Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Kudos

Voor Of Tegen?

Recommended Posts

Meen je dat.

Wat is het verschil tussen bepaalde lichaamseigenschappen (haar, ogen,...) aanwenden als reden om iemand als een inferieur ras te bestempelen EN een database op te stellen met DNA materiaal om dan op termijn het misdaadgen aan te wenden om iemand van zijn vrijheid te beroven. Daar gaat dit idee naar toe, er worden nu al studies gedaan daar naar. Allez, studies...

"those who desire to give up freedom in order to gain security will not have, nor do they deserve, either one."

@Koen: het spijt mij ten zeerste, maar sommige ideeën zijn er zo over dat lief en respectvol zijn geen nut heeft. Dit is niet "ik heb een andere mening en ik ga niet akkoord met u", dit draait om complete idiotie.

@Kudos: Waar ga je niet mee akkoord, dat ik fuck you zei tegen jou. Wel goed voor u, ik ben onder den indruk.

Fuck deze idiotie, ik heb geen zin meer om naar Mausers moorddadige rants te luisteren of naar het HLN idioten die bang zijn van hun eigen schaduw.

:e011:

Het is soms wel edgy ingekleed, de manier waarop ik reageer, maar het is uit verdediging. Je weet best dat de geschiedenis vol staat met voorbeelden hoe regimes aan de macht komen onder het mom van veiligheid, maakbaarheid van de samenleving,  enz...

Meestal worden zo'n voorstellen gedaan vanuit liberale hoek dan nog. Kijk maar naar de N-VA en de VLD.

ACTA, PIPA, SOPA en nu TAFTA, allemaal voorstellen waarbij veel 'liberalen' voorstander van zijn. Omdat het handelen vrijer maakt. Minder overheidsinmenging. Maar de macht verschuift wel naar corporaties die op die manier de wetgevende bevoegdheid van een overheid kunnen overnemen.

Ik reageer soms wel op een meedogenloze manier, maar er is praktisch niks anders waarmee je je als individu kan verdedigen. En je weet best dat het specifiek tegen zo'n corporaties en sujetten is die enkel maar in dienst staan van winst en daarmee de vrijheid en integriteit van veel anderen aan banden leggen. Want die Liegeois doet geen zo'n voorstel uit medeleven of omdat hij begaan is met de veiligheid van de inwoners van dit land, hij doet zoiets omdat het opbrengt. Criminalisatie en het gevangeniswezen worden aanzien als een winstgevende bedrijvigheid. Concreet voorbeeld: alweer de US. Daar is de DEA zelfs een onderdeel van de georganiseerde drugtrafiek. Ter instandhouding van die trafiek.

In discussies die ik soms heb met anderen omtrent zo'n evoluties, krijg ik meestal de volgende onzin te horen: 'Doe er dan iets aan en stem daartegen. Of richt uw eigen partij op'

Wel, daartegen stemmen gaat niet, want je kan enkel maar stemmen op personen. Niet op voorstellen. Eens die personen gemachtigd zijn om te handelen in een regering en parlement, dan steken ze van wal met wetsvoorstellen en reguleringen die je niet voorstaat. Op zo'n moment kun je als burger niet stemmen. Je moet wachten tot de volgende verkiezingen waarbij er eventueel iemand of een partij genoeg zeggingsschap heeft, indien ze verkozen zijn weliswaar, om die wetten en reguleringen die een deel van de bevolking niet wenst, ongedaan maakt. Wat niet gebeurt uiteraard.

Dus kun je geen verandering teweegbrengen met te gaan stemmen. Daarbij komt dan nog dat er een aanzienlijk deel van het volk gewoonweg niet beseft wat dergelijke maatregelen inhouden, ze staan er apathisch tegenover. En dan heb je nog een deel die wel zo'n wetten eist of daarmee instemt, zoals Kudos en Koen.

Wat kun je daartegen doen?

Ook een leuke die ik soms hoor: 'Als het u niet aanstaat, verhuis.'

Wat het voorstel impliceert is dat iedereen schuldig is op voorbaat. Dat is gewoon alle logica omkeren. In feite een een aanval op je veiligheid, fysieke en mentale integriteit.

Overal camera's neerplanten en ophangen. Dat creeërt enkel nog meer onveiligheid. Je creeërt er ook een gevoel van paranoia mee onder iedereen. Je gaat je als individu beginnen afvragen en afwegen bij iedere handeling die je doet: ' Is dit wel volgens de wet?' Zeer beangstigend.

Doe er dan nog eens een voorstel bij om nog een aantal kliklijnen te openen en iedereen kan iedereen beginnen aangeven. DDR iemand?

Was het niet Hobbes die het concept overheid-individu  zag als een middel om  omnia bellum omnia te voorkomen? Wel met zo'n wetten kom je min of meer weer in dergelijke situatie terecht.

Zo, voor een keer geen Mausercampagne.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eens met bovenstaande van Mauser....stemmen is echt nutteloos. Er is werkelijk geen partij waarop ik zou willen stemmen, waar ik het helemaal mee eens ben, of maar in de buurt kom. Het beloofde is slechts dat en wordt uiteindelijk toch geen gevolg aan gegeven en/of men moet toch 'samenwerken' om te kunnen regeren, waardoor zoveel water bij de wijn gedaan moet worden dat je geen wijn meer hebt maar een slappe ranja. Door democratie verandert er niet zoveel. Klinkt alsof ik een dictatuur voorsta.....dan verandert er heel drastisch van alles...maar nee, dat is het ook niet. Democratie is er echter niet, dat is gewoon schijn, brood en spelen om de bevolking 'democratisch' tevreden, lees : onder de duim te houden.

De zogenaamde crisis die we nu hebben was er een die er allang aan zat te komen....huizen hadden...hebben prijzen die nergens over gaan, dat zijn die hutten niet waard, allemaal fictieve getalletjes. De boel stort wat in, werd tijd ook, eigenlijk goed dat dat eens gebeurde die crisis. Probleem is alleen dat wij allen als makke schaapjes de verantwoordelijken er mee weg laten komen en hun macht en inkomen nog verder zien consolideren......brood en spelen en we tuinen er werr in. Schijndemocratie, verandering zal wellicht alleen komen als er massale opstand is. Als je gelooft dat met democratie te bewerkstelligen dan zit je hoofd in het zand.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Democratie: de wil van het volk. Dat houdt ook in dat het volk ook in bepaalde gevallen niet wil stemmen. Omdat het nefast kan zijn. Je moet ook weten als volk waarom je stemt, op wat, wanneer het nodig is en wanneer niet.

Democratie kan een nuttig instrument zijn indien je weet hoe het te hanteren. Met het soort volk wij hier in West-Europa hebben en meer bepaald de Vlaanders is het echt triestig gesteld. 90% zou verboden moeten worden om te gaan stemmen.

Eerst dient een complete mentaliteitswijziging te komen. En een volksverheffing.  Momenteel zitten lieden die wat nadenken en progressie willen zien tussen 2 vuren: enerzijds een deel van het volk dat geretardeerd plebs is en uit onwetendheid dom wil blijven en anderzijds een parasitaire toplaag die handig gebruik maakt van de domheid van het plebsgedeelte.

Leuk weetje: die luie zak vreten van een Liegeois is N-VA'er. Dat zegt genoeg. Ik moet bagger schijten van dat soort volk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
retep   

ha, een monsterverbond tussen Bakema en Mausert.  Teleurgesteld dat democratie niet werkt ? Ik ben juist blij dat er partijenprogramma's  zijn die niet geheel overeenkomen met mijn denkbeelden. Juist het onderhandelen met anderen geeft een beleid wat de meesten ontziet of bevoordeelt. Andere instanties: rechters, raad van state, vakbonden, SER, CPB etc etc etc bieden in een gezonde democratie tegenwicht tav politici die al te veel op korte termijn denken te moeten handelen.

Wat is het alternatief voor democratie:

-Dictatuur

-Absolute monarchie

-referendum maatschappij waar iedereen kan stemmen over de prijs van de suikerbiet of waar een heel zwitsers kanton het stemrecht van vrouwen tegen kan houden ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
retep   

Omdat het slechts een kwestie van tijd is om de definitie van misdaad aan te passen. Zo'n databank laat toe om retrospectief misdaad op te sporen. 

Nee, DNA-onderzoek kan enkel gebeuren in het kader van een lopend onderzoek tegen personen die verdacht zijn. Waar komen we anders terecht?

Ben ik het zowaar eens eens met Stuvio ! Overigens ben ik wel van mening dat de privacy van verdachten te veel wordt bewaakt. Krijg je een opsporingsbericht in de kranten met de vraag heeft u deze man en zijn auto gezien ? Een kerel met een geblurd gezicht en een zwarte VW Golf met onherkenbaar gemaakte kentekenplaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De genoemde alternatieven zijn ook de oplossing niet. Het antwoord heb ik ook niet. Alleen is onze democratie er een van schijn. Gewoon een vaststelling, meer niet. Ik heb niet de illusie er iets aan te kunnen doen, laat staan dat het ooit veranderd....er kan alleen iets anders...nog slechter of wellicht niet...voor in de plaats komen. Zo zijn we allemaal kuddedieren, niemand uitgezonderd, mezelf incluis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
retep   

Wat verwacht je van een democratie ? Dat er partijen zijn die precies jouw mening verkondigen ? Binnen een democratie beslist de meerderheid. De belangen van de minderheid moeten geborgd worden door het rechtsysteem en de checks and balances waar de al eerder door mij genoemde instanties een grote rol moeten spelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ha, een monsterverbond tussen Bakema en Mausert.  Teleurgesteld dat democratie niet werkt ? Ik ben juist blij dat er partijenprogramma's  zijn die niet geheel overeenkomen met mijn denkbeelden. Juist het onderhandelen met anderen geeft een beleid wat de meesten ontziet of bevoordeelt. Andere instanties: rechters, raad van state, vakbonden, SER, CPB etc etc etc bieden in een gezonde democratie tegenwicht tav politici die al te veel op korte termijn denken te moeten handelen.

Wat is het alternatief voor democratie:

-Dictatuur

-Absolute monarchie

-referendum maatschappij waar iedereen kan stemmen over de prijs van de suikerbiet of waar een heel zwitsers kanton het stemrecht van vrouwen tegen kan houden ?

Daarom dat ik reeds zei dat er eerst volksverheffing dient te gebeuren zodat men weet waarvoor men moet stemmen en welke zaken gewoon dienen uitgevoerd te worden zonder erover te stemmen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
retep   

Volksverheffing, laat de tijden van de AJC herleven, dansen rond de paasheuvel, blauwe knoop: ach toe vader drink niet meer. Met Mausert terug naar de jaren 1910-1930 !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Chorasan   

Tegen.

Ten eerste ben ik er niet van overtuigd dat het zoveel misdrijven zal helpen oplossen. Iemand ervoor laten opdraaien, dat wel, ja. Maar ik geloof in het principe dat er beter tien misdadigers vrijuit gaan, dan dat er één onschuldige opgesloten wordt.

Ten tweede zal die databank zal ergens wel vrijkomen, als 't niet opzettelijk is, dan wel door onbekwaamheid. Een goudmijntje voor verzekeraars - oh, u hebt aanleg voor kanker, u verzekeren we niet -, recruters - oh, er zit een grotere kans voor alcoholisme in uw genen, u kunnen we niet aannemen -, afpersers - oh, uw kind is niet van uw man, maar als u ervoor zorgt dat wij dat contract binnenrijven... -, en ga zo maar door.

Een doos van Pandora. 

No need to say more...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Volksverheffing, laat de tijden van de AJC herleven, dansen rond de paasheuvel, blauwe knoop: ach toe vader drink niet meer. Met Mausert terug naar de jaren 1910-1930 !

Waarom niet? Anders blijven we met een deel van het volk zitten dat zaken niet inziet. Het is niet dat iedereen ingenieur moet worden, maar een zeker inzicht in politieke structuren en geschiedenis en notie van wetenschap is wel op zijn plaats vind ik.  We leven tenslotte in een hoogtechnologische maatschappij.

Wat die zaken betreft mag er wel wat dwang gebruikt worden. onderwijs is dan ook niet iets dat onderworpen moet worden aan de kruideniersmentaliteit van jammer genoeg ter wereld gekomen libertariers, liberalen en maatschappelijke mislukkelingen die men in groten getale kan vinden in de rangen van N-VA en VLD, die gaan voor de minste kost en alles willen overlaten aan de privéééé, want zij kunnen efficient werken.  Het is toch ver gekomen dat ik als anarchist het in deze moet opnemen voor de overheid.

Kijk, vooraleer men naar meer anarchistische maatschappijvormen kunnen overgaan dient werkelijk de mentaliteit drastisch aangepast te worden. Met het volkje waarmee ik nu moet samenleven zou dat dus nooit lukken. Ik zal het nog eens herhalen: Vlaanderen mag nooit onafhankelijk worden. Ze kunnen het niet. Het is een auxiliair volk. Bewijs: de uitspraak van dat rechtentuig Liegeois. Verder bewijs: het bestaan van de N-VA.

Met mijn mentaliteit zou dat lukken. Maar mensen zoals ik zijn in de minderheid. Dus wanneer we de rest van de kruipvlaam laten begaan dan is hier in mum van tijd Montenegro aan de Schelde. Tenzij ik een enclave kan bewerkstelligen, dan mag de rest naar de dieperik gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Koen   

Voorstel : mensen die ideeën hebben die niet overeenkomen met jouw idealen op een positieve manier benaderen in plaats van afknallen als oplossing voorstellen. Werden mensen als Ghandi en MLK, die geweldloosheid propageerden, ook niet als de gevaarlijkste beschouwd door hun tegenstanders ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voorstel : mensen die ideeën hebben die niet overeenkomen met jouw idealen op een positieve manier benaderen in plaats van afknallen als oplossing voorstellen. Werden mensen als Ghandi en MLK, die geweldloosheid propageerden, ook niet als de gevaarlijkste beschouwd door hun tegenstanders ?

Tot op zekere hoogte akkoord. Maar wat indien die mensen die voorstellen doen effectief restricties willen toepassen en van geen andere wetenschappelijk onderbouwde argumenten willen aanhoren? Zomaar laten gebeuren dan?

Je kunt je zodanig tolerant opstellen dat je akkoord gaat met iemand die jouw huis komt leegplunderen. Ik ga een inbreker dus niet zijn gang laten gaan.

Uiteindelijk werd Ghandi ook neergekogeld.

En ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slachting_van_Amritsar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Hounddog   

Ik ben tegen de databank, maar ik denk dat, zoals Bonte al zegt, de technologie ons in zal halen. Het is nu al zo dat velen moord en brand schreeuwen wanneer ze denken dat hun privacy kan worden geschonden, maar tegelijkertijd geven ze heel veel privacy prijs door allerlei persoonlijke gegevens te plaatsen op Facebook, of in te vullen bij prijsvragen, etc. Hetzelfde zal gebeuren met DNA en vingerafdrukken, wanneer we die zullen willen gebruiken voor het gemak bij het afsluiten van huizen, het uitvoeren van financiële transacties, etc.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Koen   

Ik vraag me soms af hoe lang het nog zal duren vooraleer 'drones' een deel zullen uitmaken van het alledaags straatbeeld, zowel gebruikt door politie, militairen, misdadigers, nieuwsgierige buren, enz.....  Nu is dit reeds in zeer beperkte mate het geval.

Future-Drone-Technology-674.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Zwendel   

Hoeveel persoonlijk gegevens van jou op internet staat bepaal je zelf, dat is absoluut niet vergelijkbaar met het verplicht beschikbaar stellen van DNA gegevens die op allerlei manieren misbruikt kunnen worden.

Over drones zal nog heel wat te doen zijn in de toekomst. Nu zijn die nog duur, maar binnen een paar jaar vind je die voor een paar honderd euro bij Bart Smit. Om de haverklap een drone van de kinderen van de buren of van de buren zelf over je erf. Daar komen drama's van.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben tegen de databank, maar ik denk dat, zoals Bonte al zegt, de technologie ons in zal halen. Het is nu al zo dat velen moord en brand schreeuwen wanneer ze denken dat hun privacy kan worden geschonden, maar tegelijkertijd geven ze heel veel privacy prijs door allerlei persoonlijke gegevens te plaatsen op Facebook, of in te vullen bij prijsvragen, etc. Hetzelfde zal gebeuren met DNA en vingerafdrukken, wanneer we die zullen willen gebruiken voor het gemak bij het afsluiten van huizen, het uitvoeren van financiële transacties, etc.

Kijk, ik gebruik ook facebook om schetsen en tekenwerk op te plaatsen. Nu kun je mij daarop ook pakken vanwege mijn expliciete tegenkanting van de privacyschending uitgaande van overheid en corporaties. Maar dan zou ik ook dit forum niet mogen gebruiken of internet in het algemeen.

Toch zal ik deze technologie niet achterwege laten omdat enkele rotte appels iets positiefs verknallen. Het is zij: de overheid en corporaties die met hun pollen van het internet moeten blijven. Niet ik die moet zwichten. Wat dus wel uiterst dwaasheid is, is reclame voor bijv. BNP Paris Bas en andere bedrijven op facebook aanklikken als 'vind ik leuk'. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die zoiets doen. Zelfs in mijn vriendenkring... :e009:

Wat betreft DNA gebruiken voor het afsluiten van huizen...misschien. Maar daarvoor hoef je toch je DNA  niet inte brengen in een centrale databank? Nu, ik vind het geen zo'n goed idee, want stel dat je zo'n systeem hebt waarbij alleen jij toegang hebt - geen centrale databank dus - dan kunnen inbrekers wel inventief te werk gaan om binnen te raken. Men kan je gijzelen, lichaamsdelen verwijderen enz...

Zo las ik ooit een geniaal voorstel van overbezorgde ouders alweer :e009: , om kinderen een RIFD chip te laten implanten, voor het geval ze verloren lopen of gekidnapped worden. Alsof zoiets een kidnapper zal tegenhouden. Men snijdt gewoon die RIFD chip eruit en daar sta je dan bezorgd te wezen. Onnozelaars.

Wanneer overheidsinstellingen en banken voor de dag komen met een ID systeem waarbij vingerafdrukken en DNA gebruikt wordt dan moeten we weigeren. Er moet de mogelijkheid gelaten worden om met de huidige ID middelen te kunnen werken. Indien men een uniform systeem wil toepassen dan mag men defenestreren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat verwacht je van een democratie ? Dat er partijen zijn die precies jouw mening verkondigen ? Binnen een democratie beslist de meerderheid. De belangen van de minderheid moeten geborgd worden door het rechtsysteem en de checks and balances waar de al eerder door mij genoemde instanties een grote rol moeten spelen.

Democratie is nog altijd beter dan de rest, dat moge duidelijk zijn. Maar van al wat gezegd en beloofd wordt blijft vaak niet veel over. Het water bij de wijn houdt echte veranderingen vaak tegen of er worden zaken door de strot geduwd waar je je echt niet in kunt vinden.

Zodra ik mort gaan stemmen bekruipt mij altijd het gevoel dat ik een keuze moet maken tussen de minst kwade van het stel....niet de beste. Dan kijk je eens door die programma's, je volgt debatten en al wat ik zie en hoor zijn gladde alen die mooipraterij tot kunst willen verheffen of zowiezo al te absurde ideeen hebben om nog serieus te nemen. De proteststem blanco is het dan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vraag me soms af hoe lang het nog zal duren vooraleer 'drones' een deel zullen uitmaken van het alledaags straatbeeld, zowel gebruikt door politie, militairen, misdadigers, nieuwsgierige buren, enz.....  Nu is dit reeds in zeer beperkte mate het geval.

Future-Drone-Technology-674.jpg

Kijk, wij kunnen hier geen debatten rond voeren. Zelfs geen programma met denkers wordt eraan gewijd. In principe zou men eerst eens de camera's in het straatbeeld moeten evalueren. Dat diende zelfs te gebeuren vooraleer er nog maar eentje werd opgehangen. Laat staan drones.

Feitelijk moet men mij dat eerst komen vragen of zoiets kan. Ik heb nooit iemand langs zien komen. De openbare ruimte is ook van mij hé. Ik ben ook 'staat'.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Democratie is nog altijd beter dan de rest, dat moge duidelijk zijn. Maar van al wat gezegd en beloofd wordt blijft vaak niet veel over. Het water bij de wijn houdt echte veranderingen vaak tegen of er worden zaken door de strot geduwd waar je je echt niet in kunt vinden.

Zodra ik mort gaan stemmen bekruipt mij altijd het gevoel dat ik een keuze moet maken tussen de minst kwade van het stel....niet de beste. Dan kijk je eens door die programma's, je volgt debatten en al wat ik zie en hoor zijn gladde alen die mooipraterij tot kunst willen verheffen of zowiezo al te absurde ideeen hebben om nog serieus te nemen. De proteststem blanco is het dan.

Blijf thuis. Doe iets leuks.

Deel dit bericht

Link naar bericht