Ga naar inhoud

De Gouden 11


Kudos

Recommended Posts

En welke club supporter jij Anath ?

 

De gevallen grootmacht ( :e007: ) Eendracht Aalst.

Met 3000 fans op de tribunes voor thuismatchen en 500-1000 man op verplaatsing (afhankelijk van de belangrijkheid van de match natuurlijk) één van de grotere clubs in de Belgische tweede klasse.

Sinds ons faillissement in 2002 zijn we op tien jaar tijd van eerste klasse naar derde, tweede, tweede, derde, vierde, derde, derde, derde, tweede en tweede geweest. Altijd iets te beleven bij ons :e005:

Link naar reactie

Oef, Club Brugge 0-2 gewonnen op Genk, en als ze volgende week thuis tegen een Anderlecht onder druk, hetzelfde spel kunnen geven, dan zit Europees voetbal er weer in. Het probleem is dat je met dit Brugge nooit weet...

 

Anderlecht serieus in crisis na het verlies op Waregem. Van den Brom is communicatief aan het flateren, en verhoogt zo de druk. Messenslijper Aad De Mos draaide er gisterenavond in stadion er niet rondom heen. "Gebrek aan ervaring aan de top, etc "

 

En nu Waregem aan de leiding... Hoezeer deze ploeg het ook verdient, toch hoop ik voor de coëfficient dat ze het niet halen. Standard en Genk hebben nu na hun nederlagen ook weer punten nodig, en Lokeren doet ook weer mee.  

 

Hoe dwaas die playoffs ook zijn, het is wel spannend!

 

Ook blij dat Cercle Brugge een serieuze kans maakt om in 1ste te blijven. Dat zijn volgend jaar al zeker 6 punten voor Club :-)

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Trouwens eens naar die FA cup final gekeken, wat een klote ploeg, dat City, en ik hoop dat ik dit mag zeggen op dit forum.....wat is die Kompany een houten klaas, heeft zijn postuur mee, maar voetballend matig of was dat alleen vandaag.

En Wigan........degraderen en Europa in, het kan dus erger......haha.....die Mcmanaman....wow

Link naar reactie

Trouwens eens naar die FA cup final gekeken, wat een klote ploeg, dat City, en ik hoop dat ik dit mag zeggen op dit forum.....wat is die Kompany een houten klaas, heeft zijn postuur mee, maar voetballend matig of was dat alleen vandaag.

En Wigan........degraderen en Europa in, het kan dus erger......haha.....die Mcmanaman....wow

 

De Kompany van dit seizoen is zeker niet deze van vorig jaar....

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Trouwens eens naar die FA cup final gekeken, wat een klote ploeg, dat City, en ik hoop dat ik dit mag zeggen op dit forum.....wat is die Kompany een houten klaas, heeft zijn postuur mee, maar voetballend matig of was dat alleen vandaag.

En Wigan........degraderen en Europa in, het kan dus erger......haha.....die Mcmanaman....wow

 

 

hahaha, je lijkt wel een Vlaming die over een Nederlandse voetballer spreekt. Zegt ook enkel maar iets als het negatief kan zijn :D

Link naar reactie
Gast Natte aap

en dat is dik verdiend. ZW mocht het ook zijn, maar dat geheul met die underdog komt me danig de strot uit, dus dan maar Anderlecht :D Leuk dat ze ook rechtstreeks in de CL mogen aantreden. Hopelijk treffen ze een paar zwakke tegenstanders waar ze een paar leuke matchen tegen kunnen spelen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/130524_decuyper_inschattingsfout

 

jammer, het ziet er naar uit dat de storm wat gaan liggen is. Het leukste wat er de afgelopen jaren rond voetbal gebeurd is. Als neutrale toeschouwer vind ik dit een verstandig plan, de beste economische oplossing. Maar dat zo'n man dan ook écht denkt dat zo'n bende dwazen die een seizoensticket kopen daar mee akkoord gaan, dat begrijp ik niet. Natuurlijk degraderen die liever dan te fusioneren. Al is de realiteit vaak dat als ze dan degraderen er nog 500 man en een paardenkop over blijft en dat die 500 man dan kwaad staan te schelden op de voorzitter dat ie hen niet naar de champions league koopt. Voetbal supporters zijn toch zo'n randhappers :D

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Natte aap

de sutter gaat 100% zeker weg. maar misschien niet naar Brugge. hij zou beter bij een nederlandse subtopper zitten. of duitse middenmoot. goeie speler hoor, maar veel te kwetsbaar, ligt meer in de lappenmand dan wat anders

Link naar reactie
Gast Natte aap

Het lijkt erop dat men de moeilijke jongens eruit werkt ( Donk, Vadis, Refaelov,... ). 

 

ik snap zo'n bestuur dan ook niet met "moeilijke jongens"; Zet zo'n vadis dan drie weken in het tweede vanaf dat ie de eikel uithangt, niet als het al te laat is. En geef zo'n gast dan een goede begeleiding.

En ondertussen blijft de voetbalwereld in het algemeen die psychologische begeleiding en mental coaching maar belachelijk vinden. Terwijl ik er duizend procent van overtuigd ben dat sommige voetballers, de meeste voetballers maar niet allemaal, echt een veel betere voetballer zouden zijn als het op het mentale vlak wat beter zou gaan. Mja, voetbal en verstand hoort niet samen.

Link naar reactie

Ik vind een transfer van 3,5 milj wel erg hoog voor een speler als de Sutter met nog een jaarcontract. Anderlecht vraagt natuurlijk zoveel omdat ze niet willen dat Club ze het lastig gaan maken. Wanneer een buitenlandse club zou komen kan hij zo voor een miljoentje of anderhalf minder weg. Maar goed, dat wordt weer een Anderlecht jaar. Wanneer was club voor het laatst kampioen ?

Link naar reactie

ik snap zo'n bestuur dan ook niet met "moeilijke jongens"; Zet zo'n vadis dan drie weken in het tweede vanaf dat ie de eikel uithangt, niet als het al te laat is. En geef zo'n gast dan een goede begeleiding.

En ondertussen blijft de voetbalwereld in het algemeen die psychologische begeleiding en mental coaching maar belachelijk vinden. Terwijl ik er duizend procent van overtuigd ben dat sommige voetballers, de meeste voetballers maar niet allemaal, echt een veel betere voetballer zouden zijn als het op het mentale vlak wat beter zou gaan. Mja, voetbal en verstand hoort niet samen.

 

Veel van die knapen zijn al jong heel rijk en over het paard getild. Als je altijd te horen krijgt dat je een toppertje bent zul je over een goed en sterk karakter moeten beschikken om daar mee om te gaan. De sfeer op een club wil nog wel eens helpen. In Nederland is dat bij Ajax goed geregeld (en bij PSV totaal niet).

Link naar reactie

Wanneer was club voor het laatst kampioen ?

 

In 2005, onder Sollied. Met Simons en Verheyen in de ploeg, de idolen uit mijn jeugd. En als de nood hoog was borstelde Ceh wel een vrije trap in de kruising.

 

Daarna was het gedaan met Brugge, en voor een groot deel ook met mijn interesse in het voetbal. Maar het waren 5 heel mooie jaren, ik ben er Sollied & co nog altijd dankbaar voor.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Veel van die knapen zijn al jong heel rijk en over het paard getild. Als je altijd te horen krijgt dat je een toppertje bent zul je over een goed en sterk karakter moeten beschikken om daar mee om te gaan. De sfeer op een club wil nog wel eens helpen. In Nederland is dat bij Ajax goed geregeld (en bij PSV totaal niet).

 

da's helemaal waar. Zo'n club moet echt bezig zijn met die jonge gasten. Maar bij Ajax zijn er veel die kunnen doorstromen vanuit de jeugd, dan kan je die alvast wat modelleren. Wat de doorstroom bij psv is, weet ik zo niet eigenlijk.

 

Bij Anderlecht zijn ze ook goed bezig met hun omkadering heb ik de indruk (al liep het effe flink mis rond nieuwjaar). Maar mental coaching heeft absoluut plaats in het huidige voetbal; Die Dury heeft natuurlijk reuzegeluk dat dit jaar alles in zijn plooi viel, maar toch heb ik die man horen vertellen dat hij de spelers ook op mentaal vlak aanpakt en begeleidt en dat iedere speler mentaal ook anders aangepakt moet worden. Dat is slim. Een coach mag best strategisch wat steken laten vallen als ie beseft dat er een team staat om dat op te vangen, maar hij moet wel in de hoofden van de spelers kruipen en hen dat mentale duwtje geven dat ze nodig hebben om je team te maken.

Link naar reactie

In 2005, onder Sollied. Met Simons en Verheyen in de ploeg, de idolen uit mijn jeugd. En als de nood hoog was borstelde Ceh wel een vrije trap in de kruising.

 

Daarna was het gedaan met Brugge, en voor een groot deel ook met mijn interesse in het voetbal. Maar het waren 5 heel mooie jaren, ik ben er Sollied & co nog altijd dankbaar voor.

 

Ik volgde vroeger graag het Belgisch voetbal: het arrogante Anderlecht, de jongens van de gestampte pot van Club, Standard dat altijd wel een schandaaltje had, het grillige Antwerp en de boertige dorpsclubs St. Truiden en Lierse. Nu is het toch een stukje minder, slecht spel, lelijk spelende kampioenen en dan die belachelijke na competitie....

Link naar reactie

Tja, Club... het zijn echt moeilijke jaren. Er lijkt maar geen lijn in te komen. Onder Daum was het verdedigend prima. Leekens was terug naar af, en nu is onder Garrido het aanvallend spel uitstekend ondanks pakken geblesseerde spelers.

 

Die blessurelast én vooral de mentale ondersteuning/begeleiding fnuiken ons nu al jaren...

 

Anderlecht zie ik nog niet direct los kampioen spelen. Biglia, Desutter, Jovanovic en vooral mr. 50%  MBokani,... zijn weg. Dat zal wat tijd kosten om opgestart te geraken. Aan de andere kant hebben ze een schitterende jeugd... als Vandenbrom doorduwt en een paar van die gasten erin zet... 

Ik ben wel benieuwd naar RC Genk. Een paar goede transfers en ze kunnen ver geraken. Wel jammer voor hun dat supersub Plet weg is.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik volgde vroeger graag het Belgisch voetbal: het arrogante Anderlecht, de jongens van de gestampte pot van Club, Standard dat altijd wel een schandaaltje had, het grillige Antwerp en de boertige dorpsclubs St. Truiden en Lierse. Nu is het toch een stukje minder, slecht spel, lelijk spelende kampioenen en dan die belachelijke na competitie....

 

Arrogante anderlecht : check

Schandaal Standaard : check

Antwerp : euh...

Boertige dorpsclubs : Lierse, Oostende,... check

Club: no sweat no glory : er zijn te weinig Borkelmansen, Verheyen, vanderelsten, Papins en Blondellekes... Aan de andere kant Lestienne, Vazquez, Gudjohnson en Bacca zijn een prachtige voorhoede.

 

Play-offs: ondanks de spanning, is dit een onding. Nog één jaar en dan is er een nieuwe stemming.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...