Ga naar inhoud

Moon Knight


niemand

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Moon Knight vol. 1 : From the Dead heb ik zeer graag gelezen.

Mooney en zijn alter ego’s zijn terug in stijl. De ene keer is hij een echte vigilante (met verniewd uniform), dan weer een super-detective of occult detective (in wit maatpak).

Elk comicje heeft een afgerond verhaal, de ene keer met veel tekst, de andere keer volledig toegespitst op het visuele. En dat is net het sterke van deze reeks : het visuele. Don’t get me wrong, de verhaaltjes van Ellis zijn goed en leuk, maar wat deze strip echt zeer goed maakt, dat zijn de tekeningen van Shalvey, geholpen door de inkleurder (vooral die tekeningen op de paddestoelenplaneet ;) ).

Ik kan me voorstellen dat bundel 2 iets minder zal zijn, Spawn, maar ik kijk er toch ook al naar uit.

 

MOONKN2014004-int-LR2-3-d9772.jpg

 

 

 

MOONKN2014004-int-LR2-4-5e6ca.jpg

Link naar reactie
  • 2 months later...

Vanaf nr 13 Cullen Bunn. Hopelijk doet hij dat beter dan zijn Wolverines die ik ooit van 'm probeerde te lezen...

 

MOON KNIGHT #13
CULLEN BUNN (W)
RON ACKINS (A)
COVER BY DECLAN SHALVEY & JORDIE BELLAIRE
NEW CREATIVE TEAM!
• CULLEN BUNN (DEADPOOL KILLOGY) and RON ACKINS (UNCANNY X-MEN SPECIAL) join JORDIE BELLAIRE on MOON KNIGHT!
• After the shocking events of MOON KNIGHT #12, Marc Spector is left picking up the pieces of what’s left of his life. Don’t miss this new exciting chapter of MOON KNIGHT!
32 PGS./Rated T+ …$3.99

 

MOONKN2014013cov.jpg

Link naar reactie
  • 4 months later...

post-585-0-87158800-1429696263_thumb.jpg

 

Moon Knight vol. 2 : Dead Will Rise toch graag gelezen, alhoewel het er gisteren niet naar uit zag. Ik verwachtte misschien teveel een verderzetting van Ellis' magistrale run. Maar dit is natuurlijk Brian Wood. ;)

Eén lang verhaal (nu ja, vanaf hoofdstuk drie), deze keer, ipv een verhaaltje per comic, zoals Ellis het deed. Daardoor begon het boek naar mijn mening misschien wat te traag. En misschien wat ver gezocht, ja, maar toch vond ik het achteraf gezien heel geslaagd. Een boek over een krankzinnig superhero is misschien niet het beste platform om wat maatschappijkritiek te geven, maar Wood komt er toch mee weg. 

De tekeningen van Smallwood zijn goed. Maar ook daar was ik aanvankelijk wat in teleurgesteld, na de prachtige tekeningen van Shalvey. 

Maar ik mag dus niet vergelijken met volume 1. Dit boek heeft zijn eigen kwaliteiten. 

Ik weet nog niet of ik vol. 3 ook ga kopen. Cullen Bunn... ik weet het niet. Maar misschien doet hij met MK wel iets wat ik graag zal lezen... :)

Link naar reactie
  • 5 months later...
  • 4 months later...

Moon Knight: From the Dead herlezen en enorm van genoten, zowel vd verhaaltjes v Ellis, als vd prachtige tekeningen v Shalvey. Ik ga deel 2 zeker kopen, ook al omdat Smallwood tekent die binnenkort de herstart maakt met Lemire. En daar ben ik ook benieuwd naar, vooral door die knappe cover.

 

Heeft er iemand eigenlijk deel 3 v Bunn gelezen? Vond niet direct een bespreking terug.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Gisteren Moon Knight 2 door Wood en Smallwood gekocht en vandaag graag gelezen. Deze keer geen 6 kortverhalen, maar 1 lang verhaal. Shalvey vind ik iets beter tekenen, maar als Smallwood dit niveau blijft aanhouden, gaat de herstart met Lemire er goed uitzien. Ondertussen ook deel 3 besteld.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik heb eigenlijk niets anders v Moon Knight en ben ook niet van plan om oude Tpb's te kopen, maar ik heb het gevoel dat de huidige Moon Knight wel eens mijn vervanging van DD kan zijn. Ik heb tijdens de run v Waid vastgesteld dat hij echt niet mijn soort schrijver is en ik herlees liever een oude DD of kijk naar de tv-serie. Mss dat het nog verandert, maar momenteel ben ik tevreden v mijn collectie DD en is het tijd voor MK.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Als DD door Soule echt goed is, zie ik me daar toch weer mee beginnen, maar op dit moment hoeft het voor mij niet. Ik hoop enkel op een nieuwe bundeling v The Fall of The Kingpin verhaallijn, het vervolg op Born again.

 

Bunn ken ik niet, dus hopelijk valt dit mee. Kans is niet onbestaande dat ik op Facts toch een oude Moon Knight koop om de wachttijd tot de Tpb v Lemire te overbruggen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Probleem met die vorige Moon Knight TP's is, dat ze mekaar min of meer opvolgen, toch zeker die eerste 5. Maar die zijn niet allemaal meer te vinden. 

Daarna ging het wat bergaf met de kwaliteit. De twee TPs van Bendis kunnen er nog mee door, maar het zit teveel in het MU. 

Mooney is beter als loner detective/vigilante. 

 

Ellis' MK was echt een nieuwe start, en wat mij betreft een frisse en een goeie start. Helemààl anders dan wat MK daarvoor was. 

Link naar reactie

MK 3 gelezen. Zoals verwacht de zwakste van de 3, zowel het verhaal als de tekeningen. Veel meer heb ik er niet over te zeggen, behalve dat de covers v Shalvey weer knap waren. Nu wachten tot Lemire en Smallwood de reeks verder zetten.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

MK 3 gelezen. Zoals verwacht de zwakste van de 3, zowel het verhaal als de tekeningen. Veel meer heb ik er niet over te zeggen, behalve dat de covers v Shalvey weer knap waren. Nu wachten tot Lemire en Smallwood de reeks verder zetten.

 

JUL150838.jpg

 

MK3 In The Night van Bunn is inderdaad veel minder dan de vorige twee, zowel het verhaal als de tekeningen. Alleen nrs 15 & 16 waren goed getekend. En de covers natuurlijk. Veel meer kan ik daar niet over zeggen. ;)

Doet me twijfelen om nog verder te doen. De kwaliteit is steeds achteruit gegaan, en volgens mij ligt dat ook ten dele aan de nieuwe status quo van het personage. Tis natuurlijk Lemire hierna... 

 

-----

DD blijft mijn DD ;)

 

Die nieuwe versies van het MK personage, dat blijft moeilijk... 

Marvel zou het personage eens moeten herdenken. Ze moeten af van dat gedoe met die God en MK's meerdere persoonlijkheden. Van mij mag hij crazy zijn, dat moet hij zelfs wat zijn als vigilante, maar niet zoals het nu is. 

Ik weet nog niet of ik Lemire's MK ga volgen.

Link naar reactie

Ik kan je geen ongelijk geven. Deel 3 is niet goed en een vergissing, maar ik ga toch Lemire een kans geven.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 11 months later...
  • 2 weeks later...

Moon Knight 1: Lunatic (Lemire/Smallwood)

Het verhaal van Lemire is even geschift als Mark Spector zelf. Hij ontwaakt in een psychiatrische instelling en je hebt geen idee wat nu echt is en niet, maar het is wel intrigerend, vooral ook omdat Smallwood nooit beter getekend heeft. Lemire grijpt ook terug naar de runs van Ellis en Sienkiewicz, maar van die laatste heb ik niets gelezen. Het belet je echter niet om het verhaal te kunnen volgen. Lemire heeft trouwens al laten vallen dat er een plan achter al het geschifte is en er wel degelijk naar een conclusie wordt toegewerkt. Ik vind het voorlopig niet beter dan de Ellis run, maar hoe goed de Lemire run is zal afhangen van hoe mooi alles in elkaar past.

 

987cf6a8bd39195134295825416e70f6.jpg

 

 

 

Ik vond dit schitterend, en helemaal anders dan alles wat er voor kwam. Hopelijk is dit het begin van een heel lange run. 

Zelfs op het einde van dit boek, was ik nog steeds niet zeker of alles zich nu echt heeft afgespeeld, of of Spector het zich verbeeld. :)

Zeer goed getekend. 

 

Hoe zit het eigenlijk met die Netflix reeks? Of vergis ik me nu...

 

 

 

Link naar reactie

Moon Knight door Lemire eindigt met deel 14 in mei. Ik dacht dat ook Old Man Logan eindigt met die hele X-men Reboot.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Yep OML eindigt bij nummer 24. (denk ik)
Edit: ik lees net dat OML niet stopt bij ResurrXtion. Maar misschien stopt Lemire bij nr 24.

 

 

MK ends on our own terms, schrijft Lemire, met nr. 14. Wat wil zeggen dat het niet echt is gecancelled, maar ook dat hij moest stoppen, want in andere interviews zei hij dat hij een lange termijn verhaal had voor MK (hij had toen net nr 10 geschreven en nr 12 in gedachten). Jammer. Ik had graag gezien wat hij nog allemaal wou vertellen. 

 

Hopelijk is het volgende creative team ook goed, en mogen ze hun zin doen van Marvel ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...