Ga naar inhoud

Stripfestival Breda 10+11 Oktober 2015


Recommended Posts

Het is nu definitief, bij DDB komen David Morancho van Sara Lone en Guiseppe Camuncoli van Maori! 

 

Leuke namen van DDB.

 

Info van Silvester is er helaas nog niet!

 

Duurt wel errrrrrrrrrug lang, deze keer. Het is over vijf dagen en het is nog steeds niet bekend gemaakt.

 

Gezien de boeken waarvan iets nieuws is aangekondigd, zou ik gokken op Henriet en Michalak.

Link naar reactie

Het is inderdaad erg jammer om te zien dat uitgeverijen gewoon geen informatie doorgeven. Fons doet vreselijk zijn best om alle info te verzamelen mbt tekenaars, maar zonder input van uitgevers wordt dit lastig. wel goed om te weten dat de tekenaar van Lemuria Apryiadi Kusbiantoro zijn boeken zal signeren bij de stand van Eppo Stripblad.

 

Bij comicWatch ook in de foyer, schuin tegenover Eppo stripblad zulen de originele pagina's en schetsen van zijn werk verkocht worden.

 

De goedkoopste BW schetsen zijn al voor 10 euro te koop en kleurenschilderwerk vanaf 35 euro

post-537-0-52037000-1444141436_thumb.jpg

post-537-0-14752800-1444141438_thumb.jpg

post-537-0-51512700-1444141446_thumb.jpg

post-537-0-73311400-1444141483_thumb.jpg

post-537-0-19100500-1444141485_thumb.jpg

post-537-0-87850500-1444141494_thumb.jpg

post-537-0-65297800-1444141588_thumb.jpg

Link naar reactie

Kom zeker eens langs de Stripster stand. Daar kan je de papieren uitgave van de voorbije interstrip inkijken (en desgewenst ook aanschaffen).

De stand wordt het hele weekend bemand door een selectie Nederlandse en Vlaamse Stripster tekenaars, waaronder mezelf.

 

Op Stripster begint binnenkort trouwens een nieuw Haasje-over.

 

http://www.stripster.eu 

 

en je kan er ook terecht voor mijn eigen stripalbums:

http://www.monsieurtoupet.be

post-129-0-97186300-1444155366_thumb.jpg

post-129-0-20320100-1444155386_thumb.jpg

Link naar reactie

De houding van DDB en Silvester voor hun klanten is inmiddels overal bekend of beter, berucht.

Boeken volledig berekenen terwijl ze niet volgens afspraak zijn, geen informatie geven, dumpen van boeken etc.

 

Deze combinatie is het slechtste van de 2 werelden.

Link naar reactie

Weet iemand toevallig of Sherpa nieuwe albums van Ravian uitbrengt bij stripfestival Breda? 

 

Ja, toevallig ;-)

 

Het antwoord is nee, de volgende delen van Ravian en Laureline verschijnen volgend jaar mei.

 

We hebben het nu veel te druk met het inhalen van onze achterstand.

 

In Breda hebben we wel De zes reizen van Lone Sloane (Druillet), een boek dat al meer dan twee jaar in voorbereiding was.

Verder uiteraard de meest recente nieuwe boeken: Arq 18 (Andreas), Simon van de rivier - Boek 1 (Auclair, ook beurseditie met prent), Het gouden kompas 1 (Oubrerie), Aama 2 (Peeters).

 

Helaas geen signerende auteurs, behalve Ibrahim R. Ineke (The white people). Alle buitenlandse tekenaars hadden andere verplichtingen, zijn onbereikbaar (Druillet) of leven al 25 jaar niet meer (Auclair).

Link naar reactie

Dit weekend presenteer ik twee nieuwe albums in exclusieve avant-première op het Stripfestival in Breda.

 

11703037_1599861933622368_83177234762174
 

Deel 2 van Anders wordt te koop aangeboden in zowel reguliere softcover (€9) als in een exclusieve hardcover beurseditie (€25).

Bij het signeren krijg je in een softcover een portretje, in een hardcover een volledige figuur.

Anders is een samenwerking tussen mezelf en tv-scenarist Bart Vaessen (Quiz Me Quick, Spitsbroers, W817, …).  

Een toegankelijk coming-of-age verhaal met spitse, grappige dialogen en een snuifje superkrachten.

 

12079190_848282875278935_677123200177750

En ik ben heel blij en fier dat ik mijn eerste artbook kan presenteren: Fake Vintage Book Covers.
Een verzameling van meer dan 130 covers en tekeningen geïnspireerd door de Amerikaanse pulp paperbacks uit de jaren twintig tot zestig. 

Pin-up tekeningen met een twist!

Het Fake Vintage Book Covers artbook is een luxueus uitgegeven hardcover van 64 pagina’s en kost €20.

 

12087030_10153689418259628_3792733731838

 

Heb je graag een uitgewerkte tekening in je artbook? Dat kan.
Ik zal een aantal albums thuis voorzien van een fijn uitgewerkte tekening gemaakt in penseel en inkt met hier en daar een accentje in potlood.

Een boek met zo een uitgewerkte tekening kost €50 en kan je bestellen door een mailtje te sturen (kristofspaey <at> yahoo.com) voor vrijdag.

Gezien de tijd zullen er maar een handvol albums voorzien worden van zo'n tekening. Dus wees er snel bij.

 

Ik zal heel het weekend signeren op de stand van de Stripgilde, terug te vinden in de De Jongzaal aan stand 53.

Link naar reactie

Volgens Facebook: 

 

Silvester Strips Helaas. Dit jaar zijn er geen signerende tekenaars aan onze stand in Breda. We hadden een paar topauteurs gepland, maar wegens ziekte en andere onvoorziene omstandigheden is er besloten hun komst te verzetten naar een van de nog komende beurzen in 2016. Hoe dan ook, we zullen in Breda nog steeds ruim vertegenwoordigd zijn met diverse mooie, nieuwe boeken!

Link naar reactie

Volgens Facebook: 

 

Silvester Strips Helaas. Dit jaar zijn er geen signerende tekenaars aan onze stand in Breda. We hadden een paar topauteurs gepland, maar wegens ziekte en andere onvoorziene omstandigheden is er besloten hun komst te verzetten naar een van de nog komende beurzen in 2016. Hoe dan ook, we zullen in Breda nog steeds ruim vertegenwoordigd zijn met diverse mooie, nieuwe boeken!

 

Niet perse vanwege Silvester maar dit is toch de zwakste editie van het stripfestival Breda ooit. Ik denk dat ik aan een dag wel genoeg zal hebben. Jammer maar waar.

Link naar reactie

Niet perse vanwege Silvester maar dit is toch de zwakste editie van het stripfestival Breda ooit. Ik denk dat ik aan een dag wel genoeg zal hebben. Jammer maar waar.

 

Jammer genoeg heeft de organisatie dit jaar minder buitenlandse namen dan in 2014. Ook waren er toen iets meer "grote" namen, al blijft dat subjectief.

Link naar reactie

Terug van leuke dag in Breda. Het was meteen ook het tweede festival voor mijn dochter van elf, Sarah. Haar vorige festival in het Warandepark in Brussel (voor het Robbedoesfestival) zal ze niet snel vergeten wegens véél te druk, vechtende volwassenen in wachtrijen en chaotische organisatie.

Wat een verschil met Breda. Een verademing. Ze was erg enthousiast bij onze terugkeer en de waarheid komt toch uit een kindermond, zeggen ze altijd.

We scoorden samen veertien (!!) dédi's. En dat tussen 10 u en 15 u (want toen zijn we al huiswaarts gegaan). Sarah ging drie keer langs bij Aimée de Jongh met haar 'Snippers'-albums en twee keer met 'Claire' bij Robert van der Kroft. Wat is die Aimée de Jongh toch een vriendelijke ! Zo lief tegen Sarah, niets was haar te veel. Top !

Ik ging drie keer langs bij Kenny Rubenis. Er stond de hele dag door niet veel volk dus als fan van het eerste uur van 'Dating for geeks' scoorde ik in alle delen een mooie tekening. Bij Mark Retera was het naar goeie gewoonte een pak drukker. Toch ook twee dédi's gescoord (van Ruftman en Meneer Van Druten). Bij Aimée de Jongh liet ikzelf haar oneshot 'Terugkeer van de Wespendief' signeren en voorzien van een knappe tekening. Ook gesproken over haar project voor Dagaud met topscenarist Zidrou. Ze klonk heel enthousiast... ik ben nu al benieuwd !

Voor mijn zoon liet ik zijn exemplaar van 'Flip' (verschenen bij Uitgeverij 2000) signeren door Willem Ritstier. Heel vriendelijke man en hij nam heel veel tijd voor de dédi. Leek blij van eens niet gewoon een krabbel in 'Ward' te moeten zetten.

Daarna ging ik langs bij Patrick Van Oppen om mijn laatste album van 'De Vries' te laten signeren. Kers op de taart kwam er bij Roman Surzhenko. Hij zou 50 tekeningen maken. Toen we aankwamen dacht ik dat ik nooit bij de vijftig eersten zou zijn maar toch gelukt. Héél vriendelijke meneer maar gaf me wel een vermoeide indruk na het urenlange vliegen vanuit het verre Rusland. Even gepolst naar zijn versie van 'Kriss van Valnor' maar hij wilde niet te veel vertellen. Hij zei wel dat het niet moeilijk is om in de juiste sfeer te komen. Het zit allemaal in het Thorgal-universum, dus dat scheelt wel wat qua voorstudies enzo.

Heel fijne dag dus. Heel vriendelijke tekenaars en dito standhouders. Weinig tot geen discussies of gedrum. Ik heb bewust langere wachtrijen (van Romano, Meynet en Poupard) gemeden. Dus totaal geen last gehad van stressy toestanden. Topbeurs !

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik ging drie keer langs bij Kenny Rubenis. Er stond de hele dag door niet veel volk dus als fan van het eerste uur van 'Dating for geeks' scoorde ik in alle delen een mooie tekening.

 

 

Ah Kenny... als je al niet fan van zijn Dating for Geeks zou zijn, dan zou je het om de man zelf wel worden. Geniet iedere keer weer hoe hij met veel animo op beurzen aanwezig is. Respect! Zou willen dat de beste man iets bij ons had uitgebracht :e005:

Link naar reactie

Eens met RW en Veto. Kenny Rubenis is een persoonlijkheid die je het gunt. Gelukkig geldt dat voor meer tekenaars. En zeker in Breda. Leuke tekeningen van aardige mensen. Dat is iig een reden om jaarlijks dit festival te bezoeken.

 

Ook al ben ik dit keer niet langs Aimee geweest. Ook die een dikke pluim. Ik voorspel daar een grote toekomst. Niet alleen door de strips maar vanavond zag ik ook een animatie van haar in de jubileum editie van DWDD. Super professioneel en erg aansprekend. En met minimaal 1 miljoen kijkers goeie exposure voor haar.

 

En als ik dan toch pluimen uitdeel.... Fons, Sytze,.... En al die andere organisatie talenten en enthousiastelingen..... CHAPEAU????????

Link naar reactie

Wederom een zeer fijn festival. Alleen wat doorzichtig dat dat groepje irritante duitsers blijkbaar een speciale voorkeurspositie hebben.....

 

De enige duitse last had ik van een kale knaap die eerst bij Merino 30 losse comics liet signeren (handzeichnung bitte) en vervolgens de beste man eindeloos doorzaagde over comics in duitsland. Verder opereerde de duitsers voornamelijk in dedie packs die tegelijkertijd bij de comicmensen in de rij gingen staan.

 

Waar had je expliciet last van ?

Link naar reactie

Waar had je expliciet last van ?

 

Ik was vanmorgen om 8.45 uur de tweede in de wachtrij bij de voordeur. Toen we om 10.00 uur naar binnen mochten en boven kwamen bleken daar alle duitsers al aanwezig te zijn en waren de tekenaars al uitgebreid voor hun bezig. Blijkbaar via de achterdeur binnengekomen als "unsere freunden aus Deutschland".

 

Nogmaals: ik vond dit een leuke festivaldag met vriendelijke tekenaars en mooie dedi's maar dit vond ik dus echt niet kunnen.

Link naar reactie

Wederom leuke beurs, dochterlief begint al een heuse dedi jager te worden.

Het jaarlijkse keuveltje met Lecram.

Retep die weer doet alsof hij mij niet kent.

Volgend jaar weer hoor ;)

 

Ik heb je niet gezien, het helpt wanneer je me luid en duidelijk aanspreekt zodat ik uit de dediejaag modus geraak, dit was Beus dit jaar wel gelukt.

Link naar reactie

ik ben vandaag ook ff geweest 6 volledozen mee terug ff inkopen doen :e008:

velden8 en erix tex nog ff gesproken en wat collega handelaren

het leek of er minder handelaren stonden?

en het aanbod echte mooie hardcovers en beeldjes schaars was

verder pikte ik nog een gerucht op dat de tekenaars bij DBB beetje :e011: waren omdat de uitgeverij 30€ vroeg voor een sc te laten signeren

Link naar reactie

Zo, dag na de het sluiten en ik ben nog moe... was het zaterdag voor ons nog best druk ondanks relatief weinig aanloop, zondag was het na half 12 voor mij dusdanig druk dat ik geen idee van het aantal bezoekers meer had. Ik moest rennen vliegen en weer doorgaan... waar ik naar aanleiding van vorig jaar gedacht had het wel in mijn eentje te kunnen redden was ik zéér content met de hulp van vrijwilliger Stijn (kerel, ik heb je naderhand nog gezocht voor een extra dankjewel maar niet kunnen vinden, dat trekken we nog eens recht!)

 

Doordat Daan Jippes plots ziek werd kreeg ik er twee tafels bij die ik eigenlijk niet kon vullen meer. Ik stond werkelijk versteld aan het einde van de dag van wat ik over heb gehouden - ik had zelfs extra dozen 'sochtends meegenomen om er zeker van te zijn het in te kunnen pakken...

 

Dat dit absoluut niet nodig was geeft mij een heerlijk gevoel en ik hoop dan ook dat de velen die langs zijn geweest ook met een goed gevoel zitten. Jammer dat ik op zeker moment nee moest verkopen voor diverse titels. Ik hoop volgend jaar - ondanks het feit dat ik geniet van de buren in de De Jongzaal! - naar het Foyer te verhuizen. Ik ga nu alvast nadenken hoe ik ons dáár moet presenteren....

 

...whoops wat haal ik me nu weer op de hals...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...