Ga naar inhoud

Facts 2015 : 26&27 September - 25Ste Editie!


shakeitupguy

Recommended Posts

Spijtig van die prijzen !!!! 

 

Misschien sla ik wel een jaartje over want het is toch een dure bedoening om naar zo'n mega-popcultuur-winkel te gaan.

 

FACTS is een event waar een stripbeurs deel van uitmaakt :e012:

 

mega-popcultuur-winkel? Nu doe je precies of je nog nooit naar FACTS geweest bent want FACTS is wel veer meer dan alleen maar een winkel.

 

dure bedoening? Prijzen worden elk jaar geëvalueerd en hier wordt gekeken naar soortgelijke evenementen en er wordt geprobeerd ze steeds zo laag mogelijk te houden. Onze dagtickets zijn goedkoper dan veel andere grootschalige evenementen zoals Japan Expo of Super London Comic Con en zelfs goedkoper dan kleinschalige evenementen zoals een DCC of Atsusacon.

 

Als het meezit gaan we dit jaar beschikken over meer dan 35.000m². Als je dan verkleed kunt binnengeraken voor 10€, dan kun je toch niet zeggen dat het duur is voor een dag plezier in je wereld .

Link naar reactie

Als je dan verkleed kunt binnengeraken voor 10€, dan kun je toch niet zeggen dat het duur is voor een dag plezier in je wereld .

Daar heb je 100% gelijk in. Ik val vooral over de prijs van de early birds.

 

Verder vind ik niet dat je Facts kan vergelijken met LSCC. Als je bijvoorbeeld die line-up van artists bekijkt, dan vind ik wel dat zij een juistere prijszetting hanteren.

 

Maar goed, ik wacht af tot er nieuwe aankondigingen komen en maak dan wel voor mezelf uit of het een early bird wordt of niet. Hoe gelimiteerd is deze eigenlijk?

Link naar reactie

Leg eens het verschil uit tussen een beurs en een event.

Naar mijn mening is daar geen verschil in. Je hebt wellicht meer diverse activiteiten onder 1 dak, maar de meeste mensen komen toch voor hun eigen interesse. Voor mij is FACTS een stripbeurs met erg veel randactiviteiten. :e002:  :e012:

 

FACTS is heel veel en stripbeurs is maar een klein onderdeel :)

 

Ik heb F.A.C.T.S. nooit als een stripbeurs beschouwd, eigenlijk. De signeersessies voelen eerder aan als een nevenactiviteit. Waarmee ik geen afbreuk wil doen ervan, alleen ligt voor mij veel meer het accent op een leuke dag beleven, temidden van uitgelaten en gelukkige mensen die voor een heerlijke vibe zorgen, en daar komen toevallig naast cosplayers en games en fascinerende koopwaar en demo's en acteurs ook strips aan te pas.

 

Dus ja. Ik kan me heel goed vinden in de omschrijving dat 't meer een event dan een beurs is.

bijval. Heerlijk :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Maar goed, ik wacht af tot er nieuwe aankondigingen komen en maak dan wel voor mezelf uit of het een early bird wordt of niet. Hoe gelimiteerd is deze eigenlijk?

 

Met veel plezier kondigen we alvast de heel getalenteerde comic tekenaar Szymon Kudranski aan.

 

Hij tekent oa Green Lantern, Arrow, Penguin : Pain & Prejudice (dat binnenkort bij RW verschijnt) en natuurlijk Spawn.

 

SzymonKudranski3.jpg

SzymonKudranski2.jpg

SzymonKudranski1.jpg

Link naar reactie

Euh, met vrouw en 2 kids 120 euro ipv 92. Daar ga ik toch nog eens heel goed over moeten nadenken. Ala EB niet voor de tekenaars is begin dan ook pas tickets te verkopen om 10u30 of zo. Nee, dit is erover. Misschien wordt het een dagje Efteling in de plaats dan, scheelt nauwelijks aan entree en ik zal veel minder uitgeven.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Verschil met Breda is dat er verklede mensen rondlopen......

Het moeizame met een entreeprijs voor dit soort beurzen....of events....is dat je er eigenlijk niks voor terugkrijgt.

Je komt in een hal met kramen, waar alles gewoon moet worden betaald. Je krijgt niks voor je entree, alles wat je doet kost weer extra.

Voor tekeningen moet je boeken kopen en voor een handtekening een dure foto.

 

Aan de andere kant vind ik Gent top georganiseerd, zitten er vaak goede tekenaars, is er veel jeugd en is het leuk de cosplayers te bekijken. Ik amuseer mij altijd prima.

Ik zal er zeker weer bij zijn en waarschijnlijk met early bird

 

Wel vind ik de locatie niet best, slecht bereikbaar, moeilijk parkeren en slechte catering binnen.

Maar ik ben misschien een zeur

Link naar reactie

Ach ja entreeprijzen, ik verbaas me er altijd over dat de mensen daar zo giftig over zijn. Entreeprijzen zijn in mijn geval maar een klein deel van de totale kosten van een stripbeurs event: reiskosten, koffietje, biertje, lunch, diner, eventueel een overnachting en natuurlijk die stinkend dure boekjes. Het omhoog sluipen van de prijs voor een hardcover naar 20 euro, dat is pas schande en heel gemeen.

 

En dan nog, als je het van Goghmuseum bezoekt kost dat 14 ekkies (en dan word je er na een uurtje of 2 uitgejorist), een dagje tennistoernooi in Rosmalen 35-55 euri (gelukkig bestaat er nog de bedrijfsbox). 14 euro vind ik dus niet abnormaal hoog. Als er dan mensen zijn die 16 euro extra neer willen tellen om juist van een speciale artiest iets willen verkrijgen zonder 3 uur in de rij te staan, so what......

 

en ja Lecram, je bent een zeur.....

Link naar reactie

Verschil met Breda is dat er verklede mensen rondlopen......

Het moeizame met een entreeprijs voor dit soort beurzen....of events....is dat je er eigenlijk niks voor terugkrijgt.

Je komt in een hal met kramen, waar alles gewoon moet worden betaald. Je krijgt niks voor je entree, alles wat je doet kost weer extra.

Voor tekeningen moet je boeken kopen en voor een handtekening een dure foto.

 

Aan de andere kant vind ik Gent top georganiseerd, zitten er vaak goede tekenaars, is er veel jeugd en is het leuk de cosplayers te bekijken. Ik amuseer mij altijd prima.

Ik zal er zeker weer bij zijn en waarschijnlijk met early bird

 

Wel vind ik de locatie niet best, slecht bereikbaar, moeilijk parkeren en slechte catering binnen.

Maar ik ben misschien een zeur

 

In Breda lopen ook verklede mensen rond (en niet alleen van de uitgeverijen). Maar ik denk dat elke 'beurs' haar eigen charme heeft. Voor mij wordt FACTS de eerste keer, ik ben benieuwd, ik kijk er naar uit (ik kreeg in Drachten al een mini cosplay als opwarmertje).

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Ach ja entreeprijzen, ik verbaas me er altijd over dat de mensen daar zo giftig over zijn. Entreeprijzen zijn in mijn geval maar een klein deel van de totale kosten van een stripbeurs event: reiskosten, koffietje, biertje, lunch, diner, eventueel een overnachting en natuurlijk die stinkend dure boekjes. Het omhoog sluipen van de prijs voor een hardcover naar 20 euro, dat is pas schande en heel gemeen.

 

En dan nog, als je het van Goghmuseum bezoekt kost dat 14 ekkies (en dan word je er na een uurtje of 2 uitgejorist), een dagje tennistoernooi in Rosmalen 35-55 euri (gelukkig bestaat er nog de bedrijfsbox). 14 euro vind ik dus niet abnormaal hoog. Als er dan mensen zijn die 16 euro extra neer willen tellen om juist van een speciale artiest iets willen verkrijgen zonder 3 uur in de rij te staan, so what......

 

en ja Lecram, je bent een zeur.....

Een hardcover van 20 euro is niet extreem duur. Ik verkoop er al voor 12,5 euro (waarschijnlijk niet op FACTS). Op FACTS zal het eerste Grueson album te koop zijn (softcover, genaaid, Amerkaans formaat, 80 pagina's) voor 10 euro en T-shirts voor 15 euro.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
Gast Kontiki

Ik ga deze keer mijn neefje meenemen. Er zal een wondere wereld voor hem opengaan. Aanschuiven bij tekenaars sla ik deze keer over tenzij bij iemand dankzij wie mijn neefje kan zien hoe een tekenaar te werk gaat want het zou zijn eerste signeersessie worden terwijl hij graag striptekenaar wil worden (ik moet hem dat nog uit het hoofd praten). Ik kom daarom wellicht pas tegen de middag. Aanschuiven aan de kassa zal dan ook niet nodig zijn.

Link naar reactie

Een hardcover van 20 euro is niet extreem duur. Ik verkoop er al voor 12,5 euro (waarschijnlijk niet op FACTS). Op FACTS zal het eerste Grueson album te koop zijn (softcover, genaaid, Amerkaans formaat, 80 pagina's) voor 10 euro en T-shirts voor 15 euro.

 

Ik had duidelijker moeten zijn: als een hardcover met een normaal verhaal van 44 pagina's boven de 20 euro komt, dan vind ik dat duur. Hardcovers of integrales met 80 pagina's of meer kosten natuurlijk meer, daar heb ik geen problemen mee.

Link naar reactie

In het van Gogh museum hoef je niet bij te betalen als je binnen bent en in Rosmalen kan je gewoon de wedstrijden bekijken zonder bij te betalen.

 

Retep weet dat Lecram toch gewoon braaf de entree van een stripbeurs...euh....event.....betaalt, maar het is op zijn minst curieus te noemen dat er entree betaald moet worden om bij kraampjes met koopwaar te komen.

Maar Retep......wanneer mogen wij jou dan eens op een Comic Con aanschouwen...... :e005:  :e005: :e005:  :e005:  

Link naar reactie

In het van Gogh museum hoef je niet bij te betalen als je binnen bent en in Rosmalen kan je gewoon de wedstrijden bekijken zonder bij te betalen.

 

Retep weet dat Lecram toch gewoon braaf de entree van een stripbeurs...euh....event.....betaalt, maar het is op zijn minst curieus te noemen dat er entree betaald moet worden om bij kraampjes met koopwaar te komen.

Maar Retep......wanneer mogen wij jou dan eens op een Comic Con aanschouwen...... :e005:  :e005: :e005:  :e005:  

 

Ik weet niet hoor Lecram, zo'n event (allemaal hippe typjes en Koen) is toch weer heeeeeeel anders dan een suffe stripbeurs. En dan die infrastructurele hel waar jij de Jag doorheen moet sturen. Echter, als we zulke poepdure earlybird tickets weten te bemachtigen ben ik van de partij !  

Link naar reactie

In het van Gogh museum hoef je niet bij te betalen als je binnen bent en in Rosmalen kan je gewoon de wedstrijden bekijken zonder bij te betalen.

 

In het Van Gogh museum moet je ook betalen voor de merchandise :e011:  In al heel veel musea tegenwoordig passeer je eerst in de winkel.

 

Op FACTS moet je toch ook niet betalen om de cosplaywedstrijden te kunnen bekijken. :e005:

Je kan zelfs gratis binnen als je mee doet. :e007:

 

Voor mij (en vele anderen) is F.A.C.T.S gewoon een mega-winkel, weliswaar vol gelijkgezinden en cosplayers.

 

En zoals steeds kan je ook gratis oude en nieuwe games spelen, gratis de Q&A sessies met de acteurs volgen, gratis workshops volgen (die van Aardman was een uitzondering), gratis aan kwissen en tornooien deelnemen, verleden jaar een unieke voor in Europa Stargate expositie bezichtigen met gratis Stargate foto's te geef, gratis films of laatste serieafleveringen bekijken (als er projecties getoond worden) en nog wel veel andere zaken.

 

Ik denk dat jullie teveel in de 'hebben' categorie zitten (ik ook hoor). :e012:

 

Het klopt dat het ook een grote mega-winkel is. De beurs is zo onstaan maar de laatste 10 jaar wordt serieus gewerkt om veel meer aan beleving daar te doen. Dit jaar hopelijk 3 zalen aan randactiviteiten.

Jammer genoeg blijft dat idee van mega-winkel hangen. Moeten we aan werken.

 

Link naar reactie

Los van die prijsdiscussie: F.A.C.T.S. is een fantastisch event, laat dat wel gezegd zijn. Ik vind het alleen wat sneu dat een EB zo duur wordt terwijl het voor mij vooral dient om te hollen achter signeerticketjes en dan vooraan in een bepaalde rij te gaan staan waarvan ik denk dat ze druk gaat worden. In dit geval zou het beter zijn om een systeem uit te dokteren waarbij je je kan registreren als zijnde "aangemeld als nr. x in rij y" waarbij je je slechts in 1 rij kan aanmelden. Dan kan je tenminste een uur al de beurs verkennen en om 10u terugkomen. Dan moet er natuurlijk 1 systeem zijn voor alle winkeliers/uitgeverijen dus kan wel 'ns lastig worden. Anderzijds: stel een paar aanmeldschermen op en 't is gepiept. Eventueel ook nog een appke (Windows Phone niet vergeten aub) en dan moet dat helemaal vlot gaan.

Enkel voor mezelf een EB kopen is ook lastig, want waar laat ik dan vrouw en kids voor een uur? Ik erger me gewoon aan te drieste prijsstijgingen. Dit is meer dan 30%! Op deze manier kopen binnen 10 jaar alleen nog de Marc Couckes van deze wereld een EB. Is dat dan de bedoeling?

En bij F.A.C.T.S. heb je dan tenminste nog de keuze of je het dat waard vind of niet, als het over belastingen en verzekeringen gaat daarentegen dan is 't gewoon slikken en braafjes betalen...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

ok, early bird is pak duurder geworden maar ik betaal dat graag voor vroegere toegang.
Bezoeker die hier probleem mee hebben kunnen altijd zondag langskomen.
Op een uitzondering na, zijn alle gasten aanwezig en zulk een event kost elk jaar gewoon meer en meer geld.
FACTS is altijd al top geweest en chapeau voor de ploeg die het ieder jaar neerzet.
Dus zodra ze beschikbaar zijn, leg een birdje al maar klaar voor mij.

Link naar reactie

Na het succes van de Spaanse tekenaars verleden jaar, zijn we heel blij dit jaar opnieuw 3 heel getalenteerde Spaanse tekenaars aan te kunnen kondigen :e005:

Oscar Martin (Tom & Jerry, Solo) - Zal aanwezig zijn bij Dark Dragon Books
David Baldeon (Skylanders (te verschijnen bij Dark Dragon Books),  Forgotten Realms: Cutter,  X-Men Legacy en Scarlet Spider)
Fernando Blanco (Army of Darkness,X-Men First Class, Marvel Zombies, Captain America)

 

OscarMartin3.jpg
OscarMartin4-600x800.jpg

DavidBaldeon5.jpg
DavidBaldeon1-800x800.jpg

FernandoBlanco2.jpg
FernandoBlanco6-600x800.jpg

Link naar reactie

Je kunt beter een stand/kraam huren. Dan heb je natuurlijk helpers achter de stand nodig, en daar zul je vast wel toegangskaarten/polsbandjes of iets dergelijks voor kunnen krijgen. Het extra voordeel is dat je dan nog vroeger naar binnen mag!

Je kan met dit plan bedrogen uitkomen.

Een eenvoudig stand kost veel meer geld en je krijgt maar 1 gratis badge dit jaar.

Personen die voor openingsuur aanwezig zijn bij de tekenaars (standhouders) worden in eerste instantie geweigerd wanneer ticketverkoop of aanschuiven begint. Pas als de tickethouders bediend zijn is het aan hun beurt.

Link naar reactie

De 25ste editie van FACTS word een strip en comic festijn van jewelste.

 

Er moeten nog zeker 10 stripnamen en 5 comicnamen aangekondigd worden die de uitnodiging hebben aanvaard..

Twee namen komen uit landen waar we nog nooit iemand van hebben mogen ontvangen. :-)

 

Er gaan ook door de stripliefhebber pijnlijke beslissingen genomen moeten worden want tekenaars zoals Federici of Lee Bermejo maken maar een handvol tekeningen per dag. U bent gewaarschuwd.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...