Ga naar inhoud

Kunst


Dr. Benway

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 11 months later...
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, The Alderwood said:

Ik ontdekte Wu Guanzhong nog maar net, maar ik ben verslingerd!

image.jpg

Een vod om inkt en verf mee af te vegen, afgedrukt op canvas?

Ik heb hier ook zoiets liggen.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 27/8/2018 om 19:49, The Alderwood zei:

Hoeveel van jullie kapitaal steken jullie in kunst? Ik heb hier 'n buitenkansje om 'n prachtig werk te kopen voor 55 000. Maar is het wijs om 'n aanzienlijk stuk van je kapitaal weg te steken in het hogere?

Ik zou afraden om te investeren in stukken die je niet zelf kunt verkopen.

 

Een klant van me heeft een pak grote stukken en de verkoop is toch een probleem, als je zelf geen klant kunt vinden nemen tussenhandelaren makkelijk 2/3 van de prijs in. Kunst is een lastige wereldwijde markt waar je vooral veel connecties moet hebben.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 7 months later...

Ik heb onlangs een litho van Escher aangekocht voor een vriendenprijsje :-) De litho was niet in al te beste staat (zie foto's), maar de restauratie is mijns inziens schitterend gelukt (onderste foto).  Het is werkelijk ongelofelijk hoe knap die restaurateurs zoiets kunnen herstellen! Het moet uiteraard ook echt in één keer goed gaan want papier is uiterst kwetsbaar en de litho zelf is al behoorlijk oud (afgedrukt in 1957-deze oplage voor de VAEVO- vereniging ter bevordering van het aesthetisch element in het voortgezet onderwijs)

 

Ik ben er ontzettend blij mee

 

 

escher voor restauratie 2.jpg

 

escher voor restauratie 5.jpg

escher na restauratie (2).jpg

Link naar reactie

Ik heb het gevraagd en mij werd verteld dat het verbruinde papier in een bad wordt gelegd (vreemd genoeg) waar het wordt gewassen. 
Ik snap niet hoe het papier er daarna weer strak uit kan komen (nat papier gaat immers 'ribbelen') maar het is wel gelukt. 

De betreffende restaurateur (Riemkap, ter info- je kunt ze googelen) heeft een speciale opleiding ervoor genoten, is lid van een of ander genootschap van restaurateurs en restaureert ook litho's voor o.a het Rijksmuseum en de Escher stichting. Die mooie CV deed mij besloten bij hen langs te gaan. Geen spijt van gehad- het zijn echte experts en ik ben zeer tevreden over het verrichte werk 

 

Link naar reactie
  • 11 months later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...