Ga naar inhoud

Lady Death


nobody

Recommended Posts

In de derde Origins trade (als die ooit verschijnt) zouden CURSED (drie hoofdstukken) en ANNUAL #one kunnen/moeten staan. De vorige vijftien comics die ik hier reeds behandelde waren nog van Avatar, deze hier zijn van Boundless. Niet dat het veel verschil maakt. :) Cursed is van tweeduizendentwaalf. Geduld is iets noodzakelijks als je LD wilt volgen, they take their sweet time. ;)

 

In Cursed (ook weer Gabriel Guzman die tekent) krijg je het einde van waar Abandon All Hope en Blacklands over gingen. De Annual #one is weer een op zichzelf staand verhaaltje, getekend door Matt Martin (ook weer sterker dan het hoofdverhaal).

 

Tot hier de Origins. Voor nieuwelingen in LD-land is dit een perfectjumpingonpunt, mochten ze ooit besluiten om de trades verder uit te brengen... Maar zoals Kuzuri al stelde, met de eerste twee heb je een open einde. :)

 

Voor wie voor de singles opteert: GOOD hunting! ;)

 

Soundtrack:

-Anvil: Forged In Fire

-Warlock: Triumph And Agony

post-503-0-67185600-1419374822_thumb.jpeg

post-503-0-20448400-1419374845_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"I imagine this book is challenging for fans of "Classic" Lady Death or Medieval Lady Death. Why? Because it contains both visions of the character. One is targeted to an "all ages" reader, the other is not. Many fans enjoy both. Others are polarized, claiming allegiance to only one version. Can we all just get along?"

-Brian Pulido in de inleiding uit Dead Rising-

 

DEAD RISING is een soort van pamflet waarin Pulido duiding geeft wat men kon verwachten van LD toen het ging uitkomen bij Avatar. Dat was in augustus van tweeduizendenvier. Er stond ook wat zw/w tekenwerk in van Romano Molenaar, Di Amorim, Juan Jose Ryp, Matt Martin en Clint Hilinski als preview van wat komen ging.

 

LADY DEATH TENTH ANNIVERSARY EDITION #one was een herdruk van de allereerste LD comic uit negentienhonderdvierennegentig met tekenwerk van Steven Hughes zaliger. Deze herdruk is van november tweeduizendenvier. Ik heb daar de Platinum Foil edition van, die uitkwam op twaalfhonderdvijftig exemplaren. Dat is toeval, het was het enige exemplaar dat ik tegenkwam, veel keuze had ik dus niet. ;)

post-503-0-85221200-1419432095_thumb.jpeg

post-503-0-94792700-1419435993_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

LEATHER & LACE (februari tweeduizendvijf) bevat pinups van Ron Adrian, Paulo Siqueira, Di Amorim, Clint Hilinski, Wellington Alves, Juan Jose Ryp, Daniel HDR, Mike Wolfer, Richard Ortiz, Carlos Ferreira, Walter Geovani, Gabriel Rearte en Rafa Lopez.

 

SWIMSUIT (februari tweeduizendvijf) bevat pinups van Sean Shaw, Rafa Lopez, Ron Adrian, Walter Geovani, Paulo Siquiera, Di Amorim, Daniel HDR, Clint Hilinski, Wellington Alves, Mike Wolfer, Romano Molenaar, Richard Ortiz, Carlos Ferreira, Gabriel Rearte en Juan Jose Ryp.

 

DEATH GODDESS (juli tweeduizendvijf) toont zw/w previews van The Wicked en Annual #one en ook wat character designs voor die verhalen.

post-503-0-45099400-1419471667_thumb.jpeg

post-503-0-00628400-1419471690_thumb.jpeg

post-503-0-83779700-1419471731_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"Her name wuz Death. Lady Death. If ya ask me, and I'm tellin' ya, she wuz de finest privateer ever ta sail de blood red seas. At the king's command, she raided enemy ships, stole their spoils and ended many lives in her majestic ship, de Requiem. But ta think dat wuz all she wuz would do her a great injustice..."

 

"The Talisman Guard of the Black Dagger Clan told him she wuz once powerful beyond words and from another land. They claimed dat all her power wuz stolen from her and spilled into a sword which wuz lost to her forever. The sword wuz aptly titled Death-Bringer..."

 

Het verhaal wordt verteld door Soloman (her lowly lookout, known more for takin' to the shadows, dan acts of great bravery :) ). Hij verhaalt het laatste avontuur van Death, de piratenkoningin. Meer ga ik niet vertellen. No spoilers! ;)

 

Geschreven door Brian Pulido en mooi in beeld gebracht door Wellington Alves (tekeningen) en Andrew Dalhouse (kleur). Een honest-to-god piratenverhaal, dark & grimm! Deze one-shot is van januari tweeduizendzeven, heb dit vanavond voor de eerste keer gelezen. Shame on me! :) Alla, ik vind dit schitterend, een blije verrassing na al die jaren. :)

 

Pulido kan wel als hij wil.

 

Ik vond jammer genoeg geen interior art, hier dan maar de covers die ik heb...

post-503-0-41248500-1419555418_thumb.jpeg

post-503-0-55775900-1419555438_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

BIKINI SPECIAL (december tweeduiendvijf) met tekenwerk van: Carlos Ferreira, Rafa Lopez, Gabriel Rearte, Richard Ortiz, Walter Geovani, Juan Jose Ryp, Paulo Siquiera, Matt Martin, Di Amorim, Clint Hilinski.

 

FETISHES (augustus tweeduizendzes) met tekenwerk van: Daniel HDR, Gabriel Guzman, Di Amorim, Wellington Alves, Rafa Lopez, Gabriel Rearte, Matt Martin.

 

Deze vind ik peroonlijk beter dan de vorige pinupboekjes die ik hier reeds aanhaalde.

post-503-0-89787000-1419558689_thumb.jpeg

post-503-0-68528700-1419558715_thumb.jpeg

post-503-0-62092800-1419558732_thumb.jpeg

post-503-0-53917000-1419558758_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"She was once known as Serenity, one of the seraphim -- the highest known order of angels. She was an angel of love, light and fire. But for reasons still unknown, she turned away from the path of light and embraced her own personal darkness. She became the renegade called WAR ANGEL: a heartless, cold-hearted killer who knows little remorse or regard for life."

 

Harteloos en koudhartig tegelijk, toch ergens een prestatie, eh. :)

 

In LOST SOULS doen naast LD mog enkele dames mee, Satasha Raventhorne, Justine of The Fallen, War Angel, Pandora en een gatekeeper. War Angel is de enige die ik ken, vanwege haar eigen boekskes waarin ze (kortstondig) verscheen. Het gaat hier om drie comics (#zero, one & two). Het is volledig getekend soor Richard Ortiz, wat ik een meevaller vind, schoon gedaan. Pulido zijn verhaal is gewoon geestige FUN. Er hadden meer zo'n Pulido/Ortiz samenwerkingen moeten zijn. Maar ik ben al heel blij met deze.

 

LADY DEATH VS. WAR ANGEL is een one-shot en een aanhangsel van Lost Souls. Getekend door Gabriel Guzman, maar ook niet mis. Een geestig dinkske. :) Op het eind staat er: "To be continued one day...", wat tot op heden nog niet gebeurde.

 

Deze had ik ook nog nooit gelezen.

post-503-0-74886400-1419563260_thumb.jpeg

post-503-0-00563000-1419563280_thumb.jpeg

post-503-0-36784500-1419563302_thumb.jpeg

post-503-0-94864200-1419563799_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

EVEN RECHTEN WAT KROM IS!

 

In mijn onwetendheid vertelde ik hier dat er nooit een vervolg gekomen was op LADY DEATH VS. WAR ANGEL. Well, I was WRONG! Vamdaag bij lezing pas ontdekt... (hier zo'n groenlachende smiledinges...) ;)

 

Het vervolg kwam er in de vorm van deze LADY DEATH VS. PANDORA. Jammer genoeg is het een beetje een haastjob geworden, Gabriel Guzman laat hier toch wat steken vallen met zijn tekenwerk. Maar er zijn ergere zaken in de wereld, eh. ;)

 

Dus, het volledige epos bestaat uit:

-LOST SOULS (drie comics)

-LADY DEATH VS. WAR ANGEL (een comic)

-LADY DEATH VS. PANDORA (een comic)

 

Dit geheel zou eventueel ook kunnen opgenomen worden in zo'n ORIGINS bundel, kan gezien worden als een LD avontuur uit die periode.

post-503-0-68222400-1419605412_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

ANNUAL #one (september tweeduizendzes) is ook weer potentieel ORIGINS materiaal, een extra lang verhaaltje getekend door Richard Ortiz en Daniel HDR. LD, Satasha en Wargoth willen genieten van een welverdiende rust in Castle Alcazar, voor ze hun campagne tegen Sagos verder zetten. Maar dat is buiten bepaalde zaken gerekend natuurlijk. Heeft iets van een bovennatuurlijk Poirot-mysterie, best knap.

 

Hieronder ook een zw/w plaat van Daniel HDR.

post-503-0-91780500-1419626023_thumb.jpeg

post-503-0-16308100-1419626044_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Nog pinups, een heel boekje vol Filipe Massafera. Voor een keer heeft het een kartonnen cover, dat gebeurt niet veel. Het is het wel waard, er staan naar mijn gevoel zeer schone dingen in.

 

LADY DEATH MASTERWORKS (mei tweeduizendzeven).

 

Hieronder de cover die ik heb en een van mijn favorieten van langs de binnenkant.

post-503-0-03478300-1419630627_thumb.jpeg

post-503-0-40983300-1419630658_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

QUEEN OF THE DEAD (mei tweeduizendzeven).

 

Een preview voor Lady Death Vs. Pandora met zw/w platen uit dat vertelseltje. Interessanter zijn de zw/w covers die er in staan. Achteraan ook nog wat platen van wat later CURSED zou worden.

 

Ik vond geen degelijke afbeelding van de cover. Heb de wrap cover door Daniel HDR. Onderstaande afbeelding met de nodige belettering...

post-503-0-87994200-1419631818_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ziezo, dat was het dan zo'n beetje wat mijn LD boekskes van bij AVATAR betreft. Allemaal "Classic" LD, die wist ik liggen. Ik denk ook niet dat ik veel Medieval LD van Avatar heb, simpelweg omdat dit concept me niet echt aansprak. Nu is dat natuurlijk miserie om nog bij elkaar te sprokkelen. Enfin, we zien wel.

 

Ik maakte hier geen melding van Lady Death/Shi, ik heb dat niet volledig.

 

Geestig om daar nog eens mee bezig te zijn geweest. Heb er nu een beter zicht op. Ik heb mijn best gedaan om het allemaal wat te illustreren. Blijkbaar moeilijk om aan interior art te geraken, heb het dan maar gedaan met covers en wat ik wel vond.

 

Hieronder: OOIT GEMIST! ;)

post-503-0-19935900-1419641853_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Nog even de LD reeks van bij Boundless herlezen. Tot nu toe kwamen daar vijfentwintig nummers van uit. Brian Pulido schreef dit tesamen met Mike Wolfer. Een degelijk team blijkbaar, een goed uitgewerkt verhaal, van begin tot eind (tot waar ze geraakten toch). Het tekenwerk is hoofdzakelijk van Marcelo Mueller. Gabriel Andrade nam het even over van #zeven t.e.m. #twaalf. Van beiden is hun tekenwerk in orde. Andrade zijn tekeningen zijn wat grover, wat ik niet storend vind, dat van Mueller evolueerde later in de reeks ook meer in die richting. Het laatste nummer werd door Mike Wolfer alleen geschreven en getekend door Marc Borstel.

 

Dat die #zesentwintig maar gauw uitkomt...

 

Dit was een plezierig terugzien!

post-503-0-37077000-1419807519_thumb.jpeg

post-503-0-46401500-1419807549_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...