Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Wat boekjes uit de bib gehaald en gelezen vorige week.

 

De Vijf Rijken deel 1-3. Momenteel nog niet overtuigd om in te stappen in deze reeks. Deel één en twee waren ok, deel drie was al een stuk beter, zien hoe het verder evolueert.

 

De Balling: mooie tekeningen maar ik ben nu al vergeten waar het verhaal precies over ging. Jammer want ik lees graag vikingverhalen.

 

Polina: vives vertelt het verhaal van polina, een -jawel- prima ballerina. Heel aangenaam coming of age verhaal over de harde wereld van het ballet in Rusland. Een beetje jammer van het einde, dat voelt wat onaf, maar graag gelezen. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

vantweekend de cyclus (2 albums) van Neptunus gelezen. Ik ben sowieso fan van de LEO zijn verhalen. Ook al zal die allereerste cyclus nooit meer overtroffen worden denk ik. Gaandeweg had ik wel het gevoel dat het iets te veel op de nagel kloppen was van religie die het overneemt.

 

Maar deze cyclus heb ik zéér graag gelezen, vlot om te lezen, en een leuke verhaallijn.

Link naar reactie
4 uren geleden, Aerogi zei:

vantweekend de cyclus (2 albums) van Neptunus gelezen. Ik ben sowieso fan van de LEO zijn verhalen. Ook al zal die allereerste cyclus nooit meer overtroffen worden denk ik. Gaandeweg had ik wel het gevoel dat het iets te veel op de nagel kloppen was van religie die het overneemt.

 

Maar deze cyclus heb ik zéér graag gelezen, vlot om te lezen, en een leuke verhaallijn.

Ligt hier nog op de stapel om te lezen. 
Ik ben benieuwd?

Link naar reactie

Ja klopt. Heb Sylvester hier al over gemailed. Ben benieuwd... Heb ook deel 1 Glazen kroon liggen. Weetniet wanneer de vervolgingen verschijnen.

 

Ik ben een enorme fan van historische strips. Als je me nog reeksen kan aanraden, graag! Mocht ik opnieuw naar school mogen gaan, had ik richting geschiedkundige gegaan. Blijft me zo ontzettend boeien. Jammer genoeg merk je dit pas allemaal als je wat ouder bent.

Link naar reactie

 

42 minuten geleden, Leesplezier zei:

Ik ben een enorme fan van historische strips. Als je me nog reeksen kan aanraden, graag! Mocht ik opnieuw naar school mogen gaan, had ik richting geschiedkundige gegaan. Blijft me zo ontzettend boeien. Jammer genoeg merk je dit pas allemaal als je wat ouder bent.

Ik ben ook een enorme fan. 

Aanraders

 

Reeksen uit de Romeinse Tijd,

 

- Adelaars van Rome

- Murena

-Auguria

-Apostata

 

Renaissance

- Medici's

- De verschrikkelijke paus

 

Daarnaast heb je reeksen door de geschiedenis heen zoals:

 

- Zij schreven geschiedenis

- Grote zeeslagen.

 

Er is heel veel uitgegeven op het gebied van historische non-fictie of fictie in een historisch kader

Dus welk in tijdsvak ben je verder nog geinteresseerd?

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Het tijdsvak 2e wereldoorlog. Maar niet op het gebied van strips.

omtrent strips alles voorheen 1900 tot en met egyptenaren. Zeer ruim tijdperk, maar lijken mij de mooiste omtrent strips/illustraties.
 

Murena heb ik ook en reeds gelezen. Schitterend! Idem voor Adelaars van Rome.

 

Heb de opgesomde reeksen van je genoteerd. Als ik ze tegenkom tegen schappelijke prijs, komen ze in men boekenkast.

Link naar reactie
Op 23/12/2022 om 10:18, Waldorf zei:

Ik ben langzaamaan Et Franquin créa Lagaffe aan het lezen (en ook Le réveil du Z van Black & White, en ook Kiss the sky). De eerste  verwijzingen naar concrete gags van Guust passeren, en die moet ik dan natuurlijk gaan opzoeken. Met een potlood noteer ik dan netjes het nummer van de gag naast het betreffende stukje. #NerdLife!

Heb je dan de klassieke Guust-reeks bij de hand? Want daar werd toch naar verwezen in het Guust-hoofdstuk? De eerste keer (sinds jaren 90) dat ik Et Franquin heb gelezen onlangs, heb ik het Robbedoes- en Guust-hoofdstuk gelezen zonder de albums erbij (leek me een beetje onhandig) maar wellicht zal ik dat een andere keer wèl doen. Groetjes!

Link naar reactie

Dat was het eerste deel dat ik toen las, dat meer algemeen over de invloeden van andere tekenaars ging. Er werd naar enkele gags verwezen. Ik ben nu (langzaam) aan het verder lezen, en zit bij de Robbedoesen. Ik neem er de albums wel bij. Voor Guust zal ik de laatste complete uitgave moeten nemen, die twintig HC's. Of de VO, maar die heb ik niet compleet.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Waldorf zei:

Dat was het eerste deel dat ik toen las, dat meer algemeen over de invloeden van andere tekenaars ging. Er werd naar enkele gags verwezen. Ik ben nu (langzaam) aan het verder lezen, en zit bij de Robbedoesen. Ik neem er de albums wel bij. Voor Guust zal ik de laatste complete uitgave moeten nemen, die twintig HC's. Of de VO, maar die heb ik niet compleet.

Okay, bedankt voor de verduidelijking. :) Bij de verwijzingen in het Robbedoes-hoofdstuk kon ik meestal wel de afbeeldingen voor de geest halen. In het Guust-hoofdstuk was dat iets moeilijker, ook omdat er ècht naar de bladzijden van de klassieke reeks verwezen wordt (zelfs soms maar 1 detail dat Franquin noemt), waaronder de oblong-boekjes, waarvan ik zelf maar 1 heb (Franse heruitgave). Groetjes.

Link naar reactie
3 uren geleden, cartoonesk zei:

In het Guust-hoofdstuk was dat iets moeilijker, ook omdat er ècht naar de bladzijden van de klassieke reeks verwezen wordt (zelfs soms maar 1 detail dat Franquin noemt), waaronder de oblong-boekjes, waarvan ik zelf maar 1 heb (Franse heruitgave). Groetjes.

 

Dat was ik vergeten, dat de volgorde van de recentere releases niet meer overeenkomt met de manier waarop ze in albumvorm waren gepresenteerd ten tijde van dit interview. Dat voegt mogelijk nog een extra drempel toe aan de leesbaarheid van deze nieuwe uitgave. Zeker als zelfs iemand als @cartoonesk het er al wat moeilijk mee heeft, iemand waarvan ik vermoed dat hij al die Guust-gags uit zijn hoofd kent... :P

 

Link naar reactie
18 uren geleden, cinco zei:

Dat was ik vergeten, dat de volgorde van de recentere releases niet meer overeenkomt met de manier waarop ze in albumvorm waren gepresenteerd ten tijde van dit interview. Dat voegt mogelijk nog een extra drempel toe aan de leesbaarheid van deze nieuwe uitgave. Zeker als zelfs iemand als @cartoonesk het er al wat moeilijk mee heeft, iemand waarvan ik vermoed dat hij al die Guust-gags uit zijn hoofd kent... :P

Haha, wie weet! Maar als ik zeg "detail", bedoel ik ook "detail"! Franquin wijst soms op een detail in het decor van een Guust-pagina en gaat dan snel verder met het becommentariëren van een andere pagina. Denk eraan dat het heel lang duurde voor Franquin had toegezegd het interview te geven. Af en toe klaagt Franquin in het interview "Is het nou nog niet afgelopen?" (vrij vertaald). Groetjes.

Link naar reactie

Vaarwel Aaricia:

lang geleden dat ik nog zo’n leuke Thorgal heb gelezen. 
 

Corto Maltese: Berlijnse Nocturne

Ik ben fan van het nieuwe auteurs duo. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Open Bar door Eduardo Medeiros... 

 

Een kroeg runnen in een luw deel van de stad blijkt niet helemaal wat het moet zijn. Gelukkig voor jeugdvrienden Lenny en Beardo ontstaat er media-aandacht voor hun etablissement wanneer hun buurvrouw wordt verpletterd door een uit de lucht gevallen 747-motor en de jongens een ietwat dubieus maar succesvol nieuw bierrecept op de markt brengen...

 

open-bar-9781637150504_hr.thumb.jpg.e63c44d3a1eba1bca1b8a29e425e65f3.jpg

 

Open-Bar-sample-pg-01.thumb.jpg.0457e6bfc011ed4c17a40746dd2e5f93.jpgOpen-Bar-sample-pg-04.thumb.jpg.8b8f81e0c83b1d85d360384d168cc018.jpgOpen-Bar-sample-pg-03.thumb.jpg.d1e4406d7e51cff2257d941c26ce5cea.jpg

Link naar reactie
3 minuten geleden, cinco zei:

 

Welke delen steken er bij deze herlezing bovenuit?

 

Het mooie van de serie is dat het tweeluiken zijn.

Deel 1 en 2 laten je er weer mooi inkomen.

3 en 4 borduren daar weer op verder maar vindt ik wat minder wat minder.

5 en 6 brengen de spanning en het tempo er weer in.

7 en 8 met veel actie in de jungle, erg leuk.

Deel 9 t/m 12 vind ik de plots wat te vergezocht.
 

13 en 14 steken er tot nu toe bovenuit qua plot, karakters, tempo maar ook de hele hele mooie inkleuring van de winterse scènes.

 

Vanavond weer verder met deel 15.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 20/2/2023 om 13:16, mojo zei:

Berlin (Jason Lutes)

 

Knap sociaal drama. Las als een trein. 
 

ondertussen ook de Batman zero year verhaallijn van Scott Snyder/Greg Capullo uitgelezen. Volgende deel op de planning is het Court of Owls verhaal, maar eerst iets anders. 
 

Sneeuw is nog zo’n reeks die ik dit jaar wil herlezen. De prequels die ik nog nooit had gelezen liggen klaar. 
 

Van de maxi serie The Human Target door Tom King en Greg Smallwood is het 12e en laatste issue verschenen. Een toffe reeks die ik nog eens in zijn geheel wil herlezen (moet ik ook nog eens doen met zijn maxi series v Rorschach en Strange Adventures). Ik moet wel zeggen dat het knap is van DC dat ze King (op zijn minst tijdelijk) het status quo van die personages laat doorbreken. Ik lees niet genoeg DC om te weten of dat effectief invloed heeft op andere reeksen, maar het werkt in ieder geval binnen die maxi reeksen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 24/3/2023 om 18:43, Leesplezier zei:

Barracuda van Dufaux en Jeremy. 
Momenteel aan deel 3 bezig.

Zeer mooie inkleuring en ben dan van Jeremy zijn tekenstijl. 
Het scenario kan me voorlopig nog niet echt boeien. Hopelijk komt hier wat verandering in. Momenteel te oppervlakkig voor me. 

 

In principe is het zo dat scenario's van Dufaux het beste zijn aan het begin van een reeks. Ze worden nooit beter naarmate de reeks volgt. :lol:

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
On 2/16/2023 at 12:05 PM, lukoste said:

Conquistador integraal. 

 

Ik had me niet meteen voorgenomen nog iets van Dufaux te kopen, maar de prachtige uitgave en een toevallige cadeaubon hebben me overstag doen gaan.

Ik heb genoten van dit avontuur. De tekeningen van Xavier zijn erg rijk. En het verhaal is interessant vormgegeven.

 

Dufaux idd een risico patient... bij momenten moet je hier ook wel goed opletten wat er gaande is, maar de sfeerschepping en decors zijn echt wel om van te smullen. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...