eriktex

Opa (Van De Boerderij) - Actueel

6 berichten in dit topic

.

Kennen jullie de strip Opa (van de boerderij)??? Deze serie loopt al sinds 1971 (!) in het weekblad De Boerderij. Jarenlang getekend door Henk Groeneveld en nu door Herman Roozen. Veel gags zijn in albumvorm verschenen, echter maar mondjesmaat te vinden via bijvoorbeeld Catawiki.

Ik wil deze strip even onder de aandacht brengen omdat de nieuwe Nederlandse cult-held Johannes (van The Voice) een kilometer bij me vandaan woont en deze een bijrol heeft gekregen in de strip:

8247538946_8d3bbe2ddd_b.jpg

.

Ik gok dat Herman Roozen de gag zelf heeft verzonnen echter er is een hoog waarheidsgehalte: vorig jaar op 5 december heeft Johannes daadwerkelijk Zwarte Piet gespeeld op onze lokale dorpsschool (100 leerlingen). Er werd al gespeculeerd dat dit vandaag niet meer kan - kleine kinderen zouden hem nu te makkelijk kunnen herkennen...grutjes-nog-an-toe!

Erik

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben een fan van Herman Roozen. Zijn Eefenement strip is wereldklasse! Ik wil die Boerderijstripjes ook nog wel in albumvorm hebben. Maar eigenlijk wil ik gewoon Eefenement terug <_<

Deel dit bericht

Link naar bericht

Leuke strip! Maar johannes een cult held? Allemaal kleine meisjes die het zielig vinden dat de jury hem niet ziet zitten.

Zijn nummers worden blijkbaar weinig gedownload. Hij doet zijn best maar klinkt echt eentonig.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kleine meisjes niet hoor...eerder alle keten van Nederland. En zojuist vernomen dat hij ook vandaag gewoon weer zwarte piet was bij onze kids op school. Dus ook nog zo gewoon gebleven LOL (sorrie geen smilies via de ipad) .

Erik

Deel dit bericht

Link naar bericht