Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

ik begrijp nog altijd niet waarom catawiki het nummer in de collectie laat primeren ipv het nummer in de reeks.

echt niet handig bij reeksen waar plots de collectie van ophoudt te bestaan, zoals bij glénat al is voorgekomen, of bij reeksen die van uitgever wisselen, en waar deze niet in een collectie zitten, maar als reeks verder loopt.

Link naar reactie

ik begrijp nog altijd niet waarom catawiki het nummer in de collectie laat primeren ipv het nummer in de reeks.

echt niet handig bij reeksen waar plots de collectie van ophoudt te bestaan, zoals bij glénat al is voorgekomen, of bij reeksen die van uitgever wisselen, en waar deze niet in een collectie zitten, maar als reeks verder loopt.

Ik vrees dat dit nog van mij komt en ik was dit gewoon door de Matla catalogus. Meestal is het boek in een collectie niet hetzelfde als die in een reeks, het album in de collectie heeft een nummer, als die herdrukt wordt in een eigen reeks heeft die een reeks-nummer (het verhaal heeft een eigen verhaal-nummer). De uitgever heeft het dus zo bedoeld en als we die nummers niet gebruiken zou ook nooit duidelijk worden wat er in die collectie zit.

 

Lombard collectie en Favorietenreeks dienen eigenlijk als basis, die hebben een eigen nummer en soms later herdrukt met een reeks nummer. Het systeem werkt zo dat we meestal een andere reeks nemen als de uitgever of uitvoering veranderd gewoon omdat er nu eenmaal zo verzameld wordt, als je echter niet verzameld maar meer een leescollectie hebt is het inderdaad minder duidelijk.

 

Een andere basis reeks die we gebruiken is Suske en Wiske, die is zo groot en uitgebreid dat al die systemen noodzakelijk zijn om daar enigszins wat structuur en logica in te kunnen steken. Kleine reeksen worden dan iets teveel uitgesplitst maar die zijn nog beheersbaar qua aantal.

 

De reden is dus omdat de catalogus opgemaakt is voor de verzamelaar en niet voor de lezer, al was het ook niet gemaakt voor al die herdrukken binnen een reeks, op die manier zie je door de bomen het bos niet meer.

Link naar reactie

Aangezien dit toch een zaagdraad is: vandaag stak er een Catawiki Magazine in mijn brievenbus. Ik heb ooit eens via Catawiki iets besteld maar vind het niet fijn dat ze nu ongevraagd mijn adres gebruiken om hun oud papier te dumpen. De postzegelcollectie van Queen Elizabeth interesseert mij niet.

Link naar reactie

Aangezien dit toch een zaagdraad is: vandaag stak er een Catawiki Magazine in mijn brievenbus. Ik heb ooit eens via Catawiki iets besteld maar vind het niet fijn dat ze nu ongevraagd mijn adres gebruiken om hun oud papier te dumpen. De postzegelcollectie van Queen Elizabeth interesseert mij niet.

 

Bij mijn weten krijg je het Catawiki Magazine pas wanneer je € 1,95 hebt betaald voor een bijdrage in de porto kosten? Dat zou betekenen dat je het magazine een paar maanden terug actief hebt besteld.

Link naar reactie

Bij mijn weten krijg je het Catawiki Magazine pas wanneer je € 1,95 hebt betaald voor een bijdrage in de porto kosten? Dat zou betekenen dat je het magazine een paar maanden terug actief hebt besteld.

 

Ik heb enkel het eerste nummer gekregen, misschien nog een late nazending? ><

Link naar reactie

Bij mijn weten krijg je het Catawiki Magazine pas wanneer je € 1,95 hebt betaald voor een bijdrage in de porto kosten? Dat zou betekenen dat je het magazine een paar maanden terug actief hebt besteld.

 

Ik zag op de site dat je er in principe voor moet betalen, inderdaad, maar dat heb ik met zekerheid nooit gedaan.

Link naar reactie

Ik, daarentegen, was erg gecharmeerd door hun nieuwe editie van het Catawiki magazine en was érg geïnteresseerd in de koffiemelkcupdekseltjesverzameling.

 

koffiemelkcupdekseltjesverzameling :e011:  driemaal woordwaarde...... :e015:

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

heh ;) als je met drie borden speelt ;) uit saaie winteravonden weer ik nog dat die krengen maar 15 bij 15 waren... :D

 

Was gewoon de eerste gedachte die bij mij op kwam toen ik dat woord zag (koffiemelkcupdekseltjesverzameling) ;)

 

Dan neem ik toch nog liever de somstijds vreemde reacties op de koop toe als ik zeg "Ik lees strips en verzamel ze ook nog!"  Hoe zouden de mensen reageren als je zegt: ik? ik verzamel koffiemelkcupdekseltjes! ........ :e005:  :e005:  :e005:

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Was gewoon de eerste gedachte die bij mij op kwam toen ik dat woord zag (koffiemelkcupdekseltjesverzameling) ;)

 

Dan neem ik toch nog liever de somstijds vreemde reacties op de koop toe als ik zeg "Ik lees strips en verzamel ze ook nog!"  Hoe zouden de mensen reageren als je zegt: ik? ik verzamel koffiemelkcupdekseltjes! ........ :e005:  :e005:  :e005:

Ik heb ooit gezgd dat ik strips verzamelde. Dat ging nog. Toen ik het over games had werd het ongemakkelijk. Ik zal maar niks over Panini zeggen :D
Link naar reactie

Er zitten nog steeds elke week valse Urbanusalbums op de veiling.

Nu weer een gekartonneerd album 15 op woensdag.

Ik kan alleen maar zeggen: koop deze boeken niet.

Urgh mr. Linthout de houding van Nederlanders tov vervalsingen is fundamenteel verschillend van ons Vlamingen.

 

Zij vinden gewoon dat dat mag.

Link naar reactie

Er zitten nog steeds elke week valse Urbanusalbums op de veiling.

Nu weer een gekartonneerd album 15 op woensdag.

Ik kan alleen maar zeggen: koop deze boeken niet.

Mag ik vragen wat er precies vervalst is aan dit boek?  http://veiling.catawiki.nl/kavels/468699-

Zijn het geen echte handtekeningen?

Het lijkt mij een afgekeurd exemplaar (ongenummerd en zonder bijlage) dat beschouwd moet worden als afval. Beschamend dat een veilingmeester zoiets accepteert.

 

Ja ik werd daar als (nu ex) beheerder ferm uitgelachen toen ik illegale uitgaven wou verbieden.

Je mag (ook als beheerder) natuurlijk een persoonlijke mening hebben over de verkoop van illegale uitgaven, maar pas op: stel dat niet gelijk met het in de catalogus opnemen van dergelijke items. De catalogus dient als objectief overzicht van alle verzamelwaardige items die verschenen zijn, ongeacht of ze legaal zijn uitgebracht. (Uiteraard met uitzondering van dingen die je wettelijk gezien niet mag bezitten.) Beheerders hebben (in hun functie) geen zeggenschap over of bemoeienis met wat in shops of via de veiling verkocht wordt.

Persoonlijk zou ik ook graag zien dat de verkoop van (in elk geval recent) illegaal spul geblokkeerd zou worden, ook omdat het de geloofwaardigheid van Catawiki als serieuze verzamelaarssite ernstig schaadt.  

 

In Olland mag je 3 vervalsingen van elk item bezitten.

Is dat Vlaamse humor of begrijp ik je verkeerd?

Link naar reactie

Recente illegale uitgaven worden niet meer geaccepteerd op de stripveilingen van Catawiki. Met uitzondering van parodieën, aangezien de jurisprudentie op dat gebied ten faveure van de parodie is. Dat het per abuis kan voorkomen dat een recente illegale uitgave er tussen door glipt is niet uit te sluiten, maar dat is dus niet het beleid.

Ik ben zelf geen fan van illegale uitgaven die enkel zijn verschenen om de verzamelaar en stripliefhebber geld uit de zak te kloppen.

Link naar reactie

Ik heb het even gemeld bij de veilingmeester. Dat kan je in't vervolg misschien beter zelf doen?

Ik doe dat hoor! De man luistert niet. Kassa kassa....

De nummering van de boeken en het handtekenen gebeurde tezelfdertijd.

Dezen zijn niet genummerd, dus de handtekeningen zijn vals. Je ziet het er soms wel aan hoor.

Ik heb er eens een gezien waarvan het binnenwerk er achteraf in gekleefd was.

Ik zou de boeken in het echt moeten zien om meer te vertellen, maar dit is rotzooi voor in de afvalbak.DAT is wel zeker.

Link naar reactie

In Olland mag je 3 vervalsingen van elk item bezitten.

Is dat Vlaamse humor of begrijp ik je verkeerd?

 

Lachen mag altijd, maar is dit Nederlandse humor of begrijp ik het verkeerd ;)

 

http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/buitenland/27516-merkartikelen-die-men-niet-mag-invoeren.html

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/bijzondere_producten_en_huisdieren/nagemaakte_artikelen

Link naar reactie
Gast Natte aap

Voor de 'gewone' boeken dit al geprobeerd? Leek me wel iets, maar ook verre van volledig vrees ik...

Ze hebben in elk geval wel de boeken die ik wou invoeren in catawiki. Dus dat is al een dikke pluim voor librarything. Maar ik vind nergens een offline app of een manier om je lijstje in een excel te exporteren, maar misschien heb ik nog niet goed gekeken? Weet iemand of dat kan?

Link naar reactie

Ik doe dat hoor! De man luistert niet. Kassa kassa....

De nummering van de boeken en het handtekenen gebeurde tezelfdertijd.

Dezen zijn niet genummerd, dus de handtekeningen zijn vals. Je ziet het er soms wel aan hoor.

Ik heb er eens een gezien waarvan het binnenwerk er achteraf in gekleefd was.

Ik zou de boeken in het echt moeten zien om meer te vertellen, maar dit is rotzooi voor in de afvalbak.DAT is wel zeker.

Schandalig.  Zou het geen idee zijn dat men een vraag kan stellen over een item en dat vraag en antwoord gepubliceerd worden bij het item?  Zoals bij ebay.  Niet dat ebay veel doet tov vervalsingen.  Catawiki zou wat doortastender mogen optreden bij vervalsingen.  Op bdgest zijn ze al de laughing stock.... 

Link naar reactie

Schandalig.  Zou het geen idee zijn dat men een vraag kan stellen over een item en dat vraag en antwoord gepubliceerd worden bij het item?  Zoals bij ebay.  Niet dat ebay veel doet tov vervalsingen.  Catawiki zou wat doortastender mogen optreden bij vervalsingen.  Op bdgest zijn ze al de laughing stock.... 

Ollanders zijn pussy.

Link naar reactie

Ik doe dat hoor! De man luistert niet. Kassa kassa....

De nummering van de boeken en het handtekenen gebeurde tezelfdertijd.

Dezen zijn niet genummerd, dus de handtekeningen zijn vals. Je ziet het er soms wel aan hoor.

Ik heb er eens een gezien waarvan het binnenwerk er achteraf in gekleefd was.

Ik zou de boeken in het echt moeten zien om meer te vertellen, maar dit is rotzooi voor in de afvalbak.DAT is wel zeker.

Ik verschiet daar van.

Ik begrijp niet waarom catawiki toestaat dat illegale uitgaven worden verhandeld op haar site.

Als ik iets koop op de veiling verwacht ik dat het legaal is, daarvoor betaal ik ook veilingkosten, zodat de veilingmeester er de illegale brol kan uitgooien en ik als koper niet in 't zak wordt gezet. 

Link naar reactie

 

Moeten we ervan uitgaan dat elk item aangeboden op de veiling van Catawiki minstens 75 euro waard is?

 

Dat was altijd de stelregel, maar de laatste weken wordt er veel afgehamerd tussen de 25 en 75 Euro... Ik kan daar twee redenen voor verzinnen: ofwel het aanbod in de twee (reguliere) wekelijkse veilingen is niet goed genoeg, ofwel de veilingklanten raken wat verzadigd.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

 

 

Dat was altijd de stelregel, maar de laatste weken wordt er veel afgehamerd tussen de 25 en 75 Euro... Ik kan daar twee redenen voor verzinnen: ofwel het aanbod in de twee (reguliere) wekelijkse veilingen is niet goed genoeg, ofwel de veilingklanten raken wat verzadigd.

 

Erik

 

Bovendien heeft Bobbedoes ook veilingen met mooi spul en zijn iets goedkoper. Heb geen aandelen daar, maar ze hebben mooie items voor mij toch. ;)

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Het land van de aanbieder kan een rol spelen, omdat verzenden binnen de landsgrenzen vaak veel goedkoper is dan daarbuiten.

 

Ten aanzien van de prijzen kan je inderdaad stellen dat die worden bepaald door vraag en aanbod. Als van een bepaald album alle liefhebbers al een exemplaar hebben, dan zal het niet veel meer gaan opbrengen.

Link naar reactie

Ik verdenk sommige verkopers er ook van hun prijzen artificieel omhoog te drijven. Ik zie vaak hetzelfde kavel opduiken dat de ene keer voor 400+ verkocht wordt om weken later voor 100 weg te gaan bij een andere verkoper en weer enkele weken wéér 400+ (door diezelfde eerste verkoper). Toeval?

 

Da's wel een groot verschil, heb je daar een voorbeeld van? Kwaliteit van het album en de beschrijving zijn ook belangrijk en er zijn nog wel elementen die meespelen.

 

 

Tip:

Als je dit toevoegt aan je zoekterm in Google krijg je enkel resultaten van de oude en nieuwe veilingen te zien.

 

site:veiling.catawiki.nl/kavels/

Link naar reactie

Dit bijzondere geval ging nu wel over een stifttekening van een Londense kunstenaar (Hayden Kays), maar de kavels waren identiek aan elkaar en toch zulke grote prijsverschillen.

 

De artprints en zeefdrukken van Hayden Kays gaan 100-200 euro en de stifttekeningen 400-500 euro.

 

Waarschijnlijk bedoel je deze tekening? Die is maar 160 gegaan, ik denk dat het is omdat er een naam bij staat en de handtekening in potlood is in plaats van stift zoals de andere. Ik probeer gewoon een reden te vinden want als er verschillende verkocht zijn aan 400+ zullen het wel echte bieders zijn.

 

http://veiling.catawiki.nl/kavels/437907-hayden-kays

Link naar reactie

De handtekening op de tekening is in potlood en in een kader valt die dan minder op, ik denk dat dat het grootste probleem is. Plus het is een veiling, je kunt al eens een slechte dag hebben, het ene stuk gaat echt duur en een ander te goedkoop, ik kom het zelf ook tegen.

Link naar reactie

Ik verdenk sommige verkopers er ook van hun prijzen artificieel omhoog te drijven. Ik zie vaak hetzelfde kavel opduiken dat de ene keer voor 400+ verkocht wordt om weken later voor 100 weg te gaan bij een andere verkoper en weer enkele weken wéér 400+ (door diezelfde eerste verkoper). Toeval?

 

Het kan natuurlijk ook zijn dat die eerste verkoper wat extra reclame maakt, zelf zijn klanten aanschrijft met een linkje naar catawiki, eens op de reep post etc. en zo wat meer aandacht, en dus mogelijk hogere prijzen, voor zijn kavel krijgt. En er kan verschil in vertrouwen zijn.

 

Neem die Hayden Kays (dank voor de tip Bonte, ik kwam altijd in de kavellijsten uit):

160 euro

410 euro

493 euro

 

Die van 160 euro is van een particulier met drie beoordelingen, of die van 493 is een particulier maar met veel meer beoordelingen, die van 410 is een winkel met adres. De exemplaren van 400+ bieden hem bovendien ter bezichtiging aan hetgeen ook het vertrouwen verhoogd. Zoals Bonte aangeeft is het werk van 160 euro ook van mindere kwaliteit, waarom heeft Kays het trouwens met viltstift getekend, met zwarte inkt de COA geschreven en vervolgens met potlood het werk ondertekend? Die COA lijkt ook niet op die bij het kaven van 410, daar zijn de details van de handtekening toegevoegd? Dan zien die laatste twee er toch betrouwbaarder uit.

 

Het Kavel van 160 euro is in 2014 speciaal voor de ontvanger gemaakt, als je als ontvanger zoiets gelijk op internet gooit heb je wat mij betreft een streepje tegen. Zo zullen er wel meer denken.

 

Het echte verschil zit hem waarschijnlijk in de bieders: bij de twee kavels van 400+ zijn mensen tegen elkaar op aan het bieden, bij die van 160 was er blijkbaar maar een liefhebber online toen het bieden afliep. En juist in die laatste minuut kan de prijs nog behoorlijk oplopen, vaak zelfs verdubbelen.

Link naar reactie

Die andere waren ook van 2013 en 2014, ik zie wel dat er in de COA bijstaat dat het in zwarte inkt is afgewerkt. In de goedkope staat dit niet, het kan dus een verschil van kwaliteit zijn en ik blijf erbij dat een potlood handtekening toch een probleem is, na verloop van tijd vervaagt die ook wat.

 

In dit geval lijkt het me een combinatie van het mooiere manneke op de COA, het potlood en de naam samen met wat pech.

Link naar reactie

Vandaag weer zo'n fijne dagaanbieding waar ik mij over verwonder en aan erger  :e006: :

 

Deel 14 uit de serie Vae Victis! is een heel zeldzaam nummer. Critovax, de schande voorbij, wordt veel gezocht onder verzamelaars om deze 15 delige serie compleet te krijgen.

 

Voorwaarden
  • Maximaal 3 exemplaren per persoon

 

  •  
Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...