Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

En wat vind je van hem? Ikzelf vind het een waardige opvolger. Heel anders maar toch ook weer hetzelfde. En het tweede seizoen met hem vind ik tot nog toe schrikbarend veel beter dan het teleurstellende eerste seizoen. Afl2 schaar ikzelfs onder mijn favoriete afleveringen. Maar goed pas 3 afleveringen gehad. Het kan nog de grond in geboord worden zoals met S10. Heb je trouwens Messiah ook gezien? Eveneens met Neal Dudgeon maar dan in een heel andere rol. Fantastische serie overigens. 4x180 minuten. (of 8x90 als je ze los kijkt)

 

Mijn voorkeur ging uit naar de reeksen met John Nettles als Barnaby. Dat kan, door de lange tijd dat die reeks al bestaat, ook aan gewoonte liggen. Trouwens: de serie Bergerac van jaren geleden met diezelfde acteur is een van mijn favorieten. So typically British, net zoals Midsomer Murders.

Messiah nog niet gezien. Dat is omdat ik steeds verschillende series tegelijk aan het volgen ben. Niet alleen op de televisiezenders, maar ook op dvd, zoals nu Alfred Hitchcock presents.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Mijn voorkeur ging uit naar de reeksen met John Nettles als Barnaby. Dat kan, door de lange tijd dat die reeks al bestaat, ook aan gewoonte liggen. Trouwens: de serie Bergerac van jaren geleden met diezelfde acteur is een van mijn favorieten. So typically British, net zoals Midsomer Murders.

 

Idd heerlijk dat echte knullige Engelse. Hoewel ik zo onderhand niet meer precies weet wat nu echt Engels is. Bij Engeland denkt iedereen aan idd dingen als Midsomer Murders of Poirot (ook een geweldige serie, geweldige boeken ook trouwens) en daar komt het natuurlijk vandaan. Maar Engeland heeft ook een resem very gritty, very bloody misdaadseries voortgebracht zoals Messiah of Wire in the Blood (ook echt fantastische boeken die laatste)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Wat ik daarin wel apprecieer is dat Barnaby gewoon mens is, en niet zo iemand van het geforceerd getormenteerde soort wat uiteindelijk uitmondt in godbetert een Witse,... . Nee, Midsomer is een van de weinige detectiveseries die ik wel nog kan uitkijken wegens een niet hopeloos afleidend ego als hoofdpersonage.

Voor een getormenteerde ziel kijk ik wel naar Repulsion, ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Wat ik daarin wel apprecieer is dat Barnaby gewoon mens is, en niet zo iemand van het geforceerd getormenteerde soort wat uiteindelijk uitmondt in godbetert een Witse,... . Nee, Midsomer is een van de weinige detectiveseries die ik wel nog kan uitkijken wegens een niet hopeloos afleidend ego als hoofdpersonage.

Voor een getormenteerde ziel kijk ik wel naar Repulsion, ;)

 

Foyle's War zal je dan waarschijnlijk ook wel bevallen. Ook gewoon een hele gewone man maar wel een fabuleus speurder. En qualitatief is de serie honderd maal beter dan Midsomer Murders. Ook Lewis zal je wel bevallen. Spinn off van uber getormenteerde ziel (allez na Wallander dan) Morse maar veel lichter van toon en met een hoofpersoon zonder een gigantische chip on his shoulder. Verder weet ik even niet. De Engelsen zijn op zich wel dol op getormenteerde hoofdpersonages. Wat dat betreft lijken ze op de Zweden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Zijn hier nog fans van favoriete animatiereeks King of the Hill? Ik ben er helemaal aan verslingerd!

Maar ik erger me er aan dat men op dvd nooit verder geraakt is dan seizoen 5. Dat betreft de Europese regio 2 edities. De Amerikaanse regio 1 edities zitten aan seizoen 6. En dat terwijl in Amerika al seizoen 13 op tv is.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

Foyle's War zal je dan waarschijnlijk ook wel bevallen. Ook gewoon een hele gewone man maar wel een fabuleus speurder. En qualitatief is de serie honderd maal beter dan Midsomer Murders. Ook Lewis zal je wel bevallen. Spinn off van uber getormenteerde ziel (allez na Wallander dan) Morse maar veel lichter van toon en met een hoofpersoon zonder een gigantische chip on his shoulder. Verder weet ik even niet. De Engelsen zijn op zich wel dol op getormenteerde hoofdpersonages. Wat dat betreft lijken ze op de Zweden.

Lewis is me bekend, Foyle's War niet dus bedankt voor de tip. En vergis je niet hoor, houd zelf ook wel van getormenteerde personages maar niet in detectives, daar vind ik dat gewoon een hopeloos cliché, ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Lewis is me bekend, Foyle's War niet dus bedankt voor de tip. En vergis je niet hoor, houd zelf ook wel van getormenteerde personages maar niet in detectives, daar vind ik dat gewoon een hopeloos cliché, ;)

 

Oké wegblijven van Morse en Wallander dan. En ja je hebt gelijk het is een cliché. Alleen één die mij wel kan bekoren.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Juist. Maar wel de beste serie van alle gigantische ego's.

 

Oops net te laat ge-edit. Eerlijk gezegd vind ik de beste gigantische ego serie Morse hoewel ik de eerste vier seizoenen van gigantisch ego Dalziel en kleiner ego Pascoe ook heel goed vond. Poirot is natuurlijk ook zo'n fantastische ego-tripper.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Grrrrrrrr... Quiz Me Quick is echt wel sterk, zeker de aflevering van vorige zondag, waar we de familiesituatie van de personages leren kennen.

Maar hoe frustrerend overbodig is het personage van Kevin Janssens ? In elke episode al, maar zondag was het dieptepunt : als ex-militair een andere auto schaduwen met een Hummer (lekker onopvallend) en dan commando-style langs een touw om door een raam naar binnen te piepen met een rood lichtje op zijn helm (dat merkt toch niemand ?) En dan valt hij naar beneden, whoeha, de komische noot in dit ernstig scenario...

Ik ben al geen fan van Kevin Janssens, maar deze rol is gruwelijk slecht in scenario en uitvoering. Zooooooooo misbaar.

Link naar reactie

Torchwood: Children of Earth S03E1-3

 

Buiten het feit dat Torchwood een anagram en spin-off is van Doctor Who (een serie die ik ook nog nooit heb gezien), kende ik er niets van, maar dit is entertainende SF, hoewel het soms opvalt dat het budget niet al te groot is. De verhaallijn is best wel spannend en er zitten genoeg interessante elementen in het concept om het boeiend te houden.

Kort samengevat: Torchwood is een geheime overheidsorganisatie die zich bezig houdt met buitenaardse bedreigingen onder leiding van de onsterfelijke Captain Jack Harkness. Dit seizoen begint wanneer alle kinderen ter wereld tegelijk stil staan en de woorden "We are coming back" uitspreken. Maar wie komt er en wat probeert de overheid in de doofpot te steken?

 

 

 

Nu ook aflevering 4 en 5 gezien die het mini seizoen 3 afsluiten. Dit was onverwacht goed, maar ook onverwacht hard. Ze schuwen de controversiele beslissingen niet en het is een bittere conclusie voor enkele hoofdpersonages. Volgende zaterdag begint seizoen 4 op Acht, samen met een nieuw seizoen van Dr Who. Ga ik ook zeker volgen/opnemen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

TheKillingS3DVD.jpg

 

Eergisteren beginnen kijken naar het derde seizoen van Forbrydelsen, beter gekend als The Killing.

Ben al 2 afleveringen ver en het lijkt erop dat dit derde seizoen een mengeling van The Bridge en het eerste seizoen van The Killing wordt. De economische crisis speelt een zeer belangrijke rol, het is zeer actueel.

Ik had in een recensie gelezen dat een groot deel van dit derde seizoen zich afspeelt in de duisternis. Soms gaat men daar precies wel wat te ver in. Zo was er een gesprek tussen 3 politici in een drankgelegenheid en er brande een klein lichtje aan hun tafel, verder niets, en wat later betreedt Sarah Lund, het hoofdpersonage, haar woning om enkel het lampje van de dampkap aan te doen.

Fans van de reeks zullen nogal verschieten door een uiterst gedemotiveerde Lund in de eerste aflevering te zien.

 

32554392-37f776733bcb0f9648ea3f669de89a01.jpeg

 

I see, dat belooft wat. Hij ligt hier al een paar dagen te wachten om bekeken te worden. Zondagavond begin ik er aan. Een mengeling van The Bridge en S1 klinkt alvast heel goed. Btw: vind jij die Britse cover ook zoveel mooier dan de Nederlandse cover? Lumiere is de laatste tijd bezig alle moeie covers te vervangen door spuuglelijke éénheidsworsten.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Net klaar met kijken naar seizoen 3 van de Britse Wallander serie. Kon mij zeker smaken. Kenneth Branagh blijft een geweldige performance nerzetten waarbij hij Krister Henrikson en zeker dikzak Rolf Lassgärd overtreft. Ik heb begrepen dat het nogal losse adaptaties zijn maar aangezien ik de boeken niet gelezen heb, heb ik daar geen moeite mee. De eerste film: An Event in Autumn(gebaseerd op "Het Graf") was meteen een fantastische opener. Het begint redelijk fleurig in tegenstelling tot het sombere landschap maar al snel is het weer kommer en kwel. Dit is waarschijnlijk de donkerste Wallander tot nog toe. Film 2: The Dogs of Riga begon heel sterk maar eigenlijk vanaf het moment dat Wallander afreist naar Riga is het gedaan met de pret en wordt het allemaal heel cliché en onrealistisch. Film 3: Before the Frost was dan wel weer heel goed. heel anders dan de Zweedse film maar niet minder goed. Al met al dus weer een fijn seizoen. Beter dan seizoen 2 maar nog niet zo goed als seizoen 1. Hoop dat er snel een seizoen 4 komt. Dit is één van de laatste echt goeie BBC series.

 

Trailer:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Net klaar met kijken naar seizoen 3 van de Britse Wallander serie. Kon mij zeker smaken. Kenneth Branagh blijft een geweldige performance nerzetten waarbij hij Krister Henrikson en zeker dikzak Rolf Lassgärd overtreft.

 

Ik ben recent eindelijk aan Wallander begonnen. Had er veel over gehoord, maar nooit de stap gemaakt zelf te kijken.

 

De drie series adaptaties heb ik in omgekeerde richting bekeken. Eerst de meest recente, Britse, adaptatie met Kenneth Branagh. Deze zijn heel goed, Branagh is een wereldacteur.

 

Daarna de tweede Zweedse adaptatie met Krister Henrikson. Deze vind ik ook heel goed, nog beter dan de Britse serie. Opvallend aangezien ik deze als tweede zag, en je meestal wat je als eerste ziet als ijkpunt stelt voor "de echte Wallander".

 

Tot slot ben ik begonnen aan de eerste Zweedse adaptatie, de films met Rolf Lassgärd. Deze vond ik echt helemaal niets, en heb ik nog niet uitgekeken. Hier zitten films van 4-5 uur (!) tussen, waar de tweede Zweedse en de Britse series het binnen 2 of 3 uur afkunnen voor een verhaal. De films met Rolf Lassgärd zeuren en zeuren maar door...

Link naar reactie

Ik ben recent eindelijk aan Wallander begonnen. Had er veel over gehoord, maar nooit de stap gemaakt zelf te kijken.

 

De drie series adaptaties heb ik in omgekeerde richting bekeken. Eerst de meest recente, Britse, adaptatie met Kenneth Branagh. Deze zijn heel goed, Branagh is een wereldacteur.

 

Daarna de tweede Zweedse adaptatie met Krister Henrikson. Deze vind ik ook heel goed, nog beter dan de Britse serie. Opvallend aangezien ik deze als tweede zag, en je meestal wat je als eerste ziet als ijkpunt stelt voor "de echte Wallander".

 

Tot slot ben ik begonnen aan de eerste Zweedse adaptatie, de films met Rolf Lassgärd. Deze vond ik echt helemaal niets, en heb ik nog niet uitgekeken. Hier zitten films van 4-5 uur (!) tussen, waar de tweede Zweedse en de Britse series het binnen 2 of 3 uur afkunnen voor een verhaal. De films met Rolf Lassgärd zeuren en zeuren maar door...

 

100% met je eens op alle punten. Hoewel ik Kenneth Branagh een betere Wallander vind is de Zweedse serie met Krister Henrikson idd net wat beter. Seizoen 1 tenminste. Seizoen 2 viel wat tegen vond ik. En die films met Rolf Lassgärd zijn idd niet om door te komen zo traag. Ik heb er twee gezien. Allebij zonde van mijn tijd. De Britse adaptaties zijn wat dat betreft veel beter. (de films met Krister Henrikson zijn behalve film 1 geen boek adaptaties)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik heb daar de eerste afleveringen van gezien bij mijn ouders via Prime enkele maanden geleden. Was zeker het bekijken waard, maar geen topserie

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Net S07 van Dexter afgekeken. Sterke finale. Al met al was seizoen 7 beter dan seizoen 6 hoewel 't nog steeds niet op 't ouwe niveau. Vraag is ook of dat nog zal gebeuren. Het was een beetje een rommelig seizoen zonder duidelijke hoofdverhaallijn en zonder duidelijke villain. Toch zaten er nog best wat goeie momenten in. Met name tegen het einde. Heb me niet verveeld wat meer is dan ik kan zeggen van S06. Denk wel dat het inderdaad tijd is dat Dexter vertrekt. Ben heel benieuwd hoe ze het zullen afsluiten volgend seizoen. Hopelijk eindigt het alsnog met een klapper van een finale.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Gisteren de laatste aflevering van Band of Brothers gezien. Man man man, wat een goede reeks. Ik had niet echt een specifieke interesse in wereld oorlog 2 ofzo (anders had ik de reeks wel eerder gezien) maar ik denk dat het één van mijn favoriete reeksen ooit is geworden.

 

Band of Brothers is inderdaad fantastisch en alom geliefd. Ik denk niet dat er een andere serie is die zoveel positieve beoordelingen krijgt op Amazon. op dit moment zijn er 650 beoordelingen: 589 vijf sterren,43 vier sterren, en slechts 18 één-drie sterren, waarvan slechts 2 op de serie zelf betrekking hebben (de rest betreft problemen met verzending en de slechte kwaliteit van Blu Ray uitgave).

 

In 2010 kwam een zusterserie, The Pacific, uit over de andere helft van WO2. Weer groots opgezet, maar deze mist de magie van Band of Brothers.

Link naar reactie

Ja dat heb ik nog al eens gehoord, ik denk dat ik die reeks dan maar ga overslaan. Ik ga nu eens beginnen met The Tudors

 

Ik moet je waarschuwen, de serie is allesbehalve historisch correct en heeft een hoog soap gehalte. Mij kon het wel smaken. Niet in 't minst vanwege de zeer bekoorlijke actrice die Anne Boleyn speelt (zit ook in Game of Thrones) Maar ik schaar het wel onder mijn guilty pleasures.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ah serieus? De historische feiten van de Engelse geschiedenis is één van de dingen die me net aansprak om de reeks te volgen. Maar goed, uiteindelijk let ik er ook niet zo heel hard op, Band of Brothers had even goed ook historisch incorrect kunnen zijn en de kans is groot dat ik het ook niet gemerkt zou hebben. Zolang de reeks goed is kan ik die "artistieke vrijheid" wel accepteren denk ik. En dan nog, ik heb de eerste aflevering al gezien en vrees dat ik niet ga kunnen stoppen eer ik de rest gezien heb :) Maar wel bedankt voor de waarschuwing, is wel fijn om te weten wanneer je de serie volgt

Link naar reactie

Ik heb heel het eerste seizoen van The Tudors nu gezien, ik snap wat je bedoelt met hoog soap gehalte maar ik vind het daarom ook wel een leuke serie. Ik kan het echter niet laten om regelmatig te vergelijken met The Other Boleyn Girl en dan heb ik soms wel het gevoel dat de serie een beetje traag vooruit ga maar ik vind het heel interessant dat je hier een grotere kijk op de politiek krijgt. Natalie Dormer schittert echt en Jonathan Rhys Meyers vertolkt de rol van King Henry echt heel goed, hij kan soms echt zo'n klein kind zijn maar ook wel heel gepassioneerd.

Ik moet ook wel toegeven dat ik nu al helemaal in de ban ben van de toekomstige Superman, Henry Cavill :3

Link naar reactie

Net de eerste aflevering gezien van Ripper Street. Mwa kon me wel smaken. Verhaal was wel goed, dialogen best aardig en de producion design fantastisch. Ook het acteerwerk vond ik erg goed. Nu kan je dat van Matthew MacFadyen en Jerome Flynn wel verwachten maar ook bijvoorbeeld die actrice die die hoerenmadam speelde vond ik erg goed spelen. Heb alleen wel het gevoel dat dit beter was geweest als aflevering van 90 minuten. Er gebeurde teveel in te korte tijd waardoor je er nooit echt helemaal in kwam. Toch geen slecht begin. Ga volgende week zeker weer kijken.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Derde seizoen van The Killing is bekeken en ik kan er precies niet te veel over zeggen zonder te spoilen. Het was donker, zeer donker, zeer intens, ... en behalve actueel zegt het ook veel over ... ach nee ....bekijk het zelf maar. Dit laatste seizoen is prachtig, degenen die het nog willen bekijken kunnen zich niet inbeelden wat hen te wachten staat.

 

Oh hoi hoi hoi! Dat is fijn om te horen. Ik ga volgende week weer verder kijken. Ben met de kerst niet verder gekomen dan afl 2 maar vond dat al een heel sterke start.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik heb van velen te horen gekregen dat ze THE SHIELD beter vinden dan THE WIRE.

Ik vind dat totaal niet, daarvoor is de reeks 7 seizoenen lang te veel van hetzelfde.

Na een tijdje begint het allemaal een beetje vervelend te worden. Oh nee, ze zitten weer in de shit en moeten weer iedereen te snel af zijn.

Het is een goede reeks, maar het mocht wel wat gevarieerder zijn.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...