Ga naar inhoud

30E Brabants Stripspektakel Op 5 & 6 Sept 2015 - In Veldhoven


BSS

Recommended Posts

luitjes,

 

Nog een paar dagen en dan gaat het feestje los op de nieuwe lokatie in Veldhoven.

 

De 5000m2 zit helemaal vol ! 

We hebben zelfs de horeca in een zijzaal moeten schuiven !

Meer dan 100 tekenaars uit binnen- en buitenland.

Veel mooie nieuwe uitgaven bij de diverse uitgeverijen, die dan meestal ook de desbetreffende tekenaar bij zich hebben zitten.

EPPO/DonLawrence, Dark Dragon Books, Silvester en Strip2000 pakken uit met een mooie grote stand.

Tevens diverse uitgeverijen, stripwinkels en particulieren die nog nooit (of al lang niet meer) gestaan hebben --> dus veel nieuw aanbod.

De A0 reclame-borden en banners staan/hanger weer langs de wegen. De kranten plaatsen allerlei berichten, dus de reclame loopt lekker.

 

Komt dat zien, komt dat zien 

 

Bekijk de website, ook voor de laatste update; zeker voor de tekenaars want dat wisselt nu nog steeds .....;o)

 

Tot over een paar dagen !

Link naar reactie

Maar dat weegt niet op tegen weer een buitenlandse naam, Monin, die wordt weggehaald. Wel jammer dat de duidelijkheid, doorhalingen, verdwenen is.

 

Hamo en Morjeau vervangers lijkt het.

Monin was een foutje van ons, dat moest Hamo zijn (de nieuwe tekenaar), vandaar dat deze vervangen is

Link naar reactie

We gaan naar Veldhoven en we nemen mee:

 

20403513694_5a5c961f12_z.jpg

 

Zowel op zaterdag als op zondag voor de eerste 30 klanten een super-de-luxe draagtas. Innovatief design met ultrazacht doch stevig touw, goed voor urenlang ultiem draagcomfort.

 

En natuurlijk de reeksen Beeldschoon, Tex Willer en Philemon... Robert van der Kroft heeft toegezegd nog een uurtje in de kraam te komen signeren (z'n ex-libris). Hij draait dan ook nog fijne '80s muziek.

 

Oh ja, ook nog een speciale beursuitgave: Philemon - Op reis met de ongelover in luxe (linnen) uitvoering - gelimiteerd op 30 exemplaren.

 

21030720175_f58d7bba99_z.jpg

 

:cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:

 

Erik

 

 

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

03 sep 2015

 

Zo te zien kan men bij Dark & Silvester op voorintekening aan de slag bij diverse wereldtoppers. De grootste ster kost 150 euri...

 

 

Echt informatief is dit niet. Ik zie geen wereldtoppers in Veldhoven. Wie wordt hier bedoelt?

Link naar reactie

Luitjes,

 

Het gaat bijna los.

De eerste spullen staan al in de hal. Morgenvroeg gaan we beginnen met opbouwen en 's middag komen er al diverse standhouders opbouwen.

 

Houd de stripmakers lijst in de gaten. We zetten daar de laatste info op, maar het kan op de dag zelf ook nog wijzigen (dat zetten wij weer op het informatiebord op de beurs).

 

DiSano heeft zich inderdaad afgemeld (hij ging toch naar Brussel). DeSorgher is ziek, maar Walthéry komt gewoon.

Bij diverse uitgeverijen zitten nog steeds leuke (buitenlandse) tekenaars, dus genoeg reden om te komen voor een leuke tekening.

 

Het aanbod van uitgaven is ook weer overweldigend. Veel mooie, speciale uitgaven bij de diverse uitgeverijen. Ze hebben flink hun best gedaan.

 

Nog 2 nachtjes slapen......

Link naar reactie

MUTATIES STRIPMAKERS (tov programmablad)

NIEUW:

- Arjen Vriezekolk stand 98 beide dagen

- Christophe Simon stand 20 alleen zaterdag

- Eric van der Heijden stand 34 alleen zondag

- Nico Schuurman stand 55/23 beide dagen

- Yncke stand 34 alleen zondag

- Peter Koch stand 19 alleen zaterdag

VERANDERINGEN:

- Ben Westervoorde stand 19 alleen zondag

- Ger Apeldoorn stand 91 alleen zondag

- Jan Vervoort stand 56 alleen zaterdag

- Koert Stavenuiter stand 56 alleen zaterdag

- Martin Lodewijk stand 91 alleen zondag

- Noël Ummels stand 91 alleen zaterdag

- Peter Timmermans stand 56 alleen zaterdag

- Hachel stand 94 beide dagen

- Kees Sparreboom stand 23 beide dagen OV

- Robert van der Kroft stand 23 beide dagen

AFZEGGINGEN:

- Bruno DiSano stand 80

- IJsbrand Oost stand 91

- Jan Vriends stand 5

- Jorg de Vos stand 91

- Waldo van Gheluwe stand 55

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Johan, Lisanne en Myra zitten zoals je ongetwijfeld weet bij de combi stand van Windmill/Mesj/Sword Quest (standnummer 52) maar zeer waarschijnlijk hebben we nog meer vrouwelijke tekenaars achter de stand waaronder in ieder geval zo goed als zeker Jamie de Jonge.

Ik had graag een handtekening gehad van Guido Paulsen of Victor Kruidhof, maar ik heb die helaas niet gezien.

Ben wel heel tevreden met de vrouwelijke tekenaars die rondom je waren :e005:

Link naar reactie

Ik had graag een handtekening gehad van Guido Paulsen of Victor Kruidhof, maar ik heb die helaas niet gezien.

Ben wel heel tevreden met de vrouwelijke tekenaars die rondom je waren :e005:

 

Victor kon helaas alleen maar op zondag en Guido was ziek,  maar die laatste zal naar ik aanneem wel in Breda aanwezig zijn bij de Mesj Media stand.

www.windmill-comics.com

Link naar reactie

Nog stilletjes hier voorlopig, maar naar mijn aanvoelen was dit - qua locatie, parking, omkadering, horeca - één mooie, grote sprong vooruit voor het sowieso al erg knappe Brabants Stripspektakel! Zaterdag lekker druk met veel kooplustigen, zondag een tikje rustiger maar nog altijd bedrijvig én met beduidend meer families (jonge ouders met jonge kinderen) die gespreid over de hele zondag de stripfanaten en verzamelaars kwamen vervoegen! Ik heb me in elk geval goed geamuseerd.

 

Ik denk dat het festival mooie bezoekersaantallen kan voorleggen, en het was ook aangenaam dat het zo 'ruim' was, waardoor het druk maar niet 'krap' was.

 

Een dikke proficiat aan de organisatie, je moet het maar doen! Chapeau!  :e005:

Link naar reactie

Nog stilletjes hier voorlopig, maar naar mijn aanvoelen was dit - qua locatie, parking, omkadering, horeca - één mooie, grote sprong vooruit voor het sowieso al erg knappe Brabants Stripspektakel! Zaterdag lekker druk met veel kooplustigen, zondag een tikje rustiger maar nog altijd bedrijvig én met beduidend meer families (jonge ouders met jonge kinderen) die gespreid over de hele zondag de stripfanaten en verzamelaars kwamen vervoegen! Ik heb me in elk geval goed geamuseerd.

 

Inderdaad een mooie goedbezochte beurs op een mooie locatie. Ook in de middag nog veel volk. Makkelijk en gratis parkeren en ook makkelijk weer weg, Goede catering tegen aantrekkelijke prijzen.

 

Minpuntjes zijn de vele zalen en manieren waarop de tafels van de handelaren neergezet zijn, waardoor het wat moeilijk is overzicht te krijgen over wat nu waar staat. En de volgende keer de stand van Silvester/Dark Dragon aan de kant zetten, als die stand weer aan drie kanten dode muren heeft. Staande in de Strip2000 stand oogde het niet echt mooi.

Ik denk dat de organisatie nog moet leren om met de nieuwe locatie om te gaan.  

 

Ik denk dat het festival mooie bezoekersaantallen kan voorleggen, en het was ook aangenaam dat het zo 'ruim' was, waardoor het druk maar niet 'krap' was.

 

Een dikke proficiat aan de organisatie, je moet het maar doen! Chapeau!   :e005:

Ik denk ook dat het vrij druk was, alhoewel er veel ruimte was en de bezoekers mooi verdeeld waren. 

 

Proficiat en dank aan de organisatie voor festival op de nieuwe locatie. 

Link naar reactie

Goed georganiseerde beurs met een ruimte die daar prima geschikt voor was. Helaas lag het wel nogal afgelegen, zodat men er echt moeite voor moest doen om er te komen. Ik stond er zelf voor de fun en heb me prima vermaakt, maar ik heb meer dan genoeg standhouders gehoord die niet content waren met de opbrengsten. Er waren meer standhouders dan voorgaande edities, maar dan moeten er ook navenant meer kooplustige bezoekers zijn om hetzelfde gemiddelde uitgave-patroon per standhouder te kunnen handhaven, en ik denk dat dat hier niet geval was.

Link naar reactie

ik heb gewoon de kraam een zet de goede kant op gegeven ff paadje creëren

@tweetie misschien wel beter als die mega stand langs de kant staan of op de kop zijn kant

er waren meerdere zalen aan 1 gekoppeld 

ook prima hotel overigens beetje doolhof dat koningshof maar goed en ruimte zat

mijn dank ook naar luc de zoon van herman die hielp opruimen

die jongen komt er wel

Link naar reactie

Een leuke beurs in het brabantse. De locatie was mooi, in het bos gelegen maar toch goed bereikbaar met het OV, plenty (gratis) parkeergelegenheid voor de petrolheads, mooie zalen, voldoende (en schone) toiletten, goede horeca faciliteiten.

 

Er waren veel nederlandse striptekenaars en enkele internationale namen (Janjetov, Simon, Walthery, Hamo). Ook zag ik Magda (die was volgens mij voor het laatst in 1992 in NL) en de altijd sympathieke Jan Bosschaert weer eens signeren. Tot slot nog een prettig gesprek gehad met Jan Vervoort. Al met al een leuke beurs in een prettige omgeving, ik heb zelfs geen klagende handelaren gespot en dat wil wat zeggen in dit tijdsgewricht.....

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...