Ga naar inhoud

Op Televisie Vanavond


Waldorf

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Zworykin en Nipkow hadden waarschijnlijk gedaan alsof hun neus bloedde als ze wisten wat voor bagger er zou worden uitgestort op het medium "televisjie"...

Link naar reactie

Het laatste TV optreden van Zean-Pjierre Van Rossem was bij Ham. Troosteloos en beschamend. Ik zei bij mezelf: JP, ga gewoon die fucking studio uit en laat je daar niet opdraven als "dieje mè zaain lang oar mé zaain parlé over den economie die oek wel es wa grolle koem zegge oep teivei..."

 

Ik denk dat hij het zelf niet onaardig vond.

Wel jammer dat zo'n schertsfiguur toch zowat Belgiës beste macro-econoom is (en dat hij maar weinig gelezen wordt).

Link naar reactie

Heb gisteren een - ik laat soms gewoon wat youtube dingen na mekaar afspelen terwijl ik aan het tekenen ben - overzicht aangaande film en TV programmatie mogen aanhoren van Xander De Rijke. Zijn sloophamer liet hij op gewoon alles van TV neerkomen.

 

 

Alles is gewoon leeg, herhaling van de zoveelste herkauwing met een nog meer achterlijke presentatie die je je kan indenken.

Chapeau voor Xander dat hij daar nog naar kan zien, naar TV.

 

De verkleutering van de vlaanders schakelt jaar na jaar in een steeds hogere versnelling.

 

Ik heb dat overzicht ook gezien, en ik vond het goed dat er eindelijk iemand zijn sloophamer losliet op het circle jerk wereldje dat tv heet.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik denk dat hij het zelf niet onaardig vond.

Wel jammer dat zo'n schertsfiguur toch zowat Belgiës beste macro-econoom is (en dat hij maar weinig gelezen wordt).

Wel, den zean pjiere is geen slechte macro-econoom, maar hier en daar zijn er zaken die ik niet zou overlaten via de overheid.

Hij prijst wel Geert Noels en Ivan Van De Cloot.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
11 uren geleden, Stuvio zei:

Tijdens het schetsen van mijn aquarellen zette ik Tegen de Sterren op op m'n computer. Is dat altijd zo slecht of tref ik toevallig een slechte aflevering? 

Het eerste seizoen was behoorlijk goed, maar dan begon het te verwateren. Ik kijk er al een tijdje niet meer naar.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
8 hours ago, Mask said:

Enkele honderdduizenden mensen die een uur lang zitten te kijken naar twee mensen die zitten te praten. Wat een verspilling.

Op tinternet is dat anders geen probleem. Tal van podcasts en docu's worden geproduceerd, bekeken en gedownloaded.

TV faalt en sterft.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Blijkbaar keert deze zondagavond "De 3 Wijzen" terug. Allemaal leuk en wel, maar het programma zal gepresenteerd worden door Kobe Illsen (een onderzoeksjournalist gaat een entertainement programma presenteren) en met veel enthousiasme zijn "wijzen" aangekondigd zoals Jeroen Meus, Goedele Wachters, Olga Leyers, Marleen Merckx, Cath Luyten, Maaike Cafmeyers...

 

Oftewel, hoe draai je professioneel een leuk programma de nek om...

Link naar reactie
3 uren geleden, Chimichanga zei:

Blijkbaar keert deze zondagavond "De 3 Wijzen" terug. Allemaal leuk en wel, maar het programma zal gepresenteerd worden door Kobe Illsen (een onderzoeksjournalist gaat een entertainement programma presenteren) en met veel enthousiasme zijn "wijzen" aangekondigd zoals Jeroen Meus, Goedele Wachters, Olga Leyers, Marleen Merckx, Cath Luyten, Maaike Cafmeyers...

 

Oftewel, hoe draai je professioneel een leuk programma de nek om...

 

De 3 wijzen rekende er 25 jaar geleden ook al op dat mensen bereid waren gemakkelijk te lachen, hoor.

Link naar reactie
52 minutes ago, Chimichanga said:

 Ik snap eigenlijk het hele concept van naar sport kijken niet.

Ik kijk naar Formule 1 en volg de 24 uren van Le Mans, en vind de vraag om uit te leggen waarom een interessante uitdaging, dus sta mij toe even te proberen.

 

Het is een fascinerende combinatie van verschillende heel uiteenlopende elementen.
Er is de high tech, het steeds verder duwen van de limiet wat technisch kan en mogelijk is, op zoveel verschillende gebieden - op tien minuten de versnellingsbak vervangen in een gloeiend hete auto, daar kun je niet anders dan voor in bewondering staan.
Er is de strategie, de momenten van geniale beslissingen en de waar de strijd verloren werd, de teams die als een blok samenwerken.
Er is dat ondefinieerbare element van persoonlijkheid - Verstappen die rare toeren uit lijkt te halen achter de safety car, waarvan iedereen 'maar allez, wat doet die idioot nu?' denkt, maar eenmaal er weer geracet wordt gewoon iedereen met de vingers in de neus voorbij steekt: hij was gewoon bezig overal de grip van het parcours te analyseren.
En dan gewoon de dingen die gebeuren die je nooit zou durven schrijven in een boek - de Toyota die 24 uur lang overduidelijk naar de overwinning koerste, de piloot voor de laatste stint een Japanner, de Japanse directeurs die in de pits de laatste minuten komen gadeslaan, en die dan in de laatste ronde, de allerlaatste ronde, na 24 lange uren, stil valt. Vlak na de eindmeet. Nog 1 lapje te gaan. Eentje maar. De concurrent snort voorbij.
En dan krijgen ze de auto weer aan de praat, en leggen de laatste ronde af. Niet de eerste, maar toch aangekomen, zou je denken. Tot iemand erop wijst dat de laatste ronde binnen de 6 minuten gereden moeten worden. De Toyota heeft 24 uren aan kop gereden, maar kan niet eens zeggen dat ze aangekomen zijn. Da's pure emotie.

 

En tja, misschien kijk ik ook wel omdat ingenieurs daar voor een stukje de sterren van het verhaal zijn. :-)

 

Link naar reactie
1 uur terug, Yncke zei:

Ik kijk naar Formule 1 en volg de 24 uren van Le Mans, en vind de vraag om uit te leggen waarom een interessante uitdaging, dus sta mij toe even te proberen.

 

Het is een fascinerende combinatie van verschillende heel uiteenlopende elementen.
Er is de high tech, het steeds verder duwen van de limiet wat technisch kan en mogelijk is, op zoveel verschillende gebieden - op tien minuten de versnellingsbak vervangen in een gloeiend hete auto, daar kun je niet anders dan voor in bewondering staan.
Er is de strategie, de momenten van geniale beslissingen en de waar de strijd verloren werd, de teams die als een blok samenwerken.
Er is dat ondefinieerbare element van persoonlijkheid - Verstappen die rare toeren uit lijkt te halen achter de safety car, waarvan iedereen 'maar allez, wat doet die idioot nu?' denkt, maar eenmaal er weer geracet wordt gewoon iedereen met de vingers in de neus voorbij steekt: hij was gewoon bezig overal de grip van het parcours te analyseren.
En dan gewoon de dingen die gebeuren die je nooit zou durven schrijven in een boek - de Toyota die 24 uur lang overduidelijk naar de overwinning koerste, de piloot voor de laatste stint een Japanner, de Japanse directeurs die in de pits de laatste minuten komen gadeslaan, en die dan in de laatste ronde, de allerlaatste ronde, na 24 lange uren, stil valt. Vlak na de eindmeet. Nog 1 lapje te gaan. Eentje maar. De concurrent snort voorbij.
En dan krijgen ze de auto weer aan de praat, en leggen de laatste ronde af. Niet de eerste, maar toch aangekomen, zou je denken. Tot iemand erop wijst dat de laatste ronde binnen de 6 minuten gereden moeten worden. De Toyota heeft 24 uren aan kop gereden, maar kan niet eens zeggen dat ze aangekomen zijn. Da's pure emotie.

 

En tja, misschien kijk ik ook wel omdat ingenieurs daar voor een stukje de sterren van het verhaal zijn. :-)

 

Bedankt voor deze mooie uitleg, Yncke :)

Link naar reactie
9 minuten geleden, The Alderwood zei:

Als het langeafstandsrennen is (dus geen cyclocross of dergelijke) en ik zit op een familiefeest waar de meerderheid dat kijkt, kijk ik zonder morren mee. Maar dan kijk ik naar de landschappen. Fietsen vind ik de saaiste sport ter wereld. 

 

Fietsen, lange afstandslopen en langebaanschaatsen moeten zowat de saaiste kijksporten zijn.

 

Wel leuk om te doen, maar naar kijken? :e010:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...