Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Jammer dat die App geen prioriteit is bij Catawiki, er schort nog veel meer aan...

Waarom kan de app niet naar een SD-card verplaatst worden met al het geheugen dat het nodig heeft?

Links die stom werken, geen sorteringen mogelijk, ach, het zou zo mooi kunnen zijn...

Link naar reactie

Hopelijk zit ik hier op het juiste topic, anders moet je maar een seintje geven en maak ik er een nieuwe topic van.

 

Ik heb een paar weken terug de eerste druk aangeschaft van "Blake en Mortimer - De zaak Francis Blake" nu wou ik deze toevoegen aan mijn collectie op Catawiki. Maar daar heb ik 2 'strips' gevonden die, volgens mij, identiek zijn maar de ene zou een eerste druk zijn, de andere een tweede druk. Zelfs het ISBN nummer is gelijk. 

 

http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/blake-en-mortimer/34237-de-zaak-francis-blake#closed

http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/blake-en-mortimer/1080217-de-zaak-francis-blake#open

 

Wat denken jullie?

Link naar reactie

Welke je hebt hangt af van de vraag of er in het colofon van jouw exemplaar "Eerste druk" en "2 ème Tirage" staat of niet.

 

In de colofon van mijn exemplaar staat er "Eerste druk" en "2 ème Tirage". Dus eigenlijk mag ik besluiten dat ik dan een tweede druk heb?

 

Wat ik wel raar vind is dat er op de frontcover staat "Van Edgar P. Jacobs", wat eigenlijk de reden was om de eerste druk uit de handel te halen.

Link naar reactie

In de colofon van mijn exemplaar staat er "Eerste druk" en "2 ème Tirage". Dus eigenlijk mag ik besluiten dat ik dan een tweede druk heb?

 

Wat ik wel raar vind is dat er op de frontcover staat "Van Edgar P. Jacobs", wat eigenlijk de reden was om de eerste druk uit de handel te halen.

 

Jij hebt een exemplaar van de 2e uitzet. Deze werd al verspreid toen de rechter besliste dat het album uit de handel moest en is daarom, qua cover, identiek aan de eerste druk. De 1e uitzet was toen al uitverkocht (bij de uitgever).

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Sinds een week is (blijkbaar) Catawiki behoorlijk "vernieuwd". Ik weet niet of dit definitief is maar het lijkt helemaal-nergens-naar... Ik heb nog maar 5 minuten zitten "zoeken" maar als dit het is lijkt me dit het begin van het einde van Catawiki...in ieder geval als handige catalogus.

 

Ik zocht even een paar "Kappie" reeksen van Toonder maar de vernieuwde zoekmachine toont alleen maar een brei aan covers en onzin die ik niet wil zien.

 

Daarna maar eens op "Tex Willer" gezocht (daar weet ik wel iets van) en ook hier is het resultaat dramatisch: ik zie wat Finse en Israelische boekjes - maar ik wil als Nederlandse verzamelaar toch gewoon de hoofdreeks zien...nou die is blijkbaar weg.

 

Ben ik de enige die dit vindt?! Nee toch?

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Sinds een week is (blijkbaar) Catawiki behoorlijk "vernieuwd". Ik weet niet of dit definitief is maar het lijkt helemaal-nergens-naar... Ik heb nog maar 5 minuten zitten "zoeken" maar als dit het is lijkt me dit het begin van het einde van Catawiki...in ieder geval als handige catalogus.

 

Ik zocht even een paar "Kappie" reeksen van Toonder maar de vernieuwde zoekmachine toont alleen maar een brei aan covers en onzin die ik niet wil zien.

 

Daarna maar eens op "Tex Willer" gezocht (daar weet ik wel iets van) en ook hier is het resultaat dramatisch: ik zie wat Finse en Israelische boekjes - maar ik wil als Nederlandse verzamelaar toch gewoon de hoofdreeks zien...nou die is blijkbaar weg.

 

Ben ik de enige die dit vindt?! Nee toch?

 

Erik

 

Nee, hoor, er zijn er meer die er zo over denken. Zie bv. de discussie op de "Nieuwe zoekmachine" draad van Catawiki. http://forum.catawiki.nl/forums/33-nieuws/topics/15901-nieuwe-versie-zoekmachine

 

Probleem is dat echt alles getoond wordt en de gebruiker zelf vervolgens alles wat hij niet wil zien eruit moet filteren. Dus voor eens stripliefhebber betekent dat dat na het zoeken om te beginnen alle tijdschriften en anderstalige items verwijderd moeten worden. Vervolgens moet er verder gefilterd worden.

Heel omslachtig dus. 

 

De gebruikersvriendelijkheid van de zoekfunctionaliteit is volgens mij in ieder geval dramatisch verminderd. Maar het zal waarschijnlijk maanden duren voor Catawiki dat toe gaat geven. "De gebruikers moeten eraan wennen", heet het dan. Meestal moeten eerst de gebruikers weglopen voordat men toegeeft dat er sprake is van een mislukt IT-project.

Link naar reactie

Ja het is echt flut. Ik zag de discussie al op het Catawiki forum maar omdat ik zelf beheerder ben (was...) wilde ik daar maar niet klagen.

(mijn gal spuwen)

 

Een doorgewinterde gebruiker zal na lang zoeken nog wel vinden wat hij wil. Maar ik stel me een wat oudere verzamelaar voor, voor het eerst op Catawiki. Hij tikt "Tex Willer" in en krijgt een onoverzichtelijke brei van buitenlandse boekjes (sortering staat op "relevantie" maar wie bepaalt dat een Fins boekje dan bovenaan komt???). Die verzamelaar klikt weg en komt nooit meer terug.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Ja het is echt flut. Ik zag de discussie al op het Catawiki forum maar omdat ik zelf beheerder ben (was...) wilde ik daar maar niet klagen.

(mijn gal spuwen)

 

Een doorgewinterde gebruiker zal na lang zoeken nog wel vinden wat hij wil. Maar ik stel me een wat oudere verzamelaar voor, voor het eerst op Catawiki. Hij tikt "Tex Willer" in en krijgt een onoverzichtelijke brei van buitenlandse boekjes (sortering staat op "relevantie" maar wie bepaalt dat een Fins boekje dan bovenaan komt???). Die verzamelaar klikt weg en komt nooit meer terug.

 

Erik

Beetje vreemde redenering Erik. Als je iets wil beïnvloeden moet je juist het Catawikiforum gebruiken omdat dit de kortste lijn is naar de ICT-ers van Catawiki. Posten op de Reep zal weinig bijdragen aan een constructieve oplossing voor dit probleem...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik wilde eerst maar eens posten of iemand het met me eens is. Ik wil bij catawiki wel posten "ik wil het oude format terug". Maar daar wordt echt niet naar geluisterd hoor...

 

Als iedereen gaat posten op de Reep wordt er zeker niet geluisterd. Posten op het Catawikiforum is effectiever; Zeker omdat er daar meerdere verzamelaars zijn die er niet gelukkig mee zijn.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

 

Daarna maar eens op "Tex Willer" gezocht (daar weet ik wel iets van) en ook hier is het resultaat dramatisch: ik zie wat Finse en Israelische boekjes - maar ik wil als Nederlandse verzamelaar toch gewoon de hoofdreeks zien...nou die is blijkbaar weg.

 

 

Hij is gelukkig niet weg....

Als je op blauwe Tex Willer link klikt die je bij de Finse uitgave bij serie/Held staat kom je weer in de gewone hoofdreeks terecht.

De zoekmachine is zeker niet slechter maar hij is wel anders... even wennen dus...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Vooral doen, ik heb zitten zoeken en kan niets meer vinden. Ik ga naar de stripcatalogus om naar strips te zoeken en krijg dan een overload aan informatie, hoe het juist werkt weet ik niet maar soms krijg ik dan een lijst met bovenaan veilingresultaten en dan een hele rij boeken eronder. Het lijkt me gewoon onwerkbaar zonder handleiding.

Link naar reactie

Hebben jullie het over de app? Want ik zie in mijn browser zo niet direkt wat er slecht zou kunnen zijn aan die zoekfunctie.

 

Het is te zien naar wat je zoekt, het lijkt me wel dat ze er nog steeds aan werken want het is beter geworden. Je kunt nu ook zoeken naar "kari born" om de Bornreeks van Kari Lente te vinden.

 

Ik trek mijn grieven terug, het ziet er toch beter uit. Het is alleen verwarrend dat als je zoekt in de strip-catalogus dat je ook resultaten krijgt van alle andere onderdelen.

Link naar reactie

Zoeken op een reeks als Tex Willer is echter wel een ramp, hoe moet je daar nog iets in terug vinden zonder handleiding? Je hebt wat werk aan het aanvinken van de opties.

 

http://www.catawiki.nl/search/search_items?cluster=13&q=tex+willer

 

Die link toont iets helemaal anders als wat ik krijg

 

Ik zoek op "Tex Willer", kom dan op een pagina waar ik "strips" kan kiezen,

En in het resultaat vink ik dan Nederlands aan.

 

1.

post-5-0-18783100-1403682601_thumb.jpg

 

2.

post-5-0-16656500-1403682619_thumb.jpg

 

3.

post-5-0-33450100-1403682631_thumb.jpg

 

http://www.catawiki.nl/search/search_items?6797-20-Taal-%2F-dialect=Nederlands&locale=nl&q=tex+willer&type=147&view=picture-gallery

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik heb gisteren de zoekfunctie ook eens geprobeerd.

Het filter systeem vind ik heel goed bedacht maar nog niet goed uitgewerkt. De aangeboden filters zijn minder interessant en als je bvb op taal wil filteren moet je beginnen scrollen.

 

het idee is zeker goed. De uitwerking is voorlopig nog een beetje omslachtig naar mijn eerste indruk.

 

Ik kan ook begrijpen dat strips bij catawiki maar een (klein) deel van hun klantenbestand is, dus willen ze met een uniforme zoekmachine alle verzamelaars bedienen.

 

Maar alhoewel ik voor mijn goesting te veel info krijg over dingen waar ik niet naar op zoek ben en te weinig info als ik gevonden heb wat ik zoek (vroeger kreeg je een twintigtal albums op één scherm gepresenteerd, nu is het een scroll naar beneden, dat vind ik minder praktisch) ben ik niet tegen de nieuwe zoekmachine. Ik zie er het voordeel wel van in. (tot ik waarschijnlijk ook eens een Tex Willerke gedaan heb en dan sta ik weer te vloeken en te schuimbekken :) )

 

nu nog het invoeren aanpakken :D :D

Link naar reactie
Gast Natte aap

-> Klikken op Fotogalerij

 

ok, merci. Die had ik gisteren nog niet uitgeprobeerd.

 

Mja, ik heb voorlopig het gevoel dat de filters iets vlotter werken dan de filters die je er vroeger op kon zetten. Het zullen waarschijnlijk dezelfde filters zijn, maar nu beter gepresenteerd. Als ze nu de meest voor de hand liggende filters beter beschikbaar maken (bovenaan zetten bvb) dan vind ik het een verbetering t.o.v. de vorige zoekmachine.

 

filter op strip (of andere)

filter op tekenaar/scenarist

filter op taal

filter op album

 

dat zijn mijn persoonlijke top filters.

Link naar reactie
Gast Natte aap

dat maakt voor mij nu niet zo veel uit. Ten eerste vind ik meer dan de helft van mijn comics toch niet in catawiki en ten tweede is het ook maar een filter aan of aftikken. Maar het zou wel automatisch als keuzemogelijkheid bovenaan mogen staan.

Link naar reactie

Eerste klik "strips" en dan klikken op taal - Nederlands. Nou dan zie ik nog niet de hoofdreeks hoor. Ad random (relevantie!) komt eerst deel 26, dan "mijn" deel 129 (dat bevalt me dan wel...), dan 118, 112, 125.....onlogisch!!! Dus nog een keertje klikken op sorteren/jaar en dan begint het er op te lijken.

 

Dat ging vroeger allemaal in 1 keer maar ik zal het wel niet snappen. Dit is vast beter voor Henk & Ingrid - maar niet voor mij... Zo. Lekker zagen.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Gast Natte aap

 

 

Dat ging vroeger allemaal in 1 keer

 

nou (kijk even naar mijn gezichtsuitdrukking als ik aarzelend en bedenkelijk kijkend een langgerekte "nou" uitblaas).

Ik vond dat vroeger toch niet beter. Als ik een album wou toevoegen aan mijn collectie en ik rechtstreeks bij de reeks kwam, dan had ik net zo goed nog steeds die filters nodig om te krijgen wat ik wou. Nederlands, softcover, uitgeverij,  ... waren toch ook zaken die ik bij de meeste albums nog moest toepassen. Toegegeven, ze stonden in een redelijk oplopende volgorde, maar ook niet altijd logisch oplopend. Om het min of meer logisch oplopend te krijgen had ik wel wat filters nodig.

 

anyway, laat dat je niet beletten om toch lekker door te zagen, ik vind het alvast leuk om te lezen ;)

Link naar reactie

Ik vind het vooral lastig dat je bij elke zoekpoging opnieuw alle filters moet aanzetten. Uitzetten kan namelijk niet en dus moet je vaak overnieuw beginnen.

Wat me ook opviel is dat oblongs blijkbaar geen albums zijn... :e010:, niet heel handig bij het filteren!

En als je zoekterm iets te algemeen is dan krijg je zo veel scenaristen en tekenaars dat degene die je zoekt niet te filteren is omdat die mogelijkheid dan gewoonweg niet geboden wordt. Er staat dan alleen 'er zijn meer filters' zonder dat je die mag gebruiken...

Link naar reactie

Och en zo kunnen we nog wel even doorzagen, als je wilt filteren op een jaartal dan krijg je (bij een uitgebreide reeks) een stuk of 8 voorkeursjaartallen. Maar dat is natuurlijk nooit het jaartal dat ik zoek :blink:  :e006:  :12:  :115:  :111:  :114:  :113:  Maar gewoon nog een keer klikken en het lukt wel hoor. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?!

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Gast Natte aap

 

En als je zoekterm iets te algemeen is dan krijg je zo veel scenaristen en tekenaars dat degene die je zoekt niet te filteren is omdat die mogelijkheid dan gewoonweg niet geboden wordt. Er staat dan alleen 'er zijn meer filters' zonder dat je die mag gebruiken...

 

ik heb het eens geprobeerd met robbedoes (11.000 items alsjeblieft)

 

wat je zegt is idd waar. Ik probeerde op jaartal te filteren en kreeg "er zijn meer filters" maar je kan daar dan niks mee doen. Je moet al het jaartal apart ingeven. Dat is echt niet goed. Bij scenarist kreeg ik hetzelfde. Er zijn meer filters maar je kan er niks mee aanvangen.

 

ik neig weer naar het kamp van de haters :D

Link naar reactie

Er staat dan alleen 'er zijn meer filters' zonder dat je die mag gebruiken...

 

Gewoon je eigen filter intypen in het het veldje "Typ hier om te filteren".

 

Als ze je onmiddelijk een pagina zouden geven met honderden filters om uit te kiezen, en waarbij je moest scrollen, waren de klachten waarschijnlijk zeker niet minder. Het lijkt mij tamelijk gebruiksvriendeljk dat ze het aantal getoonde filters beperken en dat ze dan die geven met de meeste hits.

Link naar reactie

oei, dat klinkt idd niet goed. Zo ver ben ik nog niet geraakt.

Dat van die oblongs is wel vreemd. Wat zijn het dan wel?

Die hebben de rug aan de korte kant.

 

Heb het even geprobeerd met Guust. Die staan inderdaad niet bij de albumreeks 'Dupuis uitgaven' maar in een aparte albumreeks 'Dupuis uitgaven oblong'. En de grote miserie is natuurlijk dat er zo'n ontiegelijk aantal albumreeksen zijn, dus als je de naam van de albumreeks niet kent wordt het moeilijk.

Link naar reactie
  • 5 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...