Ga naar inhoud

Aliens, Prometheus & Predator


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Toch maar eerst omnibus 3 gelezen. Daar staan toch ook enkele verhalen in die ik vroeger niet gelezen heb wegens te weinig comics om te bundelen; oa een verhaal door Peter Milligan en Paul Johnson, SACRIFICE; en één door Dave Gibbons en Mike Mignola, SALVATION, wat een tekeningen.

LABYRINTH, door Jim Woodring en Kilian Plunkett, is het belangrijkste verhaal in deze bundel. De tekenstijl herkende ik nog maar van het verhaal wist ik niks meer. Zeer goed, en misselijkmakend bij momenten. Aliens zijn aliens. Het zijn de mensen die niet te vertrouwen zijn...

Link naar reactie

Die 2 one-shots (heb ik nog steeds in PF) zijn nochtans eens voor die Omnibi samen in een bundel gestoken, meen ik.

Enfin, niet dat er iets op die Omnibi tegen is. Ik zou er misschien ook eens enkele moeten uitproberen.

Ik heb de eerste, denk ik. Maar ik heb ook wel wat vroegere bundels en bijv. die one-shots. Vooral daarom twijfel ik wat.

Link naar reactie

Ik had vroeger niet alle bundels. Een stuk of acht, denk ik.

De omnibussen zijn vollediger, maar de covers staan er niet in. Bij Star Wars bundels vind ik dat ook soms jammer, dat er geen chapter breaks zijn.

 

Ik had vroeger ook nog de comics Newts Tale (2), en die van de vierde film (ook 2). Deze vier comics zitten niet in de omnibussen, net als de strip van Alien. Maar die heb ik in het Nederlands.

 

De GNs van enkele jaren geleden, vond ik ook de moeite.

Link naar reactie

Het had niet veel zin meer om mijn volgorde van lezen nu nog te veranderen, dus heb ik vandaag Aliens Omnibus vol. 2 gelezen. Daar staan trouwens ook tien comics in die ik nog niet kende : Colonial Marines. Die reeks heeft alle eigenschappen van een ongoing uit die tijd, maar ook alle elementen die Aliens zo goed maken. En het was ook big fun.

Voor de rest bevat de tweede Omnibus ook GENOCIDE en HARVEST. Twee verhalen over expedities op zoek naar royal jelly. Die substantie is veel geld waard en alles in het Aliens Universe draait om geld en macht (macht van de verschillende multinationals, niet die van politieke entiteiten). Waar veel geld mee gemoeid is, daar tellen mensenlevens weinig tot niets. GENOCIDE is het best geschreven, door Arcudi, maar HARVEST is getekend door Kelley Jones.

 

En zo hou ik de beste voor laatst ;) hoop ik, nl Omnibus vol. 1.

Maar eigenlijk heb ik nog niks slechts gelezen, en heb ik me al enkele uren heel erg geamuseerd met deze boeken.

Link naar reactie

Dit was 7 jaar geleden mijn mening van de eerste omnibus :

 

277374498.jpg

de 400 pagina’s tellende verzameling van 3 klassieke Aliens-bundels uitgelezen. Ik moet bekennen : ik ben een fan van de films. Zelfs Aliens 3 en 4 vond ik meer dan de moeite waard. Ik heb de vier films dan ook meerdere keren bekeken. “Alien Vs Predator” heb ik genegeerd (misschien onterecht).

Laat ik je geruststellen : deze verhalen zijn geen simpele rip-off’s.

 

De verhalen spelen zich af 13 jaar na de 2de film waarin op het einde Ripley met een meisje (Billie) en een verwonde korporaal (Wilks) van de planeet Rim wegvluchten. In het begin van het boek is Wilks totaal gemarginaliseerd door de gevolgen van het avontuur en zit Billie zelfs in de psychiatrie met kans op een lobotomie. Wat er met Ripley is gebeurd wordt op dat moment nog verzwegen. (Kenners van de films weten dat het in de derde Aliens-film helemaal anders vergaat met de overlevenden uit de vorige film). Wilks krijgt door zijn ervaring de kans om met het leger terug naar Rim te gaan, de planeet waar alles totaal in het honderd is gelopen 13 jaar geleden, om nog een paar staaltjes van het monster te gaan halen om later te kunnen ontwikkelen als biologisch wapen…

Ondertussen heeft “The Corporation” de plannen van het leger vernomen en zetten ze een eigen team in om de legermissie te achtervolgen, met de bedoeling om als enige in het bezit te komen van een “Alien”.

Op aarde heeft er zich al een tijdje een sekte gevormd die het monster ziet als een soort Messiah….

 

De ganse structuur van het eerste verhaal (de drie verhalen in deze omnibus vormen tesamen één groot verhaal) is soms op zijn zachtst gezegd niet echt duidelijk en deze complexiteit werkt de leesbaarheid serieus tegen. Verheiden was als debutant hier een beetje te ambitieus. Het gebeurde meermaals dat ik eventjes terug bladerde omdat ik bepaalde zaken niet direct door had. Dit werd ook versterkt doordat bepaalde personages wat op mekaar leken. De twee volgende verhalen (“Nightmare Asylum” en “Female War”) zijn iets minder ingewikkeld en meer gericht op avontuur maar zijn ook minder sterk dan “Outbreak”, het eerste deel.

 

Hoewel het verhaal naar het einde toe lichtjes verzwakt is deze bundel een feest voor Aliens-liefhebbers. De ganse bundel is gedrenkt in een akelige sfeer die je niet los laat, met alle sterke punten die we kennen uit de films. In oktober verschijnt een tweede omnibus en deze zal wel echt sterk moeten zijn om nog te kunnen verrassen. Ik had naar het einde toe het gevoel dat Mark Verheiden er het maximum heeft uitgehaald maar dat verdere avonturen misschien zouden kunnen lijden onder het gebrek aan frisse scenario-mogelijkheden…

Een klein beetje spijtig dat er geen extra’s aan deze uitgave zijn toegevoegd zoals een inleidende tekst of een overzicht van de prachtige covers die de apparte issues hebben gesierd…maar bij zo’n democratisch geprijsde verzameling mag een mens niet klagen natuurlijk.

 

Ik heb me deze aankoop niet beklaagd. Ik heb een paar uurtjes echt genoten van deze mooie toevoeging aan de Aliens-franchise… Dit is een must voor de fans maar zeker geen must-have voor anderen.

 

P.S. in de film is Billie : Newt en Wilks : Hicks. De 3de film heeft ertoe geleid dat de namen herschreven werden hoewel dit een beetje een onnodige ingreep lijkt.

Niet veel aan toe te voegen. Ik heb Aliens Omnibus 1 ook zeer graag gelezen.

Ik kan wel melden dat de omnibussen hierna ook goed zijn, maar niet meer over Ripley of Newt gaan. Dat was ook niet nodig, en het zorgt voor nieuwe en goeie verhalen. Zelfs betere verhalen dan die uit de eerste Omnibus.

Wat de namen van de personages betreft... strange ;)

Maar in het derde verhaal FEMALE WAR worden alle namen gebruikt, door elkaar. Newt is dus zowel Newt als Billy en Rebecca en Wilks is zowel... euh... Wilks als Hicks in Female War. Hell, Newt noemt Amy zelfs Billy op een bepaald moment. :)

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Prometheus: Fire and Stone gelezen, erg tof. Je moet ze wel echt apart lezen anders snap je er niets van. Wat er in AVP gebeurd is nou ook veel duidelijker, volgens mij is dat ook het gevolg.

 

Wat bedoel je met apart ? ;) De verschillende reeksen niet door elkaar ?

Dan zal ik ook geen probleem hebben als ik maar twee van de vier reeksen lees, zeker ? :)

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Blomkamp’s ‘Alien’ Film Will ‘Break a Lot of New Ground,’ Sigourney Weaver Says

 

It’s not as if we required any convincing, but Sigourney Weaver is sure Neill Blomkamp is the ideal filmmaker for the next installment of the “Alien” franchise.

“I can’t think of a better director,” she told Variety Wednesday at the New York City premiere of Blompkamp’s “Chappie.” “He’s a real fan. I think he’ll be true to the world and take it in unexpected directions. It’s got a lot of sinew in it. It will certainly stand up to the others and probably break a lot of new ground as well.”

 

Weaver will reprise her iconic role as Ellen Ripley in the Fox sequel, which Blomkamp has said will tie into 1979’s “Alien” and 1986’s “Aliens” (while not, he assured, undoing “Alien 3″ and “Alien: Resurrection”).

 

Blomkamp’s “Chappie,” which features Weaver alongside stars Sharlto Copley, Dev Patel and Hugh Jackman, opens Friday nationwide. The new “Alien” film would appear to be the director’s next project.

 

blomkamp-alien.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...