Log in om dit te volgen  
Volgers 0
Freakzilla

Benelux Trein Vervangen Door Fyra

19 leden hebben gestemd

1. 1. Fyra vervangt Benelux

• Ik ben tegen de afschaffing van de Benelux en de vervanging door de Fyra
      14
    • Ik vind de afschaffing van de Benelux en de vervanging door de Fyra een goede zaak
      2
    • Geen mening
      3

Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

47 berichten in dit topic

Vandaag rijden voor het eerst Fyra treinen tussen Brussel en Amsterdam. Zij vervangen de Beneluxtreinen die al jaren reden op dit traject.

Veel van de forumleden gebruikten deze Benelux verbinding om naar stripbeurzen in het buurland te gaan. Met de Fyra is dat niet meer zo eenvoudig: reserveringsplicht, duurder, minder stations die bediend worden... De Fyra is wel sneller, tenzij je naar een van die afgeschafte haltes moet. Je kan natuurlijk ook de stoptrein tussen Antwerpen Centraal en Roosendaal nemen, maar daar verlies je tijd mee tegenover de vroegere Benelux.

Hoe gaan de forumers daarmee om in de nabije toekomst indien zij naar een stripbeurs gaan of op uitstap over de grens?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vooral het afschaffen van nog maar eens 170 andere treinen is een slechte zaak... roepen we niet al jaren om meer het openbaar vervoer te gebruiken, met onze files die heel het land dreigen te gaan gijzelen? Dit lijkt me dan niet de juiste weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vooral het afschaffen van nog maar eens 170 andere treinen is een slechte zaak... roepen we niet al jaren om meer het openbaar vervoer te gebruiken, met onze files die heel het land dreigen te gaan gijzelen? Dit lijkt me dan niet de juiste weg.

Daarin heb je overschot van gelijk, stilte. Degenen die nu niet meer naar het werk of naar huis kunnen gaan voortaan de auto gebruiken. Met als gevlog minder reizigers, dus alweer treinen afschaffen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hopelijk brengen die geplande tramlijnen enig heil, maar dan maken we best even abstractie van het feit dat die vroeger veelvuldig aanwezig waren en werden afgeschaft. Zolang ze maar geen rijvakken gaan bij creëren op de snelwegen, mijn grootste vrees op dit vlak. Dan is het hek helemaal van de dam. :s

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zolang ze maar geen rijvakken gaan bij creëren op de snelwegen, mijn grootste vrees op dit vlak. Dan is het hek helemaal van de dam. :s

Jep. Want al die automobilisten die daar elke ochtend in de file staan, hebben perfect een alternatief. Ze staan gewoon graag aan te schuiven in de peperdure dampen van de door de belabberde verkeersinfrastructuur verspilde diesel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vandaag rijden voor het eerst Fyra treinen tussen Brussel en Amsterdam. Zij vervangen de Beneluxtreinen die al jaren reden op dit traject.

Veel van de forumleden gebruikten deze Benelux verbinding om naar stripbeurzen in het buurland te gaan. Met de Fyra is dat niet meer zo eenvoudig: reserveringsplicht, duurder, minder stations die bediend worden... De Fyra is wel sneller, tenzij je naar een van die afgeschafte haltes moet. Je kan natuurlijk ook de stoptrein tussen Antwerpen Centraal en Roosendaal nemen, maar daar verlies je tijd mee tegenover de vroegere Benelux.

Hoe gaan de forumers daarmee om in de nabije toekomst indien zij naar een stripbeurs gaan of op uitstap over de grens?

Ja, ik ben blij dat ik niet meer in Rotterdam werk... Voor zij die dagelijks pendelen is het toch geen goede zaak...

Deel dit bericht

Link naar bericht

En hoor zonet dan toch het schrikwekkende nieuws dat de Vlaamse Overheid wel degelijk gaat investeren in... spitsstroken, :s

Die gaan ze nodig hebben tussen Antwerpen en Rotterdam wegens het toegenomen aantal automobilisten door de afschaffing van een betaalbare en gebruiksvriendelijke treinverbinding !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die gaan ze nodig hebben tussen Antwerpen en Rotterdam wegens het toegenomen aantal automobilisten door de afschaffing van een betaalbare en gebruiksvriendelijke treinverbinding !

Mja, daar zeg je zoiets... ze begrijpen het echt nog steeds niet blijkbaar. Rijvakken afschaffen moesten ze doen, en de gereduceerde onderhoudkost investeren in het openbaar vervoer!

Deel dit bericht

Link naar bericht

En hoor zonet dan toch het schrikwekkende nieuws dat de Vlaamse Overheid wel degelijk gaat investeren in... spitsstroken, :s

Zoiets werkt maar plaatselijk tot de volgende flessenhals of tot het volgende dagelijkse ongeluk, ze gaan het toch anders moeten aanpakken. Een wegenvignet zou al een goeie maatregel zijn tegen grens inbrekers en doorgaand verkeer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mja, daar zeg je zoiets... ze begrijpen het echt nog steeds niet blijkbaar. Rijvakken afschaffen moesten ze doen, en de gereduceerde onderhoudkost investeren in het openbaar vervoer!

De auto wegpesten vind ik ook niet goed, dat hebben ze in nederland geprobeerd en het werkt niet. Je kweekt gewoon meer gefrustreerden die langer op baan zijn, compleet het tegenovergestelde wat je wil bereiken dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Uiteraard een te drastische maatregel maar in alle eerlijkheid, ik zou het niet erg vinden. We moeten écht af van koning auto hoor, want die overheerst steeds meer en meer. Kijk maar naar de vroegere tuinwijken om een misschien wat onbenullig voorbeeld te geven. Daar vind je nu enkel nog verharde voortuinen met liefst twee wagens (of meer) per gezin voor de deur. Het probleem gaat echt veel verder dan gewoon onze files. Hoewel ik zelf ook best wel wat met de wagen rijd vind ik het helemaal niet erg dat de prijzen voor brandstof zo sterk gestegen zijn. Integendeel, misschien laten sommige mensen net daardoor toch al eens iets vaker de wagen thuis. Als ik kijk naar enkele collega's die elke dag met de wagen komen... al wonen ze net niet op wandelafstand. Het typeert onze huidige maatschappij, en misschien werken dan enkel drastische maatregels.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De prijs verhogen is inderdaad een goeie maatregel, meer rijden is meer betalen. Maar dat is nog iets anders dan wegpesten door parkings en rijstroken weg te nemen.

Onze maatschappij zal compleet moeten veranderen qua werk om daar iets te kunnen bewerkstelligen, we moeten gewoon met die auto op baan. Hier in m'n buurt hebben ze een busroute weggenomen en nu moet ik dagelijks m'n dochter naar school voeren, onbegrijpelijk want het was een drukke route. Dat de lijn maar 17% inkomen haalt uit de tickets en de rest van de overheden zal er wel voor iets tussen zitten, drukke routes zijn zo eigenlijk verlieslatend.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Onze maatschappij zal compleet moeten veranderen qua werk om daar iets te kunnen bewerkstelligen, we moeten gewoon met die auto op baan. Hier in m'n buurt hebben ze een busroute weggenomen en nu moet ik dagelijks m'n dochter naar school voeren, onbegrijpelijk want het was een drukke route. Dat de lijn maar 17% inkomen haalt uit de tickets en de rest van de overheden zal er wel voor iets tussen zitten, drukke routes zijn zo eigenlijk verlieslatend.

Ik vrees dat dit inderdaad het echte knelpunt is en blijft, helaas. En dan helpt het, zoals je zegt, echt niet om nog maar eens 170 lijnen af te schaffen. Want uiteindelijk is het openbaar vervoer het enige alternatief, tenzij je thuis kan werken of iedereen werk vindt op wandel- of fietsafstand. Dat laatste is helaas wat utopisch, :(

Deel dit bericht

Link naar bericht

Italiaans ontwerp hé, goed in design maar blijkbaar niet in techniek. De Lijn had vroeger ook zo'n problemen met Franse bussen, goedkoop dat wel maar nu staan de hele lijn buiten gebruik. De Duitse en Belgische zijn nog altijd de beste. :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Log in om dit te volgen  
Volgers 0