Ga naar inhoud

Stripdagen Gorinchem 7-8 Maart 2015


eriktex

Recommended Posts

  • 1 month later...

En wat is de toegangsprijs? Staat niet op de website...  :e003:

 

De entreeprijzen van De Stripdagen 2015
Leden van Het Stripschap (op vertoon van Stripmaatschapskaart): gratis
Kinderen tot 12 jaar: gratis
Kinderen van 13 tot en met 18 jaar per dag: € 5 (25% korting voor 2 dagen)
Abonnees Eppo per dag: € 5
Abonnees Eppo voor 2 dagen: 25% korting
Leden Brabant Strip vzw (melden bij de kassa): gratis
Niet-leden vanaf 19 jaar per dag: € 8,50  (25% korting voor 2 dagen) 
Familiekaart (2 personen vanaf 19 jaar en 2 kinderen tot 18 jaar) per dag: € 22

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Op de site van de Stripdagen zijn tot nu toe de volgende tekenaars aangekondigd:

 

  • Gürcan Gürsel - Rooie Oortjes (De Boemerang/Ruud Melse)
  • Martin Lodewijk (Uitgeverij L)
  • Hein de Kort (Uitgeverij L)
  • Eric Heuvel (Uitgeverij L)
  • Robin Lutz (Uitgeverij L)
  • Jesse van Muylwijck (Jesse Cartoons)_
  • Gerben den Heeten
  • Ed van der Linden
  • Joep van der Weide
  • Sylvia Tops (alleen op zaterdag)
  • Rob Vrins
  • Louis Norense
  • Daan Jippes (Dark Dragon Books)
  • Rik van Niedek ((Windmill Comics)
  • Gerard van de Werken (Windmill Comics)
  • Ulrik Nilsson (Windmill Comics)
  • Stefan Haas (Windmill Comics)
  • Ramon Schenk (Windmill Comics)
  • Johan de Neef (Windmill Comics)
  • Roland Moonen
  • Niwi (Nick Willemse)
  • Merel Moonen (Nick Willemse)
  • Hachel (Arcadia)
  • Kees Sparreboom (Fortmedia)
  • Eelco Koper (Koper Comics)
  • Victor Zilverberg (Helemaal Hopeloos)
  • Age Morris (Helemaal Hopeloos)
  • Tim van Broekhuizen (Helemaal Hopeloos)
  • Marcel Ruijters Stripschapprijswinnaar 2015 (Uitgeverij Sherpa)
  • Roelof Wijtsma (Uitgeverij Sherpa)
  • Mark de Jonge (Uitgeverij Sherpa)
  • Thé Tjong Khing (Uitgeverij Sherpa)

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Niet dat ik weet. Misschien ter promotie van hun Mickey Mouse-albums?

 

Op de Facebook-pagina van Dark Dragon Books:

 

"Goed nieuws! Daan Jippes komt op zaterdag 7 maart bij ons Mickey Mouse signeren tijdens de Stripdagen in Gorinchem. En dat komt mooi uit want deel 2 van - De Gouden Jaren van Mickey Mouse - is dan net uit. "

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Niet meteen een lijst om 'wauw' tegen te zeggen. Hopelijk volgt er nog wat bij Silvester en DDB.

 

Silvester komt traditiegetrouw pas op het laatste moment met wat buitenlandse namen. Bij DDB is het de vraag waar ze nog mee gaan komen. Ik krijg de indruk dat ze zich vooral op de Dutch Comic Con richten en het in Gorinchem rustig aan zullen doen.

 

Al met al denk ik dat Gorinchem voor de dedi-jagers dit jaar bescheiden zal zijn en dat die het vooral van de beurs in Rotterdam zullen moeten hebben.

Link naar reactie

"Goed nieuws! Daan Jippes komt op zaterdag 7 maart bij ons Mickey Mouse signeren tijdens de Stripdagen in Gorinchem. En dat komt mooi uit want deel 2 van - De Gouden Jaren van Mickey Mouse - is dan net uit. "

 

Daan Jippes is natuurlijk een hele goede tekenaar, maar toch zie ik het niet zitten om hem een Mickey Mouse boek van Floyd Gotfredson te laten signeren.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De lijst met tekenaars is aangevuld met:

 

  • Floris Oudshoorn (Strip2000) op zaterdag
  • Alex Turk (Strip2000) op zaterdag
  • Poetzarelli (Strip2000)
  • Marq van Broekhoven (Strip2000)
  • Peter Koch (Strip2000) op zondag
  • Uco Egmond (Strip2000) op zondag
  • Gerard Leever (Strip2000)
  • Nicholas Demare (Uitgeverij Silvester)
  • Aloys Oosterwijk (Uitgeverij Arboris)
  • John Heijink (Uitgeverij Arboris)
  • Jaap Toorenaar (Uitgeverij Arboris)
  • Sytse Algera (Don Lawrence Collection)
  • Ger Apeldoorn (Don Lawrence Collection)
  • Rob van Bavel (Don Lawrence Collection)
  • Carry Brugman (Don Lawrence Collection)
  • Marissa Delbressine (Don Lawrence Collection)
  • Robbert Damen (Don Lawrence Collection)
  • Dick Heins (Don Lawrence Collection)
  • Fred de Heij (Don Lawrence Collection)
  • Eric Hercules (Don Lawrence Collection)
  • René Leisink (Don Lawrence Collection)
  • Romano Molenaar (Don Lawrence Collection)
  • IJsbrand Oost (Don Lawrence Collection)
  • Hans van Oudenaerden (Don Lawrence Collection)
  • Remco Polman (Don Lawrence Collection)
  • Willem Ritstier (Don Lawrence Collection)
  • René Uilenbroek (Don Lawrence Collection)
  • Noël Ummels (Don Lawrence Collection)
  • Gerben Valkema ( Don Lawrence Collection)
  • Jorg de Vos (Don Lawrence Collection)
  • Charel Chambré (Strip2000) op zaterdag
  • Aimée de Jongh (Strip2000) 
  • Robert van der Kroft (Het Stripschap)
  • Daniël van den Broek (Het Stripschap)
  • Karin Ceulemans en Jan Magito (Het Stripschap)
  • Tine Bouwhuis en Hennie Vaessen (Het Stripschap)
  • Willem Vleeschouwer (Het Stripschap)
  • Arjan Wilschut (Het Stripschap)
  • Kas van der Linden (Het Stripschap)
  • Jan Steeman (Het Stripschap)
  • Patty Klein (Het Stripschap)
  • Rob Derks (Studio Noodweer)

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
Gast Stripsmagazijn

Stripsmagazijn zal hier aanwezig zijn met een stand van 24 meter!

Op de beurs zullen we ook de 1e Gooische Stripbeurs in Hilversum promoten.

Misschien maar even na de Carnaval een piraten kostuum scoren.

Link naar reactie

klopt maar toch onbegrijpelijk dat het stripschap zoiets niet kan. Onvoldoende deskundig of relaties, te bureaucratisch, onvoldoende belangstelling zeg het maar. Rotterdam had de lijst al maanden geleden compleet. Gelukkig hebben we ook Rotterdam, Veldhoven en in mindere mate Breda. Vroeger zou ik ook Haarlem genoemd hebben maar dat is niks meer behalve het gezellige buitengebeuren.

Link naar reactie

klopt maar toch onbegrijpelijk dat het stripschap zoiets niet kan. Onvoldoende deskundig of relaties, te bureaucratisch, onvoldoende belangstelling zeg het maar. Rotterdam had de lijst al maanden geleden compleet. Gelukkig hebben we ook Rotterdam, Veldhoven en in mindere mate Breda. Vroeger zou ik ook Haarlem genoemd hebben maar dat is niks meer behalve het gezellige buitengebeuren.

 

Breda heeft elk jaar top tekenaars waarvan een aanzienlijk gedeelte door de organisatie zelf geregeld. Voor mij al jaren de nummer 1 in Nederland.

Link naar reactie

Nee tuinman...een stripfestival zonder auteurs is gewoon een markt, dan kan ik ook op internet winkelen. Een voerbalwedstrijd zonder spelers kijkt ook niet lekker weg...haha....en boten bouw ik ook niet zonder scheepsbouwers.

 

Als je de officiele stripdagen bent, dan moet je alles bieden, stands, tentoonstellingen, uitgeverijen, winkels, handelaren en natuurlijk.............vele auteurs, die hun nieuwe boeken promoten, kontakt hebben met hun lezers en nieuwe aankopen stimuleren. Kortom, het totaalpakket, net als grote festivals in Frankrijk.

Link naar reactie

Ik geef Lecram in deze 100% gelijk. Helaas is het aantal strip FESTIVALS in de lage landen bedroevend laag.

 

Voor de helderheid... Met een festival bedoel ik een breed opgezet gebeuren wat aandacht geeft aan alle facetten van, in dit geval, de strip. Dit ter promotie van de strip in zijn totaliteit. Daarbij hoort verkoop maar ook tekenaar, tentoonstelling en tarzan spelen... (om de cosplay maar een draai te geven)  In Nederland wordt dat initiatief hier eigenlijk alleen goed opgepakt in Haarlem. Goed verdeeld over de stad met voor elk wat wils. Ook Breda doet daarvoor zijn best maar daar merk je dat het nog moet groeien en dat men elke keer weer leert! Meerdere activiteiten verdeeld over meerdere plaatsen maar het blijft moeilijk om publiek van de de ene plek naar de andere te laten bewegen (zoals bijvoorbeeld in Angouleme wel het geval is)

 

Waar de lage landen een overvloed van heeft is de normale stripbeurs. Gewoon een markt waar je strips kan kopen of tekeningen... ook dat kan erg leuk en gezellig zijn maar laten we wel zijn. Als je voor een dubbeltje (lees beurs) geboren bent dan wordt je niet zomaar een kwartje (lees festival) Wat dat betreft is Gorinchem een leuke beurs... niet meer en niet minder... 

Link naar reactie

klopt maar toch onbegrijpelijk dat het stripschap zoiets niet kan. Onvoldoende deskundig of relaties, te bureaucratisch, onvoldoende belangstelling zeg het maar. Rotterdam had de lijst al maanden geleden compleet. Gelukkig hebben we ook Rotterdam, Veldhoven en in mindere mate Breda. Vroeger zou ik ook Haarlem genoemd hebben maar dat is niks meer behalve het gezellige buitengebeuren.

 

Ligt echt aan de organisatoren. Wat vinden ze belangrijk en waar besteden ze hun tijd en geld aan? De mensen die Gorinchem organiseren vinden buitenlandse tekenaars kennelijk niet zo belangrijk. Ze hebben toch al een lange lijst met tekenaars (uit vooral Nederland)?   

 

Ik denk dat de mensen van de andere beurzen dedis verzamelen en de mensen van het Stripschap niet. 

Link naar reactie

Ik zou weer lid worden van het stripschap wanneer ze meer deden aan internationale tekenaars.

Ik verzamel en lees thuis graag strippies, maar ga naar een beurs voor de extra's die een stripwinkel niet te bieden heeft.

Een beursuitgave, voordeeltjes, primeurs en zeker ook een ontmoeting met een tekenaar.

 

Met alle respect voor de tekenaars uit het noorden (die ik ook graag zie !!), veel stripliefhebbers vinden ook een ontmoeting met andere tekenaars van de Europese strip aangenaam. Aangezien de meeste van deze strips toch gemaakt worden door tekenaars die meer uit zuidelijker gelegen landen dan Nederland komen ....

Link naar reactie

Tekenaars zijn een onderdeel van een goed festival normaal gesproken, daar is iedereen (op tuinman na) het toch wel met me eens. 

Helaas te vaak gezien dat bepaalde festivals veredelde marktpleintjes in een sporthal zijn zonder enige meerwaarde. 

Graag veel uitgeverijen met nieuwe of speciale uitgaves, exposities, randgebeuren, veel tekenaars (en niet steeds dezelfde en ook graag internationale), handelaren, stripwinkels en stands met verwante producten.

Link naar reactie
Gast info@stripschap.nl

Op Facebook en www.destripdagen.nl is volop nieuws te vinden over De Stripdagen.

De beursplattegrond staat er vandaag of morgen ook op, evenals overzichten van

de standhouders en de signerende stripmakers.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...