Ga naar inhoud

Knights Of Sidonia


Timhardt

Recommended Posts

knights of sidonia is een harde sf strip zoals ze eigenlijk alleen maar in japan gemaakt worden.

De auteur schreef eerder blame! en biomega (dat ik beiden nog moet lezen).

 

Knights of sidonia valt direct in de actie, zonder iets te vertellen over wereld, setting, gebeurtenissen, en dergelijke. Dat vind ik steeds erg geslaagd bij soortgelijk verhaal: het maakt de zoektocht nog spannender. Beetje bij beetje kom je te weten dat alles om Nagate Tanikaze, een ruimtepiloot. Honderden jaren geleden is de aarde aangevallen door gauna's (een soort grote schimmels/bacteries). Na een hopeloos gevecht met de reserende mensheid zijn er seedships gelanceerd om in de ruimte verder te leven, maar nog steeds met de constante dreiging van die gauna's.

beetje bij beetje kom je ook te weten over het ontstaan van sidonia (een seed-ship), andere schepen, en over wie die Tanikaze nu eigenlijk is.

Ik heb alle 11 delen nu staan en zit nu in deel 2 en vind het super!

 

Een soort Nausicaä in de ruimte. Auteur Nihei bouwt zijn verhaal zeer goed op. Zijn tekenstijl is in het begin erg vlak (in tegenstelling tot zijn supergedetailleerde eerdere reeksen) maar dat was een bewuste keuze die me best aanstaat.

 

dikke aanrader als je op zoek bent naar iets om je tanden in te zetten!

 

(ik post nog wel eens iets binnen een paar delen)

 

Link naar reactie

Aaah, that explains. ;) Ik ben er namelijk niet doorgeraakt. (Al is dat waarschijnlijk ook omdat ik al geen kanten de personages uit elkaar wist te houden... :s )

 

ik moet eerlijk zeggen: ik had net hetzelfde. Na het eerste deel snapte ik er niets van, dus heb ik het herlezen en nog eens, tot ik dacht te weten wat er gaande was.

In deel 2 krijgt het verhaal een enorme vaart mee en kon ik alles (nouja, de elementen die voorhande zijn, nihei laat nog veel ruimte - haha - open. maar er wordt ook mondjesmaat een en ander verklaard) plaatsen.

Link naar reactie

Zal dat eens proberen.  Al een tijdje geleden dat ik nog anime bekeken heb...

Als je geintresseerd bent in anime heb ik nog wel een paar aanraders. Of je kunt natuurlijk mijn besprekingen op de daarvoor bestemde draad lezen. ;)

 

Wat KoS betreft: ik was eigenlijk van plan mij deze maand de manga aan te schaffen maar door behoorlijk slechte kritieken op anime en manga forums en webistes heb ik toen dat idee laten vallen. Ik zal hem toch nog eens opsnorren dan.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

't is een harde noot om binnen te geraken, er wordt zeker in dat eerste deel veel verteld met alleen onconventionele tekeningen.

Ach, ik ben gewoon een sucker voor een moeilijk te penetreren sf-wereld. Eens je binnen bent is de voldoening groot (zie eerder reeksen als eden, its an endless world en wasteland op comicgebied) Ik hoop van de comic prophet (nog steeds onderweg) hetzelfde.

Link naar reactie

't is een harde noot om binnen te geraken, er wordt zeker in dat eerste deel veel verteld met alleen onconventionele tekeningen.

Ach, ik ben gewoon een sucker voor een moeilijk te penetreren sf-wereld. Eens je binnen bent is de voldoening groot (zie eerder reeksen als eden, its an endless world en wasteland op comicgebied) Ik hoop van de comic prophet (nog steeds onderweg) hetzelfde.

Knights of sidonia eerste volume heb ik al een jaar staan maar moet er nog aan beginnen.

 

Prophet heb ik de eerste 2 delen gelezen en geen knijt van begrepen  :e001:  (wel maar 1 leesbeurt).

Maar vermits Graham één van mijn favoriete schrijvers is en Milonogiannis een fantastisch auteur/tekenaar is van het onvolprezen 'Old City Blues' geef ik deze reeks een nieuwe kans.

Link naar reactie

Zal een dezer de eerste 2 delen eens meenemen. Al eens vast gehad maar de tekenstijl sprak mij niet meteen aan.

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Zeker het eerste deel is erg vlak en plat getekend. Daarna zwiert het toch meer. Het verhaal is het sf van het hoogste niveau. Of misschien nog net iets beter.

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

ondertussen deel 11.

 

kijk, dat is waarom ik het meest van manga houd (al lees ik ook comics en eurostrips) : het is compromisloos. het verhaal dendert verder, is trouw aan zichzelf en gaat steeds dieper en dieper met de bekende personages. voorlopig kan dit echt niet stuk. zijn er mensen die bekend zijn met zijn andere reeks, blame? 

Link naar reactie
  • 1 year later...

 zijn er mensen die bekend zijn met zijn andere reeks, blame? 

 

Zeer lang geleden ooit eens aan begonnen maar na 2 a 3 delen gelezen te hebben sprak het mij niet echt aan. Nu, het is zeer lang geleden dus de herinneringen zijn vaag. Het enigste dat is bij gebleven dat het verhaal traag op gang kwam.

 

 

Link naar reactie
  • 6 months later...
  • 11 months later...
Op ‎10‎/‎06‎/‎2016 om 10:36, mig el pig zei:

 

Zeer lang geleden ooit eens aan begonnen maar na 2 a 3 delen gelezen te hebben sprak het mij niet echt aan. Nu, het is zeer lang geleden dus de herinneringen zijn vaag. Het enigste dat is bij gebleven dat het verhaal traag op gang kwam.

 

 

 

Ondertussen ben ik ook aan de heruitgaves van Blame bezig. Ik denk dat ik een fan van Nihei wordt, want ook deze is zeer goed. Ik moet me inhouden om ook niet aan Biomega te beginnen. Het is dat ik graag verschillende dingen lees. Blame is terecht een klassieker!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...