Ga naar inhoud

Breda Stripfestival 2014. 11 En 12 Oktober


Fons van Erp

Recommended Posts

Ook een tip: draag tanden. De laatste klant van Romano was een knappe dame met haar 12jarige zoon die een tekening wou. De voorlaatste klant kwam recht vanonder een brug, en was zijn tanden vergeten in te steken of die had hij niet, en zag een praatje absoluut zitten. Ik zag de dame wanhopig rondkijken. I felt like a caped crusader who had to help... 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ook een tip: draag tanden. De laatste klant van Romano was een knappe dame met haar 12jarige zoon die een tekening wou. De voorlaatste klant kwam recht vanonder een brug, en was zijn tanden vergeten in te steken of die had hij niet, en zag een praatje absoluut zitten. Ik zag de dame wanhopig rondkijken. I felt like a caped crusader who had to help... 

 

Waar bewaar je je verzameling stripboeken als je onder een brug woont :e007:  

Link naar reactie

Een slechte Batman gekregen van die Turkse tekenaar ( zeker in vergelijking met de pareltjes die hij zaterdag maakte ) 

 

Sorry, hier kan ik het toch echt niet mee eens zijn. Bedoel jij die Batman die je bij Dedis hebt geplaatst Dat vind ik een fraaie Batman.  Je hebt voor maar een tientje een full figure Batman. Voor de rest heeft hij op Zondag vooral koppen getekend.  . 

 

Ik maak me wel wat zorgen omtrent de toekomst van Breda: geen Daedalus, geen Standaard Uitgeverij, geen Dark Dragon Books, geen Kuipers, Sherpa heb ik niet gezien of gemist. 

 

Je vergeet geen Dupuis, Lombard, Dargaud, Ballon. etc.  

Link naar reactie

Toch even langs deze weg mijn complimenten naar Fons en de andere mensen van de organisatie.

Ik vond de opzet en indeling van de beurs het beste sinds de beurs op deze locatie gestart is.

Voor de inzet van alle standhouders die ik ontmoet heb, richting de bezoekers, heb ik alleen maar lof.

De catering op deze beurs is wellicht de beste in vergelijk met andere beurzen. Leuk café aan het beursgebouw by the way.

Line-up van aangekondigde tekenaars klopte. Er waren geen afmeldingen, dat iemand ziek wordt tijdens de beurs is jammer.

Ik vond dat er een prettige sfeer hing. Zaterdag was het echt druk, op zondag was het een stuk rustiger. Maar dit is iets wat op iedere beurs is :e012:

 

Ontzettend veel bekenden ontmoet.

Wat ervoor zorgde dat het twee ontzettend gezellige dagen waren!

Mensen die op het forum zitten en niet geweest zijn hebben een feestje gemist.

Heb nu al weer zin in het feestje van volgende week :e012:

Link naar reactie

Sorry, hier kan ik het toch echt niet mee eens zijn. Bedoel jij die Batman die je bij Dedis hebt geplaatst Dat vind ik een fraaie Batman.  Je hebt voor maar een tientje een full figure Batman. Voor de rest heeft hij op Zondag vooral koppen getekend.  . 

 

 

 

Slecht is hij zeker niet, maar ik smolt echt voor de werken die ik van hem zag die hij zaterdag had gemaakt. Mocht Retep zijn Joker of Campesino zijn Poison Ivy op dit forum zetten, dan weet je wat ik bedoel. 

Ach ik klink misschien wat negatief, maar ik heb me heel goed geamuseerd en ben volgend jaar weer van de partij. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Ik vond dat er een prettige sfeer hing. Zaterdag was het echt druk, op zondag was het een stuk rustiger. Maar dit is iets wat op iedere beurs is :e012:

 

Een beetje verschil heb ik wel gemerkt tussen zaterdag en zondag, maar had sterk de indruk dat deze zondag drukker was dan enige beurs die ik in de afgelopen 5 jaren bezocht heb. Kanttekening daarbij is dat ik zondag mijn eigen plek niet af geweest ben ;)

 

Sfeer was inderdaad zeer prettig - al heb ik me op momenten gestoord aan het omroepen als het decibel niveau enorm opgeschroefd was. Dat is echter maar een beperkt punt. Enige issues die ik had dit weekend waren met de NS en die idiote verbouwing van Breda...

Link naar reactie

Ik ben twee volle dagen geweest en heb me uitstekend vermaakt. Enig puntje van kritiek: bij de entree moeten bezoekers die hun kaartje hebben bemachtigd zich door de andere rijen heen worstelen wat er vooral zondag niet zacht aan toe ging. Binnen was de sfeer top met een divers publiek, gezinnen en kinderen lijken het Stripfestival te hebben ontdekt. 

 

Ik heb mooie dedi's/commissies kunnen bemachtigen van Marco Santucci, Maria Laura Sanapo, Rafa Sandoval, Romano Molenaar, Raquel Versteeg, Karin van de Kuilen, Eric Heuvel, Dick Heins en Mark de Jonge. Vanavond maar eens aan het scannen slaan. :)

 

Complimenten voor de crew!  

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Slecht is hij zeker niet, maar ik smolt echt voor de werken die ik van hem zag die hij zaterdag had gemaakt. Mocht Retep zijn Joker of Campesino zijn Poison Ivy op dit forum zetten, dan weet je wat ik bedoel. 

Ach ik klink misschien wat negatief, maar ik heb me heel goed geamuseerd en ben volgend jaar weer van de partij. 

 

Ach, kwestie van dedi-nijd. Als ik zie wat Wasterlain voor jou gemaakt heeft.... een stuk mooiere dan die voor mij, alhoewel dat toch ook hele mooie dedis zijn.

 

Het is mensenwerk, dus de een valt wat mooier uit dan de ander. 

Link naar reactie

Yep prima vermaakt. Ben op zondag maar 3 uurtjes geweest. Toch nog twee dedi's van Wilbert van der Steen en Aimée de Jongh. Knap ook hoe men zoveel geld kan uitgeven in zo weinig tijd. En dan heb ik me nog ingehouden. Wel Remy over de beurs gelopen, maar dus niet minder vermaakt. Ik vond het ook snikheet, maar had goed gedeo'd!

Link naar reactie

Zo, het heeft even geduurd met ik ben weer helemaal bijgekomen van het stripfestival te Breda.

 

Naar mijn mening was het een zeer geslaagde beurs. Het leek op de zaterdag iets rustiger vergeleken met 2013 maar de zondag vond ik opvallend druk. Dat wordt ook bevestigd door onze verkopen, zowel van de uitgeverij als van het tweedehands spul.

 

We hadden voor het eerst een tekenaar op de stand, hierdoor heb ik vrijwel geen tijd gehad om rond te lopen. Toch tijdens de gehele signeertour vele repers gezien, die normaal blijkbaar altijd elders zich in wachtrijen ophouden :e002: . Campesino, Ssnerual, Kleine Albert, Lecram, Yncke, Bonte, Retep, Velden8, Kontiki, de Tuinman, Johan de Neef, misschien vergeet ik er nog een paar. Kool Thing is mij aangewezen, maar die heeft zich niet in de buurt van onze stand vertoond. Enkel Willy Linthout heb ik gemist, jammer want ik had nog een verzoek voor hem dat ter plekke geregeld had kunnen worden.

 

De organisatie is echt heel goed. Vrijdag moest ik in m'n eentje lossen en ik kreeg direct hulp van vrijwilligers en "vriend van de uitgeverij" Kleine Albert. Ook opbreken ging meer dan snel. Bij de laaddocks werd alles zeer efficient begeleid. Als bezoeker zie je die dingen niet, maar is toch fijn als het goed loopt. Sytze & team hebben het prima voor elkaar. Ook de speciale standhoudersuitgave, ditmaal van de Partners, is heel leuk. Als je wilt kun je die altijd via Catawiki verkopen en dat kun je dan toch als 50 Euro korting op je kraamhuur zien! 

 

De zaal was warm en droog, maar dat geldt voor zoveel hallen. En zwetende mensen had ik geen last van, maar ik had zelf ook geen deo bij :e007: .

 

Lokatie is ook echt heel mooi. Veel beter dan anonieme grote beurscomplexen of aftandse wijkgebouwtjes. Catering top, bereikbaarheid goed (als je het een beetje voorbereid zelfs eenvoudig gratis parkeren!).

 

Aanbod was toch een prima mix van tekenaars, uitgeverijen en tweedehands spul. Wat wil je nog meer? Op De Reep zijn de dedi-jagers nogal oververtegenwoordigd en ik heb het al vaker gezegd, als je altijd maar weer nieuwe top-tekenaars wilt ga dan naar St. Malo, Angouleme en Lucca. Deze beurs is er voor iedereen, zeker ook "eenvoudige" verzamelaars en - belangrijk - kinderen. Ik vind dat allemaal heel goed.

 

Nu even in hybernate-mode tot maart volgend jaar ;) . Alhoewel, ik wil nu ook wel eens naar Angouleme...

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

 Kool Thing is mij aangewezen, maar die heeft zich niet in de buurt van onze stand vertoond. 

 

 

 

Tiens, dat klopt.  ik heb blijkbaar nog meer gemist ( Sherpa bv... ). Ik ben wel naar Arcadia en Bonte geweest. Achteraf heeft Kontiki mij zijn Tex Willer getoond. Schone dedi en een prachtige integrale uitgave. Op het eerste zicht blijft het mijn ding niet, maar de prijs/kwaliteit is heel eerlijk.

 

Het komt ooit nog goed hoor Eriktex ;-)  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

de 2 grotere hallen waren dit jaar weer met elkaar verbonden

 

had het idee dat er minder standhouders binnen stonden

 

buiten 3 standhouders

 

de tekeningen bij Fabio Civitelli /texwiller waren goedkoop maar van hoge kwaliteit stond er bij toen velden8 zijn tekening kreeg erik heeft nog een foto gemaakt daarvan :e005:

 

persoonlijk blijf ik bij mijn standpunt hal ongeschikt voor zo'n beurs voor al voor de verkopers, voor tekenaars kan het prima

 

parkeren kon op loopafstand dat ging prima

 

de reden dat ik er niet stond als standhouder is simpel ik vind het te duur maar dat had ik al eens aangegeven volgens mij 

 

1e beurs voor mij is jaarbeurs utrecht tijdens de verzamelaars beurs is een net wel net niet beurs

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...