Ga naar inhoud

Stripfestival Breda 10+11 Oktober 2015


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Volgens mij hadden we diverse tekenaars van Amerikaanse uitgeverijen zoals Marvel en Dc het afgelopen jaar. Dat zal dit jaar ook het geval zijn. Maar deze uitgeverijen huren steeds vaker Europeanen in voor hun comics, wat voor ons als organisatie fijn is want de reiskosten blijven betaalbaar.We zitten nu volop in het proces om tekenaars naar de editie 2015 te halen, dus alles is nog mogelijk ;-).

Link naar reactie

Volgens mij hadden we diverse tekenaars van Amerikaanse uitgeverijen zoals Marvel en Dc het afgelopen jaar. Dat zal dit jaar ook het geval zijn. Maar deze uitgeverijen huren steeds vaker Europeanen in voor hun comics, wat voor ons als organisatie fijn is want de reiskosten blijven betaalbaar.We zitten nu volop in het proces om tekenaars naar de editie 2015 te halen, dus alles is nog mogelijk ;-).

 

Was alleen benieuwd. Het nivo van de de tekenaars afgelopen jaar was heel hoog dus als dat dit jaar weer lukt dan hoor je mij sowieso niet klagen....

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

En moest er een plekje voor mij zijn! Dan heel graag!  :e002:

Geen idee of Stripster een stand zal hebben, ander probeer ik via hen een plekje te veroveren.

Het eerste album van L.S.D. zal vermoedelijk midden augustus klaar zijn en word begin september gereleased.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Euh, met vrouw en 2 kids 120 euro ipv 92. Daar ga ik toch nog eens heel goed over moeten nadenken. Ala EB niet voor de tekenaars is begin dan ook pas tickets te verkopen om 10u30 of zo. Nee, dit is erover. Misschien wordt het een dagje Efteling in de plaats dan, scheelt nauwelijks aan entree en ik zal veel minder uitgeven.

 

Van de FACTS draad.

Tja, voor een gezinsuitstapje kun je beter naar Breda gaan. Twee volwassen dagtickets a 6,50 en kinderen t/m 16 jaar gratis naar binnen.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Euh, met vrouw en 2 kids 120 euro ipv 92. Daar ga ik toch nog eens heel goed over moeten nadenken. Ala EB niet voor de tekenaars is begin dan ook pas tickets te verkopen om 10u30 of zo. Nee, dit is erover. Misschien wordt het een dagje Efteling in de plaats dan, scheelt nauwelijks aan entree en ik zal veel minder uitgeven.

Van de FACTS draad.

Tja, voor een gezinsuitstapje kun je beter naar Breda gaan. Twee volwassen dagtickets a 6,50 en kinderen t/m 16 jaar gratis naar binnen.

 

Toch even reageren. Niemand maar dan niemand verplicht je om die EB tickets te kopen. Als je op zondag voor de tekenaars komt moet je niet eens dat EB kopen en kan je gewoon een ticket kopen aan 14€ online, kids are free tem 10 jaar en er is korting als je verkleed bent.

 

Men moet geen appels met peren vergelijken net zoals men de Efteling niet moet vergelijken met een kermis.

FACTS is een conventie en Breda een stripbeurs. FACTS is een totaalbeleving waar veel meer te doen dan allemaal meer strips. De ruimte is ook 5 keer groter dan wat ook de prijs verklaart. .

 

@ Fons : dit is alvast de start van een mooie line-up. Doe zo voort.

Link naar reactie

Toch even reageren. Niemand maar dan niemand verplicht je om die EB tickets te kopen. Als je op zondag voor de tekenaars komt moet je niet eens dat EB kopen en kan je gewoon een ticket kopen aan 14€ online, kids are free tem 10 jaar en er is korting als je verkleed bent.

 

Men moet geen appels met peren vergelijken net zoals men de Efteling niet moet vergelijken met een kermis.

FACTS is een conventie en Breda een stripbeurs. FACTS is een totaalbeleving waar veel meer te doen dan allemaal meer strips. De ruimte is ook 5 keer groter dan wat ook de prijs verklaart. .

 

@ Fons : dit is alvast de start van een mooie line-up. Doe zo voort.

 

Ik was er al bijna over, maar als je er dan toch terug over begint: what's in a name? FACTS is ook een beurs. Je mag het voor mijn part een conventie noemen, maar het is net zoals zoals graphic novels ook strips zijn. Dan is Breda wat mij betreft ook een stripconventie.

 

Maar laat ons deze draad over Breda laten gaan i.p.v. FACTS. 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik was er al bijna over, maar als je er dan toch terug over begint: what's in a name? FACTS is ook een beurs. Je mag het voor mijn part een conventie noemen, maar het is net zoals zoals graphic novels ook strips zijn. Dan is Breda wat mij betreft ook een stripconventie.

 

Maar laat ons deze draad over Breda laten gaan i.p.v. FACTS. 

Ik was hier niet eerst over begonnen :e007: 

 

Indeed, in deze draad rules Breda :e005: 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Met de vermoeidheid van FACTS nog in de benen gaat de organisatie voor StripFestival Breda in 120% volle gang in aktie...

 

In de pijplijn, wat speciaals voor de beurs.

 

Want!

 

Wisten jullie dat in oktober het precies 50 jaar geleden is dat Superman in comicvorm in het Nederlands verscheen?

 

v6501.jpg

 

Uiteraard waren wij het niet die dit uitgaven maar we willen hier toch even bij stil staan. We zullen daarom een gelimiteerd aantal kleine posters (a4 formaat) mee hebben die meegegeven worden met iedere aankoop.

Link naar reactie

Voor wat ik opmaak uit het nieuws zijn de volgende namen er:

 

Felix Meynet

Roman Surzhenko

Emanuela Lupacchino

Jesus Merinho

Apri Kusbiantoro

Jean Charles Poupard

 

Dat zal vast en zeker meer zijn/worden.

 

 

 

Uit wat ik her en der las moeten de dédijagers voor,

Felix Meynet

Roman Surzhenko

(en als ze comics verzamelen), ook voor

Emanuela Lupacchino (comics b.v. supergirl) en

Jesus Merinho (comics, geen idee wat; namelijk niet op Catawiki),

bij de festival stand zijn.

Mogelijk daarbij Jean Charles Poupard , want ik zie Daedalus niet bij de stands staan.

 

Apri Kusbiantoro signeert elders: bij de eppo stand.

 

Ik begreep dat David Morancho ook komt (tenminste dat vertelde hij mij);

aangezien er evenmin een Saga stand is (of kijk ik er over heen?) heb ik geen idee waar hij te vinden zal zijn.

 

Of er nog tekenaars bij uitgevers komen? Onbekend. Jammer zij geen info geven.

Link naar reactie

Hier even wat info. Bij stand 77 op de eerste verdieping komen de festivaltekenaars: Jesus Merino, Emanuela Lupacchino, Roman Surzhenko . JC Poupard en Felix Meynet. Hiervoor geldt het signeerreglement, dat op de site geplaatst wordt. Voor een dedi koop je een prent van 10 euro. Zelf een boek meenemen!!

Apri Kusbiantoro signeert bij de Eppostand.

Van uitgevers hebben wij geen info ontvangen. Uit de wandelgangen heb ik vernomen, dat Morancho signeert bij DDB, Renier hopelijk bij Arcadia, Silvester zou twee internationale namen hebben.

Moeilijk informeren, als uitgevers je niks sturen he?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...