Urbanusstrips. ‘Wanneer de film in de zalen komt, weten we nog niet’, zegt de komiek in de Gazet van Antwerpen. ’Maar de ontwikkelingsaanvraag bij het Vlaams Audiovisueel Fonds is al binnen.’
 

‘Met de Urbanus-strips als basis heb ik samen met Eyeworks een scenario geschreven', vertelt de komiek uit Tollembeek. 'Ik vind het fantastisch dat er iets bestaat als het VAF (Vlaams Audiovisueel Fonds), maar die organisatie krijgt enorm veel aanvragen. Dat leidt ertoe dat ze daar vaak ‘Tournée générale!’ roepen, maar aan het einde van de rit slechts geld hebben voor twee pintjes.'.

Stemmetjes

'Of de film er daadwerkelijk komt, is dus nog niet zeker, maar ik hoop natuurlijk van wel. Noch Willy Linthout – de tekenaar van de Urbanus-strips – noch ik gaan instaan voor de tekeningen, maar ik zal uiteraard wel de stemmetjes leveren. De bedoeling is dat het een op zich staande bioscoopfilm wordt, volledig in de stijl van de strips.'

In 2010 werd het project Altijd tevreden – dat een komische oorlogsfilm moest worden met Urbanus in de hoofdrol – al voor onbepaalde tijd uitgesteld omdat het VAF geen steun toekende. Urbanus heeft nu een ander ijzer in het vuur.

 

e73193ea-4237-11e3-9cc4-08598bbe1b11_web

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Het is nog absoluut niet zeker of die tekenfilm er ooit komt.

Het scenario moet nog voor 90 procent geschreven worden.

Beetje voorbarig nieuws.

 

Niet zo bescheiden. Groot denken. In Hollywood wordt zo vaak iets geroepen en komt er niets van. Alles iedereen er van overtuigd is dat deze film er komt, dan komt ie er ook, verdulleme !

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...