Ga naar inhoud

Osamu Tezuka


Olsimar

Recommended Posts

ik heb alleen maar ayako en hk van hem gelezen, boedha zie ik om een of andere reden niet direct zitten (sla ik daar de bal mis?)

 

persoonlijk vond ik het wel interessant omdat ik wel meer wil weten over boeddha, maar ik vond het nogal plattekes vertelt en geschreven (maar ik kreeg toen al naar mijn voeten van Willy :) ) Flauwe mopjes en de aktie vond ik niet schitterend. Maar toch best leesbaar hoor.

Link naar reactie

Ode aan Kihirito is meesterlijk. Erg van genoten, meeslepend en gewoon goed verteld. Tekenstijl van Tezuka is wel even wennen vind ik.

Verder heb ik een aantal delen van Boeddha gelezen. Ik vond ze niet super maar wel vermakelijk genoeg om het eens weer op te pakken.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik ben zelf met het idee aan het spelen om de Boedha reeks in huis te halen ( 7 delen niet?) Zouden jullie deze aanbevelen?

Op het net zijn de reacties nogal verschillend.

 

Bedankt.

 

Voor de rest: MW, ode aan Kihirito ... fantastische boeken.

mijn mening weet je :)

 

er zijn betere manga's om je geld aan uit te geven. (ik ben boedha volgens mij nog niet tegen gekomen in de top picks van forumleden)

Link naar reactie

Thanks voor de feedback :D . Ik ben sowieso van plan om wat bij te lezen over Boeddha, dus met een fijne manga leek me dat een fijn idee.

 

Op Amazone even wat plaatjes bekeken maar het lijkt me nogal langdradig en ik twijfel nog steeds.

 

toegegeven, je leert wel wat bij over het leven van Boeddha. Naar het schijnt is het allemaal waar wat tezuka in zijn manga schrijft, maar ik had heel de tijd het gevoel dat ik naar een louis de funes film over boeddha aan het kijken was in mangavorm. Langdradig is het zeker.

Link naar reactie

Ik ben zelf met het idee aan het spelen om de Boedha reeks in huis te halen ( 7 delen niet?) Zouden jullie deze aanbevelen?

Op het net zijn de reacties nogal verschillend.

De serie heeft tot 2x toe de Eisner award gewonnen. Dat zegt al wat.

Ikzelf vond het lang, maar erg interessant. Vergeet niet dat de verhalen in India altijd lang zijn.

Overigens, het zijn 8 delen (in het Engels) en in Hardcover zijn delen 5 en 6 uitverkocht

 

Als het allemaal te lang duurt, kan je ook de film die van de boeken zijn gemaakt, aanschaffen

Link naar reactie

toegegeven, je leert wel wat bij over het leven van Boeddha. Naar het schijnt is het allemaal waar wat tezuka in zijn manga schrijft, maar ik had heel de tijd het gevoel dat ik naar een louis de funes film over boeddha aan het kijken was in mangavorm. Langdradig is het zeker.

 

Louis de Funes: King of Comedy

Link naar reactie

Ik heb ooit een artikel over Phoenix gelezen in de Aniway en sindsdien ben ik er al naar op zoek. Ik heb wel twee of wat delen zien liggen, maar alle 6 (denk ik) bij elkaar vinden is niet te doen. Heeft iemand Phoenix gelezen en zou diegene iets erover kunnen vertellen?

Link naar reactie

Ben verre van een Manga-goeroe, maar Boeddha was mijn eerste manga na Akira, en ik vond hem super (ook wel al een lichte interesse in de (historische) figuur op voorhand). Daarna ook Ode aan Kirihito gelezen en ik vond Boeddha leuker...

 

MW altijd links laten liggen - misschien toch eens lezen...

 

Het op Astroboy gebaseerde Pluto is dacht ik niet van zijn hand? Maar ik vond het eerste nummer wel goed - jammer dat dit niet verder verschijnt in het NL (naar't schijnt?)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast Natte aap
Urasawa reinterprets the story as a suspenseful murder mystery starring Gesicht, a Europol robot detective trying to solve the case of a string of robot and human deaths.

 

Ik heb "the greatest robot on earth" niet gelezen, maar wat ik er van gehoord en gelezen heb, is dat urasawa the greatest robot on earth heeft genomen en dat heeft geherinterpreteerd in een eigen verhaal. Hoe noemen ze zoiets? Retelling?

 

Urasawa heeft in principe geen letter geschreven aan pluto, alhoewel Pluto het originele verhaal losjes volgt. Dus ergens kan je stellen dat Pluto ook een stukje van Tezuka is. Mja, ok, laten we zeggen dat het inderdaad toch gebaseerd is op astroboy's the greatest robot on earth, maar ik bedoelde in mijn eerste comment dat het niet gebaseerd was op "astroboy" als figuur, maar op een verhaal uit de astroboy reeks.

Link naar reactie
  • 4 months later...

Nu Adolf weer te krijgen is blijft Phoenix de enige reeks van Tezuka die ik bij een eventuele herdruk nog zal aanschaffen.

Koen, er is nog zoveel  van Tezuka!!!!

Wat ik bijvoorbeeld erg goed vond is l'arbre au soleil'

8 delen van meer dan 300 bladzijden...

Geen idee of er een Engelse vertaling op komst is...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Natte aap

Ik geef het maar even mee voor de liefhebbers.

Op de boekenmarkt van Antwerpen ligt een mooi, dik, HC kunstboek over Osamu Tezuka (ik ben de prijs vergeten, maar ik dacht 19 euro)

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Dat is toch een soort van remake/sequel van zijn eerdere Princess Knight? Ik heb Princess Knight nog niet, is die de moeite waard?

 

Toen ik de bestelknop indrukte bij Amazon bekroop mij ook dat gevoel. Site van Noorman zegt nochthans dat het een vervolg is. En dat klopt volgens de site van Vertical. Princess Knight vond ik heel leuk.

 

This week Vertical is proud to present the English language debut of Osamu Tezuka’s shojo classic, The Twin Knights. A sequel to the hit gender-bending work,Princess KnightTwin Knights follows Sapphire as she is now the Queen of Silverland. And much like in her own manga debut, Sapphire’s children, in this case a set of twins, must overcome a series of fantastic almost fairy tale-like challenges to protect their realm.

While the themes may be quite familiar to readers of the original story, what will be completely new to Tezuka fans will be the look and overall aesthetic to The Twin Knights. Never before translated into English, Twin Knights was also never redone by Tezuka, giving readers an unaltered look at Tezuka’s take on shojo from the early days of the format. Originally penned in 1958 for the legendary shojo magazine NakayoshiTwin Knights reveals a lighter side of Tezuka, who is still developing his skills for visual storytelling while relying on timeless tropes such as slap-stick comedy, swash-buckling action, and teen romance.

So at a time when anything Tezuka seems fashionable The Twin Knights is a must-read that should charm its way into every true classical comic aficionado’s collections.

 

Link naar reactie

Gekocht en onderweg: Unico, nieuw van Digital Manga

 

9781569703120.jpg

Ben deze nu aan het lezen. Dit is toch ook wel weer Tezuka op zijn best hoor! Lekker Japans zoet, moralistisch, humoristisch. Artwork is fantastisch en mooi ingekleurd. Voor de echte fans een must!

 

Ik weet zeker dat Spirit dit ook heel mooi had gevonden....

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...