Spring naar inhoud

•  

Foto

Klaagt "den Mensch" Nu Meer Dan Vroeger?

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp

#1 Minotaur

Minotaur
  • Members
  • 122 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 08:35

Het valt me soms op, hoe vaak mensen klagen. Kijk naar Amoras: niet perfect, wel een leuk initiatief en het brengt strips onder de aandacht. Maar wat lees je? Kritiek. Veel kritiek. Vaak detailkritiek. 

Idem voor het HUMO-initiatief inzake comics. 

Als FACTS-organisator kan ik ervan meepraten. Geven we dit jaar 10.000 m2 extra voor dezelfde prijs, dan krijg je klaagzangen over een stand waarop schoenen worden verkocht.... Niet dat we FACTS niet kunnen verbeteren - verre van - maar soms ontgaat het me waarom mensen altijd kritiek moeten geven over bepaalde, durf ik het te zeggen?, details i.p.v. de positieve big picture te zien. 

Ik heb de indruk - maar de Mino wordt ook al een dagje ouder - dat het de laatste jaren steeds meer van dat is. 

Deelt u die mening? 

Zo ja, waar ligt het dan aan? De steeds mondiger wordende consument? De opkomst van social media waardoor frustraties onmiddellijk geuit kunnen worden i.p.v. eerst verteerd te worden? Zijn we allemaal rotverwend geworden? 

Laat het me weten. 

Kritiek op deze post mag natuurlijk ook. Ik zie u dan graag in dat duister steegje, alwaar ik u kennis zal laten maken met mijn Albanese achterneven. :)

#2 niemand

niemand
  • Members
  • 4664 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 08:44

Ja, de mensen klagen steeds meer over details. Ge hebt gelijk.

En mondiger is langs ons kanten meestal een excuus voor onbeleefd en niet weten waarover men het heeft.

Ik ga niet beginnen klagen of ranten, dus stop ik er maar mee. ;)

#3 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 08:45

Dit valt in de categorie: de jeugd van tegenwoordig deugt niet, een bekend gezegde dat al sinds de griekse oudheid wordt gezegd.

Mensen klagen vroeger, mensen klagen nu en mensen klagen in de toekomst. Het gegeven dat je je je er druk over maakt is dat je denkt goed te doen door een beurs te organiseren. Ongetwijfeld doe je dat ook goed en maak je mensen blij maar het vervelende is dat er altijd mensen zijn die iets anders (negatief) ervaren terwijl jij juist in de veronderstelling verkeert dat dankbaarheid je deel zal zijn. Ik kan je uit de droom helpen, dankbaarheid en tevredenheid zijn zaken waar je niet op moet hopen, hoe goed je je best wel niet doet.

In mijn werk heb ik mensen en instanties vaak goed geholpen soms heb ik ze tonnen laten besparen dan wel verdienen door helder de kaders aan te geven en de toools te schenken waarmee  ze optimaal hun beleid kunnen voeren. Je zou dan verwachten: die lui zijn je dankbaar en belonen je met vervolgopdrachten. Dit is niet vanzelfsprekend, als ze bij een ander voor een paar honderd pegels goedkoper geholpen worden zijn ze zo weg. Samengevat het antwoord op je vraag is: neen, de mens klaagt nog net zoveel als vroeger en daar is niets aan te doen want zo is het leven, wen er maar aan is mijn gratis advies !

ps volgens jaar dat parkeren verbeteren minot ! Dat was geen porum :e005:  :e009:  :e002:  :e012:

#4 Donnie Darko

Donnie Darko
  • Members
  • 1915 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 08:55

Dit valt in de categorie: de jeugd van tegenwoordig deugt niet, een bekend gezegde dat al sinds de griekse oudheid wordt gezegd.

Mensen klagen vroeger, mensen klagen nu en mensen klagen in de toekomst. Het gegeven dat je je je er druk over maakt is dat je denkt goed te doen door een beurs te organiseren. Ongetwijfeld doe je dat ook goed en maak je mensen blij maar het vervelende is dat er altijd mensen zijn die iets anders (negatief) ervaren terwijl jij juist in de veronderstelling verkeert dat dankbaarheid je deel zal zijn. Ik kan je uit de droom helpen, dankbaarheid en tevredenheid zijn zaken waar je niet op moet hopen, hoe goed je je best wel niet doet.

In mijn werk heb ik mensen en instanties vaak goed geholpen soms heb ik ze tonnen laten besparen dan wel verdienen door helder de kaders aan te geven en de toools te schenken waarmee  ze optimaal hun beleid kunnen voeren. Je zou dan verwachten: die lui zijn je dankbaar en belonen je met vervolgopdrachten. Dit is niet vanzelfsprekend, als ze bij een ander voor een paar honderd pegels goedkoper geholpen worden zijn ze zo weg. Samengevat het antwoord op je vraag is: neen, de mens klaagt nog net zoveel als vroeger en daar is niets aan te doen want zo is het leven, wen er maar aan is mijn gratis advies !

ps volgens jaar dat parkeren verbeteren minot ! Dat was geen porum :e005:  :e009:  :e002:  :e012:

Volgend jaar met het openbaar vervoer komen, retep! Dan heb je daar geen last van.

Grr. Argh.

#5 witam

witam
  • Members
  • 365 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 08:56

Vroeger kloeg de boer elke dag over het weer.

Natuurlijk is het weer belangrijk voor de boer en je kan afvragen of een schoenenstand nu echt belangrijk is voor ons. Wel, neen, maar alle belangrijke, grote zaken zijn al in orde in onze luxe-maatschappij voor de meesten van ons (voedsel, veiligheid,.. maw de onderste lagen van de piramide van Maslow) . Dus klagen we maar over futiliteiten. Maar klagen zullen we. 't is menselijk en enigszins aangeboren want door tegen iets te zijn, vormen we een groep en we zijn groepwezens.

#6 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11069 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 08:56

Veel kritiek is wel terecht of is voer voor een interessante discussie. Vroeger werd het onder elkaar op café of in de stripwinkel geuit maar nu doen we het ook op Facebook en een forum als deze. Zolang we het ook over het positieve hebben is er geen probleem, een forum of Facebook-pagina mag geen verzameling van klaaggezangen worden. Op Facebook zijn bijvoorbeeld de misnoegde Telenet-klanten duidelijk in de meerderheid terwijl in werkelijkheid de meeste klanten van Telenet waarschijnlijk zeer tevreden zijn.
Ik vind het ook wel raar dat als je kritiek levert op het flauwe scenario van de nieuwste Asterix of de keuze van de Marvel-titels door Humo je als een klager wordt bestempeld, zie ook de Asterix-recensie van De Stripspeciaalzaak, je moet nog kunnen de waarheid op een forum zeggen (zonder steeds in het negatieve te verzanden).
De daad bij het woord voegend : F.A.C.T.S. is de beste beurs van de Benelux en dat zal waarschijnlijk altijd zo blijven.

#7 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 08:58

In Gent neem ik vaak bus of tram (lijn 4 naar Moscou, de mooiste lijnnaam in de wereld)! Ik reis graag met de Lijn die ik een stuk beter vind dan het NL OV.

#8 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 09:00

Vroeger kloeg de boer elke dag over het weer.

Natuurlijk is het weer belangrijk voor de boer en je kan afvragen of een schoenenstand nu echt belangrijk is voor ons. Wel, neen, maar alle belangrijke, grote zaken zijn al in orde in onze luxe-maatschappij voor de meesten van ons (voedsel, veiligheid,.. maw de onderste lagen van de piramide van Maslow) . Dus klagen we maar over futiliteiten. Maar klagen zullen we. 't is menselijk en enigszins aangeboren want door tegen iets te zijn, vormen we een groep en we zijn groepwezens.

Die Witam heeft slechts een paar woorden nodig om duidelijker te benoemen waar ik een hele lap tekst voor nodig heb maar gelijk heeft ze ! It's human nature !

#9 Minotaur

Minotaur
  • Members
  • 122 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 09:05

Het gegeven dat je je je er druk over maakt is dat je denkt goed te doen door een beurs te organiseren. Ongetwijfeld doe je dat ook goed en maak je mensen blij maar het vervelende is dat er altijd mensen zijn die iets anders (negatief) ervaren terwijl jij juist in de veronderstelling verkeert dat dankbaarheid je deel zal zijn. Ik kan je uit de droom helpen, dankbaarheid en tevredenheid zijn zaken waar je niet op moet hopen, hoe goed je je best wel niet doet.

Hm. Touché. Meer dan ik zou willen. 

#10 witam

witam
  • Members
  • 365 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 09:42

Die Witam heeft slechts een paar woorden nodig om duidelijker te benoemen waar ik een hele lap tekst voor nodig heb maar gelijk heeft ze ! It's human nature !

Bedankt :-)

#11 Spawn999

Spawn999

Monster Squad

• Members
  • 7278 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 10:04

Klaagt "den Mensch" Nu Meer Dan Vroeger?

Nee, ouwepieppiepen doen we al eeuwen. :e012:

#12 niemand

niemand
  • Members
  • 4664 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 10:44

pisnichten ! :)

#13 Spawn999

Spawn999

Monster Squad

• Members
  • 7278 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 11:04

Voor jou dan pispiepen toch? :e007: of zeveraars

Piepen ofzo...

#14 Mask

Mask
  • Members
  • 7300 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 11:33

Ik zou hier toch eventjes willen klagen over het woordgebruik in de drie bovenstaande posts.

#15 Spawn999

Spawn999

Monster Squad

• Members
  • 7278 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 11:38

Zo goed?

#16 Mask

Mask
  • Members
  • 7300 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 11:41

Het lucht in alle geval op.

#17 Spawn999

Spawn999

Monster Squad

• Members
  • 7278 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 11:44

Ouwe pieper :e007:

#18 niemand

niemand
  • Members
  • 4664 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 11:46

Ouwe zaag, bedoelt ge ?

Ja, dat is Mask gescheten. :e007:

#19 Gilles

Gilles

(Used to be a) Teenager with attitude!

• Members
  • 1478 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 11:47

'k Denk dat het voor een stuk eigen is aan de maatschappij ook. Anderzijds is het vaak bedoeld als opbouwende kritiek maar wordt het als geklaag opgevat. 

#20 Spawn999

Spawn999

Monster Squad

• Members
  • 7278 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 11:59

Ouwe zaag, bedoelt ge ?

Ja, dat is Mask gescheten. :e007:

Zeg ik niet want dan gaatie weer ouwepiepen.

#21 Kool Thing

Kool Thing
  • Members
  • 6036 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 12:18

Volledig akkoord, den mensch klaagt nu meer. 15 minuten geleden nog een absurd verhaal mogen aanhoren. Kort samengevat: 10 personen maken kans op een unieke kans. 1 persoon die er naast gegrepen heeft, vraagt nu compensatie aan ons omdat ze het niet gehaald heeft. :e003:

Volledig akkoord maar den mensch klaagt nu vooral anders. Vroeger lulden ze alles weg op café, petities,.. en nu op publieke fora waardoor je klaagzang meer weerklank krijgt.

Den Mensch kan ook nauwelijks meer relativeren en kan al helemaal niet meer om met kritiek.

Het ergste van dat Belgisch klagen is dat iedereen die zijn kop nog maar boven het maaiveld durft te steken, dat hoofd direct afgehakt wordt. Daarom eeuwig respect voor alle mensen die iets durven doen én nog initiatief durven nemen.... Alle respect dus voor de mensen van Facts ( alhoewel ik er nog nooit naar toe ben geweest... :e008: )

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

#22 Minotaur

Minotaur
  • Members
  • 122 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 12:29

'k Denk dat het voor een stuk eigen is aan de maatschappij ook. Anderzijds is het vaak bedoeld als opbouwende kritiek maar wordt het als geklaag opgevat. 

Ik weet het niet. Ik heb geen enkel probleem met opbouwende kritiek (integendeel!), maar wel met 'gezaag om gezaag', dan wel 'het is niet 100 % mijn goesting, dus klaag ik maar'. En dat laatste komt m.i. steeds meer naar boven.

#23 Minotaur

Minotaur
  • Members
  • 122 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 12:30

Den Mensch kan ook nauwelijks meer relativeren en kan al helemaal niet meer om met kritiek.

Klopt. Alles is onmiddellijk het einde der wereld. 

Het ergste van dat Belgisch klagen is dat iedereen die zijn kop nog maar boven het maaiveld durft te steken, dat hoofd direct afgehakt wordt. Daarom eeuwig respect voor alle mensen die iets durven doen én nog initiatief durven nemen.... Alle respect dus voor de mensen van Facts ( alhoewel ik er nog nooit naar toe ben geweest... :e008: )

Mogen we bij deze hopen dat u volgend jaar afkomt? :)

#24 Roque Ja

Roque Ja
  • Members
  • 747 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 13:11

Deelt u die mening?

Nee. Wel ervaar ik een soort onverdraagzaamheid tegenover de "klagers" zelf. Als iemand bijvoorbeeld zegt: 'ik vond dit of dat een goed initiatief MAAR…' is het hek al van de dam. Alles moet op een algemene hoerastemming onthaald worden en iemand die daar een kanttekening bij durft plaatsen is een azijnpisser. Zo krijg je al snel schrik om een opbouwend puntje van kritiek te geven, want je wordt meteen als klager bestempeld. Ik overdrijf hoor, maar ik probeer het gewoon eens van een andere kant te benaderen.

#25 Roque Ja

Roque Ja
  • Members
  • 747 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 13:15

Bovenstaande is trouwens niet op Minotaur gericht. Ik ben nog nooit op FACTS geweest maar ben ervan overtuigd dat hij en zijn collega's berewerk verrichten. Ik doelde meer op die acties van HUMO of de promotiecampagne rondom Amoras.