Ga naar inhoud

Stripdagen Haarlem 2014


Imajica

Recommended Posts

De tekenaar van Lemuria Apriyadi Kusbiantoro zal naast zijn verkoopexpositie bij het Beeldverhaal amsterdam op beide dagen bij de stand van Dark Dragon Books samen met Sytse Algera Lemuria boek 1 De Bergen van Moran signeren

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Wij zijn met Windmill Comics in ieder geval van de partiij op stand 38 in de Philharmonie. Stripmakers gerard van de Werken, Rik van Niedek, Ulrik Nilsson, Ramon Schenk, Victor Kruithof en ik zelf zijn beide dagen aanwezig. Feroz Nazir is er alleen op zaterdag en op zondag komen Boy (Boykoesh) Akkerman en Dinesh van den Berg tekenen en signeren aan onze stand.

post-21-0-41023700-1399115284_thumb.jpg

www.windmill-comics.com

Link naar reactie
Gast rugers

'Het zou mij heel sterk verwonderen mocht er geen grote Italiaanse delegatie in Haarlem zijn, oa met Federicci'

 

..dat klinkt positief!!

Misschien ook iets van namen als: Gabriele Dell'Otto, Simone Bianchi, Alex Horley of Stefano Ricci (weet niet zeker of de laatste Italiaan is) gehoord?

 

 

Link naar reactie

Sherpa meldt in haar nieuwsbief dat de volgende tekenaars aanwezig zullen zijn:

- Marcel Ruijters (Alle Heiligen) za & zo

- Mark de Jonge (De papieren tijger) za & zo

- Roelof Wijtsman (Doolhof van Eeden) za & zo

- Thé Tjong-Khing (Arman & Ilva) alleen za

 

Roelof Wijtsman exposeert platen van Doolhof van Eeden in Galerie Burgwal 62 (staat niet op de plattegrond van de stripdagen).

 

Marcel Ruijters exposeert platen van Alle Heiligen in de etalage van kledingwinkel Polkadot (naast Silvester) in de Kleine Houtstraat 11.

 

Helaas zijn Roodbaard 3, Vliegenkoning 3, Majoor Fataal en Aâma niet op tijd klaar voor de Stripdagen, maar zullen deze in juni verschijnen. De eerste twee delen van Ravian & Laureline zijn wel al in mei beschikbaar.

Link naar reactie

Mooi etiket van Typex! Ik ben benieuwd welke smaak hij het bier heeft gegeven

 

Overigens, van de facebookpagina van Aimee de Jong:

goed nieuws! tijdens de Stripdagen Haarlem, 31 mei en 1 juni, worden dertig (!) pagina's uit mijn graphic novel "De terugkeer van de wespendief" tentoongesteld in de Bakenesserkerk. dit is de eerste keer dat het binnenwerk wordt gepresenteerd. het boek zal in september 2014 verschijnen bij Oog en Blik.

er is geen vernissage, maar ik ben in de kerk aanwezig voor een praatje of een koffie  meer goed nieuws: alle pagina's zijn te koop en de lijst krijg je er gratis bij! 
meer info:

http://www.stripdagenhaarlem.nl/Programma/Aimee-de-Jongh.html#.U3Ci7Pl_uo0

Link naar reactie

Het zou mij heel sterk verwonderen mocht er geen grote Italiaanse delegatie in Haarlem zijn, oa met Federicci

 

Onze Italianen zullen dit keer afwezig zijn. Nee, nee, RW zal er wel zijn, maar dit zal de eerste beurs zijn waar enkel Nederlandstaligen achter de stand zullen staan. Wat wel uit Italie zal komen is het laatste honderdtal Detective Comics, de beurseditie van 2013.

Link naar reactie

Hadden ze in hun eigen folder gedrukt.

Deze folder werd uitgedeeld op de stripdagen in Gorinchem.

Dus deze is of geannuleerd of nog niet medegedeeld.

 

Dat eerste dus... althans dat staat in hun nieuwsbrief. Zou wel interesse hebben om naar de volgende editie te komen. Over twee jaar dus :( Heeft er wellicht ook mee te maken dat Vliegenkoning 3 nog niet op tijd voor de stripdagen gereed is.

Link naar reactie
Gast haarloos

Vermoedelijk heb je gelijk. Ook Silvester neemt slechts enkele oude namen weer mee. DDB laat je 40 euri betalen voor een beginneling (veel goedkoper in de SSZ) en evt Condesta ( in Gorkum 2013).

Armoe troef dus.

Haarlem moet waarschijnlijk kunstzinnig zijn....

Link naar reactie

Pretentieloos en kunstzinnig in 1 zin?

 

en als tuinmans boedel de norm is: I rest my case

 

Hm er stond toch een punt tussen... maar goed, ik bracht het erg kort en dan lijkt dit tegenstrijdig. Haarlem vind ik pretentieloos doordat deze beurs zonder aanmatigende houding van 'kijk ons nou' al geruime tijd aan de weg timmert. Met een combinatie van een groots opgezette handelsmarkt, uitgeverij- en artiestenstands én kunstzinnige akties die in Nederland zijn weerga niet kent. Te denken valt aan de glas in lood ramen die gerealiseerd zijn.

 

Maar geloof mij maar niet op mijn woord en kom eens een kijkje nemen. Ik heb geen idee hoe tuinmans boedel eruit ziet, maar weet wel dat deze beurs méér biedt dan De Stripdagen Gorinchem of de Stripbeurs Breda.

 

even ter overbodige informatie, dit is mijn persoonlijke visie. RW uitgeverij geeft zelf geen waarde oordeel aan beurzen ;)

Link naar reactie

Haarlem is i.d.d. een top festival !!

Zal ook deze editie wel een succes worden vermoed ik. 

 

Staat uitgeverij L op de beurs met tekenaars / tekenaren ??

Ik las dat Pinceel met een stand staat. Nemen zij dan zelf ook tekenaren mee?

 

Hoorde wel een gerucht dat silvester mogelijk een gigantisch aankoopbedrag vraagt voor een dedie van Hub.

Die slaan ik dan toch maar over vrees ik. Hoop dat het uiteindelijk mee zal vallen. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...