Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Torens van Schemerwoude heb ik op mijn verlanglijstje staan, maar zal nu zeker gewoon op de integrale wachten. Hansje interesseert me ook, en de Mini-mensjes zou ik zeker ook wel willen, vooral de laatste delen zijn onbetaalbaar.

 

Mocht je dit lezen Kontiki: weet je misschien ook of de verhalen van uitgeverij Oranje/Talent/De Eenhoorn of was het nu toch Blitz daar ook in vervat zouden zitten?

 

En moest je zelfs dit weten: zouden ze volgens de originele reeksvolgorde worden gebundeld?

Ik heb exact de eerste 30 delen en ben toen voorlopig afgehaakt wegens de prijs van de rest van de albums omdat ik eerst andere oude reeksen prioriteit wou geven.

 

Met of zonder verdere uitleg bedankt voor je link, Torens van Schemerwoude zou ik heel gauw beginnen aanschaffen zijn. Nu wacht ik op de integrale.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Chorasan, ik heb die bundels al langer in het Frans en kan je bevestigen dat alle verhalen van De Mini-Mensjes in chronologische volgorde zoals ze in het weekblad Robbedoes verschenen worden gebundeld, dus ook de kortverhalen en eerste verhalen die pas later in de albumreeks of bij andere uitgeverijen werden uitgegeven. De ondertitel op de covers van de integrales vermelden trouwens de gebundelde jaren.

 

De meeste Saga-integrales in kleur zullen qua verkoopprijs te vergelijken zijn met wat bijvoorbeeld Arboris en Sherpa vragen. 

 

Schemerwoude is nog geen uitgemaakte zaak over de vorm: in één enkele luxebundel of in twee (of meer) bundels. Alleszins wel in zwart-wit en enkel de eerste, tiendelige cyclus met wellicht een extra achtergronddossier dat speciaal voor de vertaalde bundels wordt geproduceerd. Er lopen nog ander onderhandelingen voor andere reeksen, maar Saga geeft het liefst info prijs als alles beklonken is. Elders was bijvoorbeeld al te lezen dat Saga de maffiareeks Er Was Eens zou vervolgen, maar dat is momenteel nog te voorbarig om dat zomaar als nieuws te presenteren.

Link naar reactie
 

Schemerwoude is nog geen uitgemaakte zaak over de vorm: in één enkele luxebundel of in twee (of meer) bundels. Alleszins wel in zwart-wit en enkel de eerste, tiendelige cyclus met wellicht een extra achtergronddossier dat speciaal voor de vertaalde bundels wordt geproduceerd.

 

Als het enkel de eerste tien delen uit een vijtiendelige reeks betreft, vind ik het geen integrale.

Link naar reactie

Chorasan, ik heb die bundels al langer in het Frans en kan je bevestigen dat alle verhalen van De Mini-Mensjes in chronologische volgorde zoals ze in het weekblad Robbedoes verschenen worden gebundeld, dus ook de kortverhalen en eerste verhalen die pas later in de albumreeks of bij andere uitgeverijen werden uitgegeven. De ondertitel op de covers van de integrales vermelden trouwens de gebundelde jaren.

 

De meeste Saga-integrales in kleur zullen qua verkoopprijs te vergelijken zijn met wat bijvoorbeeld Arboris en Sherpa vragen.

 

Schemerwoude is nog geen uitgemaakte zaak over de vorm: in één enkele luxebundel of in twee (of meer) bundels. Alleszins wel in zwart-wit en enkel de eerste, tiendelige cyclus met wellicht een extra achtergronddossier dat speciaal voor de vertaalde bundels wordt geproduceerd. Er lopen nog ander onderhandelingen voor andere reeksen, maar Saga geeft het liefst info prijs als alles beklonken is. Elders was bijvoorbeeld al te lezen dat Saga de maffiareeks Er Was Eens zou vervolgen, maar dat is momenteel nog te voorbarig om dat zomaar als nieuws te presenteren.

Super. Dan koop ik De Mini-Mensjes vermoedelijk toch meteen allemaal in die integrale. Een uitgelezen kans om ook die kortverhalen en Te Gek albums allemaal te pakken te krijgen.

 

Torens van Schemerwoude zal ik vermoedelijk dan toch maar via de reguliere reeks aanschaffen.

 

Persoonlijk vind ik die "vuile" inkleuring van de reeks perfect passen bij Hermans in mijn ogen vluchtige tekenstijl (weet niet of dat het juiste woord is, maar je begrijpt me wel), en dan heb ik ook meteen de laatste delen.

 

Hoopgevend gerucht over "Er was eens" trouwens.

Wie weet komt ook "De Wind in de Woestijn" nog eens in het vizier van de één of andere uitgeverij.

 

Met Ratafia en Asceltis is dit intussen zowat het enige wat ik nog hoop te zien verder zetten. Van "Solo" en "Het Zwaard van Ardenois" had ik ook nooit op een vertaling durven hopen, dus wie weet.

 

Allé, in ieder geval een zoveelste weekend dit jaar dat dankzij de info van de SSZ een hoger bubbels-gevoel teweegbrengt dan eentje zonder...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

En ze staan ook mooier in de kast!

 

Mooie lijst hoor. Ik heb die Toren van Schemerwoude alleen liever in kleur.

 

Inderdaad een mooie lijst die veel goed beloofd voor 2015 :e005:

Ik vind het juist wel leuk als Schemerwoude in zwart-wit wordt uitgegeven. Ik heb hem al in kleur als softcover. Voor mij zou een zwart-wit uitgave dus echt meer toevoegen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Quote van Catawiki achtergrondinformatie:

 

"Na zeven schitterende avonturen beleefd te hebben, Vance tekende een contract voor 10 albums bij De Lombard, is het nog maar de vraag of het achtste verhaal (Signaal 314), gezien de tanende gezondheidstoestand van de schepper, ooit de haven zal uitvaren…"

 

Reken er dus niet op......

Link naar reactie

Integrales maken strips lekker goedkoop.

 

Hoe tel jij dan? Wat ik zie is iets van een integrale van 30 euro met 3 verhalen, dus ongeveer 10 euro per verhaal. Dat is nog steeds duurder dan een nieuwe SC. Duurder dus, 

 

Het is alleen goedkoper in gevallen waarin de verhalen alleen nog antiquarisch te krijgen zijn. 

 

Maar het zou goedkoper zijn als de originele strips gewoon in SC te koop zouden zijn. Bv Dupuis zou toch makkelijk alle Baard en Kale's kunnen herdrukken?

Link naar reactie

Maar het zou goedkoper zijn als de originele strips gewoon in SC te koop zouden zijn. Bv Dupuis zou toch makkelijk alle Baard en Kale's kunnen herdrukken?

Tja de vraag is hoeveel exemplaren men zou kunnen verkopen van de individueel herdrukte albums. Wie ze al heeft koopt ze wsl niet opnieuw. Maar door ze in een integrale te steken spreekt men wsl ook wel de fans aan die de reeks al hebben, en daarenboven ook diegenen die er naar op zoek zijn.

Link naar reactie

Maar Ramiro was volgens mij al wel als integrale verschenen in de "Alles van Vance" reeks, of ben ik mis?

 

Bruce J Hawker is wel een heel stuk sterker dan Ramiro, vond ik

Het laatste deel v die reeks is nooit verschenen en daarin stond het nooit vertaalde album v Ramiro. Die reeks blijft incompleet in het Nederlands.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik lees http://stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Integrales hier over Zilverpijl maar op hun website of een facebook page... helemaal niets! Damn die communicatie

 

Zilverpijl wordt een lastige omdat er zoveel verschenen is en veel van de originelen verloren zijn, ik breng boeken gebaseerd op originele pagina's dus de selectie zal sowieso beperkt zijn hierdoor en de titels redelijk random. In 2015 verschijnt nog een bundel en doe zo verder tot m'n voorraad op is, er is wel veel werk aan omdat de ballonnen en tekst nog moeten ingelast worden. Gelukkig heb ik hulp hiervoor, voorlopig is er 1 bundeling verschenen.

http://www.stripdatabank.be/bonte/albumuitgaven/zilverpijl.html

 

Los hiervan verschijnen ook bundels bij uitgeverij Hauwaerts die gestart is met het vroege werk Buffalo Bill gebaseerd op de druk-films en originelen.

http://www.depoort.com/nl/strips/uitgeverijen/detail/hauwaerts-uitgeverij

 

De boeken zijn gewoon bestelbaar in quasi elke stripwinkel.

Link naar reactie

Het laatste deel v die reeks is nooit verschenen en daarin stond het nooit vertaalde album v Ramiro. Die reeks blijft incompleet in het Nederlands.

Van Ramiro zijn de eerste 2 integrales verschenen in het Nederlands, en de laatste 2 enkel in het Frans.

Als die Bruce J. Hawker integrales goed lopen zullen ze misschien die onvertaalde Ramiro integrales aanpakken.

Link naar reactie

Bruce J Hawker is in het NL verschenen als 7 albums, maar er was toch wel een cliffhanger op het einde. Leek me alsof er nog een vervolg zou komen dus. Is dat er ooit in het Fra verschenen? En zal dat dan ook in de integrale zitten?

Ik dacht dat Vance nog 1 verhaal wou maken van Bruce J. Hawker maar met de ziekte van Alzheimer is dat er niet meer van gekomen. Heel benieuwd trouwens naar dat interview boek die in de maak is met hem.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...