Ga naar inhoud

Star Trek


niemand

Recommended Posts

De meeste reviews van Star Trek Into Darkness, na de première in Australië, zijn positief (er is altijd wel ergens iemand die zaagt dat het teveel actie is, dat dat ST niet meer is, bleit), maar doordat de film hier dus nog enkele weken op zich laat wachten, kan ik de reviews niet volledig lezen, wegens f*ck*ng spoilers, natuurlijk.

 

enkele foto's : http://www.startrek.com/article/star-trek-into-darkness-premieres-in-australia

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Spoiler free review : http://www.newsarama.com/17806-star-trek-into-darkness-review-the-cure-for-sequelitis.html

 

Conclusie van de review  :

Star Trek Into Darkness is truly better in every way: it’s fun, moving, exciting, with great bits of humor and nostalgia that remind you why you love Star Trek as a franchise (or for newcomers should tell them what’s so great about it in the first place). While the movie does focus more on action than exploration – the original motive for the franchise’s Federation – that is directly addressed more than once: they know they’re doing things differently, and aren’t afraid to tell you why.

 

If you enjoyed Star Trek, I don’t know how you could not love Star Trek Into Darkness. If you have the means to see it in IMAX 3D, it’s worth the extra few bucks for the increased spectacle of it all. If you know nothing of Benedict Cumberbatch, be prepared to have a new favorite actor. If you love Spock, be prepared to do some hooting and clapping. If you just want a fun Summer action movie, you’re set. If you want your heartstrings yanked and your mind set thinking about morality and hard choices, you’re good, too. Star Trek Into Darkness sets a new high for this year’s Summer set, and should leave fans anxiously awaiting Abrams’ next big franchise adventure.

 

Star-Trek-Into-Darkness-crashing-ship-po

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Gisteren gezien en in deze zin uit de review van Brainfreeze kan ik me helemaal terugvinden: "Maar, dat het merendeel van de oudere Trekkies na het schaamteloze gebruik/aanpassing van gekende scènes uit The Wrath of Khan het hoofd van Abrams op een bat’leth willen spietsen, valt eigenlijk evenzeer te begrijpen…"

Link naar reactie

star-trek-omnibus-vol_-1_1863_1.jpg


Een boekje dat al een jaar (of langer) klaar ligt om te verkopen is Star Trek Omnibus vol. 1.
What’s in a name.
Dit boekje bundelt de eerste Marvel Star Trek reeks (1980-1982), behalve de eerste drie nummers. Die eerste drie zijn de strip van de eerste Star Trek film, en die zijn opgenomen in de film-omnibus.
Alhoewel ik het dus al heel lang wou verkopen, kreeg ik het toch niet over mijn hart.

Ik heb al verschillende keren gezegd dat voor de eerste DC Star Trek reeks (1984) er al een hele hoop comics verschenen waren met Star Trek op de cover, maar, alhoewel het soms leuke pulp was om lezen, vooral als kind, waren het geen echte Star Trek comics, naar mijn gevoel. Ik las de meeste van die Gold Key comics (in het Nederlands en het Engels), Power record/comics en Peter Pan record/comics. Dat was een hele opgave, en ze hebben de tand des tijds niet doorstaan, verre van.

Maar deze omnibus lag daar dus (euh) te blinken, en het is een mooi hebbedingetje, ook al zijn de scans die IDW kon gebruiken, niet altijd van goeie kwaliteit. Gisteren bladerde ik er nog eens in, en ik kreeg goesting om het boekje toch nog een kans te geven. Misschien was ik de vorige keer, toen ik enkele (niet alle) comics las, niet in de juiste stemming ;), en er staan toch bekende namen tussen de makers, uit die Marvel periode (Writers: Marv Wolfman, Denny O'Neil, Mike Barr, Tom DeFalco, Martin Pasko, Michael Fleisher, Alan Brennert, J.M. DeMatteis
Artists: Dave Cockrum, Klaus Janson, Mike Netzer, Ricardo Villamonte, Frank Springer, Leo Duranona, Joe Brozowski, Tom Palmer, Luke McDonnell, Gene Day, Gil Kane, Ed Hannigan).
En ik hou van Marvel comics uit begin de jaren 80, en ik hou van Star Trek, dus…

Ik heb de eerste twee comics alvast zeer graag gelezen, deze keer. Veel werk, dus niet teveel comics per keer lezen, goed getekend, de feel van de oude tv reeks zit er in, en ook Klingons, Dracula, Frankenstein en andere monsters, een spookhuis in de ruimte, vrouwen in nood ;) maar ook een goeie :) verklaring voor dat alles. Ja. Veel plezier hieraan beleefd. Hopelijk blijft dat zo :)
Het is wat meer pulpy dan de DC reeks die er op volgde, maar het heeft wel de Marvel kwaliteit.

MARVEL_StarTrek_004vg.jpg


MARVEL_StarTrek_005.jpg

(ik krijg er goesting van om de Star Wars omnibussen met de ouwe Marvel comics in te kopen)

Link naar reactie

Gisteren gelezen :

 

 

1098163.jpg

een whodunnit met SF twist, minste deeltje van die die ik tot nu toe las;

 

 

28710.jpg

weird science, met tijdreizen en psychedelica ;)

 

28711.jpg

spock wordt ontvoerd, een actie avontuurtje, met het gevaar op een ware genocide, en vragen over robots vs menselijkheid (met onverwachte antwoorden).

 

 

Deze comics zijn verdraaid goed geschreven, de periode in acht genomen, en vergeleken met wat er voor kwam. Maar heel veel werk soms, om alles te lezen. Ze bevatten ook nu en dan al de bekende vraagstukken (maar met mate) waar ook de tv reeksen mee worstelden, en ze geven commentaar op de maatschappij anno 1980. Goed getekend ook. Alleen jammer van de soms erbarmelijke kwaliteit van de scans. Maar dat drukt de pret voorlopig niet, en tot nu toe heb ik geen enkele reden om deze omnibus niet verder uit te lezen, of te verkopen.

Link naar reactie

Wardje op Cobra, eerste twee zinnen : Drie jaar geleden werd het 'Star Trek'-fenomeen nieuw leven ingeblazen door fan-van-het-eerste-uur J.J. Abrams. De drijvende kracht achter topseries als 'Lost' zat al in de jaren zeventig aan zijn tv-scherm gekluisterd voor de wekelijkse avonturen van Kirk en Spock.

 

In zijn eerste twee zinnen staan al twee fouten: het is vier jaar geleden, en JJA was helemaal GEEN fan van Star Trek (hij had ook geen aversie, maar hij keek er dus niet naar). Twee zinnen, twee fouten, verder lees ik dus niet. ;)

Link naar reactie

Wardje op Cobra, eerste twee zinnen : Drie jaar geleden werd het 'Star Trek'-fenomeen nieuw leven ingeblazen door fan-van-het-eerste-uur J.J. Abrams. De drijvende kracht achter topseries als 'Lost' zat al in de jaren zeventig aan zijn tv-scherm gekluisterd voor de wekelijkse avonturen van Kirk en Spock.

 

In zijn eerste twee zinnen staan al twee fouten: het is vier jaar geleden, en JJA was helemaal GEEN fan van Star Trek (hij had ook geen aversie, maar hij keek er dus niet naar). Twee zinnen, twee fouten, verder lees ik dus niet. ;)

 

Tja, blij dat er nog iemand anders te klagen heeft over Wardje. Het is erg gesteld met filmjournalistiek in België.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Gisteren gelezen :

 

09.jpg

 

Een op wraak belust spookschip, heeft het gemunt op de bemanning van de Enterprise :)

Tweede comic waarbij ik moest denken aan een TNG aflevering (!).

 

 

 

 

10.jpg

 

Spock en McCoy zitten gevangen op een voorhistorische planeet, waar schone deernes geofferd worden. Misleidende cover, Spock zit ook gewoon gevangen, niks meer.

Deze leek me wat teveel op de Gold Key comics van indertijd, waar een loopje wordt genomen met de Star Trek regels. ;)

 

 

 

Toch weer twee leuke comics.

Link naar reactie

11.jpg

Een ouwe vlam van Scotty moet worden gered, samen met de rest van de wetenschappelijke kolonie waar ze verblijft. Ze is nog steeds kwaad op Scotty, en is ondertussen gebrainwashed door een ouwe wetenschapper die ook nog eens alien technology gebruikt om het te laten spoken. Hij wil nl het heelal redden van de slavernij door de Federatie.

Alhoewel de cover anders laat vermoeden, is dit een goeie comic.

 

12.jpg

Starfleet wil nog eens de energie barrière aan de rand van onze Melkweg proberen te doorbreken en rust daarvoor een schip uit vol met onlichamelijke aliens die in directe verbinding staan met de computer van hun schip. Ook Lt. Rand gaat mee. Ook nu lukt het niet, en wordt de bemanning gek door aanraking met de barrière, en vertrekt op vernielingstocht.

Alhoewel de cover het niet laat vermoeden (bis) is dit de tot nu toe beste comic uit deze reeks.

Maar ik vrees (aan de covers te zien) dat dit het hoogtepunt is van deze run, en dat het nu weer bergaf zal gaan. Alhoewel nr. 13 er ook nog goed uitziet. ;)

 

Aan deze twee comics heb ik anderhalf uur gelezen. Nog zes te gaan.

Totaal niet meer van deze tijd, maar ik amuseer me er toch mee. :)

En deze Marvel run is beter dan alles wat er voor kwam, en dat waren er al heel wat.

 

Edit : het jaartal op de covers is niet het jaartal van verschijnen ;) deze comics zijn van 1981.

Link naar reactie

MARVEL_StarTrek_013.jpg

Zowel de Klingons als de Federatie willen het recht om een planeet te ontginnen. De Klingons gaan daarbij, zo blijkt later, over lijken. Maar Kirk en Co kunnen niet veel doen door het Organian Vredesverdrag . Ondertussen loopt McCoy zijn dochter tegen het lijf. Hij kent haar amper.

Wat een typische en goeie Star Trek aflevering zou kunnen zijn, levert geen goeie comic op.

 

 

 

14.jpg

De Enterprise ontdekt een planeet die lijkt op het oude Egypte. Lang geleden begon de straling de atmosfeer en de planeet te verzieken en onderzoekers trokken het heelal  in op zoek naar een nieuwe planeet. Ze keerden nooit terug, maar hebben wel de aarde bereikt.  De centrale computer denkt dat Kirk één van die onderzoekers is die terug is. Typisch Star Trek weer. Maar wat volgt is zodanig over the top, en toch is het deze keer wel een goeie comic. Aan de cover is het niet te zien. ;)

 

Weer zeer lang aan gelezen, aan deze twee (net als aan alle voorgaande).

Link naar reactie

Star Trek Into Darkness gezien. Tja...
Bij bepaalde stukken heb ik me echt goed geamuseerd als fan sinds lang, maar... de film duurde te lang, was te luid (soms leek het Rambo in Space), en mistte de impact van The Wrath of Khan. Wie beide zag, weet wat ik bedoel. ;)

Goed gemaakt amusement, maar om Star Trek te zijn, véél te vrijblijvend. Dan vond ik JJA's eerste ST, die ook heel vrijblijvend was natuurlijk, toch een heel stuk beter. En die had ook meer impact voor bepaalde personages.

Hrmpf. Gemiste kans. Nu ja, nu we JJA kwijt zijn aan de concurrentie ;) zoeken ze nu misschien een regisseur die wel terug wat diepgang geeft aan de franchise.

Nog een geluk dat de personages wel goed werden neergezet.

Link naar reactie

Star_Trek_Vol_1_15.jpg

Kirk en bemanning dringen een gevangenis binnen op een vijandige planeet om iemand te bevrijden. Alle Star Trek regels worden met de voeten getreden. Los daarvan : ook geen goed verhaal, en slechte tekeningen. And no fun.

Nog drie comics te gaan in deze omnibus. Maar tegen die laatste drie zie ik heel erg op, afgaande op de covers en doorbladeren... ;) 

Link naar reactie

711211.jpg

Te belachelijk voor woorden. De scenarist van dienst heeft nochtans enkele leuke comics geschreven in deze Star Trek run, maar dit was er duidelijk één teveel …  

 

 

Star_Trek_Vol_1_17.jpg

Na de vorige, die dus zwaar tegenviel, was het dit keer weer aan Mike W. Barr om een verhaaltje af te leveren. Ik heb nog maar weinig slechte ST comics van hem gelezen. En deze is ook goed.

Een satelliet van de Federatie, die een middeleeuwse planeet observeerde, is neergestort, en heeft de atmosfeer van de planeet waarschijnlijk vergiftigd. Kirk and friends moeten dit onderzoeken, en indien nodig, ongedaan maken, zonder dat de Prime Directive in het gevaar komt.

Heh, Kirk en de Prime Directive.

 

 

Star_Trek_Vol_1_18.jpg

De laatste comic werd geschreven door J.M. DeMatteis. Het is op zich een goeie comic, maar het is niet echt een comic volgens de Star Trek regels gemaakt. Maar toch een mooie afsluiter van de omnibus.

 

Al bij al viel deze omnibus dus best mee, om zo'n ouwe dingen te bevatten. De wisselende kwaliteit is deel van de charme ;) en de fun. Echte Marvel 80s pulp dus, maar niet in de slechte betekenis van het woord. Nog steeds niet de DC kwaliteit die erna kwam (1984) maar véél beter dan wat er de voorgaande 14 jaar was verschenen (zie eerste post).

 

Ik heb waarschijnlijk nog nooit zo lang aan één bundel gelezen. Herlezen zal traag gaan. Nu en dan eens een comic, want het is lastige materie ;) en zeker niet meer van deze tijd. De tekeningen zijn meestal goed, maar de gebruikte scans of platen of whatever zijn soms van erbarmelijke kwaliteit.

But is was fun. Doch enkel voor die hard comic fans ;)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...