Ga naar inhoud

Strafste Stoot Van De Dag


Waldorf

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Je kan via Google wel opzoeken op welke dag JFK neergekogeld werd, maar daarom ben je nog niet in staat JFK te plaatsen in de geschiedenis. Heel veel jongeren zijn trouwens ook niet in staat iets op te zoeken op dat wereldwijde web, of de informatie die ze daar vinden kritisch te bekijken. In koppen toonden ze dus mensen die China niet konden vinden op een blinde kaart. Dat ze Uruguay en Paraguay niet uit elkaar kunnen houden kan ik aanvaarden, maar China!

 

Een groot deel van die jongeren heeft dan ook slechte ouders. Niet veel stimulatie van thuis uit. Ook doordat die ouders met niet veel interessante zaken bezig zijn worden de kinderen ook niet echt aangespoord om iets te weten te komen of zaken vanuit een ander standpunt te bezien.

Link naar reactie

Een groot deel van die jongeren heeft dan ook slechte ouders. Niet veel stimulatie van thuis uit. Ook doordat die ouders met niet veel interessante zaken bezig zijn worden de kinderen ook niet echt aangespoord om iets te weten te komen of zaken vanuit een ander standpunt te bezien.

 

Ook juist. Als je ouders hebt die alleen in strips of gewelddadige games geïnteresseerd zijn ben je eigenlijk kansarm. :e011:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

In aardrijkskunde ben ik ook nooit een kei geweest, en de meerwaarde om China te kunnen herkennen op een kaart ontgaat mij dan ook volledig.

En de meerwaarde te weten dat China niet zomaar bij de US binnen kan *wandelen* om pakweg een oorlog te beginnen, bijvoorbeeld?

Trivialefeitenkennis kan soms veel grotere bizarre ideeën voorkomen.

Link naar reactie

In aardrijkskunde ben ik ook nooit een kei geweest, en de meerwaarde om China te kunnen herkennen op een kaart ontgaat mij dan ook volledig.

 

We leven in een heel complexe wereld, waar mensen angstig worden omdat ze die wereld niet snappen. Het enige dat hen daartegen wapent is kennis, want die kennis leidt tot inzicht.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

We beginnen met kennis. Inzicht komt pas later. Ik leg het je wel uit als je de wereldbol bekeken hebt.

Ik kijk graag naar de wereldbol, en even graag naar satellietfoto's, maar ik zie het nut er niet van in om een lijstje van landen te hebben die je moet blind kunnen aanduiden.

Link naar reactie

Dat doet me hier eigenlijk denken aan een kleine commotie een eind geleden waarbij ergens een tiener plots tot de conclusie kwam dat de Titanicfilm gebaseerd was op waargebeurde feiten. Het wel of niet weten van een individueel feit, en of dat belangrijk is of niet, dat doet er eigenlijk niet toe. Het gaat 'm meer over hoe groot de verzameling feiten is die iemand kent. Er is volgens mij ergens een soort van kritische massa aan feitenkennis, waarzonder je iemand wereldvreemd kunt noemen.

Link naar reactie

Er is volgens mij ergens een soort van kritische massa aan feitenkennis, waarzonder je iemand wereldvreemd kunt noemen.

 

"Wereldvreemd" enkel binnen jouw cultuur dan toch. Want voor iemand uit ik weet niet waar (ik was nooit goed in aardrijksunde) zijn weer heel andere feiten relevant.

Link naar reactie

"Wereldvreemd" enkel binnen jouw cultuur dan toch. Want voor iemand uit ik weet niet waar (ik was nooit goed in aardrijksunde) zijn weer heel andere feiten relevant.

Zoals ik al zei, de feiten op zich maken minder uit. Ik ken de steden en dorpen uit mijn streek, jij die uit de jouwe. Omgekeerd waarschijnlijk niet. Maar wie het dorp next door niet kent, is niet goed bezig.

Link naar reactie

"Wereldvreemd" enkel binnen jouw cultuur dan toch. Want voor iemand uit ik weet niet waar (ik was nooit goed in aardrijksunde) zijn weer heel andere feiten relevant.

 

Maar daar gaat het net om. Leerkrachten moeten onze kinderen onderwijzen zodat ze kunnen functioneren in onze maatschappij.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Maar daar gaat het net om. Leerkrachten moeten onze kinderen onderwijzen zodat ze kunnen functioneren in onze maatschappij.

 

Waar het voor mij net om ging was dat je beweerde dat ze heden ten dage minder kunnen functioneren want ze kunnen zelfs China niet aanduiden op een blinde kaart. Moet je niet vragen. De dommeriken, ... Allez, iets in die aard toch. Zo heb ik het alleszins geïnterpreteerd.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Maar daar gaat het net om. Leerkrachten moeten onze kinderen onderwijzen zodat ze kunnen functioneren in onze maatschappij.

 

En vooral: om de maatschappij te kunnen verbeteren.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Volgens de documentaires die ik kijk, dient het onderwijs enkel om de massa dom te houden en voor te bereiden op het meevechten in nutteloze oorlogen en het consumeren van onnuttige goederen.

 

Dan kijken wij docu's die vrijwel dezelfde conclusies naarvoren brengen.

Link naar reactie

Volgens de documentaires die ik kijk, dient het onderwijs enkel om de massa dom te houden en voor te bereiden op het meevechten in nutteloze oorlogen en het consumeren van onnuttige goederen.

 

En dat kan alleen maar wanneer je ze zulke triviale dingen leert als het aanduiden van China op een blinde kaart.

Link naar reactie

En dat kan alleen maar wanneer je ze zulke triviale dingen leert als het aanduiden van China op een blinde kaart.

Jep. Jonge mensen het nut van parate feitenkennis en de methode om het te verwerven, bijbrengen, zodat ze in hun latere leven dat blijven doen om een gefundeerde mening te kunnen vormen. Gevaarlijk. Ik weet 't.

Link naar reactie

Officiële uitleg: miljoenen eurocentjes worden opgepot.

 

Menig handelaar mijdt die kleine brol als de pest en heeft zijn prijzen reeds afgerond op 5 cent.

Ondanks alles heeft de Koninklijke Munt van België toch besloten nieuwe euromuntjes van 1 en 2 cent te slaan, circa 55 miljoen stuks in totaal. :e010:

 

Zijn ze nu helemaal betoeterd!?

Het slaan van die muntjes, deze inpakken en verdelen over de banken in het hele land, dat kost stukken van mensen!

 

En binnenkort, na xxxxx- aantal klachten, deze terug afschaffen en dan kan 'deze operatie' plaatsvinden in omgekeerde richting... Wederom onnozele kosten!

 

Man, man, man... icon_rolleyes.gif

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...