Ga naar inhoud

Superman (Family)


niemand

Recommended Posts

Ik ben ook geen fan (in de zin van fanboy), maar lelijk is toch ook totaal iets anders. Zijn tekeningen pasten wat mij betreft bijvoorbeeld perfect bij Batman Hush of All Star Batman and Robin The Boy Wonder. Of ze bij Supeman gaan passen, is nog maar de vraag, maar ik zie de combinatie Snyder & Lee op Superman toch méér dan zitten. ;)

New 52 Action Comics las ik graag, maar ik miste toch iets, de andere N52 Superman reeks sprak me totaal niet aan, dus is deze nieuwe reeks wat mij betreft meer dan welgekomen. B)

Link naar reactie

Superman Grounded vol. 2 heb ik graag gelezen. Het tweede deel is wat melig bij momenten, het eerste deel was misschien iets beter, maar het zijn twee goeie boeken.

Superman trekt door de USA, hij is wat depressief na de gebeurtenissen in New Krypton (ge zoudt voor minder depri zijn) en denkt na over zijn doel, en of hij nog wel nuttig en nodig is. Ondertussen ontmoet hij enkele ouwe bekenden, en beleeft hij wat avontuurtjes. Het is bijna lekker ouderwets : een avontuurtje per comic. Met een overall story arc'je dat op het eind mooi samenkomt. Ja, ik lees dit graag.

De tekeningen konden wel beter. Tja.

Als einde van de Superman reeks pre New 52 is het misschien maar pover, maar soit, ik vind het goeie boeken.

 

20552_900x1350.jpg

Link naar reactie

Ach, ik haat het wanneer ze trailers te hard proberen te analyseren. Een trailer mag niets meer zijn dan een voorsmaakje, niet moeilijk dat er altijd zoveel mensen gefrustreerd zijn dat een film niet helemaal is zoals ze verwacht hadden omdat ze vanwege de trailer verkeerde verwachtingen kregen. Zelf probeer ik altijd zoveel mogelijk trailers te vermijden, ik wil meestal gewoon echt verrast worden als ik een film in de cinema ga zien, ookal is het een boekverfilming of dergelijke.

Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat het soms echt niet kan laten om een trailer te bekijken, zoals de nu met die van Superman :P

Link naar reactie
  • 1 month later...

61Af6UdD5yL._SL500_SS500_.jpg

 

Superman - What Price Tomorrow? : De eerste bundel van Superman in de New 52 is niet slecht, maar het is ook niet goed. Het is eigenlijk een simpel superheldenverhaaltje. Erg enthousiast ben ik er niet over.

 

Ik heb dit wel zeer graag gelezen, met een grote smile op mijn gezicht, heel de tijd. Het is modern, maar tegelijk ook ouderwets en op het einde soms wat naïef, en door de vele tekst en de tekeningen riep het een gevoel van nostalgie bij me op.

Maar het is meer dan zomaar een simpel verhaaltje, het is Superman ! En Superman hoort niet altijd donker/grimmig of Morrisonesque te zijn. Er is zeker plaats voor een reeks als deze. Ik hou ervan. Dit boek verwijst ook wel veel naar Action Comis vol. 1, maar het blijft toch verstaanbaar. Ik bedoel : als je Action Comics niet gelezen hebt, kan je dit boek toch volgen.

Ja, van mij mag Superman een reeks hebben die lekker ouderwets aanvoelt. En misschien ook wat simpel aanvoelt, maar dat is maar schijn.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Begin van vorig  jaar, heb ik me geamuseerd met New Krypton. Ik moest toen even zoeken op het Internet naar de volgorde van lezen, en dit is het ongeveer, nadat ik ze gelezen heb (het net was niet altijd correct) :

 

Inleidende delen (niet verplicht)
het Superman : Bizzarro boekje door Johns
het Superman : Legion of Superheroes boekje door Johns.

 

Inleidende delen :
Superman : Secret Origins
Superman : Last Son
Superman : The Comming of Atlas.

 

Begin : Superman : Brainiac.

 

New Krypton Saga :

Superman : New Krypton vol. 1
Superman : New Krypton vol. 2
—————————————————————————————————————–
Supergirl : Who is Superwoman
 gelijktijdig met boven en onder: Superman Mon-El vol. 1 & Nightwing and Flamebird vol. 1
Superman : New Krypton vol. 3
Superman : Codename Patriot
 gelijktijdig met boven en onder : Supergirl Friends & Fugitives, Supergirl Death & The Family, Superman NIghtwing & Flamebird

     vol. 2,  Superman Mon-El vol. 2 Man of Valor (en hier ergens zit ook Superboy : Boy of Steel)
Superman : New Krypton vol. 4
—————————————————————————————————————-
Superman : Last Stand of New Krypton vol. 1
Superman : Last Stand of New Krypton vol. 2
Superman : War of the Supermen.

 

Het middenstuk moet ge zelf maar zien hoe ge dat in mekaar past.

 

Na New Krypton komen Superman : Grounded vols. 1 & 2, waarin Superman een walkabout doet door de USA om weer contact te zoeken met de bevolking, die hem na New Krypton niet meer vertrouwen. Geschreven door JMS, en integenstelling tot wat vaak wordt beweerd op het net, wel goed. sf-wink.gif

 

Ps : alhoewel er op het boekje Superboy : Boy of Steel geen vermelding van New Krypton staat, leert wiki me dat daar toch iets heel belangrijks in gebeurt. Het boekje zit dus nu ergens voor New Krypton vol. 4… Maar ik heb het niet gelezen, en ik heb het niet gemist.

 

Vanaf hier : http://www.stripdatabank.be/st…..;start=120 zever ik over de New Krypton boeken. De inleidende delen staan ook in de thread, maar ervoor ergens.

Link naar reactie

Ik had secret origins al een hele tijd ongelezen in de kast staan. Ik heb hem nu met veel moeite uitgelezen. Er zaten wel enkele goeie stukken in, maar dit is niets voor mij. Geef me dan maar Birthright en Superman For all Seasons. Mss dat Earth One me beter bevalt.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 5 months later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 9 months later...

Kara is het nichtje van Superman (van Earth Two) en er staan dingen in dit volume die zeer Superman aanvoelen, dus plaats ik het maar hier.

 

Na een heleboel belevenissen slagen Kara en Helena er hier in om terug te Boom-tuben naar hun wereld van oorsprong, Earth Two. Of ze daar goed aan doen valt nog te bezien, Darkseid is daar op bezoek en het ziet er niet goed uit...

 

Dit is nog altijd een leuke en aangenaam lezende buddyboekreeks. Ik denk dat er nog een volume volgt op dit hier.

 

WORLD'S FINEST VOL. 5: HOMEWARD BOUND, graag gelezen.

post-503-0-09528000-1433795714_thumb.jpeg

post-503-0-21843100-1433795859_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...

Binnenkort komt de HC uit van de Johns/Romita Superman. Ik koop zelden Superman en ga sowieso wachten op de TPB, maar dit heeft wel mijn interesse.

 

9781401252397.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

De nummering gaat verder: Superman: The Men of Tomorrow Vol 6 (bevat 32-39)

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 month later...

1163841.jpg

 

All Star Superman wilde ik eigenlijk al jaren eens lezen. Het is me over het algemeen wel bevallen, maar ik vind wel dat Morrison het soms wel zeer ver zoekt. Ik zou deze reeks enkel aanraden aan echte liefhebbers van Superman. Ben je iemand die amper iets van hem leest, dan zou je beter voor een ander verhaal kiezen.

Link naar reactie

Ik vind eigenlijk vooral dat het veel vragen oproept als je niet veel over het personage weet. Morrison betrekt er in deze twaalf delen diverse elementen bij die toch vaak wat extra info vragen. Ik denk hierbij aan Kandor, legion of Supermen, zijn versie van Doomsday, er duiken kryptonians op uit het niets... Zo'n dingen.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Herbegonnen met New Krypton. Ik vind het nog steeds zéér goed. Een hele stad vol met Supermensen op de aarde. Ge ziet het van hier dat daar problemen van komen. Niet in het minst omdat hoge legerofficieren proberen om wapens te maken om de Kryptonians een kopje kleiner te maken (letterlijk!). Maar ook de immigranten weten niet hoe ze zich moeten gedragen en maken grote fouten. 

 

Deze keer lees ik enkel de Superman en Supergirl delen. Dat zijn toch ook al elf bundels. 
Twee bundels ver (New Krypton vols 1 & 2) : big fun! 

 

6377132.jpg

Link naar reactie

Supergirl: Who is Superwoman en Superman: New Krypton vol. 3. Blijft zeer goed.

Het Supergirl deel is belangrijk in deze verhaallijn, ook al breekt het de New Krypton lijn een beetje, maar 't blijft wel goed.
New Krypton 3: Superman is ook op New Krypton gaan wonen en maakt nu deel uit van de militaire kaste. World building, politieke intrige, enz. Zeer goed.

De Green Lanterns vertrouwen het allemaal niet, en komen ook eens zien wat er gaande is.

 

Nu Superman op New Krypton is, wordt hij op aarde vervangen door Mon-El, Firebird & Nightwing (een echte Kryptonian Nightwing). Die delen herlees ik niet meer. Ik mis hier en daar wel iets in het hoofdverhaal, but I don't care.

 

AUG090180.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...