Ga naar inhoud

San Diego Comic Con 2015


devilcreator

Recommended Posts

Als alles verloopt zoals gepland zal ik deze zomer voor de eerste maal naar San Diego Comic Con gaan.

Badge zal in orde komen en we zijn nu aan het kijken voor hotel, vlucht, ... maar zijn er hier collega's die deze beurs al ooit gedaan hebben of vrienden hebben die ervaringen kunnen delen.

 

Alle feedback is welkom aangezien we volop willen profiteren van onze aanwezigheid.

 

 

Link naar reactie

Goh, het is ondertussen toch ook acht jaar geleden dat ik geweest ben...In totaal ben ik een keer of zeven geweest.

De beurs is één grote chaos. Duizenden stands met allerlei strip gerelateerde spullen , games, DVDs, enz enz...

Het is dus een beetje zoeken naar de strips. Je moet er gewoon helemaal doorheen.

Er zijn zeker schitterende dingen te vinden.

De chaos is mij een beetje teveel geworden, ik verkies nu New York. Alle striphandelaars staan er en het is kleiner.

Wat wil je precies weten?

Ik vind die panels juist geweldig de moeite. Er worden ook TVreeksen en films voorgesteld en de grote acteurs komen langs.

Link naar reactie

Ik zou eigenlijk willen weten hoe de artist alley de laatste jaren geëvolueerd is.

Is er algemeen veel volk voor de tekenaars, zijn ze bereikbaar, hoe groot is de artist alley, ...

 

Heb jij ook ervaring met de uitgevers en hoe we daar artiesten kunnen benaderen.

Ik veronderstel dat Marvel & DC werken zoals de grotere uitgeverijen werken in Angoulême met signing sessions, ...

 

 

De panels kunnen interessant zijn, maar ik wil geen uren aanschuiven voor de TV-panels, ...

De comic-panels lijken me wel interessant.

 

En wat mag ik zeker niet missen als je San Diego Comic Con bezoekt.

 

 

Ik weet ook niet of het beeld dat we hebben van San Diego Comic Con vanuit de media overeenkomt met de beurs. Je ziet veel filmsterren, panels, ... maar nog weinig over de artiesten.  Over FACTS werd er ook maar een klein deel getoond op de verschillende journaals.

Link naar reactie

Ik heb nooit moeten aanschuiven voor strip-panels of TV-panels.

Vijf minuten voor het begon ging ik naar de zaal, dat lukte perfect. Die zalen zijn grooooooooot hoor !

In de artist-alley zie je nooit veel mensen. Daar kun je rustig rondlopen.

Indertijd zaten daar zo'n 200 auteurs.

Aan de stands van boekenwinkels en uitgevers zitten de meer bekende tekenaars, daar is het wel aanschuiven...

Van vijf man tot vijfduizend man voor u...

Als je artiesten wil spreken kun je best afspraken maken op voorhand.

Dan heb ik het niet over het signeren van een boek natuurlijk.

Uitgeverijen moet je ABSOLUUT op voorhand benaderen.

Ik ben in New York wel gaan praten met een aantal uitgevers, zonder dat ik een afspraak had...

Als je van Europa komt hebben ze toch al meer de neiging te luisteren en als je de vijftig gepasseerd bent

en een stapel strips kunt tonen die je gemaakt hebt helpt  ook wel.

Ik heb daar toen 'Jaren van de Olifant' verkocht in het Engels en het Spaans.

Dus, het kan allemaal wel. Maar ik zou nu toch ook afspraken maken op voorhand.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...