Ga naar inhoud

Dutch Comic Con 28 & 29 Maart 2015


Imajica

Recommended Posts

Er schijnen al 20.000 kaarten te zijn verkocht, dus dat moet een gezellig feestje worden! De organisatoren schijnen echter ook nogal onbereikbaar te zijn...

 

Ze reageren blijkbaar alleen op facebook berichten:

 

Standhouder: Helaas krijgen we per email geen antwoord en wordt de telefoon niet opgenomen, dus toch maar via Facebook dan. Graag willen we, als geboekte standhouder, meer weten over het evenement: opbouwdagen en -tijden, ticketuitgifte, een weggeefactie, reglementen, etc. Waar kunnen we deze informatie terug vinden?

 

Organisatie: Telefoon niet opgenomen is helaas waar, daar de lijnen dag en nacht bezet zijn. Daarnaast komt er zoals op elke beurs een info pakket naar je toe.

Link naar reactie

Blijkens onderstaand artikel gokken ze op 35.000 bezoekers voor de 1e editie:

ja. Maar daarin wordt nergens 20.000 als getal genoemd.

 

De manier waarop met woorden wordt gesmeten als "DCC is een uniek en groot event in Europa" is natuurlijk wel gek, gezien het feit dat de organisatie al op FACTS heeft gestaan en vast ook wel eens van Kapow of andere shows in Europa heeft gehoord :)

Grappig!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

ja. Maar daarin wordt nergens 20.000 als getal genoemd.

 

De manier waarop met woorden wordt gesmeten als "DCC is een uniek en groot event in Europa" is natuurlijk wel gek, gezien het feit dat de organisatie al op FACTS heeft gestaan en vast ook wel eens van Kapow of andere shows in Europa heeft gehoord :)

Grappig!!

 

Ja, enig tromgeroffel is deze organisatie niet vreemd. Binnen 2 weken weten we meer....

Link naar reactie
Gast Stripsmagazijn

Stripsmagazijn inclusief organisatie van de Gooische Stripbeurs zullen aanwezig zijn op Dutch Comic Con.

Samen met Het Stripfiguur gaan we 12 meter stand volzetten met o.a. Veel NL Comics, Duckies, Star Wars figuren en 3-D platen.

Zijn heel benieuwd...

Link naar reactie

Deze beurs lijkt erg de kant van Screen Heroes op te gaan, een evenement dat 10 jaar geleden ook in de Jaarbeurs werd gehouden, waar alles wat mis kon gaan ook mis ging. Benieuwd hoe dit afloopt.

 

We zullen wel zien. Ik ga een dag, dus in principe loop ik weinig risico. 

 

Ik denk dat Dutch Comic Con de nederlandse FACTS zou kunnen worden, mits de organisatie goed is. Ik denk dat de behoefte aan dit type event er wel is. Maar als ik het programma zie, denk ik dat het hoge eisen stelt aan een organisatie die dit voor de eerste keer doet.

Link naar reactie
Gast Timothy van Damme

Tucci kan helaas niet komen wegens gezondheidsklachten.

 

En daarmee vervalt ook mijn laatste beetje interesse in deze beurs. Hier kan niemand iets aan doen natuurlijk, maar het lijkt er bij andere zaken op dat men iets teveel hooi op de vork heeft genomen.

Link naar reactie

Kreeg vandaag per post plattegrond/plan van Jaarbeurshal, deze staat nog niet online zo te zien.

 

Ze noemen jou niet bij de nationale art alley (tekenaars).

 

Goed geregeld jochies......

 

Dus niet.

Als je er heen gaat, horen ze jou te vermelden ( en niet alleen bij de dealers).

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Nederland zeikland is weer paraat................ :e012:

Het lijkt wel of bepaalde personen steeds zitten te wachten om te kunnen zeiken.

Inderdaad is de website wellicht achterhaald en geven ze daar een "wat vreemde" reden voor, maar is dat zo'n drama?? 

 

Ik ga gewoon rustig naar Utrecht en zie daar wel wie er wel of niet is, en mocht het niet bevallen zal ik dat zeker kenbaar maken.

Mocht er iemand niet zijn heb je in het slechtste geval een boekje extra mee.....vreselijk :e008:

 

FACTS is al jaren een hele prettige Comic Con, ik hoop dat de Dutch Comic Con dat ook wordt. 

De acteurs zijn zeker niet minder dan in Gent, dus ik begrijp daar de kritiek niet op.

Je verwacht toch hopelijk niet dat er acteurs gaan signeren, die een miljoen per aflevering, ontvangen uit acteerprestaties?

 

En vergelijken met USA is niet helemaal fair, daar staat de Comic Con inderdaad op een ander level, maar wie weet, groeit er hier ook iets moois uit.  

Link naar reactie

Nederland zeikland is weer paraat................ :e012:

Het lijkt wel of bepaalde personen steeds zitten te wachten om te kunnen zeiken.

Inderdaad is de website wellicht achterhaald en geven ze daar een "wat vreemde" reden voor, maar is dat zo'n drama?? 

 

Ik ga gewoon rustig naar Utrecht en zie daar wel wie er wel of niet is, en mocht het niet bevallen zal ik dat zeker kenbaar maken.

Mocht er iemand niet zijn heb je in het slechtste geval een boekje extra mee.....vreselijk :e008:

 

FACTS is al jaren een hele prettige Comic Con, ik hoop dat de Dutch Comic Con dat ook wordt. 

De acteurs zijn zeker niet minder dan in Gent, dus ik begrijp daar de kritiek niet op.

Je verwacht toch hopelijk niet dat er acteurs gaan signeren, die een miljoen per aflevering, ontvangen uit acteerprestaties?

 

En vergelijken met USA is niet helemaal fair, daar staat de Comic Con inderdaad op een ander level, maar wie weet, groeit er hier ook iets moois uit.  

 

Mijn inschatting is dat 99,9 % van de FACTS en DCC bezoekers  voor iets anders komt dan (comic) tekenaars.

Op de facebook pagina van DCC is er overigens veel voorpret m.b.t. het komende evenement. Daar is dan ook nauwelijks tot geen ophef over tekenaars die wel of niet verschijnen.

Ik vermoed dan ook dat de prioriteiten van de organisatie op dit moment bij andere zaken liggen dan de enkele tekenaar die afhaakt.

Link naar reactie
Gast Gerb-Art

Ik kijk er, samen met duizenden cosplay/comic/geekworldlovers naar uit, en maandag de 30e zal blijken of het 1 grote flop, danwel onverwacht groot succes is geworden. Give it a chance, for fuck's sake! :-)

Link naar reactie

Bijzonder zure opmerking. Ik betaal ook geen geld voor Formule 1 events, ga ik daar dan een melding over maken? Ligt het je niet, dan blijf je weg, genoeg anderen.

 

We zitten hier wel op een strip- (& eventueel comic-) forum dus zo zuur vind ik dit niet.

Als er geen noemenswaardige tekenaars afkomen, is dit voor dit forum meer dan relevant. Zelfs als 90 % van de bezoekers van DCC niet geïnteresseerd is in die tekenaars. De bezoekers van dit forum zijn dit nu eenmaal wel.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Als er geen noemenswaardige tekenaars afkomen, is dit voor dit forum meer dan relevant. Zelfs als 90 % van de bezoekers van DCC niet geïnteresseerd is in die tekenaars. De bezoekers van dit forum zijn dit nu eenmaal wel.

Voor de Nederlanders is er die zaterdag toch geen ander festival in de buurt. Belgen moeten kiezen of ze die dag naar Utrecht of naar Duinkerken gaan.

Link naar reactie

Snowleopard heeft gelijk, de comic con is meer soort beleving, weinigen zullen wakker liggen van een comic tekenaar meer of minder.

Ik merk wel dat er veel animo is, zelfs drie jongeren op mijn werk gaan er heen, terwijl zij nooit een beurs bezocht hebben.

We zullen zien wat het wordt. Als het een succes wordt, moet een beurs als Gorinchem wel uit gaan kijken. Dikke kans dat alle uitgevers dan de stripdagen links laten liggen en alleen nog maar naar de Comic con gaan.

Daar komen ze tenminste nog eens een nieuw publiek tegen in plaats van iedere keer datzelfde kleine groepje dedijagers.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...