Ga naar inhoud

Strip- En Boekenmarkt Op Het De Coninckplein Antwerpen


Gast Natte aap

Recommended Posts

leuk weer vandaag. Het was weer lekker druk.

 

Vorige keer heb ik gigantisch gescoord. Deze keer ietsjes minder maar toch nog steeds de moeite  om af te zakken naar daar.

Blauwe rook HC voor 3€

De fotograaf HC 3€

 

En dan bij Lambik ook nog een aantal tweedehandsjes gevonden.

 

Deze keer stond er een vietnamees kraampje met goeie noedels en loempia's en de wereldwinkel met een paar leuke dingen. De moeite om eens te komen zien. Volgende maand zit ik in Afrika dus dan sla ik over, maar ga zeker eens kijken. Als het droog is, is dat superleuk. Vlakbij het station, de bib is open, een paar leuke cafeetjes en zoals ik al zei, je vrouw kan ondertussen gaan winkelen in de chinese supermarkt. win-win.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Zondag 16 maart is het weer zover!!!! Ook Nederlandse striplezers en -verzamelaars vinden meer en meer de weg naar dit plein. Temeer ook omdat er af en toe ook vinyl wordt aangeboden wat het aanbod toch weer wat doet toenemen.

Ik sta er ook…tenzij het stormt

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Even melden dat ook op zondag 16 maart de boeken en stripbeurs op het De Coninckplein doorgaat. Ikzelf zal niet aanwezig zijn want ik sta - na enkele jaren afwezigheid - nog eens op de Wilrijkse Stripdagen!! Dus hier komt de tip voor de stripliefhebber : vang 2 vliegen in één klap en ga naar beide evenementen!!!! Wilrijk is immers op 5 km van het De Coninckplein en is momenteel de enige grote stripbeurs in de omgeving van Antwerpen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Dus niet vergeten : Vlaamse Stripdagen in WILRIJK (Valaarhof in de Letterkundestraat), gedurende het ganse weekend van 16 en 17 maart.

De strip- en boekenmarkt is er op het De Coninckplein op zondag 17 maart. Dus TOPSTRIPWEEKEND IN ANTWERPEN!!!

Link naar reactie
  • 2 months later...

Nog maar eens : NU ZONDAG IS HET BOEKEN- EN STRIPMARKT OP HET DE CONINCKPLEIN.

Een stralende zon, een strip of boek kopen en hem uitlezen aan de rand van de markt op één van de kleine terrasjes!!!

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...

Zondag is het Strip- en Boekenmarkt op het De Coninckplein te Antwerpen. 

Ikzelf sta er weer eens en heb zelfs de Ons Volkske albums 1,2 en 3 bij. (niet de blauwe, neen, de moeilijke van de gewone reeks). Voorts heb ik Portugese tijdschriften bij van de jaren 50 met covers van Hergé, Graton, Reding en Vandersteen. Top, die Volkskes had ik eigenlijk nog nooit vastgehad.

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Is dat de moeite? Hoeveel kramen met strips staan daar?

 

het is een markt met boeken en strips. Dus echt voor mensen die nog wat tweedehandsboekjes zoeken. Het is geen grote markt maar een gemiddeld pleintje vol. Daar is op goeie dagen ongeveer 1/3e gevuld met stripkraampjes van tweedehandsverkopers. De rest is boeken en een paar eetkraamkes.

Wat Martin zegt klopt gedeeltelijk maar niet helemaal. Sommige kramers hanteren inderdaad stevige prijzen, tot zelfs zotte prijzen, maar andere hebben gewoon normale tweedehandsprijzen. gast_Lambik*** staat er meestal en die zijn prijzen zijn gewoon correct voor tweedehandsstrips in goede staat. En ja, hij heeft wel eens een moeilijker boekske dat je wat duurder betaalt maar dan nog zijn het de normale duurdere prijzen die gangbaar zijn voor die boekjes. En zo zijn er op mooie dagen nog wel een kraam of drie vier met normale prijzen voor tweedehandsstrips. Ik kocht er zelf al een paar keer en ik mag niet klagen over de prijzen van de meeste kraampjes. 

 

goh, is het de moeite? Als je alleen maar voor strips komt en je moet een eind reizen en je vindt dan een zevental kramen met strips en nog tien met boeken, dan is dat niet de moeite nee.

Maar als je een uurtje of twee op dat pleintje rondloopt en ook eens bij de andere kraampjes snuistert, en nadien een dagje Antwerpen. Door de chinese straat wandelen (daar moet je langs als je van het station komt), Iets gaan eten in het centrum, ene drinken op een terras op de groenplaats of de grote markt of in café kiebooms met het vintage fifties interieur (vlaamse fifties hé, geen amerikaanse fifties) of langs de schalde wandelen, dan is het wel eens de moeite om dat op zo'n zondag te doen dat het boekenmarkt is. Dan combineer je de twee gewoon.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik kan enkel en alleen maar al het goeds bevestigen van wat urrep*** over de boekenmarkt vertelt!!! Het enige wat ik er nog aan toe kan voegen dat is dat je daar echt nog wel koopjes kan doen bij mensen die daar eenmalig met boeken komen staan en eveneens strips bijhebben. Je moet dan natuurlijk wel 's morgens komen!!! Ikzelf en ook andere verzamelaars-verkopers hebben hier al toppers gevonden!!! 

 

Dus : nu zondag!!! Allen daarheen als het weer het toelaat!!!

Link naar reactie

Mag ik dan ook nog eens jullie mening over pittige prijzen? Wat zijn pittige prijzen voor zeer mooie tweedehandsstrips? Ik geef maar voorbeelden : Rode Ridder, Suske en Wiske, SODA, Blauwbloezen, DaedalusHC? 

Een zeer mooie Beverpatroelje nummer 1? Een Kari Lente die zeer verzamelwaardig is? Al bij al is het toch moeilijk om over pittige of geen pittige prijzen te spreken... Maar ik hoor het graag!!!

Link naar reactie

Ik denk wel dat de klassiekers als Kuifje, Suske en Wiske, Guust, Baard en Kale nog een hele tijd hun waarde zullen behouden. Misschien nog 10 jaar. Daarna vrees ik echter ook dat de prijzen zeer vlug gaan afnemen. Immers, de huidige jonge generatie leest veel minder strips dan de generatie van de jaren '50, '60 en '70. En bij die mensen zit er momenteel nog heel veel in hun kasten. Binnen +/- 10 jaar gaat dat meer en meer op de markt komen maar er is geen opvolging meer die die oude strips willen kopen - en zeker niet aan de huidige prijzen. Ik denk zelfs dat nu die integrales nog een beetje een boost geven om nieuwe "jonge" verzamelaars aan te trekken die eventueel ook het oude materiaal boeiend vinden. Ach ja, we zien wel, ik heb er altijd enorm veel plezier aan beleefd: het vinden van de schat op zolder blijft iets magisch hebben!!!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...