Kudos

Voor Of Tegen?

647 berichten in dit topic

Omdat het slechts een kwestie van tijd is om de definitie van misdaad aan te passen. Zo'n databank laat toe om retrospectief misdaad op te sporen. 
Nee, DNA-onderzoek kan enkel gebeuren in het kader van een lopend onderzoek tegen personen die verdacht zijn. Waar komen we anders terecht?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tegen.

In principe kan dat nuttig zijn om zeer zware misdaden op te lossen, maar dan werk je beter gericht.

En de voorbije maanden/jaren hebben aangetoond hoe veilig het inter/intranet is. Binnen de kortste keren liggen al die gegevens op straat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kudos stelt vragen maar geeft geen mening ;)

Voor of tegen, Kudos ?

Dit voorstel krijgt momenteel veel tegenwind.

Er zijn zowel pro's als contra's.

Maar als dit - op (lange) termijn - misdrijven kan helpen oplossen ben ik voorstander.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tegen.

Ten eerste ben ik er niet van overtuigd dat het zoveel misdrijven zal helpen oplossen. Iemand ervoor laten opdraaien, dat wel, ja. Maar ik geloof in het principe dat er beter tien misdadigers vrijuit gaan, dan dat er één onschuldige opgesloten wordt.

Ten tweede zal die databank zal ergens wel vrijkomen, als 't niet opzettelijk is, dan wel door onbekwaamheid. Een goudmijntje voor verzekeraars - oh, u hebt aanleg voor kanker, u verzekeren we niet -, recruters - oh, er zit een grotere kans voor alcoholisme in uw genen, u kunnen we niet aannemen -, afpersers - oh, uw kind is niet van uw man, maar als u ervoor zorgt dat wij dat contract binnenrijven... -, en ga zo maar door.

Een doos van Pandora. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit voorstel krijgt momenteel veel tegenwind.

Er zijn zowel pro's als contra's.

Maar als dit - op (lange) termijn - misdrijven kan helpen oplossen ben ik voorstander.

Het enige dat misdrijven kan oplossen is dat de mensheid uitsterft. Ik ben niet zoals Mauser die iedereen doodwenst, maar mensen zijn het probleem.

Mensen weg, poef, weg probleem.

Met dit soort voorstellen, en de mensen die dit normaal vinden, begon het fascisme en de systematische uitroeiing van volkeren in het algemeen.

Films zoals Robocop, Minority Report en nog vele anderen, dat is geen sci-fi. Dat zijn de nachtmerries waar we al in leven en/of nog verder op afstevenen.

Ik zal mijn meningen over het soort mensen die dit steunen, maar voor mij houden, want het wordt hier toch maar gecensureerd. De echt haatdragende praat en de idioten die ze spuien mogen hier wel voortdoen. Figure that shit out.

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing."

Tegenwoordig is het zelfs erger, je hebt voorstanders voor ideeën die gewoonweg kwaadaardig zijn.

Fuck you, kudos. Choke on your fucking fear of the big bad wolf.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor

Tegen die tijd zullen ze ons toch al identificeren door verschillende andere gegevens te combineren, ze maken al databanken met foto's en online gedrag. Het kan dan maar goed gebeuren in plaats van half.  :e005:

Vraag aan de bevolking of ze vrijwillig hun kinderen in de databank willen en een overgrote meerderheid zal gewoon toestemmen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het enige dat misdrijven kan oplossen is dat de mensheid uitsterft. Ik ben niet zoals Mauser die iedereen doodwenst, maar mensen zijn het probleem.

Met dit soort voorstellen, en de mensen die dit normaal vinden, begon het fascisme en de systematische uitroeiing van volkeren in het algemeen.

Films zoals Robocop, Minority Report en nog vele anderen, dat is geen sci-fi. Dat zijn de nachtmerries waar we al in leven en/of nog verder op afstevenen.

Ik zal mijn meningen over het soort mensen die dit steunen, maar voor mij houden, want het wordt hier toch maar gecensureerd. De echt haatdragende praat en de idioten die ze spuien mogen hier wel voortdoen. Figure that shit out.

Tegenwoordig is het zelfs erger, je hebt voorstanders voor ideeën die gewoonweg kwaadaardig zijn.

Man, wat heeft er in je gat gebeten?

Met zo'n uitspraak ga ik helemaal niet akkoord ! ! !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor

Tegen die tijd zullen ze ons toch al identificeren door verschillende andere gegevens te combineren, ze maken al databanken met foto's en online gedrag. Het kan dan maar goed gebeuren in plaats van half.  :e005:

Vraag aan de bevolking of ze vrijwillig hun kinderen in de databank willen en een overgrote meerderheid zal gewoon toestemmen.

Maar gaan de ouders zelf in de database willen en gaan die kinderen als ze volwassen zijn dat goed vinden? En is er dan nog een opt-out?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Fuck you, kudos.

Met zo'n uitspraak ga ik helemaal niet akkoord ! ! !

Is er inderdaad totaal over, Kudos.  Mensen uitschelden voor randdebiel of puberaal "fuck you" spuwen : ben ik helemaal tegen en zegt meer over de persoon die zo'n uitspraken doet dan degene aan wie de uitspraak gericht is.

Ik vind dat Liégeois wel een punt heeft wanneer hij zegt dat onze privacywetgeving veel te ver gaat.  Die bescherming van privacy speelt enkel in het voordeel van misdadigers.

Deel dit bericht

Link naar bericht

I feel a Godwin coming...

Meen je dat.

Wat is het verschil tussen bepaalde lichaamseigenschappen (haar, ogen,...) aanwenden als reden om iemand als een inferieur ras te bestempelen EN een database op te stellen met DNA materiaal om dan op termijn het misdaadgen aan te wenden om iemand van zijn vrijheid te beroven. Daar gaat dit idee naar toe, er worden nu al studies gedaan daar naar. Allez, studies...

"those who desire to give up freedom in order to gain security will not have, nor do they deserve, either one."

@Koen: het spijt mij ten zeerste, maar sommige ideeën zijn er zo over dat lief en respectvol zijn geen nut heeft. Dit is niet "ik heb een andere mening en ik ga niet akkoord met u", dit draait om complete idiotie.

@Kudos: Waar ga je niet mee akkoord, dat ik fuck you zei tegen jou. Wel goed voor u, ik ben onder den indruk.

Fuck deze idiotie, ik heb geen zin meer om naar Mausers moorddadige rants te luisteren of naar het HLN idioten die bang zijn van hun eigen schaduw.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@Kudos: Waar ga je niet mee akkoord, dat ik fuck you zei tegen jou. Wel goed voor u, ik ben onder den indruk.

Niets op tegen dat je er 'n andere mening op nahoudt, wél dat je onbeschoft bent.

Indien je je niet op een correcte en fatsoenlijke manier kan uitdrukken hoor je niet thuis op De Getekende Reep. Punt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind dat Liégeois wel een punt heeft wanneer hij zegt dat onze privacywetgeving veel te ver gaat. Die bescherming van privacy speelt enkel in het voordeel van misdadigers.

Liegeois is wel iemand die zijn eigen magistraten dwarsboomt om de miljardenfrauderende Antwerpse diamantairs te beschermen.

Dan wil hij het DNA van burgers die nog nooit iets mispeutert hebben op straat gooien. Het DNA van misdadigers zit al in de databanken. Moeten wij binnenkort ook allemaal onze vingerafdrukken laten registreren?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tegen.

Gaat nergens over om dit te doen in het kader van misdaadbestrijding....want hrt zal ook voor andere doeleinden weer interessant zijn voor de autoriteiten om dit te verzamelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De vraag is echt wel hoe nuttig dit is. Er wordt bijna nooit een staalname gedaan bij diefstal of inbraak. En dus vallen we terug op moord en verkrachtigingen voor zover die 'resten' bruikbaar zijn om dna uit te halen... en daar wringt wel heel dikwijls het schoentje. Als eens gekeken naar het ratio van voeroordelingen voor verkrachtigingen?

Dus voorlopig moet ik zeggen dat ik er het nut niet van in zie en dus niet graag zie dat er veel geld naar toe vloeit om het af te nemen en te bewaren (want tegen onderzoek zal moeten mogelijk blijven, etc) voor iedereen. Kost ten opzichte van het nut, negatieve evaluatie.

Daarnaast moreel gezien.. dit leunt voor mij te dicht bij dictatuur, medische dictatuur. Zo is er al ooit het idee geopperd om ongeboren baby's met het XYY syndroom te aborteren want zij hebben een verhoogde kans op sexueel crimineel gedrag, of zo dacht men toen. (even een copy uit wiki: In December 1970, at the annual meeting of the American Association for the Advancement of Science (AAAS), its retiring president, geneticist H. Bentley Glass, cheered by the legalization of abortion in New York, envisioned a future where pregnant women would be required by the government to abort XYY "sex deviants". Mischaracterization of the XYY genetic condition was quickly incorporated into high school biology textbooks and medical school psychiatry textbooks,where misinformation still persists decades later.) Als je die eerste stap zet, voor iets van weinig nut, worden er 'nuttige' zaken gezocht en komt dit wel terug als 'goed' idee. Neen, bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht

De technologie zal ons weldra inhalen, hetgeen ze nu al bijhouden van ons online- en rijgedrag is al ver voorbij 1984. DNA staalname wordt een futiliteit waarmee we onze smartphone en voordeur gaan openen, het bijhouden van een DNA databank zal zo traag gaan dat de technologie het met de tijd zal nutteloos maken. Zoals een ruimteschip naar een planeet sturen maar voordat hij aankomt al ingehaald zal worden door een modernere versie.

Die identificatie van iedereen komt er dus sowieso, we gaan andere manieren moeten vinden om onze mensenrechten te verdedigen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Alles wat een of andere pc staat, beschermd, ge-encrypteerd of niet kan morgen zonder probleem publiek worden.

Dat mijn inkopen in de Delhaize of Amazon bekend zijn bij de NSA of de locale maffia kan mij geen bal schelen.

Mijn DNA en vingerafdrukken daarentegen wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Niet iedereen, hé. Enkel diegene die dergelijke systemen uitdokteren om de persoonlijke vrijheid aan banden te leggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is er inderdaad totaal over, Kudos.  Mensen uitschelden voor randdebiel of puberaal "fuck you" spuwen : ben ik helemaal tegen en zegt meer over de persoon die zo'n uitspraken doet dan degene aan wie de uitspraak gericht is.

Ik vind dat Liégeois wel een punt heeft wanneer hij zegt dat onze privacywetgeving veel te ver gaat.  Die bescherming van privacy speelt enkel in het voordeel van misdadigers.

Het zou best zijn dat jij de volgende keer stemt voor de N-VA of de VLD, Koen.

Deel dit bericht

Link naar bericht