Ga naar inhoud

Stripdagen Haarlem 2014


Imajica

Recommended Posts

Haarlem is altijd gezellig en vooral een prima locatie (buitenmarkt met binnen beurs in een theater).

Dus ook veel incidenteel en plaatselijk volk aanwezig. Veel terrassen en eettentjes, super.

 

In het begin waren er echter ook veel internationaal mooie namen, maar die tijd is inmiddels achter ons, de laatste edities was de opkomst van "bijzondere" tekenaars al veel minder.

Maar het blijft een mooie opzet. Pretentieloos is zeker niet van toepassing, er hangt toch wel een heel groot Graphic Novel gehalte in de Haarlemse lucht.... :e005: :e005: :e005:

 

Ik zal er (waarschijnlijk) twee dagen zijn. 

Link naar reactie

Ga me nou niet zeggen dat jij nog geen dédi van Hub hebt!

 

Tuurlijk wel, maar daarom juist. Aankoopverplichting van luxe á € 50,00 was prima maar stevig wat mij betreft. 

Aankoopverplichting van € 100,00 aan boeken is naar mijn mening stevig. Moet je toch 6 boeken aanschaffen voor een dedie van Hub.

Ik heb zelf een paar tekeningen van Hub en zal deze drempel waarschijnlijk als te groot ervaren.

Wil wel benadrukken dat ik dit niet van Silvio zelf vernomen heb maar via een goede vriend.

Ik hoop nog altijd op het oude signeerbeleid. 

Link naar reactie

Tuurlijk wel, maar daarom juist. Aankoopverplichting van luxe á € 50,00 was prima maar stevig wat mij betreft. 

Aankoopverplichting van € 100,00 aan boeken is naar mijn mening stevig. Moet je toch 6 boeken aanschaffen voor een dedie van Hub.

Ik heb zelf een paar tekeningen van Hub en zal deze drempel waarschijnlijk als te groot ervaren.

Wil wel benadrukken dat ik dit niet van Silvio zelf vernomen heb maar via een goede vriend.

Ik hoop nog altijd op het oude signeerbeleid. 

 

Had het vandaag aan Dimitri van de Haarlemse Silvester winkel gevraagd en hij zei dat het waarschijnlijk gewoon weer de aanschaf van een dossier editie zou worden, en misschien ook combinatie van Okko 9 + artbook.

Link naar reactie

HAARLEM NIEUWS MET DarkDragonBooks Beursedities!

 

TIP! De Beurs Edities van LEMURIA & ARELATE kunnen nu al besteld worden. In Haarlem zijn er van beide edities exact 50 exemplaren beschikbaar. De tekeningen worden gemaakt op volgorde van inschrijving. Schrijf je dus snel in via de website en ontvang als eerste je tekening. Ga naar http://www.darkdragonbooks.com/c-1832925/acties/

 

article31674651.jpg article31674702.jpg

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

De tekeningen worden gemaakt op volgorde van inschrijving

 

Daar komt ruzie van.

Stel dat ik nu 5 boekjes bestel, denk je dan dat iedereen zonder morren wacht tot ik signeerbon 5 t/m 9 heb verzilverd?

In Antwerpen wilde men dit ook niet accepteren.

Loze belofte dus.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

De tekeningen worden gemaakt op volgorde van inschrijving

 

Daar komt ruzie van.

Stel dat ik nu 5 boekjes bestel, denk je dan dat iedereen zonder morren wacht tot ik signeerbon 5 t/m 9 heb verzilverd?

In Antwerpen wilde men dit ook niet accepteren.

Loze belofte dus.

Snap je punt wel maar of er nou 1 Campesino staat met 5 bonnen of 5 losse mannen. Dat maakt op zich niet uit. Interessanter is die volgorde. als ik op tijd ben met nummer 49 en nummer 48 komt net voordat hij begint aansjouwen en terwijl die bezig is met 47 successievelijk ook de nummer 46 en lager. Kan ik dan zonder meer de rest van de dag naar achter schuiven om tegen sluitingstijd mijn prent op op te halen?

Link naar reactie

Ha dat word een chaos, de wachtrij die morrend steeds gepasseerd wordt door met voorinschrijvingen wapperende vroegbestellerds.......

 

Lijkt me leuk om zo'n wachtrij met een stuk of vijf man (3 tickets pp ) in één clean sweep terzijde te schuiven, leuk voor de sfeer !

Link naar reactie

Op volgorde van nummer tekenen vind ik een prima systeem, want je dan vrijelijk over de beurs dwalen. Om inderdaad te voorkomen dat iemand 5 nummers achter elkaar heeft stel ik voor om na aankoop van 1 ticket (per persoon) via loting te laten bepalen welk van die 50 nummers je nou hebt gekregen.

Link naar reactie

Op volgorde van nummer tekenen vind ik een prima systeem, want je dan vrijelijk over de beurs dwalen. Om inderdaad te voorkomen dat iemand 5 nummers achter elkaar heeft stel ik voor om na aankoop van 1 ticket (per persoon) via loting te laten bepalen welk van die 50 nummers je nou hebt gekregen.

 

Om het nog even gecompliceerder te maken.....  :e002:

 

Het gaat nu over mensen die op internet al voor de beurs een boek met ticket bestellen (en betalen) en op die manier voorrang krijgen op lieden die die DDB pareltjes met eerlijke pieken en daalders op de beursvloer aanschaffen. Lijkt me een voedzame bodem voor het nodige gekrakeel....

Link naar reactie

Ik ga met Oak mee, een prima systeem, geen nodeloos gehang in de rijen, je weet van te voren welk nummer je hebt en komt af en toe kijken of ze bijna bij jouw nummer zijn.

Veel logischer voor een beurs, dan kan ik gewoon andere kramen bezoeken en hebben de standhouders veel meer volk bij hun stands....top. :e005:

 

Loten voor nummers vind ik minder, waarom, wat maakt het uit of er iemand met meer nummers voor je staat, dan kom je toch gewoon een uur later weer kijken.

Grootste voordeel, niet allemaal als vee in een rij wachten...... 

 

Al moet ik er wel bijzeggen, ik kan leven met meerdere systemen, ook gewoon in de rij is prima, maar dan moeten er wel veel tekenaars zijn, niet dat je met zijn allen voor een drietal tekenaars moet gaan staan. 

Link naar reactie

Seuriac is inderdaad alleen in softcover. De beurseditie is dus een stuk duurder dan de normale editie, omdat je er een tekening bij kunt krijgen. 

 

Zouden er ook mensen zijn die beursedities kopen en geen dedi-jager zijn? 

Ik koop soms een beursedities of beursprints voor de aankoopplicht om dan een tekening te laten zetten in een ander boek. Die beursedities ben ik altijd binnen de korste tijd kwijt op catawiki.

Link naar reactie

Ik wil de tekening van een tekenaar graag ontvangen in het boek zelf.

Als ik de berichten goed lees op internet MOET je de tekening op een los blad door hun aangeleverd laten zetten.

Hier haak ik dan ook af. Vindt een tekening van een tekenaar leuk maar voor een SC met deze absurde eisen is te zot naar mijn mening.

 

Werken met een ticketsysteem is prima, gewoon zorgen dat je de tickets ook inneemt en je hebt geen problemen of ontevreden gevoel als uitgever.

Als dit werkelijk de signeervoorwaarden zijn zal ik DDB (helaas) overslaan in Haarlem.

Link naar reactie

zou mij eigenlijk verwonderen of Sieurac dat zal willen doen. (bij een eerdere ontmoeting wou hij niet op los blad, enkel in het album)

 

Dat zal de uitgever toch zeker wel gecheckt hebben? 

 

Boven het is niet echt een los blad, want hij hoort bij een (best wel duur) boek.

Link naar reactie

Het is op een speciaal blad, dus herkenbaar, behorend bij een boek. Waarom zou je in godsnaam in de rij gaan staan en een beurscollectieboek kopen en dan de losse tekening laten maken (met je naam erop) om die weer te willen verkopen, paranoia :e005:

Er zitten ook nog twee prenten bij (ex librissen?), dus 30 euro valt mij ook mee.

Link naar reactie

Het is op een speciaal blad, dus herkenbaar, behorend bij een boek. Waarom zou je in godsnaam in de rij gaan staan en een beurscollectieboek kopen en dan de losse tekening laten maken (met je naam erop) om die weer te willen verkopen, paranoia :e005:

Er zitten ook nog twee prenten bij (ex librissen?), dus 30 euro valt mij ook mee

 

Doe er een eerste dag stempel bij en je hebt een onbetaalbaar object........

Link naar reactie

Dat is enkel als de uitgever er vlak na failliet zou gaan (want je vewijst hier subtiel naar Wolf 17) :e011:

 

Maar dat wens ik DDB uiteraard niet toe.

 

haha inderdaad, scherp opgemerkt, shakeitupguy! Overigens wens ik DDB een lang en financieel gezond voortbestaan toe met veel barbarenstrips. 30 euro voor een softcovertje vind ik trouwens wel wat bar, die 2 prentjes van 2,50 per stuk maken toch niet het verschil......

Link naar reactie
Gast de gekke grabbelaars

Allemaal leuk, Tweety legt grif 2 tientjes extra neer, de tekenaar word verplicht op een blad te tekenen en DBB +Silvio proberen

uit te zoeken tot hoever ze kunnen gaan. Voor Hub misschien terecht maar voor Seuriac ( je kunt ook via internet bij hem terecht) maar voor Hugault en DBB meuk ( binnenkort gratis voor de eerste1000 bezoekers) echt niet.

Dus lapt Birdy 20eurootjes voor een kaftje maar haak ik af.Op zaterdag lekker naar de 'kleintjes'.

Link naar reactie

Geen probleem met beursuitgaves.....nergens zit een verplichting aan naar mijn weten.....

Is hardcover beurseditie van twee tientjes meer dan minder vervelend..?

 

Wel weer een hoop laffe berichten van zogenaamde gasten op dit topic, waarom toch die angst om gewoon met je eigen naam te reageren?? Of staan deze helden straks gewoon netjes in de rij met een voor 30 euro aangeschafte beurseditie.... :e012:.....

 

Maar goed, Haarlem is groot genoeg, dus er zal voor een ieder toch wel wat te doen zijn.

 

En.........dat zou toch een droom zijn...een prachtig stempeltje....daar zijn Retep en ik dol op....    

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...