Ga naar inhoud

Star Trek


niemand

Recommended Posts

1 uur terug, Chimichanga zei:

Ik ken niet zoveel van Star Trek. ST:TNG heb ik zaken van gezien als kind en vond ik zeer leuk. Ook ooit eens met mijn vader gestart aan de originele reeks, maar dat was toch te veel van het goede. Wat raadt men mij aan?

 

De eerste reeks is inderdaad moeilijk te bekijken, voornamelijk omwille van de papier-mache decors. Er zijn echter inhoudelijk wel goede afleveringen bij.

 

TNG is leuk omwille van de Borg. DSN is een beetje een buitenbeentje omdat het over een ruimtestation gaat. Het is eigenlijk meer een sf sitcom.

 

Leukste vind ik Voyager,

 

Ah en Enterprise is eigenlijk een prequel. Ik denk dat je die beter na de andere reeksen bekijkt.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Zwendel zei:

 

De eerste reeks is inderdaad moeilijk te bekijken, voornamelijk omwille van de papier-mache decors. Er zijn echter inhoudelijk wel goede afleveringen bij.

 

TNG is leuk omwille van de Borg. DSN is een beetje een buitenbeentje omdat het over een ruimtestation gaat. Het is eigenlijk meer een sf sitcom.

 

Leukste vind ik Voyager,

 

Ah en Enterprise is eigenlijk een prequel. Ik denk dat je die beter na de andere reeksen bekijkt.

Bedankt, Deep Space Nine en Voyager eens uitproberen binnenkort :)

Link naar reactie

Zowel DS9 als TNG hebben een beetje last van enkele heel slechte afleveringen in hun eerste (twee) seizoenen. Voor de rest vind ik dit de beste reeksen. Maar de andere moeten niet onder doen. 

TOS is een 60s reeks, en dat zie er aan. Maar het heeft ook heel goeie monster of the week afleveringen. 

 

Geen enkele reeks is perfect, maar geen enkele reeks is slecht, ook de oude niet. (behalve misschien TAS, maar die telt ook niet als canon)

Link naar reactie
Zojuist, kuzuri zei:

Sisko's zoon is een 'artiest' en de ferengi afleveringen zijn idd sitcom. Maar we zijn niet allemaal even hard als jij :P

 

 

Ik heb toch niet gezegd dat DS9 slecht is? Zoals je al zei er zitten overal wel stinkers tussen :e002:

 

Maar al bij al zal TNG wel de meest 'klassieke' zijn.

Link naar reactie

TNG en DS9 zou iedereen gezien moeten hebben ;)

daarna de rest. :P

 

Eerst de eerste 5 S van TNG en daarna afwisselend afelveringen TNG en DS9, zoals dat indertijd op den BBC werd uitgezonden. Dat waren nog eens tijden: TNG op woensdag, DS9 op donderdag, de zaterdag X-files op Kanaal 2 (of hoe heet dat)... ;)

Link naar reactie

Ik val in herhaling, maar ik kan er niks aan doen: ik heb dit weer zéér graag gelezen. Byrne weet echt wel de sfeer van de originele reeks te creëren steeds, zowel in verhaal als in 'look'. Love it.
 487867._SX1280_QL80_TTD_.jpg

 

Met "look' bedoel ik: hij maakt ook zelf decors met zijn computer, en ruimteschepen, niet alles komt zomaar klakkeloos uit de reeks. En alles wat hij zelf maakt, past zo in TOS. 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

http://trekcore.com/blog/2017/05/first-live-action-star-trek-discovery-trailer-debuts/

 

De meeste trailers werken hier precies niet, maar op bovenstaande link werkt de TWITTER versie bij mij wel. Het is een langere trailer dan een andere die ik al zag, en met betere muziek ;)
Dit lijkt me niet Star Trek Prime, maar de nieuwe tijdslijn, als ik die Klingons zie. Maar het lijkt me wel leuk (ik ben niet het soort fan die op voorhand al staat te roepen dat het niks zal zijn, omdat het niet lijkt te passen in de reeds bestaande canon :P )
Jammer dat het betaaltelevisie is, de Rodd draait zich om in zijn graf. Hopelijk snel op Netflix, of anders Torrents ;) en dan wachten op de BR. 

 

De laatste tijd ook wat trades gelezen (een hoop zelfs) en nog een New Vision: allemaal goed :) 
Ook ongeveer 150 singles gekocht, en dat is al twintig jaar geleden dat ik dat nog deed. 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 9 months later...
  • 9 months later...

Inderdaad mooie boeken. Alleen spijtig dit weer het zoveelste voorbeeld is van een smerig uitgeversbeleid.

IDW was in 2014 begonnen met de Star Trek Gold Key Archives uit te geven in mooie hardcovers. In 2016 verscheen deel 5 (we zijn dus half weg) en dan niets meer, tot op heden niks communicatie. Maar een jaar later start Eaglemoss in samenwerking met IDW ineens deze collectie, met in elk deeltje 1 nummer van de Gold Key comics!

Dank u om onze eerste 5 boeken te kopen maar als je alle Gold Key uitgaves wilt hebben zal je nu toch wel deze massa boeken moeten aanschaffen, uiteraard zonder enige garantie dat we je deze keer wel alle delen aanbieden.

Link naar reactie

Ja, ik heb ook drie van die Gold Key HC's gekocht, mooie boeken, maar dat verkocht niet, dus dan stoppen ze daar mee natuurlijk. Ik heb die ouwe comics indertijd allemaal nog in het Nederlands gelezen. En Checker Books hadden die al allemaal eens heruitgegeven, dus IDW had het wel kunnen weten. 't zijn leuke dingen, maar echt goed waren die comics natuurlijk niet. Eaglemoss heeft ook de newpaper strips en de Engelse comics uitgeven. Daarvan heb ik nog niks gelezen, en ik zal dat waarschijnlijk ook nooit doen, alhoewel ik graag volledig ben ;). 
Alle Gold Key comics zitten nu in de Eaglemoss uitgaven, maar inderdaad eentje per deel, als extra ahw. Ik heb ook nog enkele ouwe BBC Anuals, ook mooie hebbedingetjes, net als de IDW bundel en een ouwe Marvel TP en HC van de eerste Marvel reeks net na TMP. Maar voor mij zijn de echt goeie comics pas begonnen bij DC. Ooit had ik ook nog LP's met comics in, met stemmen van de TOS cast, was ook leuk, maar ah, wat doe je er allemaal mee. 
Eaglemoss gebruik ik vooral om gaten in mijn DC, Marvel en Malibu bundels op te vullen. Eaglemoss doet het wel allemaal zelf, ze moeten natuurlijk wel IDW op de cover zetten, omdat die de rechten van alle comics hebben. Maar ik weet niet of ze in de US die boeken kunnen kopen. 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...