Spring naar inhoud

•  

Foto

Voor Of Tegen?

• Log in om te reageren
646 reacties op dit onderwerp

#51 Peter Tijger

Peter Tijger
  • Members
  • 189 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 17:45

Blijf thuis. Doe iets leuks.

Oh ik doe genoeg leuke dingen, zorg wel voor mezelf. Die moeite voor blanco neem ik nog, tenslotte moeten we blij zijn dat we nog democratie hebben krijg je ook altijd te horen. Met of zonder...ik zorg wel voor mezelf, op wat voor manier ook indien nodig.

#52 MartinMnd

MartinMnd
  • Members
  • 1072 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 20:04

Democratie is nog altijd beter dan de rest, dat moge duidelijk zijn. Maar van al wat gezegd en beloofd wordt blijft vaak niet veel over. Het water bij de wijn houdt echte veranderingen vaak tegen of er worden zaken door de strot geduwd waar je je echt niet in kunt vinden.
Zodra ik mort gaan stemmen bekruipt mij altijd het gevoel dat ik een keuze moet maken tussen de minst kwade van het stel....niet de beste. Dan kijk je eens door die programma's, je volgt debatten en al wat ik zie en hoor zijn gladde alen die mooipraterij tot kunst willen verheffen of zowiezo al te absurde ideeen hebben om nog serieus te nemen. De proteststem blanco is het dan.

Water bij de wijn. Tja dat lijkt me logisch in Nederland (en ook in België), waar er zoveel verschillende partijen zijn. Het probleem is dat ze allemaal onderscheidend willen zijn en daardoor allerlei beloftes doen die ze vervolgens nooit kunnen waarmaken. Dit is met name het geval bij partijen op de flanken, zoals SP, PVV en in zekere mate ook de VVD. Voorbeelden ten overvloede zoals hypotheekrenteaftrek, WW-duur, ontslagrecht, AOW-leeftijd en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal zaken die gewoon zijn uitgevoerd. En maar goed ook, alleen wel jaaaaren te laat! Het ontbreekt de meeste partijen aan visie (Rutte heeft er zelfs geen heeft hij gezegd!!) en dat is spijtig, zeker gezien de huidige situatie waarin ons land zich bevind. Ik ben blij dat het kabinet nu (eindelijk) zo goed als 80% van het D66 programma uitvoert inclusief alle impopulaire maar noodzakelijk maatregelen. Erg blij dat ik zo gestemd heb, want ik heb nog nooit zoveel gerealiseerd gezien.

Volgend jaar moeten we ook stemmen voor Europa en ik maak me daar grote zorgen over. Het feit dat de PVV samen met Front National, N-VA en andere van dat soort clubjes gaat samenwerken vind ik een slechte ontwikkeling. Alhoewel er vindt dan wel Europese samenwerking plaats tussen deze partijen die eigenlijk zo tegen verdergaande Europese samenwerking zijn... haha... Ik hoop maar dat men inziet dat Europa belangrijk is en dat ze op partijen stemmen die Europa willen verbeteren. De verspilling daar loopt de spuigaten uit. De salarissen zijn te hoog, onnodig veel geld voor landbouw, dat hele circus tussen Brussel en Strasbourg, de doorgeslagen regelgeving etc. Maar het brengt ook economische voorspoed, goedkopere beltarieven en bovenal inmiddels al 70 jaar vrede. Daarnaast zal een sterk Europa steeds belangrijker worden door de groei en het steeds belangrijker worden van nieuwe machten zoals China, Rusland, India en Brazilië.

De beste jaren moeten nog komen en liggen niet achter ons, daar ben ik van overtuigd. De economie gaat vanzelf weer aantrekken en doordat de meest noodzakelijk hervormingen nu zijn gedaan of binnenkort worden uitgevoerd, kan er snel ook weer meer worden geïnvesteerd. Dat begint met onderwijs, zodat mensen betere kansen hebben op de arbeidsmarkt, gezonder kunnen leven en zelfredzaam zijn. En rationele keuzes kunnen maken i.p.v. keuzes op basis van het onderbuikgevoel. Afijn, noem me een idealist, maar dat is wat ik geloof.

#53 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11083 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 20:28

De beste jaren moeten nog komen en liggen niet achter ons, daar ben ik van overtuigd. 

Ik hoop dat je gelijk hebt, MartinMnd.  Op ecologisch, sociaal en economisch vlak zie ik alles maar achteruit gaan en optimistisch zijn over de toekomst lukt me meestal niet.

#54 Zwendel

Zwendel
  • Members
  • 13184 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 21:07

Ik snap al dat doemdenken toch niet.

- de levensverwachting is langer dan ooit
- we verdienen meer dan ooit
- het milieu is beter dan het in 50 jaar geweest is
- we hebben al in bijna 70 jaar geen oorlog meer gekend
- we hebben een ziekenzorg die top is en bijna kostenloos
- er is een gegarandeerd minimuminkomen waar men in andere landen 10 gezinnen van laat leven...
- Bellens is buitengesjeest

Zo houden denk ik en voorkomen dat we paranoia worden en allerlei geschifte databanken en big brother toestanden krijgen.

#55 Bonte

Bonte

Uitgeverij Bonte

• Administrators
  • 4930 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 21:55

Hoeveel persoonlijk gegevens van jou op internet staat bepaal je zelf, dat is absoluut niet vergelijkbaar met het verplicht beschikbaar stellen van DNA gegevens die op allerlei manieren misbruikt kunnen worden.

Ik weet het niet zo zeker, ze weten nu al alles wat we online doen. De provider slaat alles voor jaren op, nu blijkt via Snowden dat de NSA de private lijnen van Google volledig bekijkt zonder dat Google daar iets tegen kan doen en bedrijven controleren ons gedrag door ons te identificeren op andere manieren.

Je wordt geïdentificeerd via:

- je computer configuratie en plugins, die combinatie maakt je uniek herkenbaar doorheen verschillende websites

- je manier van typen en zinnen maken

- je GSM door de manier waarop je hem vast houdt en beweegt

- enz

Combineer dit alles en je hebt een erg sterke digitale DNA.

#56 Bonte

Bonte

Uitgeverij Bonte

• Administrators
  • 4930 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:00

- er is een gegarandeerd minimuminkomen waar men in andere landen 10 gezinnen van laat leven...

Zo houden denk ik en voorkomen dat we paranoia worden en allerlei geschifte databanken en big brother toestanden krijgen.

- hier zijn er geen oorlogen meer geweest, wereldwijd zijn er nog nooit zoveel oorlogen geweest de laatste 10 jaar.

- hier is het milieu beter geworden, niet op wereldniveau

- sociale zaken zijn niet meer betaalbaar, dat is nu al 60-70% van de overheidsuitgaven en slechts 30% van de werkende bevolking krijgt z'n inkomen niet van de overheid.

Nu is het nog goed, het gaat er natuurlijk om dit te kunnen behouden in de toekomst. Hou maar rekening met een grondige verarming van ons systeem, we kunnen niet blijven lenen en eenmalige zaken verkopen.

#57 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11083 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:04

Op praktisch elk punt van jou kan ik een als toekomst-pessimist een repliek geven.

- Levensverwachting die langer is dan ooit. : misschien is het wel niet zo positief dat er meer en meer honderd-plussers komen.

- We verdienen meer dan ooit en ondertussen is België massaal aan de prozac.

- het milieu is wel beter in de Lage Landen maar de aarde warmt verder op met de desastreuze gevolgen die we op televisie zien

- Er zal meer en meer bespaard worden op gezondheidszorg ten nadele van de allerzwaksten, ondertussen wordt sauna-bezoek terugbetaald terwijl op medicatie en personeel in de ziekenhuizen wordt bespaard 

- Dat minimum-inkomen zal wel vlug afgebouwd worden, qua looptijd en uitkering.

#58 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:11

Men is wel goed op weg om al die zaken bij het grof huisvuil te plaatsen.

-I'm your government. Do you like our inflation? -

#59 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:14

Op praktisch elk punt van jou kan ik een als toekomst-pessimist een repliek geven.

- Levensverwachting die langer is dan ooit. : misschien is het wel niet zo positief dat er meer en meer honderd-plussers komen.

- We verdienen meer dan ooit en ondertussen is België massaal aan de prozac.

- het milieu is wel beter in de Lage Landen maar de aarde warmt verder op met de desastreuze gevolgen die we op televisie zien

- Er zal meer en meer bespaard worden op gezondheidszorg ten nadele van de allerzwaksten, ondertussen wordt sauna-bezoek terugbetaald terwijl op medicatie en personeel in de ziekenhuizen wordt bespaard 

- Dat minimum-inkomen zal wel vlug afgebouwd worden, qua looptijd en uitkering.

Komkom koen wanneer jij, ik en duizenden stripnerds naar hartelust stripjes kunnen kopen leven we nog in een paradijsje..........

#60 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:14

Het is wachten tot men 3D printers verbiedt...

#61 Zwendel

Zwendel
  • Members
  • 13184 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:15

Ik weet het niet zo zeker, ze weten nu al alles wat we online doen. De provider slaat alles voor jaren op, nu blijkt via Snowden dat de NSA de private lijnen van Google volledig bekijkt zonder dat Google daar iets tegen kan doen en bedrijven controleren ons gedrag door ons te identificeren op andere manieren.

Je wordt geïdentificeerd via:

- je computer configuratie en plugins, die combinatie maakt je uniek herkenbaar doorheen verschillende websites

- je manier van typen en zinnen maken

- je GSM door de manier waarop je hem vast houdt en beweegt

- enz

Combineer dit alles en je hebt een erg sterke digitale DNA.

De kwestie is natuurlijk dat wat NSA en SIS en Mossad en... doen volledig illegaal is. Ik ben ervan overtuigd dat ze jou en mij zonder probleem kunnen vermoorden, maar is dat een reden om mijzelf een kogel door de kop te jagen? Maw moet je illegale zaken legaal maken?

#62 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:15

Komkom koen wanneer jij, ik en duizenden stripnerds naar hartelust stripjes kunnen kopen leven we nog in een paradijsje..........

Wanneer komt een Griekse situatie overwaaien naar hier, denk je?

#63 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:16

De kwestie is natuurlijk dat wat NSA en SIS en Mossad en... doen volledig illegaal is. Ik ben ervan overtuigd dat ze jou en mij zonder probleem kunnen vermoorden, maar is dat een reden om mijzelf een kogel door de kop te jagen? Maw moet je illegale zaken legaal maken?

Zolang zij illegaal bezig kunnen blijven, kunnen zij dwang uitoefenen om legale zaken voor ons illegaal te maken.

#64 Zwendel

Zwendel
  • Members
  • 13184 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:18

Ik heb onvoldoende geld om deze te kopen

SnaF0.jpg

Dus Koen heeft misschien wel een punt :e012:

#65 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11083 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:19

Ik mag op dat vlak zeker niet klagen.  Ik behoor op economisch vlakt tot de gelukkigen en ik ben me uitermate bewust van die rijkdom waarin ik me wentel.  Ik ben me ook bewust dat dit op lange termijn niet houdbaar is. 

#66 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:19

Naar hier in nederland of naar het belgenlandje ? Niet zo snel denk ik, aangezien potverteren, frauderende ambtenaren en ander tuig hier wel voorkomt maar niet zoveel als in sommige griekse dorpjes waar honderden gezonde mensen rondlopen maar toch een uitkering genieten wegens gehandicapt te zijn.

#67 retep

retep
  • Members
  • 16965 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:20

Ik mag op dat vlak zeker niet klagen.  Ik behoor op economisch vlakt tot de gelukkigen en ik ben me uitermate bewust van die rijkdom waarin ik me wentel.  Ik ben me ook bewust dat dit op lange termijn niet houdbaar is. 

Wat nu Koen, vrijwillig inleveren ? 

#68 Zwendel

Zwendel
  • Members
  • 13184 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:20

Naar hier in nederland of naar het belgenlandje ? Niet zo snel denk ik, aangezien potverteren, frauderende ambtenaren en ander tuig hier wel voorkomt maar niet zoveel als in sommige griekse dorpjes waar honderden gezonde mensen rondlopen maar toch een uitkering genieten wegens gehandicapt te zijn.

Of dood zijn.

#69 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11083 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:22

Wat nu Koen, vrijwillig inleveren ? 

Mijn generatie zal wel later op pensioen gaan en van minder pensioengeld en slechtere gezondheidszorg genieten dan nu het geval is.  Wat de volgende generaties betreft zie ik het veel negatiever in.  

#70 witam

witam
  • Members
  • 366 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:22

- hier zijn er geen oorlogen meer geweest, wereldwijd zijn er nog nooit zoveel oorlogen geweest de laatste 10 jaar.

- hier is het milieu beter geworden, niet op wereldniveau

- sociale zaken zijn niet meer betaalbaar, dat is nu al 60-70% van de overheidsuitgaven en slechts 30% van de werkende bevolking krijgt z'n inkomen niet van de overheid.

Nu is het nog goed, het gaat er natuurlijk om dit te kunnen behouden in de toekomst. Hou maar rekening met een grondige verarming van ons systeem, we kunnen niet blijven lenen en eenmalige zaken verkopen.

Wow.. ik was toch even onder de indruk van uw 70% ambtenaren. Gelukkig is het niet zo (http://www.rijksover...ijfers-2012.pdf) en slechts 12%.. en die op hun beurt geld uitgeven en een deel van de andere 88% in leven houden.

#71 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:23

Hmmm...ik zie het wel komen hoor. Geleidelijk aan wordt alles duurder...

#72 Kameraad Mauser

Kameraad Mauser

Der zeichnende Anarch

• Members
  • 12135 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:24

Mijn generatie zal wel later op pensioen gaan en van minder pensioengeld en slechtere gezondheidszorg genieten dan nu het geval is.  Wat de volgende generaties betreft zie ik het veel negatiever in.  

Nochthans is dat een fabeltje dat we allen langer moeten werken.

#73 Zwendel

Zwendel
  • Members
  • 13184 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:25

Hmmm...ik zie het wel komen hoor. Geleidelijk aan wordt alles duurder...

Als het zo doorgaat krijgen wij een deflatie, is dat dan goed?

#74 Koen

Koen
  • Moderator
  • 11083 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:26

Nochthans is dat een fabeltje dat we allen langer moeten werken.

Een fabeltje dat realiteit wordt.

#75 Zwendel

Zwendel
  • Members
  • 13184 berichten

Geplaatst 17 november 2013 - 22:31

Probleem is natuurlijk wel dat het nooit goed is.

Neem nu die Fortis affaire. In 2008 grote commotie: waarom steekt de Belgische staat daar geld in? Weggesmeten geld.

Nu: ze verkopen het. Waarom verkoopt de Belgische staat? Weggesmeten geld.

Het is nooit goed.