Ga naar inhoud

Breda Stripfestival 2014. 11 En 12 Oktober


Fons van Erp

Recommended Posts

Er komen ook een stel Hollandse toppers!

 

RAQUEL VERSTEEG en KARIN VAN DE KUILEN!
 

 

post-130-0-66737800-1410546342_thumb.jpgpost-130-0-64113400-1410546509_thumb.png

 

Raquel Versteeg (21 febr 1986, Naarden) is een Nederlandse striptekenaar, cartoonist en illustrator. Zij studeerde 2 jaar aan de Cartoonschool in Amsterdam.

Momenteel werkzaam als freelance illustrator. Haar werkzaamheden bestaan ondermeer uit het ontwerpen van cd-hoesjes, boekcovers, kaarten, reclame-uitingen, whiteboard animaties, illustraties en het maken van commissies voor particulieren.

Begin 2015 verschijnt er een stripalbum van haar, ondertussen verscheen in eigen beheer Raquel Versteeg sketchbook en ook in de integraal van Het kristallen zwaard (Dark Dragon Books) staat er een tekening, voor De PIERKES en Red Sonja tekende ze een ex-libris. Volgend jaar staat er ook een kort verhaal in het album De PIERKES deel 2. In 2015 zal er ook een strip van de Sisterhood verschijnen.

Kijk voor voorbeelden van haar werk op: www.raquelversteeg.com

 

post-130-0-85894000-1410546372_thumb.jpg

 

Karin van de Kuilen, illustratrice, is sinds 2012 in te huren als freelancer.  
In 2014 is zij gepubliceerd in "Graaf Regenboog" - geschreven door Hein Walter, een boek over Molenbuurt in Almere. Karin heeft hiervoor 4 jaar gewerkt als web developer en grafisch designer, maar is altijd blijven tekenen in haar eigen fantasie wereld. Het afreizen naar kastelen, culturen, betoverende plekken en verlaten gebouwen zijn haar grote inspiratie bronnen van kleins af aan. Karin van de Kuilen is te bereiken via haar website www.spider-design.nl  - info@spider-design.nl of te volgen via https://www.facebook.com/karinvandekuilen.arts .


Activiteiten: Illustreren en bedenken van book covers, kaarten, posters, flyers, personages, muurschilderingen, schilderijen, portretten, custom accessoires, websites, schrijven en illustreren van blogs, magazines en reviews, workshops, live schilderen en acteren.

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik kan nergens een fatsoendelijke lijst met tekenaars vinden, erg slechte site!!

Ook ,omdat het allemaal zo kort dag is, denk ik er sterk aan om deze beurs maar eens over te slaan.

Slechte/ trieste zaak dat ze zo slordig zijn!!

(er zijn mensen die vrij moeten plannen en dan ook wel willen weten of de lijst met tekenaars/ beurs de moeite waard is)

 

Ik weet dat er hier mensen zijn die niet goed tegen negatieviteit kunnen, maar van dit soort dingen word ik niet vrolijker!

Elke beurs weer hetzelfde; eerst spannend doen, mooie namen beloven, erg laat de namen bekend maken en weer met het standaard zooitje verder gaan.

Dit is mij bij NL beurzen te vaak gebeurd, ik sla over!

Link naar reactie

Ik weet niet wie jij bent, zou leuk zijn, als je met je naam ondertekent. Maar er staan in deze thread al een stuk of acht hele interessante tekenaars genoemd. De site wordt vanaf nu elke paar dagen bijgewerkt en iedere keer zal er weer een tekenaar worden aangekondigd. Mocht je nu overslaan, jammer, je kunt ook gewoon de dag vrij houden en gewoon gaan, want het wordt (wat tekenaars betreft) zeker een interessante beurs!

Link naar reactie

Ik kan nergens een fatsoendelijke lijst met tekenaars vinden, erg slechte site!!

Ook ,omdat het allemaal zo kort dag is, denk ik er sterk aan om deze beurs maar eens over te slaan.

Slechte/ trieste zaak dat ze zo slordig zijn!!

(er zijn mensen die vrij moeten plannen en dan ook wel willen weten of de lijst met tekenaars/ beurs de moeite waard is)

 

Ik weet dat er hier mensen zijn die niet goed tegen negatieviteit kunnen, maar van dit soort dingen word ik niet vrolijker!

Elke beurs weer hetzelfde; eerst spannend doen, mooie namen beloven, erg laat de namen bekend maken en weer met het standaard zooitje verder gaan.

Dit is mij bij NL beurzen te vaak gebeurd, ik sla over!

 

De Bredase beurs is pas over  een maand, wat zeur je dan. Fons houdt ons, net als Arco begin dit jaar, op de hoogte van wat belangrijke namen, wat wil je nog meer ? Kijk eens bij de uitgeverijen die geven soms aan wie er komt signeren (zie Arcadia).

 

En dan, alsof een "late" infovoorziening typisch voor nederlandse beurzen is. In de grootste beurs van Europa (Angouleme) worden veel namen pas een week van te voren opgegeven. Je moet dan als een idioot boeken regelen op heel korte termijn. Of neem de beurs in Andenne, die plaatst gewoon tot een paar weken van te voren de namen van vorig jaar waarna ineens op het laatst de mutaties worden doorgevoerd.

 

Ach, heel vroegah was er nog geen internet, ik ging gewoon naar stripbeurzen en zag daar wel wie er signeerde. Ik had minder geld en moest goed uitkiezen wat ik kocht maar er werd wel een stuk minder gezeurd.

Link naar reactie

Hahaha.....ja, en ook ik ben een van de oudgedienden.

Gewoon op pad naar het turfschip Breda en we zien wel wie er zijn, boekje kopen en tekening erin. Zelden werd ik teleurgesteld.

 

Ik geef ook al vaker aan dat dat laffe gezeur onder een gastpseudoniem een beetje triest is.......als kritiek terecht is moet je ook een vent/vrouw zijn en gewoon onder je normale naam reageren.

Maar het is allemaal angst.......

Ik heb prima namen voorbij zien komen, maar ook als dat niet zo was, weet ik dat Breda altijd druk en gezellig is.

Kort dag ?????........het festival is over 4 weken...... :e010:

 

Maar ik denk dat niemand "laat maar" zal missen.............sla jij maar lekker over.

Link naar reactie

Wat ik hier nog niet heb gelezen (of ik begin kippig te worden) is het nieuwtje dat Eppo-abonnees dit jaar gratis naar binnen mogen. Staat al sinds 9 september op de facebookpagina van Stripschrift: www.facebook.com/Stripschrift

Leuk nieuws voor Eppo abo's

 

Ik hoop voor retep niet dat ie niet achteraan moet sluiten met z'n adreswikkel in zijn knuistje om het lidmaatschapnummee te laten controleren, terwijl ik met m'n e ticket naar binnenzoef en vooraan sta bij de meest populaire tekenaars :)

Link naar reactie

Leuk nieuws voor Eppo abo's

 

Ik hoop voor retep niet dat ie niet achteraan moet sluiten met z'n adreswikkel in zijn knuistje om het lidmaatschapnummee te laten controleren, terwijl ik met m'n e ticket naar binnenzoef en vooraan sta bij de meest populaire tekenaars :)

 

That'll be the day. Olsimar als hard core dedijagert :rolleyes:  Die ligt nog gewoon te   :e015: als Lecram en ik die parkeergarage inscheuren.....

Link naar reactie

Leuk nieuws voor Eppo abo's

Ik hoop voor retep niet dat ie niet achteraan moet sluiten met z'n adreswikkel in zijn knuistje om het lidmaatschapnummee te laten controleren, terwijl ik met m'n e ticket naar binnenzoef en vooraan sta bij de meest populaire tekenaars :)

Zeker leuk nieuws! Dit staat op de Facebook-pagina van Stripschrift hierover:

 

"Ben je abonnee op Eppo? Dan krijg je dit jaar extra waar voor je geld. Bij Eppo 20 van 2 oktober zit namelijk een gratis toegangskaart voor Stripfestival Breda (11 en 12 oktober). Of er een regeling is voor abonnees die via de website van de organisatie reeds een earlybird-ticket hebben aangeschaft, is ons niet bekend."

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Uit de Eppo-update:

 

 

CADEAUTJE VOOR EPPO LEZERS

Eppo Stripblad heeft voor al haar lezers bij Stichting Strips in Beeld toegangskaartjes gekocht voor Stripfestival Breda. Hierdoor hebben alle Eppo lezers gratis toegang tot het festival dat op 11 en 12 oktober in het Chassé Theater in Breda wordt gehouden. 

Het entreebewijs zit bijgesloten bij Eppo 20, die op 2 oktober in de winkel ligt. Zet dit weekend dus alvast in je agenda.

 

post-76-0-82468000-1410685558_thumb.jpg

 

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Dat kan ik alleen maar beamen.  De dédi's van de Vita zijn heel snelle krabbels.  Ik denk dat hij dat gewoon niet graag doet.

 

 

2

 

Angouleme 2013. Daar sta je dan met je ticket voor De Vita, niemand achter je. Dat wordt een mooie uitgebreide tekening, denk je dan. Ratseklats 3 minuten werk, afgeraffeld........

 

 

Of je kan ook tevreden zijn met wat je krijgt...

Link naar reactie

Of je kan ook tevreden zijn met wat je krijgt...

 

Oh ja, ik moet natuurlijk dankbaar en tevreden zijn met alle dedies en dan ben ik ook hoooor......... Voor mij is ook belangrijk om een kort vriendelijk woordje met een tekenaar te maken. De Vita ging in Angouleme via tirage, er waren 15-20 tickets en hij stond voor 2 uur ingeboekt. Ik won er een van en kwam na een half uurtje eens kijken, De Vita had alle mensen met tickets er al door gejaagd en zat alleen op zijn stoel te wachten. Ik leverde mijn ticket in en voordat ik goeiendag had kunnen zeggen had hij de dedie al in mijn boekje gejast. Aangezien de tekenaars in Angouleme voor een bepaalde tijd staan ingeroosterd bleef hij nog een uurtje zitten om niks te doen. Een geheel andere benadering dan Lax die heel secuur een tekening in mijn boek zette en nog de tijd nam om eens te informeren wat al die hollanders toch in Angouleme kwamen zoeken.

Link naar reactie

Breda altijd al een leuke beurs met goede tekenaars, soms een beetje te warm maar eenmaal de vensters open, zeker een leuk terrasje.
Wie kritiek wil geven .. organiseer zelf eens iets ipv hardwerkende mensen met de vinger te wijzen en kritiek te uiten.
Ook nog met  Marco Santucci gesproken en zal op Eigen kracht naar Breda komen en daar waarschijnlijk zijn Eigen standje uitbaten. Dit is toch althans de info die ik van hem via FB heb gekregen enkele maanden terug. Samen met zijn vriendin ML Sanapo altijd 2 supertoffe mensen om te ontmoeten.
Voor de rest Fons keep up the good work en elke stripfanaat weet dat oktober pijnlijk is voor de stripportomonee dus maakt zelf je planning.
En ook al moet je een dagje vrij nemen en besluit je toch niet naar de beurs te komen, dan is het maar jammer dat je een dagje verlof niet nuttig kan invullen.
 

Link naar reactie

Nu moet ik zeggen dat in Angouleme wel meer tekenaars erbij zitten alsof het een moetje is.....

 

Je denkt toch niet dat die jongens naar Angouleme komen om voor jullie te tekenen? Nee, ze komen om 's avonds gezellig met hun collega's te eten en te drinken. Dat tekenen is maar om de uitgever te vriend te houden, voor als de rekeningen van de bar betaald moeten worden..... 

Link naar reactie

Zoals altijd zullen er in Angouleme best tekenaars rondlopen die even iets minder trek hebben in de drukke horden.

Dat gezegd hebbende.... Ik heb heeeeeeel veel tekenaars gesproken waar ontzettend leuk contact mee was. Veel hebben echt plezier in het contact en in de gekkigheid van zo'n festival en dan niet alleen in het " zuipen"

 

Dus Tweetie je stelt het wel erg zwart wit! Met 1000 + tekenaars is er angouleme echt heel veel plezier te beleven, zowel voor professionals als voor fans

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...