Ga naar inhoud

Star Trek


niemand

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Ik koop me de dubbele collectors edition. Als die nog wordt gemaakt, gewoon op dvd. Met al die Blu Rays, de dag van vandaag...

 

The Wrath of Khan (Star Trek II) is het origineel, waarop deze nieuwe losjes is gebaseerd. Maar eigenlijk is de aflevering uit The Original Series "Space Seed" het begin van het Khan verhaal. Dat moet gemakkelijk te downloaden zijn ?

(niet dat ge die nodig hebt om de film te begrijpen. maar voor de volledigheid.)

Link naar reactie

Er waren in feite 2 grote problemen die ik met de nieuwe Star Trek film had.

1, die lens flares. Ze zijn storend en komen soms echt enorm ongepast, bvb een emotionele scene wordt verpest omdat je de actrice haar gezicht niet fatsoenlijk kan zien door zo'n lens flare.

2, ik heb een hekel aan arrogante mannen, ik kan de rol van Captain Kirk echt niet af (misschien is dat ook waarom ik nooit zo'n grote fan ben geweest van de iron man films)

Link naar reactie

Er waren in feite 2 grote problemen die ik met de nieuwe Star Trek film had.

1, die lens flares. Ze zijn storend en komen soms echt enorm ongepast, bvb een emotionele scene wordt verpest omdat je de actrice haar gezicht niet fatsoenlijk kan zien door zo'n lens flare.

2, ik heb een hekel aan arrogante mannen, ik kan de rol van Captain Kirk echt niet af (misschien is dat ook waarom ik nooit zo'n grote fan ben geweest van de iron man films)

Kirk is arrogant, den Downey is flamboyant. Groot verschil!

:P

Grr. Argh.

Link naar reactie

Star Trek Into Darkness dvd met bonus disc gekocht. Ik moest er wel voor naar de Fnac, want in de andere winkels is het de enkele dvd. In de USA deden ze dat al langer, extra‘s exclusief voor bepaalde winkelketens. Geen goeie evolutie. Op de BR staan nog andere extra‘s. Niet meer. Andere.

Weinig extra‘s eigenlijk... Mensen kopen niet veel meer zeker ? Kosten drukken.

Link naar reactie

Star Trek Into Darkness dvd met bonus disc gekocht. Ik moest er wel voor naar de Fnac, want in de andere winkels is het de enkele dvd. In de USA deden ze dat al langer, extra‘s exclusief voor bepaalde winkelketens. Geen goeie evolutie. Op de BR staan nog andere extra‘s. Niet meer. Andere.

Weinig extra‘s eigenlijk... Mensen kopen niet veel meer zeker ? Kosten drukken.

Ze voelen de hete adem van streaming en torrenting. Ik weet ook niet in welke mate extra's nog voldoende incentive zijn. Dat er meer, minder en andere op bepaalde uitgaves staan is wel al lang, toch?

By the by: zoveel kost een br-speler toch niet&hij leest meteen je dvds en doet een upscale...

Link naar reactie

TV is bijna tien jaar oud. Ik kan nog wel een jaar of drie/vier verder zonder nieuwe. En zonder BR. Ik weet dat de foutjes van dvd's er voor een stuk worden uitgefilterd door een BR speler, maar soit. Als ik ooit een BR speler heb, dan betwijfel ik dat ik veel BR schijfjes zal kopen. ;) (zegt hij nu...)

 

Wat betreft TNG op Canvas : ik zie dat ze vorige week ook al een aflevering uitzonden. Dus het zou kunnen dat het nu zaterdag het tweede deel van de Pilot is, of al de derde aflevering.

Link naar reactie

Uniform uit de laatste reeksen van DS9 en de TNG-films vind ik het best. Alhoewel de gerestylde versie vanaf seizoen 3 van TNG toch ook een toppertje blijft. Ook een van de betere uniformen had Picard: grijze coltrui met zijn bordeauxkleurig jasje met zwartlederen schouderbekleding. 't Ging hem wel af.

Link naar reactie

Nu ik STID in alle rust thuis opnieuw heb bekeken, moet ik zeggen dat ik het best wel een goeie film vind. Ik weet niet meer wat mijn bezwaren waren, het geluid in de zaal die te luid stond, de lensflare, maar nu viel dat allemaal goed mee. Ik denk dat ik mij de vorige keer heb laten beïnvloeden door vernietigende stukjes die ik gelezen heb, ingegeven door een ongegronde haat jegens JJA en consorten. Het is een goed gemaakte aktie SF flick.

Alleen jammer dat JJA niet genoeg uitlegt dat Khan en de zijnen genetisch gemanipuleerde supersoldaten zijn, die ze 300 jaar geleden niet konden onder controle houden en dan maar de ruimte inschoten, en dat Vulcans twee tot drie keer sterker zijn dan mensen. Dat zou de achtervolging wat geloofwaardiger maken voor de leek.

Soit. Ik heb geamuseerd met de film, nu, en in het vervolg lees ik geen reviews meer van films die ik wil zien, voor ik m ook gezien heb. :)

Link naar reactie

Als je geen bal kent van Star Trek en nog nooit The Wrath of Khan gezien hebt is de film inderdaad een onderhoudende sf-film die degelijk in elkaar zit. Wie echter wel kenner is ziet in de film een bij momenten flauw afkooksel van het origineel. 

 

Voor een Aziaat ziet Khan Noonien Singh er trouwens verdacht Westers uit. Zoiets stoort me. Als je personages heropvist, zorg dan dat je de voorgeschiedenis kent. Los daarvan zet Benedict Cumberbatch natuurlijk wel een uitstekende prestatie neer.

 

De lensflare blijft sowieso storend. Ik heb me deze zomer laten verleiden om Star Trek: The Game te kopen voor de Xbox en zelfs daarin zit die lensflare verwerkt (om aan te sluiten bij de film waarschijnlijk).

Link naar reactie

:) ik begrijp wat je bedoelt. Als ik wil quoten of bewerken met de smartphone, dan moet ik eerst veranderen van mobiiele naar gewone weergave :) al die zever. Dan laat ik dat maar zo. Dan maar geen quotes of opmaak ;)

 

Ik veronderstel dat ze de aflevering ‘s ochtens wel hebben uitgezonden, maar dus de herhaling ‘s avonds vervangen hebben door op ballen slaande deernes... Ik denk dat je de Pilot dus volledig gemist hebt :(

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...