Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Ik vond het eerste seizoen van "After Life" vooral erg braaf, qua scenario helemaal volgens het boekje en in geen enkel opzicht echt verrassend.  Er vielen al eens lovende kritieken te lezen, daar kon ik mij minder in vinden.  Vermakelijk en best degelijk gemaakt?  Zeker, geen twijfel over.  Maar veel meer ook niet.  Eens wat Gervais betreft trouwens, deze rol is hem op het lijf geschreven en hij kan er net iets meer mee dan in al wat hij eerder deed, dat loont.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Voor wie de reeks destijds gemist zou hebben en nog steeds niet ingehaald, hier is je kans.  BAND OF BROTHERS is vanaf maandag elke weekdag te zien op EEN.  Ik ga het in ieder geval opnemen.  Opvolger (enfin, in zekere zin) THE PACIFIC heb ik wel gezien, dat was de moeite.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
On 5/19/2020 at 3:29 PM, Spawn999 said:

 

Ben net klaar met seizoen 4 maar ze hadden moeten stoppen na seizoen 2....

Wordt nu wel heel langdradig....

Dus na seizoen twee kan ik weer uitkijken naar iets anders om te kijken?  Hè, verdorie.

 

OT

 

Samen met ZusVWS begonnen aan "Unorthodox" en we zijn heel erg onder de indruk! Sterk gespeeld en met weinig middelen toch een spannende en interessante minireeks gemaakt. We zijn wel nog maar drie afleveringen ver.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Op 11/6/2020 om 19:17, Boris Valeo zei:

Het is totaal anders dan 1 & 3 maar ik vond het echt even sterk 👌 

Ik heb nu ook het derde seizoen achter de twee wijsheidskiezen die mij nog resten.

Jazeker: het derde seizoen is top - op sommige pruiken en maquillage na - en toont nog beter wat voor een buitenbeetje seizoen 2 is.

Maar ik zet dat tweede seizoen toch ook op dezelfde creatieve hoogte als het derde!

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 1 year later...

We hebben alhier op televisie naar 'Twee zomers' gekeken, het veelbesproken vehikel waarmee Tom Lenaerts ook iets wou zeggen over #MeToo. Kort gezegd: Twee zomers is de slapste reeks sinds de vorige worp van Lenaerts, Over Water. Weer zat er niets in qua personages, ontwikkeling van het verhaal of dialogen waarvan je zei: "blij dat ik dat gezien heb."

Zoals geweten draait het in Twee zomers om een groep mensen die in de verre jaren '90 een weekend met drank en vage pillen beleven. Eén van de meisjes wordt verkracht op het moment dat ze ernstig onder invloed is. De jongens filmen dit, denken dat ze het bandje met de beelden verbranden, maar na dertig jaar duiken de beelden weer op. Net op het moment dat de groep weer samen komt op een eilandje in het zuiden van Frankrijk. Nergens heb je het gevoel dat deze mensen vrienden zijn. Er loopt een man in deze reeks rond die zogezegd bevriend is met mannen die zijn eigen vrouw verkracht hebben voor zijn eigen ogen. En als de uitlekt is zijn eerste zorg het schandaal dat er zou kunnen uit voortvloeien. Kun je je voorstellen dat je dertig jaar naar barbecues en baby-borrels bent geweest met lieden die toekeken toen een dronken man zich aan je vrouw vergreep? En als de bom barst zit het slachtoffer te zwijgen terwijl iedereen om haar heen allerlei onzin uitkraamt. Neen, aan geloofwaardigheid doet Lenaerts met zijn maatje Baeten Gronda niet.  

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Ik heb Rogue Heroes gekeken, de reeks over de SAS in Wereldoorlog II, gebaseerd op het boek van Ben Macintyre. Het boek las ik enkele jaren terug ook. De makers van de reeks nemen hier en daar een loopje met de feiten, maar de geest van de SAS zit wel juist. De punk uit de soundtrack past goed bij de gevaarlijke en onconventionele manier van werken van de bende van David Stirling. Zelf word ik een beetje opgewonden van Jeeps die door de woestijn knallen op de tonen van The Stooges' 1970, maar gelukkig komt ook het leed, het bloed, het geweld en andere onaangename aspecten van de oorlog aan bod.

 

SAS-Rogue-Heroes-credit-BBC-ac2e2e3.jpg?

 

super_000000.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...