Ga naar inhoud

29E Brabants Stripspektakel In Valkenswaard Op 30 & 31 Augustus 2014


BSS

Recommended Posts

zoek de 10 verschillen :

1 foto = dedicase op los vel voor een betalende klant die net de overprijsde DDB beurseditie gekocht heeft (tijdsbesteding / dedicase 47 sec)

 

1 foto = dedicase op los vel voor uitgever (tijdsbesteding/dedicase 50 min)

 

welke foto zou wat zijn ?

 

ik vrees dat het de laatste DDB is dat ik gekocht heb in mijn carrière

Link naar reactie

respect voor de beide Barten die signeerden met op op 2 meter afstand een luidruchtig ballengooispel.

 

Ach, na een tijdje raakten wij er aan gewend, maar ik heb toch enkele dames een sprongetje zien maken van het schrikken en met de hand op het hart wit zien wegtrekken. Als ik van strip2000 was, zou ik toch een cursus cpr aan de animatie meisjes aanbieden :)

 

Verder was het een leuke beurs. Een mooi evenwicht tussen bananendozenkopers, dédijagers, stripliefhebbers zonder specifiek doel, jonge gezinnen (vooral op zondag) en dagjesmensen. Die twee laatste vind ik overigens een zeer goede evolutie. Ik kan niet zo goed vergelijken met vroeger, maar wat ik uit de gesprekken met collega's begreep is dat het wel eens anders is geweest. Maar nu wordt een (goeie) stripbeurs weer een sociaal aanvaard dagje uit voor gezinnen. Wij hebben er een paar nieuwe lezers/volgers op fb aan over gehouden.

 

Een paar leuke repers tegen gekomen en eindelijk Erik Tex gesproken (Sympathieke man met een supercoole T-shirt op zondag). Tot 1u in de bar met Criva en Verhast blijven plakken (twee zeer toffe gasten). Op zondag nog een uur in de auto met Brune De Roover (ook al weer zo'n sympathieke pé).

 

De veiling voor wensambulance heeft veel meer opgeleverd dan verwacht. 125 euro voor een origineel van Bart Proost. (een alternatieve cover van Alexander 2: De Sandalen Van Hermes) Waarvoor heel veel dank aan Jo. (de koper van het origineel)

 

Herman en Patrick (en alle vrijwilligers) hebben er weer een hele goeie organisatie van gemaakt. Alles dik in orde.

 

Wat mij betreft een zéér geslaagd weekend. ik kijk al uit naar volgend jaar Veldhoven (meer parkeergelegenheid).

Link naar reactie

Ik begrijp het systeem van DDB maar ik vrees dat ze er op langere termijn hun eigen graf mee graven.
Auteurs zijn nu eenmaal mensen en geen tekenmachines en deze mensen delen hun ervaringen onder mekaar.
Ok, auteurs en gasten uitnodigen kost geld en vraagt veel tijd en energie om dit allemaal te organiseren en dat dit moet renderen begrijp ik volkomen 
Dus als ik dan een duurdere beurseditie of voor een bepaald bedrag moet kopen om deel te nemen geen enkel bezwaar. Voor mijn geld krijg ik dan een leuke tekening, een toffe ontmoeting en een leuk souvenier aan het evenement. 

De manier hoe het nu loopt: snel snel ... zelfs de kans niet om even iets te zeggen en hup de volgende met als bedoeling zo veel mogelijk albums te signeren.
De auteur moet zelf nog niet zien voor wie hij signeert, hup album open, tekening zetten, album toe en de volgende.   

 

Ik ken heel veel auteurs die deze manier van werken echt niet waarderen.  Per slot van rekening als ze in hun atelier zitten verdienen ze veel meer als op een festival. Uiteindelijk worden ze vooral betaald voor platen te maken voor hun Franse uitgeverij dan dat ze rijk worden van de auteursrechten op hun albums. Een festival is in de eerste plaats, het ontmoeten van je fans, collega's,.... in combinatie met tekenen.

 Verder, een dure beurseditie door je strot geramd worden is niet de beste manier om permanente klantenbinding te doen. Ik betaal graag voor kwaliteit en goede strips maar als ik mijn kostenbatenplaatje neem: 

Bij mijn vaste handelaar men strips kopen met korting en als ik een tekening wil, iets meer investeren en een commissie laten maken door de auteur en niet teleurgesteld zijn

OF
Bij de uitgeverij een duurdere versie kopen met een tekening kopen en niet echt tevreden zijn.

Dan vrees ik DDB dat ik naar de toekomst toe mijn aankopen en beursdeelname bij jullie heel grondig ga evalueren.  
 

Link naar reactie

Eigenlijk is het niet heel vreemd dat de standmedewerkers een uitgebreidere dedi kunnen bemachtigen, toch? Toch een klein voordeel van wat je een incrowd zou kunnen noemen. Ik bedoel, over een paar weken hebben wij ook eens een tekenaar in de kraam, van Tex Willer nog wel, dus dan hoop ik ook wel op een leuk uitgewerkte tekening...maar die zal dan wel buiten de beursuren gemaakt worden en het is wellicht niet handig om er gelijk mee op facebook te mee gaan pronken...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Het zou juist andersom moeten! Als gastheer dien je achteraan te gaan staan voor een tekening. Destijds kwam Renaud (Jessica Blandy) in Zwolle signeren en de afspraak was 30 tekeningen. Gezien de grote belangstelling heb ik toen afgezien van een tekening, en er zijn mooie tekeningen gemaakt! Ook nog een tiental nagestuurd, aangezien de inschatting van de tijd niet helemaal klopte, maar iedere koper van een ticket heeft een tekening kunnen krijgen.

Link naar reactie

de mensen met lijstjes ontbraken veel al helaas :e003:

 

er werd door sommigen aardig goed verkocht en door een aantal matig en een aantal ronduit slecht

 

het hoogte punt van de beurs het flipperen op zondag morgen met een stel handelaren bij elkaar

oa chris van cheap comics erik van de tex willer :e007:

 

vond de lord of de rings kast het mooiste :e007: :e007:

 

verders de sfeer was top

 

echte top vrijwilligers ook :dat: :dat: :dat:

Link naar reactie

Was een gezellige editie. Ik vond die flipperkasten echt geweldig leuk om op de beurs te zien.

Toch geweldig dat de eigenaar ze beschikbaar stelde voor de beurs.

Van de veiling dit jaar helaas weinig meegekregen. De tekenaars waar ik bij aanschoof hadden er allen duidelijk zin in.

 

DDB heb ik overgeslagen. Als ik de reacties zo lees hoef ik daar geen spijt van te hebben.

Begreep dat bij FACTS het van te voren intekenen wordt overgeslagen om iedereen op de beurs een kans te geven.

Dus gewoon als vanouds weer aanschuiven. Maar wel op dat losse blad wat ze tegenwoordig verplicht stellen.

Een tekening in het boek is taboe.

 

Blijft het leukste festival voor gezinnen naar mijn mening. Genoeg te doen voor kinderen en een lage toegangsprijs waardoor de drempel laag is.

Heb nu al zin in volgend jaar. Waarom wordt de beurs eigenlijk verplaatst? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Link naar reactie

 

DDB heb ik overgeslagen. Als ik de reacties zo lees hoef ik daar geen spijt van te hebben.

Begreep dat bij FACTS het van te voren intekenen wordt overgeslagen om iedereen op de beurs een kans te geven.

Dus gewoon als vanouds weer aanschuiven. Maar wel op dat losse blad wat ze tegenwoordig verplicht stellen.

Een tekening in het boek is taboe.

Klopt, dat zal inderdaad zo zijn op FACTS.  Ipv rustig tekening ophalen zoals in Valkenswaard zal er nu ook tijd moeten gespendeerd worden aan aanschuiven als je een tekening wilt. Maar je zal tenminste nu ook een ontmoeting hebben met de tekenaar.

Link naar reactie

Volgens wat ik hoorde wilde de eigenaar van de zaal het stripfestival eigenlijk niet meer hebben.

 

Volgend jaar dus in Velden8hoven  :e002:

 

het is iets genuanceerder dan dat. De zaal wil op redelijk ondoordachte wijze meer cashen en daar dan ook nog eens minder kwaliteit tegenover stellen dus zoeken de organisatoren andere alternatieven en is dat Veldhoven geworden.

Link naar reactie

Klopt, dat zal inderdaad zo zijn op FACTS.  Ipv rustig tekening ophalen zoals in Valkenswaard zal er nu ook tijd moeten gespendeerd worden aan aanschuiven als je een tekening wilt. Maar je zal tenminst ook een nu een ontmoeting hebben met de tekenaar.

 

Bij mij zal je sowieso een praatje mogen komen slaan :)

En in de beurs-editie zal je waar voor je 30 euro krijgen, da's beloofd.

Volledige commissions mag je altijd bestellen bij mij persoonlijk op voorhand

Link naar reactie

DDB wil vermijden dat er iemand meermaals met eigen boeken aanschuift zonder signeerticket (zoals blijkbaar in Gorinchem gebeurd is).

Zet dan iemand constant bij de tekenaars die alle tickets verzamelt en het probleem is toch opgelost? In Valkenswaard zaten er 3 tekenaars (waarvan één bijna zonder werk), dus 1 extra persoon is genoeg.

Als andere uitgeverijen/stands dit kunnen, dan moet DDB dit toch ook kunnen.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Fijn te horen dat op facts DDB zijn policy zal aanpassen ...

 

Waar komt dit idee vandaan?

Begrijp nu dat het alleen gaat om het vooraf intekenen. Dat was en is niet de kern van het DBB disfunktioneren.

Overigens hoorde ik her en der ook dat het intekensysteem niet feilloos werkte. Bij mij overigens wel.

 

De tekening was van een niveau zoals hierboven en dan niet die van A.)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...