Ga naar inhoud

Op Televisie Vanavond


Waldorf

Recommended Posts

Hedenavond zoekt Waldorf zijn sofa op om te kijken naar een documentaire over de Dakar-rally.

 

http://www.canvas.be/programmas/dakar-madness-in-desert

 

In mijn kindertijd was de Dakar een echte raid waar amateurs in een sfeer van cameraderie door de woestijn scheurden in hun eigen auto's. Ik droomde weg bij beelden van bivaks in uitgestrekte zandvlaktes waar de piloten na een dag langs zand vreten zelf hun wagens moesten herstellen met wat ijzerdraad en een geleende tang. Als de voorlaatste motorrijder ingehaald werd door de laatste gaf die de kettingspanner door zodat niemand ooit moest opgeven wegens een gebroken ketting. De Dakar werd gereden met Renault 4tjes, Peugeots of wat die avonturiers konden vast krijgen. Geen budget nodig, geen plan B, en in de eerste editie zelfs geen roadbook. Er was geen politiek correct denken over milieuproblemen of hongernegertjes, de grote fabrieksteams hadden er nog geen snelheidswedstrijd van gemaakt voor rallywagens. Veiligheid was nog geen issue. Happy days.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik hoop het voor jou, maar ik stel me toch wat vragen bij die moderne kunst.

Je zegt het al zelf, wat doe je met zo'n installatie. Een schilderij kan je tenminste nog aan de muur hangen.

En die kunstenaars die al tijdens hun leven gehypt worden hebben dikwijls een enorme productie. De Cock is nu 37 die gaat nog enorm veel werken maken.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Aversie ? Ik heb toch helemaal geen aversie jegens Nederland.  (de inwoners van de randstad, en wat men Holland noemt kunnen soms wel eens ambetant zijn, dat wel, maar soit).

 

Ik ben fan van Nederland. Vooral van die schone streken die ze op Vlaanderen Vakantieland wel eens tonen. En de binnensteden, de historische centra.

En het, voor mij, verre noorden, dat voor mij al op scandinavië begint te lijken.

 

Ik zal niet zeggen dat ik orangist ben, maar toch, ik heb zeker géén aversie !

Tis niet omdat we hier al eens lachen met den hollander, dat we een aversie hebben. ;)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Aversie ? Ik heb toch helemaal geen aversie jegens Nederland.  (de inwoners van de randstad, en wat men Holland noemt kunnen soms wel eens ambetant zijn, dat wel, maar soit).

 

Ik ben fan van Nederland. Vooral van die schone streken die ze op Vlaanderen Vakantieland wel eens tonen. En de binnensteden, de historische centra.

En het, voor mij, verre noorden, dat voor mij al op scandinavië begint te lijken.

 

Ik zal niet zeggen dat ik orangist ben, maar toch, ik heb zeker géén aversie !

Tis niet omdat we hier al eens lachen met den hollander, dat we een aversie hebben. ;)

2!

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

We vonden het best grappig, zo  moeten we altijd lachen om belgische accenten. Dommige vlaamse jongens, ondertiteling aan en gniffelen om flauwe grapjes, meer hoeft dat niet te zijn !

Nohtans verston widder reedluk goe wa da' d'inweuners va' d'n Ahteroek verteln. En soms wok wel de Friesn. Mè' widder dor ollemolle hin ondertitelinge vworn nwoduh wi...

Link naar reactie

Absoluut genoten van "Geubels en de Belgen". Minder van Geubels zelf, maar wel van de filmpjes van de 'Belgen' ertussen. Die zijn heel goed gecast. Die visagiste ! Dien trucker !!

 

http://www.youtube.com/watch?v=51-iFkWvEu4

 

 

Bye Bye Mama ook gezien. Niets essentieels wegens totaal geen budget en te weinig ideeën, maar wel leuk gemonteerd én goede muziek. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...