Ga naar inhoud

Integrales Beverpatroelje En Baard En Kale Bij Arboris


WAdriaensen

Recommended Posts

Ai ,ai , ben geen fan van de vormgeving van de albums van Arboris.

Hun vorige integrales waren in elkaar geflenste (cover Oki was afschuwelijk ! ) en gelijmde uitgaves.

Hopelijk zijn deze albums beter uitgegeven maar heb er alvast minder vertrouwen in.

Als ze niet voldoen , koop ik de Franse uitgaves die prachtig zijn.

Afwachten maar....

Link naar reactie

Die Oki's zijn in zeer beperkte oplage verschenen.

 

Net deze twee oudjes behoren tot de meest gevraagde series van klanten om ze volledig te kunnen verzamelen omdat ze al vele jaren niet meer worden herdrukt. Arboris heeft hier effectief veel hitpotentieel.

Link naar reactie

Die Oki's zijn in zeer beperkte oplage verschenen.

 

Net deze twee oudjes behoren tot de meest gevraagde series van klanten om ze volledig te kunnen verzamelen omdat ze al vele jaren niet meer worden herdrukt. Arboris heeft hier effectief veel hitpotentieel.

 

ok, had hier echt geen idee van.

ik gun arboris zeker het succes, ik heb redelijk veel uit hun fonds, waaruit blanke lama, collectie buitengewesten, land van langvergeten en kronieken van de zwarte maan mijn favorieten zijn. het duurt soms lang, erg lang, maar vervolgen komen er wel!

Link naar reactie

Ik zie nu wel dat ze bij 'De witte hand' beginnen. Spijtig dat de eerste drie en de prequel er niet bijzitten.

In het Frans zijn ze ze hiermee ook begonnen. Sowieso worden de verhalen niet chronologisch uitgebracht maar meer per thema.

Het jammere is dat de eerste delen waarover je spreekt in het Frans niet zijn opgenomen in deze Intégrale reeks.

 

MAAR Dupuis gaat een nieuwe Tif & Tondu intégrale lanceren waar ze wel zullen opgenomen worden en deze keer in chronologische volgorde en ook de verhalen getekend door oa Fred Dineur.  Voorlopig is hier nog lanceringsdatum van bekend.

Link naar reactie

In het Frans zijn ze ze hiermee ook begonnen. Sowieso worden de verhalen niet chronologisch uitgebracht maar meer per thema.

Het jammere is dat de eerste delen waarover je spreekt in het Frans niet zijn opgenomen in deze Intégrale reeks.

 

Hmm, dat tempert toch al serieus mijn enthousiasme. "Compleet" behoort ook echt "compleet" te zijn....

Link naar reactie

Dupuis is momenteel de verhalen van Dineur aan het inscannen en bewerken want die integrales moeten dus nog komen zoals Shakeitupguy meldde. Maar buiten die verhalen én enkele andere van Will zijn er ook nog die van Marcel Denis. Over die complete vraagstelling had ik al dit artikel geschreven dat inmiddels een beetje is achterhaald http://www.stripspeciaalzaak.be/WeetjevdWeek/WeetjevdWeek_076-100.htm#Weetje099

Link naar reactie

Ai ,ai , ben geen fan van de vormgeving van de albums van Arboris.

Hun vorige integrales waren in elkaar geflenste (cover Oki was afschuwelijk ! ) en gelijmde uitgaves.

Hopelijk zijn deze albums beter uitgegeven maar heb er alvast minder vertrouwen in.

Als ze niet voldoen , koop ik de Franse uitgaves die prachtig zijn.

Afwachten maar....

 

De cover van B&K vind ik dan wel smaakvol!

 

arboris-baard-en-kale.jpg

Link naar reactie

Wat is dat met die oude reeksen tegenwoordig?

baard en kale? Zit daar iemand op te wachten?

 

 

blijkbaar wel....

Baard en Kale zijn kweetniehoegoed... vooral de eerste albums dan. 

Ooit al eens Oscar en zijn geheimen gelezen? Het is de charme van de tekenstijl die het doet. Isabel van Will heeft ook deze sfeer. 

 

De Bevers is een totaal ander universum natuurlijk, vooral op oudere lezers gericht. Zo een albums moeten ze gewoon blijven herdrukken, het heeft veel te lang geduurd voor er een integrale was. Hoelang geleden heeft Mitacq deze reeks gecreerd?

Link naar reactie

MAAR Dupuis gaat een nieuwe Tif & Tondu intégrale lanceren waar ze wel zullen opgenomen worden en deze keer in chronologische volgorde en ook de verhalen getekend door oa Fred Dineur.  Voorlopig is hier nog lanceringsdatum van bekend.

 

Kan je dit terugvinden ergens op een internetsite?

Ik ben wel wat verbaasd dat ze een nieuwe T&T lanceren, de vorige integrale reeks van T&T was toch nog niet volledig uitgegeven??  :e010:

Link naar reactie

Baard en Kale zijn kweetniehoegoed... vooral de eerste albums dan. 

Ooit al eens Oscar en zijn geheimen gelezen? Het is de charme van de tekenstijl die het doet. Isabel van Will heeft ook deze sfeer. 

 

De Bevers is een totaal ander universum natuurlijk, vooral op oudere lezers gericht. Zo een albums moeten ze gewoon blijven herdrukken, het heeft veel te lang geduurd voor er een integrale was. Hoelang geleden heeft Mitacq deze reeks gecreerd?

 

een baard en kale heb ik wel eens gelezen, héééél lang geleden en ik kan er me niets van herinneren, altijd een veeg teken.

maar goed, het is misschien mijn smaak niet, maar ik hoop echt dat arboris er tonnen van verkoopt en snel de resterende delen van het land van langvergeten uitbrengt.

Link naar reactie
  • 3 months later...

Maar wel jammer dat ze zich bij Arboris wat het omslag betreft er zo makkelijk vanaf maken.

 

De Fransen doen nog echt moeite om de lettering in stijl te houden van de oude albums:

 

castor_1_cata_couv.jpg

 

 

Maar dit heeft toch werkelijk geen reet meer met vormgeving te maken? Even snel intypen, centreren en klaar :e010:

 

Cover_hc_Bever_1_vk.jpg

Link naar reactie

Volgens mij zijn dit nog altijd de ontwerpcovers die nu circuleren.

 

Er zijn trouwens nog heel wat andere integrales te verwachten vanaf volgend jaar. Ik heb er enkele opgelijst voor een artikel in Stripgids dat deze maand moet verschijnen. We zullen ze ook op onze site voorstellen.

Link naar reactie

– De complete Tanguy en Laverdure 1: week 50
– De complete Baard en Kale 1: week 51/52
– De complete Beverpatroelje 1: week 51/52

Iedereen die bestellingen heeft geplaatst in onze webshop, ontvangt voor de kerst de boeken in huis, zowel in Nederland als in België!


Nog enkele weken geduld hebben voor de laatste twee.

Link naar reactie

– De complete Tanguy en Laverdure 1: week 50

– De complete Baard en Kale 1: week 51/52

– De complete Beverpatroelje 1: week 51/52

 

Iedereen die bestellingen heeft geplaatst in onze webshop, ontvangt voor de kerst de boeken in huis, zowel in Nederland als in België!

 

Nog enkele weken geduld hebben voor de laatste twee.

 

Excuses voor mijn onaangename reactie hierboven, ik zag over het hoofd dat het een ontwerpcover was.

 

 

Nou, dan klopt het toch? Ze beginnen gewoon vooraan met deeltje 1.  

 

Ze beginnen met de eerste drie delen. Bever 6 valt al snel af.

 

Link naar reactie

Baard en Kale is thematisch begonnen, ook in het Frans.

In het Frans is de integrale reeks ondertussen afgerond, maar Dupuis herbegint er ook mee. de volgende uitvoering wordt een chronologische mèt de allereerste verhalen van François Dineur erbij. Van Johan en Pirrewiet zijn ze ook al eens herbegonnen. 

Link naar reactie

Ze pakken het commercieel wel slim aan met die integrale uitgaves.

Door de vergrijzing in stripland is het inspelen op nostalgie een slimme zet.

 

Hoop echter niet dat er straks van iedere serie integrale bundelingen komen.

Er zijn er bij die het verdienen, anderen naar mijn mening niet.

Baard en Kale is naar mijn mening een goede zet.

Beverpatrouille heeft mij persoonlijk nooit geïnteresseerd. Vraag me om heel eerlijk te zijn af of hier veel vraag naar zal zijn. 

Neem nu als voorbeeld de mooi uitgegeven bundels van Ocke  Ockinga. Die zie je nu overal liggen voor weinig geld en dan verkopen ze nog steeds niet.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...