Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

  • 1 month later...
46 minuten geleden, Leesplezier zei:

Kruistocht 1 t/m 8. 
Ik zit nu aan deel 7, maar stel mezelf al een paar albums de vraag wat ik hier eigenlijk aan het lezen ben 😂

 

Een typisch product van Dufaux, zo veel mogelijk personages en intriges, met een sausje van mysterie en

een flinke snuif esoterische fantasy, de tekening van Xavier zijn fraai.

Link naar reactie
8 minuten geleden, lukoste zei:

1. Ogen zo blauw

2. Zwarte waterlelies

3. Tranen in het zand

4. Laat mijn hand niet los

 

Zwarte Waterlelies wil ik ook nog oppikken als ik die een keer in het wild tegenkom.

Hij zal toch nog wel ergens in één of andere winkel verdoken tussen andere albums steken.

 

afbeelding.png.1dba2296a5664aa6f829bcab759bc4e4.png

Link naar reactie
Op 13/8/2023 om 18:03, Willem zei:

Ik zit net te kijken en kom tot de conclusie dat Peyo samenwerkte of aandelen had van de Ikea.

Het kan gewoon niet anders.

Albums van 3 uitgeverijen en het past in 1 vak van een Billy kast.

Wat is de kans?

 

 

Peyo.jpg

 

4 uren geleden, bouncer zei:

 

Een typisch product van Dufaux, zo veel mogelijk personages en intriges, met een sausje van mysterie en

een flinke snuif esoterische fantasy, de tekening van Xavier zijn fraai.

Klopt. Zeer mooie tekenwerk, maar die verhaallijn… was mezelf continu de vraag aan het stellen wat zijn opzet hiervan was. Deed me het gevoel hebben dat ik kingdom of Heaven met een mix van 300 aan het kijken was. Zo bizar dit. Dit gaat uit men verzameling alleszins.

Link naar reactie
Op 19/8/2023 om 20:08, lukoste zei:

Was ook te laat. Kan enkel de prachtige uitgave van Magnetic aanraden.

 

https://www.amazon.com.be/-/nl/gp/aw/d/1951719662?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_image

 

Ja, de Engelstalige versie.

In de loop van de maand passeer ik nog verschillende winkels.

Als ik de Nederlandstalige daar niet tegen het lijf loop, dan kan ik eventueel die Engelse bestellen.

Link naar reactie
49 minutes ago, bouncer said:

Corto Maltese - Fabel van Venetie.

 

Althans probeer ik te lezen, vooraf maar een cursus "inwijding tot gnosticisme " , is dit serieus bedoeld door

Hugo Pratt, of dient dit te lezen geworden zoals " De slinger van Foucault " van Umberto Eco , een satire vermomd als roman.

 

 

 

 

 

 

Serieus, voor zover je dat van een strip kan verwachten. In Venetie kocht ik een lokale reisgids over het Venetie van Pratt. Het verhaal klopt wel volledig. 

 

 

 

Link naar reactie

Ik ben nog steeds bezig met de klassieke reeksen in te halen. Zit met giga achterstand.

Net begonnen aan Largo Winch. Na 1 album kan ik al stellen dat het me een pak beter bevalt dan I.R.$. Hierbij had ik bijna altijd het gevoel dat het eerste deel zeer belovend was van het 2-Luik en het 2de deel gewoon ontzettend zwak.

Largo zit dieper in elkaar.

Afgelopen week ook de intentie gehad om eens aan Aria te beginnen. 1 album gelezen. Gaat hem niet worden.

Link naar reactie

De eerste albums van Largo Winch zijn wel tof en vind ik ook beter dan IRS (dat ik verkocht heb). Ik ben Largo ergens onderweg kwijtgeraakt omdat het teveel van hetzelfde werd, maar mijn vader volgt die reeks nog steeds. Kriebelt plots om nog eens een tweeluik te lezen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Alex - De gouden sfinx

 

Eigenlijk nooit gelezen, maar sinds dat mooie art book, en op de kop getikt voor een Euro per stuk, komt

het er eindelijk van.

Beetje moeite met het karakter van Alex, terwijl zijn gallische broeders worden afgeslacht, onderhoud Alex

een warme vriendschap met Ceasar, en gaat deze vriendelijke allemansvriend iets zoeken in Egypte.

Gezien de voorplaat, zal het wel zijn liefde van zijn leven worden.

 

 

image.thumb.png.9a8574ea32826b66f1d389e9fe926655.pngimage.png.08edf87c5c7d1e577a6b016ab949f06e.png

Link naar reactie
1 uur geleden, Veto zei:
Op 19/8/2023 om 12:16, Leesplezier zei:

Kruistocht 1 t/m 8. 
Ik zit nu aan deel 7, maar stel mezelf al een paar albums de vraag wat ik hier eigenlijk aan het lezen ben 😂

 

Is dat ook niet van Dufaux? Bij albums van zijn hand stel ik me bijna standaard die vraag.. laatste reeks van de klaagzang (met als tekenaar Teng) kan ik overigens wel goed smaken tot nu toe..

Link naar reactie
On 8/19/2023 at 1:09 PM, bouncer said:

 

Een typisch product van Dufaux, zo veel mogelijk personages en intriges, met een sausje van mysterie en

een flinke snuif esoterische fantasy, de tekening van Xavier zijn fraai.

verhaallijn in het begin is nog vrij duidelijk maar gaandeweg Dufaux gewijs idd weer een zootje qua te kunnen volgen. Maar de tekeningen waren / zijn wel ferm. 

Link naar reactie
3 uren geleden, Aerogi zei:

6e en afsluitende deel van de 5 rijken gelezen.

 

De ontwikkelingen naar het eind toe had ik toch niet zien aankomen.

 

totnutoe blijf ik het een hele goeie reeks vinden. Benieuwd naar de volgende cyclus.

 

 

Van de volgende cyclus is inmiddels het eerste deel ook al uit. Speelt zich af bij de apen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Largo Winch even aan de kant gelegd en overgeschakeld op Bakelandt. 
Momenteel eerste 3 albums van gelezen. Het kan aan mij liggen, dat het niet echt men ding is, maar ik vind het nogal warrig/onsamenhangend met bepaalde stukken. Precies of ik mis enkele pagina’s info ertussen. Wel mooi getekend, maar de verhaallijnen voorlopig niet zo mijn ding. 

Link naar reactie

Enkele strips die ik aan het (her)lezen ben;

 

Comanche door Hermann. Blijft een toffe reeks. Ik ga verder met de albums door Rouge.

 

Dossieralbum van Blueberry. Hier lees ik af en toe een artikel uit.

 

Blueberry: Apachen, het laatste album waarvoor Giraud Blueberry tekende en oorsponkelijk grotendeels verschenen in de verhaallijn Mr Blueberry. Als ik  Mr Blueberry herlees, sla ik deze scenes meestal over aangezien de verhalen vrij los van elkaar staan.

 

Killer 1-5: eerste cyclus. Deze blijft echt wel goed.

 

Liggen klaar om te (her)lezen:

 

Het Blueberry album door Blain en Sfar 

 

Kuifje Western special met kortverhalen door Derib, Franquin, Giraud, Cosey, Dany, Hermann, etc.

 

Pigalle, 1950 ontleent uit de bib.

 

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

DE2A80DF-3C3B-48D5-AC0A-CA2ED5E1C7BE.thumb.JPG.1288b5a5a45297f71c51242b96ab5974.JPG

 

In 1971 vechten Spider-Man, de Green Lantern en de Green Arrow tegen drugs, wat echter verboden te vermelden was sinds 1954.

De Comics Code werd bijgevolg herbekeken want de war against drugs is toch een nobel en nodig doel!

Voorheen verboden, plots mogen drugs en nu we toch bezig zijn, ook klassieke horror monsters terug in de comics, hoera!

Dus als toevallig neveneffect eigenlijk, barstte het in 1972 los met klassieke monsters in Marvel comics en daar zit ik nu met de bronze age, ideaal voor halloween en hooptoberrr!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...