Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
12 hours ago, Boekenmagazijn said:

 

Omdat geen enkele tekenaar uit de losse hand zo'n nauwkeurige kopie van zijn eigen werk maakt. Er zouden naar mijn mening meer details moeten afwijken.

 

loisel.gif

 

Iets zoals deze bedoel je?

 

Mensen vragen constant dezelfde tekening omdat ze die mooi vinden, Loisel zal ook wel een voorbeeld gebruiken als basis om vlugger van die opdrachten af te werken.. 

loisel-fleurs.jpg

Link naar reactie
30 minuten geleden, Bonte zei:

Ik heb goed moeten kijken maar die rechtse is ook een andere versie, die is nog meer gelijkend aan de print maar niet helemaal.

 

a4da00cb-c4b1-436c-9e05-ed8d0c1ed4d6.jpg

 

Die twee rechtse zijn volgens mij identiek. De verschillen komen alleen door de belichting van de scan en de zwaarte van de afdruk. 

 

Bij de kleurenvoorbeelden vermoed ik dat het gaat om een digitale bewerking van het hetzelfde origineel.

Link naar reactie
35 minutes ago, Boekenmagazijn said:

Die twee rechtse zijn volgens mij identiek. De verschillen komen alleen door de belichting van de scan en de zwaarte van de afdruk. 

 

Bij de kleurenvoorbeelden vermoed ik dat het gaat om een digitale bewerking van het hetzelfde origineel.

Ja, daar zat ik ook aan te twijfelen, de kwaliteit is niet voldoende om uit te maken of de rechtse het origineel van het andere is maar waarschijnlijk wel. Die rechtse is sowieso digitaal bijgewerkt en gelijken erg op elkaar, er is ook geen reden om die opnieuw te tekenen.

 

De 3 getekende met bloemen zijn echter wel duidelijk 3 verschillende versies.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
28 minutes ago, Ambreville said:

Dat staat toch in de beschrijving:

 

" Original watercolour illustration by Gwendal Lemercier, with a silkscreen-printed border, numbered 41/80 - on 320 gsm paper, A3 size."

 

Dus 80 genummerde zeefdrukken van een kader met daarin dan telkens een originele tekening in aquarel. Ttz. deze bevat een originele aquarel. Of ze alle 80 een originele aquarel bevatten weet ik niet.

Link naar reactie
3 hours ago, Mask said:

Dat staat toch in de beschrijving:

 

" Original watercolour illustration by Gwendal Lemercier, with a silkscreen-printed border, numbered 41/80 - on 320 gsm paper, A3 size."

 

Dus 80 genummerde zeefdrukken van een kader met daarin dan telkens een originele tekening in aquarel. Ttz. deze bevat een originele aquarel. Of ze alle 80 een originele aquarel bevatten weet ik niet.

Dat is inderdaad gewoon een gelimiteerde print (ietwat specialer papier) met een gedrukte kader en plaats voor de tekenaar om er een tekening in te maken. Had de uitgeverij ook mee toen ze de laatste keer op FACTS waren. Ik denk ze alleen maar verkocht worden met een tekening erin.

Link naar reactie
3 uren geleden, Theoak zei:

Verzendkosten zijn maximaal de werkelijke portokosten plus 1,50 euro voor verpakkingsmaterialen e.d. Het te veel in rekening gebrachte moet worden terug betaald aan de koper. Los daarvan schrikken te hoge verzendkosten bieders af en levert het dus niets op. 

Eigenlijk laten ze het beter volledig vrij en plaatsen ze de kosten beter duidelijk zichtbaar. Voor 1,5 euro geraak ik er niet als ik een tekening verstuur. Momenteel haal ik daarvoor een tekenkaftje waar dan nog een verpakking rond gaat.  Als ik me aan de terms van Catawiki zou houden, dan zou ik het in een simpele, verstevigde enveloppe moeten versturen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Kreeg onlangs bericht van Catawiki overboden te zijn en ben daarop op Ebay op hetzelfde item (zelfs in betere staat) gaan bieden. (heb bij hen mijn bod daarom ook niet verhoogd).

Nu blijk ik ineens winnaar van die Catawiki veiling te zijn... Hoe kan dat? Had ik na al overboden te zijn desondanks mijn bod moeten intrekken?

(Dit was de 1e keer dat ik bij hen op een veiling geboden heb)

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...