Ga naar inhoud

Strafste Stoot Van De Dag


Waldorf

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

He's my real life hero.

 

Waarom? Omdat hij een kleurtje heeft? Omdat hij de troepen laat terugtrekken uit Afghanistan en Irak? Maak je geen zorgen, Europa mag de kastanjes uit het vuur gaan halen. Kijk maar naar Mali en Algerije. Syrië en Iran niet vergeten.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Omdat hij ondanks alles het zo ver geschopt heeft, altijd tracht goed te doen ondanks alle tegenkanting en natuurlijk ook om zijn talent, intelligentie, doorzettingsvermogen, .... Hij zal nooit goed kunnen doen maar weinigen doen zoveel hun best.

 

Allez, dan is't goed. Omdat gij het zijt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ach, Obama is natuurlijk naar onze maatstaven een rechtse rakker maar in Amerika geldt hij als een links radicale liberal. En daarom alleen ben ik wel voor hem. En omdat het de held van Koen is natuurlijk.....

 

Ben je bang voor een repressieve Feldwebel Konradt? :e007:B)

Link naar reactie

Het lijkt me dat die moeder goed ingelicht is. Al weet ik niet of ze niet té extreem gaat. Als'k haar soms hoor, denk ik dat ze bewust de tegenargumentatie negeert.

 

Daar is in NL heel veel aandacht voor geweest. In mijn ogen is die moeder heel erg de weg kwijt. De oudste zoon is haar al ontvlucht naar zijn pa in Engeland. De jongste wordt totaal gebrainwashed en moeders houdt hem nu van school omdat ze vreest dat hij in contact komt met gekookte voedingswaren. In het ziekenhuis hebben ze vastgesteld dat de jongen een groeiachterstand heeft en eigenlijk ondervoed is.......

Link naar reactie

Je zegt dat de jongen werd gepest. Zelf had ie daar een andere mening over. Hij deed aan sport, had een vriendinnetje. Door de jongen van school te halen beperkt de moeder juist zijn sociale contacten. Daarbij is het tegen de nederlandse wet om een kind van onder de 16 jaar zomaar van school te halen. Er is nu wel oplossing hiervoor gevonden.

 

Een kinderarts van het AMC had de diagnose gesteld dat Tom ernstig ondervoed is en sterk achterloopt op zijn leeftijdsgenoten. Je stelt hiertegenover dat kinderne thans door hormonen in het vlees een abnormale groeispurt doormaken. Een wat vreemde zienswijze, alsof er tussen de twee uitersten geen goede tussenweg is: of je bent ondervoed of je maakt een groeispurt door.

 

wat betreft het brain washen, ik heb dat toch heel duidelijk in de docus gezien en ook in de media optredens die mevrouw in DWDD en Pauw en Witteman gaf. Dat de oudste broer wegliep omdat hij minder intelligent en een oos meeloper zou zijn vind ik een argument dat nergens op slaat. Wanneer de oudste zoon echt zo'n slpajanus zou zijn zou hij bij de moeder blijven, immers tov de moeder blijf je als willoos jongetje het meest trouw (zie Tom).

Link naar reactie

Ik niet. Omdat die opiniërende journalistiek van vandaag niet meer informeert, maar alleen maar lijkt te willen sturen. Ik beslis zelf wel wat ik doe met de informatie die de geïnterviewde me verstrekt, een journalist moet dat niet voor mij voorkauwen. (En alstublieft, laat de mensen uitspreken!)

Bovendien bespeur ik vooral een weinig gefundeerde, slecht geïnformeerde maar oh zo politiek correcte journalistieke mening in de vakgebieden waar ik iets van ken, dus waarom zou ik aannemen dat het voor de onderwerpen waar ik minder van ken anders zou zijn?

Link naar reactie

Je stelt opinierende journalistiek gelijk aan slordige, vooringenomen, sturende en slecht geinformeerde journalistiek. Ik vind dat een journalist best een mening mag hebben over een onderwerp, bij voorkeur wel want dan krijg je een aardige reportage. Men moet natuurlijk wel andere meningen aan het woord laten en respecteren. Ik geef het toe, het is niet aan veel journalisten gegeven om dit te kunnen maar ik heb nooit beweert dat het een makkelijk vak is....

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Objectiviteit bestaat niet, ieder mens (en journalisten zijn daar geen uitzondering op) bekijkt de wereld vanuit de eigen context met een persoonlijk bril.....

Objectiviteit bestaat niet, ieder mens (en journalisten zijn daar geen uitzondering op) bekijkt de wereld vanuit de eigen context met een persoonlijk bril.....

 

Feiten bestaan niet. Enkel interpretaties. - F.N.

Link naar reactie

Het is bedroevend gesteld met de algemene kennis van de studenten lerarenopleiding. Doe zelf de test en maak de vergelijking op de site van Knack.

Gisteren op TV: mensen van 20 jaar die Nelson Mandela niet herkenden! :e010: En mijn kinderen moeten daar les van krijgen!

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Kleine anekdote. Toen mijn oom in het vijfde leerjaar stond - hij is al een poosje op pensioen -, moesten hij met zijn klas een bepaald klasgemiddelde halen van de overheid. Het precieze getal weet ik niet meer, maar het was relatief hoog. Om dat te kunnen halen, mochten de toetsen dus niet te moeilijk meer zijn. Een toets Frans bestond er bijgevolg nog uit - en dat was niet zijn verzinsel, dat kwam van hogerhand - uit het overschrijven (!) van een Franse tekst. En hij moest dan nog mild verbeteren om zijn klasgemiddelde te halen.

 

Die generatie bereikt nu de werkvloer.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het is bedroevend gesteld met de algemene kennis van de studenten lerarenopleiding. Doe zelf de test en maak de vergelijking op de site van Knack.

Gisteren op TV: mensen van 20 jaar die Nelson Mandela niet herkenden! :e010: En mijn kinderen moeten daar les van krijgen!

 

Klopt. Niet enkel alleen algemene kennis. Bij mij is iemand die leraar is en les mag geven in het technische. Toch is zijn praktijkkennis niet toereikend. Maar die persoon geeft dat dus zelf toe, dat er iets mis is met het niveau van opleiding.

 

Vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde worden aanzien als de uurtjes waarin ze een dutje kunnen doen.

 

 

Ik weet nog dat een leraar tijdens het secundair eens in onze klas een rondvraag deed, indien we later leraar zouden zijn, welk(e) vak(ken) we dan graag zouden geven. Ik antwoordde 'geschiedenis' en de kopjes draaiden met als begeleidend commentaar: 'Maar allez, zo saai, niemand leert zo'n dingen graag, wat heb je daar nu aan, enz...'

Link naar reactie

Ik heb het altijd vreemd gevonden dat je na je middelbaar alleen maar enkele jaartjes naar de universiteit of hogeschool dient te gaan om dan daarna terug te komen naar het middelbaar en zelf les te geven.

 

Vraag die ik me ook stel: gaat de algemene kennis / interesse van studenten achteruit, of is de hoeveelheid kennis waarvan men veronderstelt dat ze algemeen zou moeten zijn te groot geworden?

Link naar reactie

Je kan via Google wel opzoeken op welke dag JFK neergekogeld werd, maar daarom ben je nog niet in staat JFK te plaatsen in de geschiedenis. Heel veel jongeren zijn trouwens ook niet in staat iets op te zoeken op dat wereldwijde web, of de informatie die ze daar vinden kritisch te bekijken. In koppen toonden ze dus mensen die China niet konden vinden op een blinde kaart. Dat ze Uruguay en Paraguay niet uit elkaar kunnen houden kan ik aanvaarden, maar China!

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Wat mij verbaast is dat het verbazing wekt.

In het lager en middelbaar onderwijs was parate kennis verwerven plots uit den boze. Opzoeken moeten ze kunnen, mevrouw, meneer. En nu heeft wie uit dat onderwijs komt geen parate kennis meer, en ook de neiging niet om parate kennis op te doen. Surprise surprise, waar zouden ze 't geleerd hebben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...