Ga naar inhoud

Stripfestival Breda 10+11 Oktober 2015


Recommended Posts

 

Wat dus het gerucht al wat afzwakt of mijn Frans is erg roestig: 1 softcover inclusief 2 ex-libris. Daar ik niet een dergelijke 'jager' ben heb ik werkelijk geen benul van vergelijkbare waar maar wel dat het goed is dat alle zaken op een rij behoren te staan voor er geruchten verder de wereld in geslingerd worden.

Link naar reactie

Wat dus het gerucht al wat afzwakt of mijn Frans is erg roestig: 1 softcover inclusief 2 ex-libris. Daar ik niet een dergelijke 'jager' ben heb ik werkelijk geen benul van vergelijkbare waar maar wel dat het goed is dat alle zaken op een rij behoren te staan voor er geruchten verder de wereld in geslingerd worden.

 

Als ik in het stukje lees 1 'luxe' = 1 softcover + 1 kaft + 2 ex-libris, dan vind ik dat niet echt positief klinken. 

'

Link naar reactie

Het was weer een mooi festival.

Niet veel tekeningen voor mij. Maar dat hoeft ook niet altijd.

Zaterdag 4 tekeningen en veel gezelligheid.

Zondag 5 tekeningen en mijn zoontje 3 tekeningen en wederom veel gezelligheid.

 

De gezelligheid en het feit dat mijn zoon(tje) zichtbaar genoten had waren voor mij het belangrijkst.

Niet veel uitgegeven, maar na Kampen, Veldhoven, Brussel en FACTS was het meeste al aangekocht.

Geen beurzen meer voor mij in 2015.

 

Speciale dank aan alle vrijwilligers die zich in hebben gezet voor een geslaagde editie.

Link naar reactie

Breda was, net als voorgaande jaren, helemaal prima. Ik had de indruk dat er iets minder bezoekers waren maar het was nog steeds goed druk, ook op zondag. Verkoop van zowel de uitgeverij als het tweedehands spul was prima. Er zijn inderdaad minder standhouders met bananendoosdump (eigenlijk alleen De bezeten bezitter met leesmapspul en Barabas), gelukkig maar.

 

Veel leuke gesprekken gehad zoals een verzamelaar die bij ons de HC van "Het luchtkasteel" had gekocht en ik kreeg van hem retour de oude uitgave uit de jaren '70 in nieuwstaat...die kan mooi in m'n eigen Philemon verzameling. En iemand met de achternaam "Rebel" die natuurlijk het Tex Willer album "De laatste rebel" wilde kopen.

 

Gespotte Repers: Tuinman, Velden8, Fons en Lecram die zondagmorgen 10 uur naar boven gesprint kwam. Hij zat niet meer bij de eerste drie - de jaren gaan tellen kennelijk :e005: . Wel direct de tas bij de eerste tekenaar gedumpt, dat getuigde van een jarenlange ervaring... Toch weer vergeten om eindelijk eens bij collega RW te gaan buurten, nou ja volgende keer dan maar.

 

Diverse tekeningen gekregen (Surzenko, van Muylwijck, Spaey) en gelijk nog een tekenaar kunnen strikken voor het volgende Philemon album (nou ja de ex-libris dan).

 

Complimenten voor Sytse en al zijn vrijwilligers! Tot volgend jaar, wij gaan ons best doen om dan weer een (Italiaanse?) tekenaar mee te nemen...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Gespotte Repers:  Lecram die zondagmorgen 10 uur naar boven gesprint kwam. Hij zat niet meer bij de eerste drie - de jaren gaan tellen kennelijk :e005: . 

 

Als het zondagmorgen was, dan zal hij wel - net als de meeste andere dedi-jagers - uitgeslapen hebben, waardoor hij er niet meer vooraan bijzat. 

Link naar reactie

Gespotte Repers: Tuinman, Velden8, Fons en Lecram die zondagmorgen 10 uur naar boven gesprint kwam. Hij zat niet meer bij de eerste drie - de jaren gaan tellen kennelijk :e005: . Wel direct de tas bij de eerste tekenaar gedumpt, dat getuigde van een jarenlange ervaring...

 

Erik

 

Ik was zelfs eigenlijk vrij laat aanwezig, en stond als een goed zuinig Nederlander betaamt netjes in de gratis ingang voor Eppo-lezers rij :e005:

Anders dan ons nationale voetbalelftal kon ik mijn combinatie van ervaring en fysiek nog omzetten in een sterke opening, al moet ik, inzake fysieke mogelijkheden, eerlijk toegeven dat eenoog koning is in het land der blinden.

Helaas toch weer vergeten bij jou langs te komen voor de nieuwste Philemons, op reis met de ongelover is mijn laatste.

post-150-0-45146300-1444843021_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik was zelfs eigenlijk vrij laat aanwezig, en stond als een goed zuinig Nederlander betaamt netjes in de gratis ingang voor Eppo-lezers rij

 

Maar pas nadat je vrienden voorin de rij had opgezocht.

Link naar reactie

Het was een gezellige beurs met genoeg aansprekende tekenaars. De locatie blijf ik niet ideaal vinden, de indeling is niet geschikt voor een dergelijke beurs naar mijn mening (de achterste zaal zit nogal verscholen) en ook loopt de temperatuur er gauw op.

Voor de organisatie en de vrijwilligers niets dan lof.

Link naar reactie

Ik was zelfs eigenlijk vrij laat aanwezig, en stond als een goed zuinig Nederlander betaamt netjes in de gratis ingang voor Eppo-lezers rij

 

Maar pas nadat je vrienden voorin de rij had opgezocht.

 

Ik ben best blij dat ik vrienden heb op dit soort beurzen, geeft naast gezelligheid meer voordelen :e012:

 

Op zich Breda een prima locatie, misschien een wat moeilijke doorloop hier en daar, maar zeker gezellig en strak geregeld. 

Parkeren is top, catering is top en goed overzicht bij signerende tekenaars.

Een openbaring vergeleken bij die kille saaie sporthallen en buurthuizen.

Link naar reactie

Op zich Breda een prima locatie, misschien een wat moeilijke doorloop hier en daar, maar zeker gezellig en strak geregeld. 

Parkeren is top, catering is top en goed overzicht bij signerende tekenaars.

Een openbaring vergeleken bij die kille saaie sporthallen en buurthuizen.

 

Grotendeels mee eens.

Goed parkeren, goedkope koffie lekker dicht in de buurt. Enige echte nadeel is dat een aantal handlelaren in de tweede zaal binnenin weggestopt zit

Link naar reactie

Ik ben zelf van mening dat je in de achterste zaal de tekenaars van het festival moet neerzetten.

Op deze manier dwing je de mensen om het hele festival te bezoeken.

Ik wil best geloven dat dat een bezoeker van het dit festival niet alle zalen bezoekt.

 

Ben dit jaar voor het eerst bv. in de bioscoopzaal geweest (met dank aan mijn zoontje).

Wat een grote bioscoopzaal, dit had ik toch niet direct verwacht.

 

De beurs locatie zelf vindt ik verder wel goed geschikt.

Catering is goed. Parkeren is goed. De entree is perfect, binnen wachten is beter dan buiten :e012:

Gevarieerd aanbod van stands en artiesten. Toelaatprijzen niet te duur (zeker als eppo lid)

Wat wil je nog meer.

Link naar reactie

De bioscoop zaal is goed verstopt inderdaad. Dit jaar voor de eerste keer niet naar de bioscoopzaal geweest, andere jaren wilde dochterlief de Barbiefilms zien, maar vindt het sinds een tijdje 'te kinderachtig'.

Tja, zo gaat dat.

Verder vind ik het Chassé top, kom er regelmatig aangezien dochterlief wel eens op moet treden met zang en dans. Ik parkeer altijd in de parkeergarage, gangetje door, trapje op en je bent binnen.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Ik ben zelf van mening dat je in de achterste zaal de tekenaars van het festival moet neerzetten.

Op deze manier dwing je de mensen om het hele festival te bezoeken.

Ik wil best geloven dat dat een bezoeker van het dit festival niet alle zalen bezoekt.

 

Ben dit jaar voor het eerst bv. in de bioscoopzaal geweest (met dank aan mijn zoontje).

Wat een grote bioscoopzaal, dit had ik toch niet direct verwacht.

 

De beurs locatie zelf vindt ik verder wel goed geschikt.

Catering is goed. Parkeren is goed. De entree is perfect, binnen wachten is beter dan buiten :e012:

Gevarieerd aanbod van stands en artiesten. Toelaatprijzen niet te duur (zeker als eppo lid)

Wat wil je nog meer.

Zet de tekenaars NIET achteraan (of bovenaan zoals in Hasselt), niet alle bezoekers aan een beurs zijn dédijagers. Het is dus leuk als passanten een tekenaar (en zijn werk) 'ontdekken'. Ik vond Breda voor het tweede jaar op rij een prima beurs  :e005: , een dikke proficiat aan Sytse en het volledige team !!!

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 5 months later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...