Ga naar inhoud

Stan En Huib


Recommended Posts

Sinds een goeie maand bezig met een nieuwe strip, STAN EN HUIB.

Stan en Huib zijn 2 ridders, maar geen gewone. Mijn 2 helden zijn onvervalste schattenjagers.

Gags van voorlopig steeds 2 pagina's. Ik zit momenteel aan 6 geïnkte afleveringen, en nog voldoende inspiratie voor nog zoveel.

 

Hieronder de eerste strip, die al verscheen in het laatste nummer van Knocky Magazine: Die godverdekkelse grotten.

 

stanklein1a.jpg

 

stanklein2a.jpg

 

Ik zal proberen regelmatig iets te tonen van dit lopend project. Volg zeker ook Knocky, waar elke maand een nieuwe aflevering verschijnt.

 

En jullie reacties zijn welkom.

Link naar reactie

Ik vind de pointe van de eerste pagina eigenlijk de beste. Vooral omdat ze 'visueel' is.

 

De eerste helft van de tweede pagina is me niet helemaal duidelijk - in welke volgorde moet ik dat lezen - de kleuren lijken 'per kolom' te suggereren (maar wellicht ben ik miskweekt door Andreas...  :e012: )

Eigenlijk zit daar de pointe in het plaatje links onderaan - wederom: het bloed aan het zwaard zegt meer dan de tekstballon. Misschien moet je dit combineren in 1 gebalde pagina?

 

Algemeen vind ik het cynische toontje wel leuk. Wordt ook ondersteund door de tekeningen. De stijl van je tekenwerk is niet mijn persoonlijke voorkeur, maar staat in ieder geval uw gags niet in de weg en er is technisch weinig op aan te merken. De inkleuring vind ik zeer geslaagd!

 

Ben benieuwd naar meer!

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Bedankt voor deze reacties. Je zit er zelf vaak te dicht op, om mogelijke probleempjes met lectuur van de plaatjes op te merken. Het is 1 gag, over 2 pag. Maar ik heb wel geprobeerd het 'doorwrocht' te maken. De flashback kreeg voor een goed begrip een roze-paarse achtergrond, en zo wordt je blik inderdaad naar het roze plaatje daaronder gelokt, ipv naar het plaatje rechts (da's de bedoelde leesrichting). Daar had ik dus beter voor een andere kleur gekozen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
Gast Kameraad Mauser

Niets mis met de compositie, maar de typo en die goedkope photoshopeffectjes laten het nogal amateuristisch overkomen. Het is al erg genoeg dat er inferieur staal wordt geproduceerd...

Link naar reactie

Knappe cover, Dirk! Mooie tekening, héél leuke compositie.

 

Voor het lettertype zou ik persoonlijk iets 'cartoonachtiger' nemen, misschien zelfs voor de leesbaarheid met een zwart randje rond. Maar da's smaak natuurlijk.

 

In elk geval: een erg geslaagd ontwerp. Proficiat!

Link naar reactie
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...