Ga naar inhoud

Strip- En Boekenmarkt Op Het De Coninckplein Antwerpen


Gast Natte aap

Recommended Posts

Deze draad is op het vorige forum gestart door Lambik. Dan heeft Storm gezegd dat hij instaat voor de promotie. Maar geen van beide forummers heeft deze draad hier gestart. Dus doe ik het maar hé :)

 

Weet er iemand of het morgen 16 December stripmarkt is op het De Coninckplein? Het is normaal elke derde zondag van de maand, dus normaal gezien is het deze zondag. Heeft er iemand een bevestiging?

Link naar reactie

Een bevestiging hoeft niet want het is met zekerheid op de derde zondag van de maand. Het enige dat roet in het eten kan gooien zijn de weersomstandigheden. Vorige maand was het regenachtig en waren er minder kramen dan gewoonlijk.

 

Cool, dan ga ik morgen mijn frustratie daar wegkopen van de gemiste betelgeuze en jazz maynard van het stripfestijn in Gent :)

Als het regent is dat inderdaad niet leuk, maar als het weer zoals vandaag is, dan is er geen enkel probleem.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

ja ik dacht dat het nog wel zou meevallen qua aanwezige kramen aangezien er toch droog weer werd voorspeld. Maar helaas. Nu ja, in januari nog eens proberen. Ik combineer het meestal met een bezoekje aan de Sun Wah, de aziatische supermarkt :)

Link naar reactie

ja ik dacht dat het nog wel zou meevallen qua aanwezige kramen aangezien er toch droog weer werd voorspeld. Maar helaas. Nu ja, in januari nog eens proberen. Ik combineer het meestal met een bezoekje aan de Sun Wah, de aziatische supermarkt :)

 

Is dat bezoekje aan de Sun Wah omdat vrouw vrouw mee is? We zijn toen ook eens langs geweest in de Sun Wah. Daar kochten we al sedert bijna dertig jaar geleden. Maar wel maximum een paar keer per jaar.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie

vrouw vrouw moet mee met mij. Zij wil altijd naar de Afrikaanse shop om de hoek, maar vrouw vrouw moet met mij mee naar de Sun Wah :) Bwa, ik heb daar altijd wel wat producten van nodig, of van een supermarkt uit dezelfde straat. De toko heeft altijd dingen die ik gebruik bij het koken.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik ben geweest, maar niet voor lang. Het aantal kraampjes was op een hand te tellen.

Het was dan nog aan het stofsneeuwen waardoor de standhouders last hadden van binnengewaaide sneeuw die op de boeken bleef liggen.

Ik ben dan maar naar den Beo gereden, maar heb er niks gekocht.

 

hopelijk dat het tegen de zomer weer begint aan te trekken.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

pff, vanmorgen nog eens gaan kijken. Dit is echt dood. 4 kraampjes en dezelfde stripverkoper als elke maand met bakken vol dure eerste drukken maar geen gewone tweedehands. Ik ben op drie minuten eens rondgewandeld en had het al weer gezien. Toen Lambik er nog stond was het interessant en heb ik best wel wat gekocht, maar nu ... Ik hoop dat lambik deze zomer nog wel eens terug komt, want zoals het nu is, is er geen strip te zien. Nochtans is het weer best goed, fris maar droog en geen regen voorspeld. Er zijn overdekte kraampjes.

 

Deze zomer was het echt heel goed bevolkt en heb ik mooie dingen kunnen kopen. Dus ik hoop dat het vanaf de lente wel weer terug aantrekt.

 

Iemand nog iets gehoord van Lambik of storm op dit forum?

Link naar reactie

Beste Natte Aap,

 

Vanaf volgende maand sta ik normaal terug op het plein. Ook andere stripverkopers zullen dan weer terug de weg naar het plein vinden. Wij hebben een aantal maanden echt wel last gehad van de regenbuien en aldus had ik er even genoeg van. In ieder geval bedankt voor de commentaar over mijn kraam. Ik heb ondertussen ook wel wat bijgevonden en zal dat met genoegen presenteren op de volgende markt.

 

Thx

Lambik

Link naar reactie

Trouwens ik wilde deze maand ook nog inschrijven maar volgens de regels was ik een aantal dagen te laat. En zoals ze in Antwerpen zeggen : "ze was zoe soepel as ne petrel" (ze was niet echt soepel), er viel niet te praten over eventuele deelname gezien ik aldus te laat was. Eigenlijk spijtig. Ik had de liefhebbers misschien blij kunnen maken...

Link naar reactie

Ah, lambik is terug :) Merci voor je reactie.

 

Check, dus vanaf volgende maand terug naar het de coninckplein afzakken. Staat genoteerd :)

 

(even ter correctie, ik wil die vaste handelaar die er maandelijks staat zeker niet afkraken of bekritiseren hoor. Ik ben blij dat hij er is, maar hij heeft geen artikelen mee waar ik in geïnteresseerd ben)

 

Hoogstwaarschijnlijk zal die soepele petrel nog nooit op het plein geweest zijn. Als ze zelf eens komt zien hoe troosteloos het vandaag was, had ze je er zelf nog naartoe gereden, te laat of niet. Maar goed, ik onthou vooral uit dit hele verhaal dat het vanaf volgende maand terug interessant wordt op de stripmarkt voor de bananendozenzoekerd :)

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Moesten er mensen naar de Wilrijkse Stripdagen komen : goeie keuze! Vergeet echter ook niet dat het derde zondag van de maand is en dat aldus het De Coninckplein ook zijn boeken en stripmarkt organiseert. In weer en wind. Ik ga er terug staan en hoop op minstens één straaltje zon. Dus voor de vele Nederlandse stripfanaten die morgen afzakken naar Wilrijk: De Coninckplein verwacht u. 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Er was zon, er was veel volk en er waren veel standhouders. Toch weer een oud Frans scoutsboekje gevonden met één van de eerste tekeningen van George Rémi. Dat heb je op de combinatie van een boeken- en stripmarkt; daar staan ook mensen die antiquariaat van boeken en tijdschriften verkopen. Alsook oud papier (zoals oude postkaarten, bierviltjes, enz…) en ook daar zit wel al eens iets tussen. Ikzelf heb toch een paar mensen aan oude Bessy's, Robert en Bertrands', XIII, enz geholpen.

Voila, tot de volgende zondag (de derde van de maand mei dus!!!!) Dan is het van 10 uur tot 18 uur. 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Gast Natte aap

ik kom net terug van de stripmarkt. Het was een gezellig sfeertje. lekker weer ook. de opkomst was een beetje mix. Veel boekenstandjes maar toch ook een paar stripstanden. tse tse was er, ook eentje met bakken vol comics dan eentje die zijn katamaroms aan 5€ 't stuk weg deed :) en Lambik natuurlijk. Telkens als die smeerlap er staat ben ik weer wat geld kwijt :) maar toch weer een twintigtal sc'tjes kunnen scoren dus een prima ochtend.

Link naar reactie

"Smeerlap", ben veel te braaf geweest!!! Maar inderdaad het bleef mooi weer en er was toch wat aanbod. Jammer dat Walter (de man die altijd alles bij heeft wat niemand meer vindt : postkaarten, oude viltpapiertjes, stickers, enz…) er niet was. Daar kan je soms ook echt koopjes doen. De Nederlandse man met de comics heeft toch ook goed gewerkt, vond ik. Wat mij echt wel verwonderde gezien comics hier iets onbekender zijn.

Hartelijk bedankt aan allen die gekomen zijn!!!

Link naar reactie
Gast Natte aap

da's waar, je bent een brave smeerlap en je slaagt er in om telkens toch weer de boeken mee te brengen die ik wil kopen :) Dan denk ik gewoon eens te bladeren voor dat éne deel dat ik nog zoek en vind ik er weer een stuk of 15 :)

 

(smeerlap is vriendschappelijk bedoeld hé :) )

 

verder kan ik iedereen aanraden om eens langs te komen. Vanaf nu is er ook altijd iets te doen op die zondagen in de bibliotheek er naast, zijn er een paar gezellige terrasjes, is de chinese supermarkt open op zondag dus kan ja je vrouw meenemen en achteraf je verbazen over de rist vreemde en onbekende lekkernijen, is er een Tibetaanse café en een 50's café op het pleintje en zijn er altijd wel leuke kraampjes om door te wandelen. Het is niet supergroot, maar het heeft wel iets gezelligs.

Link naar reactie
Gast haldimand edealth

Voila, dat is nog eens een spetterende boodschap. En dan spreek je nog niet over de rist vreemde en onbekende vogels die het plein soms kunnen bevolken. Allemaal deep down in Antwerpen stad. I love it!!! Nog nooit heb ik daar last gehad met niemand. Af en toe komt er al eens een vriendelijke junk vertellen dat hij thuis hopen oude strips heeft liggen. Die verhalen neem ik er graag bij. Teken dat strips bij iedereen leven!!!! Voor de rest heeft Natte Aap overschot van gelijk : op de boeken en stripmarkt is het altijd gezellig. Trouwens ook voor de talrijke boeken en meer en meer op lp's!!! Hopelijk vind ik weer iets moois dat je kan meegraaien volgende keer. Alhoewel ik moet zeggen dat het moeilijk is om nog iets te vinden. En "smeerlap" is altijd een beetje vriendschappelijk bedoeld hé!!!! Smerige aap!  :e005:

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Natte aap

lambik, mijn collega zoekt het album "de avonturen van lange wapper". Heb je dat aan een tweedehandsprijsje of is dat antiquariaat van minstens 25 euro? Want als het een goedkope strip is, dan stuur ik hem eens langs volgende keer.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Natte aap

Zondag is het weer de derde zondag van de maand. Dus het strip- en boekenplein (en mijn bezoekje aan de sun wah) is weer op het de coninckplein. Allen daarheen. Lambik, licht eens een tipje van de sluier wie er allemaal gaat zijn?

Link naar reactie

Ikzelf, Walter vanhet antiquariaat (had enkele maanden geleden iets heel ouds bij van Hergé), Walter van het oud papier (deze man heeft altijd iets bij dat je al jaren niet meer bent tegengekomen), iemand van Rotterdam met Comics, en dan nog een vijftal specifieke stripfanaten met alleen maar strips. Wat er daar de laatste tijd ook meer verkocht wordt, is vinyl (LP's en maxisingles). Ikzelf heb niet echt veel nieuws bij me inzake strips maar ik heb wel een hele berg soldaatjes, indianen, cowboys en ridders van de jaren '70 gevonden, alsook Corgi, Dinky en Matchbox-kes van die periode. Ik vind dat ook zo plezant dat ik het eens meebreng.

 

Allé iedereen welkom. De organisatie verwacht veel volk want er beginnen ook tal van fietstochten vanop die plaats morgen!!!!

 

De Coninckplein (nogmaals voor Nederlandse vrienden : je komt het Centraal Station uit en je gaat rechtdoor over het K Astridplein. Als je dat over bent dan ga je de straat van Chinatown in en als je dan rechtdoor loopt kom je na 2 minuten op het De Coninckplein.

 

Tot dan!!!

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...