Ga naar inhoud

Nieuwe Locatie Gorinchem?


André

Recommended Posts

@andre er komt een nieuwe voorzitter en een nieuwe festival directeur word en juli bekend gemaakt wie het zijn is de planning

dat begreep ik van meerten

 

wat gorinchem betreft daar wil men wel weg ivm dat er met de gemeente weinig te regelen viel

wat precies weet ik niet

 

 

 

de standhouders willen ook  wel weg uit gorinchem

 

 

dat gedoe met die lift pfff :e011: :e011: :e011:

 

de hal boven op zich is prachtig

 

ze zoeken dus een andere locatie ik heb jaarbeurs voorgesteld gewoon 1 hal afhuren

 

ze vonden het wel erg hoge hal

 

als standhouder mag je altijd op vrijdag en zondag de hal in met de auto voor opbouwen en afbreken en dat zo perfect :e007: :e007: :e007:

 

de verzamelaars hebben daar geen last van die hebben in utrecht weer andere problemen parkeerplaats best eind lopen

Link naar reactie
Gast Gerb-Art

Jaarbeurs is fantastisch, zou heel mooi zijn! Wij staan daar met onze toko 2 x per jaar op de Kama Sutra beurs. Nadeel is wel dat standhouders gewoon parkeergeld moeten betalen en dat is niets mis, rond 20,- per dag.

Link naar reactie

Jaarbeurs is fantastisch, zou heel mooi zijn! Wij staan daar met onze toko 2 x per jaar op de Kama Sutra beurs. Nadeel is wel dat standhouders gewoon parkeergeld moeten betalen en dat is niets mis, rond 20,- per dag.

 

Nadeel is dat dit bij de Jaarbeurs voor alle bezoekers geldt. Zonde van het geld. Daarom liever de Brabanthallen, waar parkeren goedkoper is. 

Link naar reactie

Nadeel is dat dit bij de Jaarbeurs voor alle bezoekers geldt. Zonde van het geld. Daarom liever de Brabanthallen, waar parkeren goedkoper is. 

 

De Brabanthallen ? De herinnering aan een zielloos complex met een penetrante lucht van angstig vee (dieren that is) borrelt als een slecht gevallen ontbijt naar boven. Als je de stripdagen wil afmaken moet je naar die vreselijke locatie gaan. Jaarbeurs is top, geweldige OV verbinding, bekende locatie in het midden van het land (voor een ieder bereikbaar) en natuurlijk een geweldige binnenstad: Utreg me stadsie ! 

Link naar reactie

Laten inderdaad heren organisatoren hun haat en nijd onderling eens oplossen en gezamenlijk een grote beurs opzetten.

 

Ik weet niet of dat met haat en nijd te maken heeft. Ik denk dat de meeste mensen een beurs alleen willen organiseren als het bij hunzelf in de buurt is. 

Link naar reactie

Er is bij mijn weten geen haat en nijd tussen de verschillende beursorganisatoren, eerder het tegendeel. Dat er meer samenwerking mogelijk is bestrijd ik niet. Dan kan er misschien een kalender worden opgesteld met een betere verspreiding over het jaar van de verschillende beurzen. Qua locaties blijft het vaak schipperen tussen veel ruimte in een lelijk pand in de middle of nowhere of een mooie locatie met beperkingen in een binnenstad.

De Sint Jans Kerk in Utrecht is al eens het toneel geweest van de kunststripbeurs, met extra kramen buiten de kerk moet daar volgens mij ook een mooie beurs zijn op te zetten.

Link naar reactie
  • 1 month later...

In Den Haag staat nog een tijdelijk theater enigszins leeg, het z.g.n. zuiderstrandtheater dat zou dienen als opvang tijdens nieuwbouw die achteraf niet doorgaat. De programmering is er zodoende sowieso nog een jaar verre van volledig ingevuld.  

 

En anders maar weer in Rijswijk? Hoewel dat misschien niet de uitstraling en mogelijkheden heeft die de organisatie voor ogen staat, al is het qua bereikbaarheid wel een goede locatie. Vlak naast de snelweg, trein/tram/bus om de hoek, parkeermogelijkheden... .

 

Overigens betwijfel ik ook of het alleen haat en nijd is. Ik denk dat een verschil van inzicht en mening ook een rol speelt, waarbij mensen elkaar niet eens zozeer haten of benijden. 

Link naar reactie
Gast Meerten Welleman

Er is inderdaad geen enkele sprake van haat en nijd tussen de verschillende festivalorganisaties, wel een enorm enthousiasme waardoor er nu meerdere grote festivals in Nederland zijn. En waar er samengewerkt kan worden, gebeurt dat ook. Bovendien bestaat er een behoefte aan meerdere festivals, bij het publiek, de standhouders en de stripmakers, waardoor iedereen op meerdere momenten in het jaar zijn visitekaartjes kan afleveren. Er zijn onderling goede afspraken gemaakt wanneer welk festival zal plaatsvinden. Iedereen probeert zoveel mogelijk met elkaar rekening te houden. Het gaat per slot van rekening om de doelgroep die goed moet worden bediend en de promotie van het beeldverhaal in algemene zin. Daarnaast proberen de festivals zich van elkaar te onderscheiden. In Haarlem is dat het meest duidelijk, maar op andere festivals is dat zeker ook de bedoeling.

 

Link naar reactie

Geen waarde oordeel maar Haarlem wordt meer en meer een kunstenaarsfestival, en dan niet perse de 9e kunst.

Het buitengebeuren houdt het aantrekkelijke voor de niet gesubsidieerde sector. Het gewone publiek dus.

Link naar reactie
Gast bezoeker

Hopelijk komt de beurs een keertje niet in het zuiden van t land.

Vind haarlem een veel betere plaats, geeft een leuke NL sfeer.

te dicht bij belgie geeft zon standaard beurs/vlaams gevoel.

iets anders/ verandering is welkom in het NL stripbeurzen wereldje!!

Link naar reactie

Geen waarde oordeel maar Haarlem wordt meer en meer een kunstenaarsfestival, en dan niet perse de 9e kunst.

Het buitengebeuren houdt het aantrekkelijke voor de niet gesubsidieerde sector. Het gewone publiek dus.

 

Lijkt me inderdaad te kloppen. Je hebt in Haarlem de uitgeversbeurs en de stripmarkt. Daarnaast een groot aantal tentoonstellingen die slechts zijdelings iets met strips te maken hebben.  

Link naar reactie

Vind haarlem een veel betere plaats, geeft een leuke NL sfeer.

te dicht bij Belgie geeft zon standaard beurs/vlaams gevoel.

 

Kan ik niet in meevoelen. Ik zie onze Vlaamse vrienden graag op onze festivals.Maar zelfs met een paar Belgen erbij blijft de beurs duidelijk Nederlands, Breda bv is voor mijn gevoel net zo Nederlands als Haarlem, al is het meer een intern stripfeestje. 

Link naar reactie

Een kunstenaarsfestival ? Getsie, en dat terwijl Jan Publiek niets van kunstenaars moeten hebben, die gaan voor de bananendozen en de halfrauwe hamburgers ? Wat een onzin, Haarlem is juist voor elck wat wilsch, de grootse buitenmarkt in BeNe, uitgeverijen met signerende tekenaars en tentoonstellingen en artistieke praatjes. Als je een of meerder onderdelen niet blieft ga je er toch niet naar toe ?

Link naar reactie

Kan ik niet in meevoelen. Ik zie onze Vlaamse vrienden graag op onze festivals.Maar zelfs met een paar Belgen erbij blijft de beurs duidelijk Nederlands, Breda bv is voor mijn gevoel net zo Nederlands als Haarlem, al is het meer een intern stripfeestje. 

 

Nee joh, Breda is vergeven van Belgen, die staan dan in grote getale aan te schuiven....... The horror. Nee hoor, ik zie vrijwel alle vlaamse dediejagers graag verschijnen, prettige lieden die ook nog eens dezelfde hobby aanhangen. Soms versta je ze niet maar je kunt er vaak een prettig biertje (Omer heb ik in NL nog steeds niet weten te vinden, volgende beurs een sixpack meenemen Beus) mee drinken.

Link naar reactie

Een kunstenaarsfestival ? Getsie, en dat terwijl Jan Publiek niets van kunstenaars moeten hebben, die gaan voor de bananendozen en de halfrauwe hamburgers ? Wat een onzin, Haarlem is juist voor elck wat wilsch, de grootse buitenmarkt in BeNe, uitgeverijen met signerende tekenaars en tentoonstellingen en artistieke praatjes. Als je een of meerder onderdelen niet blieft ga je er toch niet naar toe ?

Heeft u gelezen wat ik schreef?

Mijn zinsnede over het buitengebeuren blijkbaar niet. Ik vermoed dat onze opvattingen, hoewel anders geformuleerd, niet ver uiteen liggen.

Link naar reactie

Nee joh, Breda is vergeven van Belgen, die staan dan in grote getale aan te schuiven....... The horror. Nee hoor, ik zie vrijwel alle vlaamse dediejagers graag verschijnen, prettige lieden die ook nog eens dezelfde hobby aanhangen. Soms versta je ze niet maar je kunt er vaak een prettig biertje (Omer heb ik in NL nog steeds niet weten te vinden, volgende beurs een sixpack meenemen Beus) mee drinken.

ok dat zal dan wel voor valkenswaard of breda zijn denk ik

 

help me het onthouden (wel flesjes want omer is niet in blik te krijgen)

Link naar reactie

tja.. het idee heeft ooit gespeeld geloof ik om in Rotterdam iets te starten, evenals Haarlem deels buiten. En hoewel mijns inziens het ideaalbeeld is om een bereikbare lokatie te vinden die onder Utrecht te vinden en vervoerstechnisch centraal gelegen is, klinkt het me goed in de oren. Arnhem is naar mijn idee naast Utrecht zelf dan het beste alternatief.

 

en, hoe spijtig ook voor de Noorderlingen, hoger moet het niet komen te liggen. Vreselijk veel bereikbare punten liggen er niet en je zou idd de Belgische toevoer node missen. Gorinchem was wat bereikbaarheid een ramp en een opnieuw slecht bereikbare en slecht bezochte beurseditie zal zorgen voor een dodelijke en onherstelbare wond.

Link naar reactie

Gorinchem was wat bereikbaarheid een ramp en een opnieuw slecht bereikbare en slecht bezochte beurseditie zal zorgen voor een dodelijke en onherstelbare wond.

 

ik denk dat je voor de bereikbaarheid drie groepen kunt onderscheiden:

* toevallige passanten

* liefhebbers met de auto

* liefhebbers met openbaar vervoer 

 

Als je een tientje entree per dag vraagt, kun je de toevallige passanten wel vergeten. iedereen die dat betaalt, moet wel een liefhebber zijn. 

 

Voor diegenen die met de auto komen, is Gorinchem geen enkel probleem. Het is juist een stuk makkelijker dan Breda of Haarlem, omdat je gratis in de buurt kunt parkeren. 

 

Voor diegenen die met de openbaar vervoer komen, is Gorinchem wel een probleem. De treinreis duurt al lang en dan moet je nog maar bij de hal zien te komen. Jammer genoeg is daar alleen op zaterdag een oplossing voor gevonden met de gele bus die vanaf het station rijdt.

 

Al met al denk ik dat als de beurs in Gorinchem slecht bezocht wordt dit niet zozeer ligt aan de bereikbaarheid, maar eerder aan de toegangsprijs voor wat de beurs de bezoekers biedt. Vergelijk de prijs van Gorinchem maar eens met die van Valkenswaard, die ongeveer hetzelfde biedt. Voor twee dagen 17,50 Euro vs. 8 Euro. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...